PKP Intercity zaprezentowało plany taborowe na 2023 rok! W planach podpisanie sporych umów
Trwa intensywna realizacja strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Po historycznym 2022 roku narodowy przewoźnik nie zwalnia tempa i zapowiada kolejne inwestycje. Na najbliższe 12 miesięcy zaplanowano podpisanie istotnych umów i odbiory kolejnych nowych lub zmodernizowanych pojazdów. Wzmocnią one park taborowy, co pozwoli na oferowanie podróży w wyższym komforcie i zwiększanie dostępności komunikacyjnej.
Jakie wagony i lokomotywy otrzyma PKP Intercity w 2023 roku?
Trwa intensywna realizacja strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Po historycznym 2022 roku narodowy przewoźnik nie zwalnia tempa i zapowiada kolejne inwestycje. Na najbliższe 12 miesięcy zaplanowano podpisanie istotnych umów i odbiory kolejnych nowych lub zmodernizowanych pojazdów. Wzmocnią one park taborowy, co pozwoli na oferowanie podróży w wyższym komforcie i zwiększanie dostępności komunikacyjnej.
81 nowych wagonów PKP Intercity. Będą kursować m.in. na trasie z Wrocławia do Gdyni
Spółka PKP Intercity odebrała ostatnie z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Tym samym zrealizowana została cała warta blisko 700 mln zł umowa. Z większości z 81 nowoczesnych wagonów korzystają już pasażerowie w całej Polsce. Ostatnie z nich pojawiły się na torach z początkiem stycznia 2023 r.
Tylko konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Newag złożyło ofertę na dostawę 38 składów piętrowych typu push-pull i 45 lokomotyw wielosystemowych dla PKP Intercity. Oferta przekracza zaplanowany budżet o ponad 2,4 mld zł brutto.
Piętrowy problem PKP Intercity. Rozsypuje się kolejowy „przetarg stulecia”
Nowe pociągi dla przewoźnika mają być droższe od szybszych i pojemniejszych ekspresów zamawianych przez koleje niemieckie. Jedyna oferta pochodzi od polskich producentów. Globalni potentaci zrezygnowali z ryzykownego przetargu.
PKP Intercity nie powinno tych piętrowych sklaaaadów kupować. To Polregio (PKP REGIO) powinni kupić lokomotywy traxx i wagony piętrowe do obsługi RegioExpress...
dinxles, składy piętrowe w kolejach dalekobieżnych też mogą być wygodne i się sprawdzić. Wystarczy rozejrzeć się po krajach sąsiednich (np. Finlandia, Niemcy). Oczywiście jeżeli są dobrze zaprojektowane i zagospodarowane...
PKP Intercity kupuje kolejne lokomotywy Newagu na 200 km/h!
PKP Intercity rozszerza umowę z firmą NEWAG na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych i zamawia kolejne 5 pojazdów. Tym samym park taborowy przewoźnika zasili łącznie 15 nowoczesnych lokomotyw rozwijających prędkość do 200 km/h. Wartość zamówienia to blisko 388 mln zł brutto. Kontrakt z nowosądeckim producentem jest elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 27 mld zł.
Tak wyglądają nowe pociągi PKP Intercity od Stadlera. Wiadomo, na jakich trasach pojadą
PKP Intercity odebrało sześć z 12 pociągów typu Flirt od Stadlera z wartego ponad 1 mld zł kontraktu - poinformował kolejowy przewoźnik we wtorkowej informacji prasowej. Pozostałe składy mają trafić do przewoźnika do końca tego roku.
Najbardziej sensacyjna część tej wiadomości brzmi:
Jak informuje PKP Intercity, dostarczane obecnie Flirty są kompatybilne z pojazdami przekazanymi przewoźnikowi przez Stadlera w 2015 r. Oznacza to, że można łączyć jednostki z 2015 r. z pojazdami z najnowszej serii.
Pierwszy raz w nowożytnej historii naszej kolei EZT są kompatybilne w ramach dostaw z różnych lat.
Co więcej nowe jednostki mają inny ETCS i dadzą się połączyć ze starymi jednostkami. Cud na polskiej ziemi.
PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?
Wciąż nie ma rozstrzygnięcia w konkursie ofert na 300 nowych wagonów PKP Intercity, spółka nie zdecydowała się też wciąż na wybór bardzo drogiej oferty Pesy i Newagu na budowę piętrowych zestawów push-pull.
PKP Intercity kupi jeszcze więcej lokomotyw elektrycznych! Pojadą na połączeniach krajowych
PKP Intercity realizuje ambitny plan taborowy, w ramach którego zakontraktuje dostawy warte łącznie 24 mld zł. Jeszcze w 2023 roku ma zostać ogłoszony przetarg na zakup kolejnych elektrowozów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum