Mieszkańcy Żar i Żagania z bezpośrednim połączeniem z Warszawą
Poseł Anita Kucharska-Dziedzic z grupy innych posłów skierowała interpelację do ministra infrastruktury w sprawie skomunikowania kolejowego mieszkańców powiatów żarskiego i żagańskiego z Warszawą. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi Ministerstwa, wraz z nowym rozkładem połączenie do stolicy zapewni pociąg IC „Hetman”.
Jak wyglądała frekwencja w Konopnickiej przez Żagań w kierunku Wrocławia to nie wiem, ale powrotnym kursem kilka razy się przejechałem wracając z Wrocławia do Zielonej Góry i zawsze frekwencja była bardzo ładna jak te 2 wagony, dopiero od Żar w kierunku Zielonej Góry robiło się pusto (co nikogo dziwić nie powinno). Wydaje mi się, że i tym razem MI razem z IC chce wyciąć pociąg na podstawie wyimaginowanych statystyk (podobnie jak TLK Pogórze prowadzący wagony z Berlina do Przemyśla, który także w żadnym razie pusty nie jeździ - pusta jeździ jedynie grupa do Krynicy i ta faktycznie powinna zostać przekierowana do Gdyni jako Karpaty).
Swoją drogą nie wiadomo czy się śmiać czy płakać - mieszkańcy chcą pociągu do Warszawy, a IC daje im pociąg do Lublina przez Kraków. A potem zlikwidują go całkiem wykazując brak potencjału w Żarach i Żaganiu dla pociągów dalekobieżnych.
Niech IC zrobi "podsudecką włuczenge" z Żar (a może nawet Zielonej Góry) do Krakowa przez Legnice,Świdnice,Nyse,Kędzierzyn Koźle.Rano z Żar,powrót wieczorem.Byłoby to uzupełnienie TLK Sudety które jadą do Krakowa wieczorem przez podsudecką.
Swoją drogą nie wiadomo czy się śmiać czy płakać - mieszkańcy chcą pociągu do Warszawy, a IC daje im pociąg do Lublina przez Kraków. A potem zlikwidują go całkiem wykazując brak potencjału w Żarach i Żaganiu dla pociągów dalekobieżnych.
Ale MI robi właśnie bardzo dobry ruch. Często obserwuje ten pociąg, na Wrocław mało kto tym jechał z rana bo był szybszy i sporo tańszy KD w przeciągu 30 min. Hetman uzupełnią sporą dziurę na linii do Wrocławia i już tylko na tym odcinku pociąg będzie się cieszył frekwencją. Dodatkowo, nie będzie durnej sytuacji jak obecnie z konopnicką, że pociąg we Wrocławiu jest dzielony i jedzie do Zielonej dwoma trasami.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Sunseed, spierać się nie będę bo jako miejscowy masz na pewno lepsze dane. Faktem jest jednak to, że w kierunku Zielonej Góry frekwencja zła nie jest, w Małomicach, Żaganiu i Żarach wysiada całkiem sporo osób. To, że nie ma chętnych na jazdę miedzy Zieloną Górą a Żarami to mnie nie dziwi, skoro jest Konopnicka przez Głogów. Ostatnio rozmawiałem z kierownikiem to mówił, że gdy uruchamiali wagony przez Żagań to spodziewał się niskiej frekwencji i jest bardzo pozytywnie zaskoczony tym, ile ludzi jeździ.
Co się zaś tyczy Konopnickiej przez Głogów to ona także wylatuje od grudnia, co akurat dziwne nie jest bo w tym pociągu rzeczywiście frekwencja jest bardzo słaba, a po otwarciu LK358 i powrocie bezpośrednich połączeń z Zielonej Góry do Warszawy przez Poznań zapewne jeszcze spadnie (dla osób ze stacji pośrednich lepiej byłoby wydłużyć do Głogowa IC Lubuszanin/Zielonogórzanin).
A z innej beczki z naszego podwórka to likwidacja Mehoffera na odcinku Zielona Góra - Szczecin także nie jest najszczęśliwszym pomysłem, przynajmniej w piątki i niedziele wieczorem do Szczecina oraz w soboty i poniedziałki rano do Przemyśla spokojnie mógłby kursować, co do pozostałych dni wypowiadać się nie będę bo ani nie jechałem ani nie widziałem.
OBB opublikowało RJ 2021/2022 można wyszukać połączeń do Polski które są uruchamiane przez w/w przewoźnika m.in Nightjet
Który nie pojedzie do żadnego Grazu w grudniu
Do tego prawdopodobnie nie pojedzie do Budapesztu bo pokazuje połączenie z przesiadką w Wiedniu. Dodatkowo powraca postój w Kędzierzynie-Koźlu oraz na odcinku Wrocław-Opole z postojem w Brzegu czas przejazdu wynosi 41 minut to krócej o ok. 3 minuty
Możliwe że PKP PLK opublikuje RJ 2021/2022 już w ten piątek no rozkład zamknięciowy ostatnia korekta od 7 listopada jest już zatwierdzony
Darty zjadą z długiej trasy Białystok – Warszawa - Wrocław
ED161 Dart nie będą już obsługiwać bardzo długiej relacji Białystok – Warszawa – Wrocław z kursami do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. PKP Intercity zastąpi elektryczne zespoły trakcyjne na tej trasie składami wagonowymi.
Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy Darty nie będą już kursować w bardzo długiej relacji z Białegostoku do Wrocławia i Jeleniej Góry (w weekendy do Szklarskiej Poręby). Ministerstwo Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, tłumaczy powody takiej decyzji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum