Dzięki tej linii skróci się podróż pociągiem do Zakopanego
W godzinę pociągiem z Krakowa do Nowego Sącz, w półtorej - z Krakowa do Zakopanego. Ministerstwo Infrastruktury podpisało dziś umowę na prace dla dokumentacji projektowej dla nowej linii kolejowej łączącej Podłęże z Piekiełkiem w Małopolsce. Nowa linia pozwoli na skrócenie drogi z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego.
PKP Polskie Linie Kolejowe uzyskały prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii "Podłęże – Piekiełko" i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. To pierwsze decyzje administracyjne dla inwestycji, zapewniającej lepszą komunikację w Małopolsce, z północy na południe Polski i Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne.
Podłęże – Piekiełko. Gdzie się zatrzymają pociągi? PLK nie zdradza
Trwają prace projektowe związane z budową nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Na razie jednak mieszkańcy prędzej dowiedzą się, jak trasa zostanie podzielona na sekcje zasilania, niż gdzie będą zlokalizowane nowe perony. Zarządca infrastruktury, pomimo przyjęcia studium wykonalności, takich informacji zdradzić nie chce. – Szczegóły dotyczące przystanków będą przedstawione po opracowaniu i przyjęciu koncepcji programowo-przestrzennej – zastrzega Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Tak na marginesie - próbowałam skomentować ww. artykuł uzupełniając informacje o lokalizacje peronów, ale nawiedzeni pseudocenzorzy (tak, cenzorzy, bo moderacja komentarzy zgodnych z regulaminem jest po prostu ordynarną cenzurą) działają. Widać redakcja szmatławca pt.: "RK" i PLK współpracują na zasadzie "rączka rączkę" myje. Trafny jest jeden z "przepuszczonych" tam komentarzy stwierdzający, że dzięki temu kolej w przypadku protestów bezradnie rozłoży ręce i powie "niedasię"
Podłęże – Piekiełko: Trwa projektowanie, jest przetarg na studium transportowe.
Samorząd województwa małopolskiego pod koniec tygodnia otworzy oferty na studium transportowe dla obszaru oddziaływania przyszłej linii Podłęże – Piekiełko. Wyniki opracowania mają pomóc w lepszym zaplanowaniu inwestycji uzupełniających i bardziej wydajnym wykorzystaniu funduszy europejskich z przyszłej unijnej perspektywy budżetowej. Tymczasem prace geologiczne i geotechniczne dla samej nowej linii PKP PLK określa jako zaawansowane.
Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi.
Pierwsze przetargi na modernizację linii Chabówka – Nowy Sącz będą ogłoszone w drugiej połowie bieżącego roku – zapowiada PKP PLK. Postępowań w sprawie powiązanej z nią budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc można się natomiast spodziewać w roku 2022. Na razie trwają prace projektowe i wykup nieruchomości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum