Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
KD chcą jeździć do Świnoujścia i Zakopanego
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-09-2021, 12:11   KD chcą jeździć do Świnoujścia i Zakopanego Odpowiedz z cytatem

Regionalny przewoźnik kolejowy ma ponadregionalne ambicje. Urząd Transportu Kolejowego właśnie poinformował, że Koleje Dolnośląskie planują uruchomienie połączenia kolejowego do Świnoujścia i Zakopanego. Kiedy pociągi wyruszą na te trasy i jak długo potrwa podróż?

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/turystyczna-gratka-koleje-dolnoslaskie-chca-jezdzic-do-swinoujscia-i-zakopanego/ar/c1-15788128

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-09-2021, 14:17    Odpowiedz z cytatem

W odniesieniu do najnowszych pomysłów KD pozwólcie, że zacytuję fragment mego posta sprzed ponad roku:
Cytat:
Jak tę szansę wykorzystają KD? Niestety optymistką nie jestem, bo za naszą kolej regionalną, tak w UMWD jak i w KD, odpowiadają zawodowi politycy, którzy z definicji są oderwani od rzeczywistości, bo interesuje ich tylko utrzymanie swego ryja w korycie z karmą finansowaną z kieszeni podatników. Dlatego pozwolę sobie na pewne sugestie i uwagi, które być może decydenci wezmą na tapet.

Po pierwsze zmodyfikowana siatka połączeń w regiony turystyczne, konkretnie w Sudety. Tu jest duże pole do popisu. O ile Wrocław i od biedy Zgorzelec ma dobre połączenia w Karkonosze, o tyle tragicznie jest z Zagłębiem Miedziowym. Myślę, że jedna wakacyjna para połączeń (przyspieszona!) na trasie Głogów - Lubin - Legnica - Bolesławiec - Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra - Szklarska Poręba miałaby rację bytu. Oczywiście rano pociąg w góry, a wieczorem powrót. W Jeleniej Górze można łączyć ze składem z Wrocławia.

Swoją drogą dziwię się bardzo, że to ja muszę wysuwać taki postulat, a nie robią tego lubińscy Bezpartyjni Samorządowcy, którzy rządzą w UMWD i w KD. No ale w sumie jak ktoś zarabia kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie to w dupie ma polskie góry. Jego stać na Bahamy...

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=390215#390215

Niestety nikt mnie nie słucha i stąd absurdalne pomysły lubińskiej wierchuszki KD/UMWD. A za absurd uważam uruchamianie pociągu z Zagłębia Miedziowego w odległe Tatry, podczas gdy nie ma ani jednego dogodnego połączenia w pobliskie Karkonosze.

Moją propozycję bym zmodyfikowała. Uważam, że pociąg z Głogowa do Szklarskiej Poręby powinien kursować codziennie, zważywszy na zerową ofertę przewoźników autobusowych. A na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra takich połączeń powinno być minimum 3 pary (rano, po południu, wieczorem).

Dziś nie sposób dojechać z Legnicy do Jeleniej Góry autobusem, gdyż PKS polikwidował wszystkie kursy. Nawet z Bolesławca pozostały jakieś śmiechu warte „ogryzki” w dni robocze:

http://www.pks-boleslawiec.pl/index.php/podrozni-naglowek/rozklad-jazdy-autobusow-boleslawiec

Pozostaje tylko jazda pociągiem KD z uciążliwą przesiadką w Lubaniu. IC „Karkonosze” pomijam, ponieważ nie każdego stać na drogie bilety, a poza tym od grudnia ten pociąg znika z linii E-30.

Nie dojedziesz pociągiem KD z Lubina i Legnicy w Karkonosze, ale w Tatry już tak. Ktoś w KD na głowę upadł!

Młot

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-09-2021, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Po co Koleje Dolnośląskie chcą jeździć do Zakopanego i Świnoujścia?

Koleje Dolnośląskie złożyły wnioski o uruchomienie komercyjnych połączeń na trasach Wrocław Główny – Świnoujście oraz Głogów – Wrocław – Zakopane. Przewoźnik wyjaśnia "Rynkowi Kolejowemu", że wychodzi w ten sposób naprzeciw potrzebom pasażerów.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/po-co-koleje-dolnoslaskie-chca-jezdzic-do-zakopanego-i-swinoujscia-104306.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 08-09-2021, 16:58    Odpowiedz z cytatem

KD do Świnoujścia jak najbardziej ma sens i realny czas przejazdu, choć postój w Parłówku bez budowy tam jakiegoś węzła multimodalnego jest w zasadzie bezcelowy. Oferta na pewno będzie atrakcyjna i konkurencyjna wobec jadących w tamte strony IC. Przede wszystkim na nadmorski weekend na wyspach Wolin i Uznam w sam raz.

Z kolei Zakopane ma przede wszystkim nierealny czas jazdy. Nie da się przejechać tej trasy w czasie krótszym niż 6 godzin. Dla porównania można wziąć czas jazdy bardzo szybkich IC Wyspiański i EIC Tatry, gdzie 3 godziny to sam przejazd do Krakowa, a drugie trzy do Zakopanego. O ile remonty skrócą czas jazdy? Bardzo wątpliwe, aby aż o godzinę.

Poza tym czy na pewno Zakopane jest destynacją dla Dolnoślązaków? Mam spore wątpliwości. Należałoby właśnie zapewnić dojazd z Zielonej Góry i Legnicy w Sudety, a przede wszystkim z głową zaprojektować Karpacz, aby składy wagonowe mogły tam wjeżdżać. Można mieć porządny dojazd do swojego kurortu i jego promować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 08-09-2021, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Zakopane jest bardzo popularnym kurortem dla mieszkańców całej Polski. Tablice rejestracyjne są tam z każdego województwa.

Oczywiście, połączenie zachodu Polski (Wrocławia/Poznania) powinien zapewniać PIC, najszybszą trasą przez Kraków. Halny z kuriozalnym czasem przejazdu przez Żywiec może pełnić jedynie funkcję uzupełniającą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 11-09-2021, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Skoro już KD myślą o trasach dalekobieżnych to moim zdaniem dużo większy sens miałby codzienny pociąg Zgorzelec - Kraków. Kiedyś jeździł interREGIO relacji Bolesławiec - Przemyśl i cieszył się sporą popularnością.


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 12-09-2021, 13:19    Odpowiedz z cytatem

^^Ani z Lubina, ani do Lubina ani nawet przez Lubin.
Odpada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 12-09-2021, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Stella napisał/a:
Skoro już KD myślą o trasach dalekobieżnych to moim zdaniem dużo większy sens miałby codzienny pociąg Zgorzelec - Kraków.

Popieram! Zwłaszcza jeśli w Zgorzelcu byłoby skomunikowanie z pociągiem do i z Drezna. Takie połączenie miałoby wzięcie.

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 12-09-2021, 18:54    Odpowiedz z cytatem

Gdzieś czytałem że KŚ chcą jeździć komercyjnie Katowice-Wrocław. Może KD mogłoby porozumieć się z KŚ i utworzyć jakąś sensowną oferte np. Zgorzelec-Kraków 2 pary obsługiwane przez obie spółki plus dodatkowe 2-3 pary w skróconej relacji Katowice-Wrocław lub np. Jelenia Góra-Katowice (KD) i Zakopane-Wrocław (KŚ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-09-2021, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Stella napisał/a:
Skoro już KD myślą o trasach dalekobieżnych to moim zdaniem dużo większy sens miałby codzienny pociąg Zgorzelec - Kraków.

To by miało większy sens niż Głogów - Zakopane. Wystarczy wydłużyć za Wrocław KD Sprintery. PKP IC nie jeździ na trasie Zgorzelec - Kraków, więc UTK nie miałby żadnego pretekstu, żeby uwalić takie połączenie. PKP PLK też nie mogłoby nabruździć z rozkładem jazdy.

Na stronie UTK można zapoznać się ze szczegółami, w tym z planowanym rozkładem jazdy:

Wrocław Gł. – Świnoujście i w relacji powrotnej
Głogów – Zakopane i w relacji powrotnej

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-09-2021, 10:08    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Noemą. Myślę, że mieszkańcy Głogowa, Lubina, Legnicy bardziej oczekują dogodnych połączeń w Karkonosze niż w Tatry. Tutaj nic nie trzeba kombinować, wystarczy połączyć relacje i ułożyć obiegi taboru.

Mamy swoje, dolnośląskie góry i nie ma potrzeby, żeby regionalny przewoźnik kolejowy woził Dolnoślązaków w dalekie Tatry (od tego jest PKP IC). Najpierw zadbajmy o wygodne połączenia w Sudety, a jest tu jeszcze dużo do zrobienia.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-09-2021, 19:13    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
Myślę, że mieszkańcy Głogowa, Lubina, Legnicy bardziej oczekują dogodnych połączeń w Karkonosze niż w Tatry.

Też tak myślę, ale obecnie koleją te połączenia na pewno nie będą dogodne. Posumowałem czasy przejazdu na poszczególnych odcinkach i wyszło mi, że odcinek Głogów - Szklarska Poręba Górna pociąg pokonałby w najlepszym wypadku w...4,5 godziny (trochę ponad 4 godziny jazdy i 24 minuty na 3 zmiany czoła). Z Legnicy jest nieco lepiej, bo nieco ponad 3,5 godziny. Oczywiście to jest najbardziej optymistyczny wariant, który zakłada najkrótsze czasy przejazdu i 8 minut na każdą zmianę czoła, w rzeczywistości pewnie wyszłoby więcej.

Zważywszy na fakt, że droga S3 dotarła już do Bolkowa, to nie wiem, czy znajdzie się wielu chętnych na taką jazdę (wujek google pokazuje czas przejazdu samochodem na poziomie 1 godziny z haczykiem). To jednak trochę pokazuje na jak żenująco niskim poziomie jest komunikacja publiczna na Dolnym Śląsku, przecież Legnica i Jelenia Góra to są 3 i 4 największe miasta w województwie, a nie łączą je żadne bezpośrednie połączenia komunikacji publicznej! Niestety UMWD ma to gdzieś, bo przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by uruchomić wojewódzkie połączenia autobusowe. Autobus po S3 i DK3 pewnie wyrobiłby się w 1,5 godziny i zapewne pusty by nie jeździł. Ale w UMWD nie widzą potrzeby, lepiej śnić bajki o pociągach przez Złotoryję i Lwówek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-09-2021, 12:40    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, poniekąd masz rację. Poniekąd, albowiem zakładasz najbardziej niekorzystny scenariusz. Po pierwsze ten pociąg nie służyłby tylko mieszkańcom Głogowa, ale przede wszystkim Lubina, Legnicy, Chojnowa i Bolesławca. Po drugie nie dla wszystkich Szklarska Poręba musi być stacją docelową. Karkonosze to również Karpacz, są też inne ciekawe miejsca, choćby pobliskie Rudawy Janowickie. W takim przypadku stacją docelową byłaby Jelenia Góra (tutaj przesiadki). A czas przejazdu z Lubina, Legnicy i Bolesławca do Jeleniej Góry byłby akceptowalny, zwłaszcza, że kolej nie ma żadnej konkurencji.

Przypominam, że około 10 lat temu jeździły bezpośrednie pociągi relacji Wrocław - Węgliniec - Jelenia Góra, niektóre nawet przez Zgorzelec. Teraz dostać się pociągiem KD z Legnicy do Jeleniej Góry to kolejowa droga przez mękę, niczym w jakiejś Albanii. A wystarczy tylko połączyć relacje i przeorganizować obiegi taboru, jak słusznie zauważyła Lady Makbet. Skąd więc ten niedasizm w KD, że od wielu lat nie można się tego doprosić? Dolny Śląsk to nie tylko Lubin, prezesie KD i wicemarszałku Myrda.

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-09-2021, 13:24    Odpowiedz z cytatem

Kolejami Dolnośląskimi nad morze i do Zakopanego

Koleje Dolnośląskie złożyły do urzędu Transportu Kolejowego wnioski w sprawie uruchomienia nowych połączeń komercyjnych (czyli bez dotacji samorządu): z Głogowa do Zakopanego i z Wrocławia do Świnoujścia.

Materiał TVP3 Wrocław:
https://wroclaw.tvp.pl/55701879/kolejami-dolnoslaskimi-nad-morze-i-do-zakopanego

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 15-09-2021, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Jaki zawrotny czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego, ciekawe, za ile lat uda się taki czas osiągnąć Śmiech

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl