Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwieranie drzwi starych wagonów EN57
Autor Wiadomość

Piffaretti Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 08 Sty 2022

PostWysłany: 08-01-2022, 10:11   Otwieranie drzwi starych wagonów EN57 Odpowiedz z cytatem

Drodzy Forumowicze! Proszę o pomoc w nietypowej sprawie Question
Czy ktoś z Was wie, jak działał system awaryjnego otwierania drzwi (zakładam, że taki był) w wagonach typu EN57, które kursowały pod koniec lat 90. na liniach regionalnych? Dajmy na to: relacji Elbląg-Malbork Smile
Interesuje mnie, czy w momencie gdy pociąg stał na stacji, możliwe było otworzenie od środka zamkniętych drzwi wagonu, tych "po drugiej stronie" drzwi otwieranych przez maszynistę. Z góry dzięki!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 08-01-2022, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje ze mnie pamiec nie myli, ale ja pamietam dzwignie z plomba nad drzwiami do awaryjnego otwierania drzwi. Ponadto drzwi mozna bylo tez otworzyc mocno ciagnac za uchwyt przy drzwiach (nawet podczas jazdy co bylo np. wykorzystywane w upaly jako substytut klimatyzacji Razz ) tyle ze w tym przypadku po puszczeniu drzwi sie zamykaly wiec jesli ktos chcial miec je otwarte na stale to musial jakos drzwi zablokowac (jedna z wersji to np postawienie stopy przy gumie na dole drzwi ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-01-2022, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Ja nie wiem, bo nie próbowałem nigdy otwierać drzwi wagonu uchwytem, zarówno w trakcie jazdy, jak i postoju.
Ale wiem, że można otworzyć drzwi podczas jazdy w tych wagonach składu regionalnego.

Nie wiem jak jest w wagonach składu dalekobieżnego, ale tam były specjalne blokady, w tych starych wagonach dalekobieżnych, gdzie się ręcznie drzwi otwierało.

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 13-01-2022, 14:52    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie. Za czasów modernizacji linii nr 1 Warszawa-Skierniewice zdarzały się częste postoje w przysłowiowym polu(na ogół przed stacją) i trwały nawet 20-30 minut. Na ogół z tyłu pociągu pasażerowie otwierali sobie awaryjnie drzwi, żeby sobie zapalić. A jak ktoś miał na kolejnej stacji wysiadać i nie chciał czekać niewiadomo ile to po prostu wysiadał w polu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl