Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Taborowa zapaść PKP Intercity
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-09-2021, 18:25    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ma za mało pociągów na 200 km/h

- PKP IC już dziś ma zbyt mało taboru rozwijającego prędkość 200 km/h. Zamówienie nowych składów dużych prędkości jest więc konieczne, tym bardziej wobec ambitnych planów budowy „komponentu kolejowego” CPK – uznali uczestnicy debaty podczas Europejskiego Forum Taborowego. Podkreślono też znaczenie doświadczenia, zebranego podczas eksploatacji zespołów trakcyjnych ED250.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ersf-w-polsce-jest-popyt-na-kdp-104387.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 12-09-2021, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Gdyby polityka przestała aż tak ingerować i dała pełną swobodę ludziom ogarniętym w temacie, to już dawno w PKP IC zamówione zostałyby wagony "klasy europejskiej". Nie oszukujmy się, że nie ma z góry jakiegoś nakazu, żeby ignorować sposób, w jaki rozwija się kolej w Europie, a postawiono na "polską myśl rozwojową". Efekt? Nie ma z czego zestawiać pociągów. Przykład? Wciskanie wagonów projektowych do pociągów komercyjnych, niemożność zestawienia pociągów nocnych z komfortowych wagonów (np. planowane Karkonosze) z tytułu braku wagonów o podwyższonym standardzie do jazdy "dzień-noc" - np. bezprzedziałowych o cechach sleeperetek, wreszcie zastępowanie sprawdzonej koncepcji wagonów Bnopuvz i Bbnopuz z szeroką podażą miejsc przez jakieś propagandowe Combo, którego wady prędzej, czy później ludzie zobaczą, gdy nagle okaże się, że wozi on powietrze, bo akurat nie ma osób niepełnosprawnych, rowery też nie jadą, a i rodzinki z dzieciakami nie ogarnęły i jadą w zwykłym Bnopuz. Co najlepsze, wciąż czytam, jak to ludzie się tymi wagonami podniecają. Faktem jest, że nikt nawet nie badał, czy częstotliwość podróżowania pociągów osób niepełnosprawnych, osób z rowerami i rodzin z dziećmi uzasadnia tworzenie wagonu dedykowanego całkowicie tym grupom osób. W takim Bnopuvz i Bbnopuz i tak ktoś by jechał, a komu to wytłumaczyć, jak wiedzą swoje? I na deser oczywiście mniej więcej takie słowa w sprawie rozwoju międzynarodowych połączeń nocnych "Wiemy, że to jest dobre, ale nie planujemy rozwoju takich połączeń". Raczej nie tylko nie ma planów, tylko polityka każe inaczej. Rządzący i tak powiedzą, że kolej już najlepsza w Europie, mimo opóźnień po 120 minut i awarii taboru. To wina "ich", a nie "nasza". Problem tylko w tym, że zamiast czerpać wzorce z Europy lub chociaż na to, co się sprawdziło, postawiono na swoje pomysły, które za jakiś czas odbiją się czkawką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 12-09-2021, 11:37    Odpowiedz z cytatem

W piątek odwołano na całej długości TLK KOCIEWIE bo 2 kioski się posypały. Nie wprowadzono kom. zastępczej a podróżnym zaproponowano podróż do Gdańska pociągami regio z przesiadkami w Krzyżu Pile i Bydgoszczy. W Bydgoszczy IC Heweliusz bez gwarancji miejsca. Kupuje człowiek z 2 tygodniowym wyprzedzeniem bilet i z 5 godzinnym opóźnieniem dociera do celu, nie wspominając już o podróży na stojąco z Bydgoszczy do Gdańska. Nie ma tygodnia bez problemów z lokami a od grudnia IC chce jeszcze do 5 zwiększyć ilość połączeń IC z Gorzowa. Tylko nie wiem czym będą jeździć, chyba stałą kom. zastępczą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-11-2021, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Znowu będzie brakować lokomotyw spalinowych? PKP Intercity bez żadnej oferty na dzierżawę 5 lokomotyw

Na polskim rynku kolejowym poszerza się problem z dostępnością lokomotyw spalinowych. PKP Intercity w ostatnim przetargu na dzierżawę 5 jednostek spalinowych nie otrzymało żadnej oferty.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/znowu-bedzie-brakowac-lokomotyw-spalinowych-pkp-intercity-bez-zadnej-oferty-na-dzierzawe-5-lokomotyw/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Olaf Skurvensen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2012

PostWysłany: 03-12-2021, 18:11    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ma problem ze znalezieniem wykonawcy napraw okresowych P4 dla EP09 - najliczniejszej swojej serii lokomotyw mogących prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h.
Szczegóły macie pod linkiem:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-ponownie-poszukuje-wykonawcy-napraw-15-lokomotyw-ep09-105656.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-12-2021, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Jak się próbuje wycierać pewną część ciała palcem, to takie są efekty.
Naprawy EP09 od wielu lat robi zakład Newagu w Gliwicach i cały czas startuje w przetargach, tylko cena jaką oferuje Intercity jest za niska. Więc zamiast wysłać te maszyny na załom i zastąpić nowymi, które będą miały kilkunastoletnie utrzymanie w cenie, to brniemy w temat dalej.
Podobnie ze spaliniakami, od wielu lat Intercity utrzymuje, że więcej niż 10 lokomotyw liniowych nie potrzebuje i jednocześnie wypożycza od wielu lat od Czechów nurki. A można było wziąć w leasing 10 sztuk nowych lokomotyw i nie męczyć SU4210 kursami przez pół Polski.
Ale jak ktoś nie potrafi złapać wiatru w odpowiednim momencie, to zawsze będzie miał go w oczy.

Podobnie z wagonami, jak duzi wykonawcy się zapchali, to powstali mniejsi, ale za wszelką cenę próbuje się ich zniechęcić do pracy, przeciągając postępowania miesiącami. A ceny szaleją, ale z tendencją w jedną stronę. Moim zdaniem to przepis na kolejne marnotrawienie pieniędzy. Ale kto bogatemu zabroni, skoro ma obiecane 19, czy tam 21 miliardów złociszczy? Problem w tym, że tę kasą mają, ale obiecaną, a nie w kieszeni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Stargard

PostWysłany: 11-02-2022, 15:00    Odpowiedz z cytatem

A na nocnych nadal brakuje sypialnych....
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=27280&sessionid=n1nhc4kb9lis7dlm4n2r93l5d0
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=27281&sessionid=n1nhc4kb9lis7dlm4n2r93l5d0

dramat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-04-2022, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Wypadki pociągów PKP Intercity a straty w taborze

Od początku 2021 roku do marca 2022 roku tabor PKP Intercity uczestniczył w kilkunastu wypadkach. Do naprawy skierowano osiem lokomotyw i siedem wagonów przewoźnika. Z łącznej liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych – 10 jednostek.

Więcej:
https://raportkolejowy.pl/wypadki-pociagow-pkp-intercity-a-straty-w-taborze/

_________________
Dinozaury wyginęły przez asteroidę. Ludzie wyginą przez głupotę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2022, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Jak wygląda sytuacja taboru spalinowego PKP Intercity?

W ostatnim czasie PKP Intercity straciły dwie lokomotywy spalinowe SU160 Gama, które brały udział w wypadkach na przejazdach kolejowych. To może skutkować problemami na liniach niezelektryfikowanych, gdzie przewoźnik i tak często sobie nie radzi. Ile spalinowozów używanych obecnie przez przewoźnika jest więc sprawnych?

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-3-z-10-su160-wylaczone-po-wypadkach-108079.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl