PKP Intercity przedstawia szczegóły nowego rozkładu jazdy pociągów
Kolejne zwiększenie komfortu podróżowania dzięki nowoczesnym pociągom i nowe międzynarodowe połączenia – to najważniejsze nowości, jakie czekają na pasażerów w nowym rocznym rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 11 grudnia 2022 roku.
Czyli jakie wg Ciebie powinien mieć ph? Poznań i potem Zakopane? Nowy Targ? Nawet pociągi hotelowe się częściej zatrzymywały z reguły.
Cytat:
Postój w Kalwarii też jest zbędny. Nikt w nocy nie wsiądzie w Skawinie.
W Kalwarii jest zbędny, ale jest, podobnie jak w Kętach, Andrychowie czy Wadowicach. Czy to kwestia tego, że postój handlowy kosztuje drożej niż niehandlowy?
Bo brak postoju w Skawinie na milę śmierdzi strachem przed tym, że jak potem się ten pociąg zabierze, to będą protesty, pisma itd.
Cytat:
Jeszcze tylko Brzegu brakowało...
Jaki, xhejn, Brzeg, skoro pociąg jest wytrasowany przez Krupski Młyn?!
Z innych postów:
Cytat:
wielkim błędem było utworzenie województwa opolskiego
Cytat:
Proponuję leczyć fobię antyniemiecką, bo pośród sąsiadów jest spora grupa osób z niemieckim pochodzeniem.
Zdajesz sobie sprawę, że gdyby nie niemieckie naciski, to województwa opolskiego by aktualnie nie było?
Wiele osób zmaga się tutaj z cwaniaczącym InterJetem... Olać gościa. Powiem, że jest deinformacja w Ministerstwie ale wszystko do czasu. InterJet pisze piszcie do ministerstwa, premiera itp a i tak nic nie wskuracie... No ale dziś będąc w stolicy miałem okazję pokazać cwaniaczenie InterJeta i... trzeba było widzieć wkurw u kilku osób... A jaki wkurw był na dezinformację odnośnie TLK KORMORAN... Oj trzeba było widzieć. Tak więc Kędzierzyn Koźle dostanie połączenia... A na marginesie wkrótce roboty GLIWICE - PYSKOWICE i... gdzie pojadą IC... zgaduj zgadula... Pozdrawiam miłośników i pasażerów jadących kompletem w TLK KORMORAN na odcinku Prudnik - Kędzierzyn Koźle - Gliwice kilka dni temu... PS. JAK WYŻEJ OLAĆ INTERJETA
[ Dodano: 08-12-2022, 00:33 ]
Niestety z powodu terminu wykorzystania środków unijnych(czytaj bałaganu przy ich wydawaniu) już w pierwszej połowie 2023 Polska kolejowa zacznie być rozkopana : Warszawa, Opole, Katowice, Białystok, co może doprowadzić nawet do paraliżu połączeń kolejowych. Można powiedzieć że prace w regionie Katowickim mogą mocno dać w kość pasażerom i połączeniom. Na dzień dzisiejszy są opóźnienia :Warszawa już 4 miesiące, Opole zaraz będzie 6 miesięcy, a co dopiero Katowice gdy ruszą. Tak więc przy innych mniejszych inwestycjach prędko się to nie skończy... A, z przykładów co nagle to po diable jest odcinek Kraków - Trzebinia, gdzie wymienia się tor który sporo kosztował bo coś zaczęło pękać
Olewaj sobie kogo chcesz.
Informacje Twoje nie wiem od kogo pochodzą, ale na pewno nie są one rzetelne. Po pierwsze opóźnienia w realizacji inwestycji znacząco przekraczają 4 miesiące w przypadku Warszawy i 6 jeśli mowa o Opolu. Szkoda, że Twoje źródło informacji przemilczało fakt, że Plk-a zapowiedziała PR-om już dawno temu, że za kilka pociągów na odc. Gliwice - Pyskowice będą musieli uruchomić ZKA, bo będą pociągi INTERCITY miały zmieścić się na tym jednym torze, który pozostanie.
O Kormoranie nawet nie ma co pisać, bo to już historia. Było zapowidziane już dawno, że za rok pojedzie pociąg z Krakowa w kierunku Kłodzka. Zapewniam, iż nikt nie ma zamiaru pozbawić Kędzierzyn-Koźle pociągów dalekobieżnych, ale nie będzie też tak, że wszystko pojedzie przez Kędzierzyn-Koźle.
Swoją drogą pamiętam, jak ze dwadzieścia lat temu jeździł pospieszny z Olsztyna do Kędzierzyna-Koźla, chyba przez dwa lata. Do Katowic pełny, jeszcze Zabrze i Gliwice ktokolwiek jechał, ale do Kędzierzyna-Koźla to po kilka osób w wagonie. Faktem było, że chyba na ośmiu wagonach jechał, ale frekwencja była mizerna.
Skróci się czas przejazdu pomiędzy Krakowem a Katowicami – dzięki podwyższeniu prędkości na linii nr 133 najszybszy pociąg IC Wawel na tej trasie pokona ten odcinek o 4 minuty szybciej, w 48 minut.
A zaraz z drugiej:
W związku z inwestycją konieczne będą długotrwałe okresy ruchu jednotorowego również na odcinkach Katowice – Chorzów Batory oraz Katowice Zawodzie – Mysłowice.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
W niedzielę 11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Kolej staje się bardziej dostępna - zwiększa się liczba przystanków. Przybywa połączeń - pociągi wracają m.in. do Wisły. Krótsze czasy podróży będą w połączeniach międzyregionalnych z Krakowa do Katowic i regionalnych m.in. z Białegostoku do Siedlec oraz z Hrubieszowa do Zamościa. Nowy rozkład z wyprzedzeniem był dostępny na dworcach, peronach oraz w Internecie.
Wg zestawień pociągów na stronie IC pociąg 'Karkonosze' wyjeżdża ze stacji Warszawa Zachodnia z wagonem sypialnym z przodu, a z Częstochowy - już z tyłu. Jaką zatem trasą ten pociąg jedzie na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Częstochowa?
To co pisze na stronie płk-są.pl to czysta propaganda. Przykład pierwszy z brzegu. Odcinek Kraków - Trzebinia gdzie wymieniany jest tor niedawno położony co przekłada się na opóźnienia wielu składów. Od marca 2023 ruszą pracę w Mysłowicach co też wpłynie na czas przejazdu.... I jeszcze jeden temat..Miałem okazję dziś jechać TLK KORMORAN od Nysy do Katowic, gdzie od Nysy, Prudnika jechało 14 pasażerów do Warszawy plus kilka do Olsztyna, w sumie od Kędzierzyna był komplet w dwóch wagonach, co przeczy tezie MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY że w kierunku Warszawy jeździ kilku pasażerów. No ale co tam najlepiej jak wiadomo zlikwidować bo po co... To samo będzie z połączeniami do Wisły po sezonie, no chyba że się mylę... Dodam iż z, Katowic miałem trasę na Rybnik relacją Przemyśl - Bohumin, IC PORT MORAVICA gdzie od Katowic było bardzo mało jak na piątek podróżnych ale w tym przypadku nic się nie zmienia, pociąg będzie jeździł dalej
Krzysp1, uważasz, że w piątek zapełnienie w postaci kilkunastu osób jest dobrym wynikiem? Lub obłożenie 100% w dwóch wagonach od, bądź co bądź, dużego generatora potoków jakim jest Kędzierzyn Koźle? Psy wieszano na ogryzkach typu HETMAN Rozwadów - Hrubieszów, a tam w piątek cztery wagony potrafią być zawalone po dach. To samo w pociągach zagórskich. Cały SZT pełny.
Co do PORTA MORAVICY - jeśli masz jakieś obiekcje - wsiądź do niej w Krakowie, w kierunku na Przemyśl. W jakikolwiek dzień tygodnia.
Tu nie ma z kim dyskutować... Jeżeli ktoś uważa, że PKP INTERCITY przekazuje do Ministerstwa zafałszowane statystyki, to musi być mocno odklejony od rzeczywistości. Po sprzedaży doskonale widać, jakie jest zapełnienie pociągu. W dwóch wagonach Kormorana było łacznie 120 miejsc do sprzedaży. Dosłownie pojedyńcze przypadki miały miejsce, że wszystkie miejsca były wyrezerwowane. Średnio na odcinku Katowice-Polanica po 60-70 pasażerów, z których sporo wysiadło w Zabrzu i Gliwicach. A na odcinku Polanica-Wrocław to już w ogóle słabiutka frekwencja była...
I jeszcze jeden temat..Miałem okazję dziś jechać TLK KORMORAN od Nysy do Katowic, gdzie od Nysy, Prudnika jechało 14 pasażerów do Warszawy plus kilka do Olsztyna, w sumie od Kędzierzyna był komplet w dwóch wagonach, co przeczy tezie MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY że w kierunku Warszawy jeździ kilku pasażerów. No ale co tam najlepiej jak wiadomo zlikwidować bo po co...
Dziś ostatni kurs Kormorana obłożenie 100%, ale znając życie pewnien Radny ze Strzelec Opolskich napisze że to Mikole zapełnili.
Panie InterJet KORMORAN nie jeździł z Polanicy do Wrocławia. No to jest właśnie to cwaniaczenie... Ale przekona się Pan że zmiany nadejdą prędzej niż Pan myśli... Krok po kroku idziemy naprzód... Ale tego i tak cwaniakujący nie zrozumieją
[ Dodano: 11-12-2022, 16:18 ]
Panie Krystianie... No właśnie sam Pan sobie zaprzeczył, bo jak napisał PORT MORAWICA ma większą frekwencję od Krakowa i... nikt nie mówi że wcześniejszy odcinek należy zlikwidować a poza tym znam kilka relacji IC na wschodzie Polski i Podkarpaciu gdzie 4 wagony wożą wiatr ale jeżdżą nadal.. Bo pociągi powinno być dla ludzi nawet jak wieje wiatr. Tu naprawdę nie chodzi o to by coś na siłę udowadniać. Tylko jeżeli osoby z PKP czy Ministerstwa kłamią, to akurat z tym nie można się zgadzać. A co do statystyk, to miałem okazję zobaczyc gdzie kupują ludzie bilety i to jest bardziej istotne niż skąd jadą w pewnych przypadkach. I tu znów uwaga do Pana InterJet, mam nadzieję że Pan nie bierze w tych zafałszowanych statystykach udziału (takie 2 w 1 się zrobiło). Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum