To już pewne, przetargi ruszyły. W ramach programu #KolejPlus na Dolnym Śląsku zostaną zrealizowane trzy inwestycje:
✅Przebudowa Wrocławia Świebodzkiego z przywróceniem ruchu pasażerskiego na tę stację oraz stacji Środa Śląska
✅Linia kolejowa do Złotoryi (Jerzmanic-Zdrój)
✅Linia kolejowa do Bogatyni
Wszystkie te inwestycje realizowane są z rządowego programu przy wsparciu lokalnych samorządów, z wiodącą rolą wnioskodawcy, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Wszystko wskazuje na to, że już w 2026 roku dojedziemy pociągiem do Złotoryi, być może i wtedy będą realizowane połączenia do stacji Wrocław Świebodzki. Do 2028 roku zaprojektowana i wybudowana zostanie linia na odcinku Zgorzelec - Bogatynia. Szczegóły w materiale!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Kolejne dolnośląskie linie kolejowe do remontu. W ramach programy Kolej Plus pojedziemy szybciej i zyskamy nowe przystanki
Rewitalizacja Linii Kolejowej 181 z Kępna do Oleśnicy może poprawić połączenia między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego trzy umowy na projekty w ramach Rządowego Programu Kolej Plus. Szacunkowa wartość trzech inwestycji to ok. 800 mln zł.
Dolnośląskie. Powstanie nowy most kolejowy w mieście-widmo
Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra, ściśle powiązany z wojskiem, ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie nowego mostu kolejowego w Pstrążu. To tak zwane miasto-widmo, pozostałość po garnizonie radzieckim. Wartość zamówienia oszacowano na prawie 23 mln zł.
Jest przetarg na rewitalizację linii kolejowej do Złotoryi
Właśnie ogłoszono przetarg na zaprojektowanie oraz realizację prac przy modernizacji linii kolejowej Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Dzięki temu pociągi wrócą do Złotoryi i skomunikują ten powiatowy ośrodek z Legnicą i Wrocławiem. Zadanie jest realizowane w ramach programu Kolej Plus.
DSDiK zdecydowała, kto zrewitalizuje niespełna połowę linii 310
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie wybrała firmę, która zrewitalizuje pierwszy, około 17-kilometrowy fragment linii kolejowej 310, pomiędzy Łagiewnikami a Piławą Górną. Jeśli wybór się uprawomocni, zamówienie trafi do firmy Torhamer, której oferta okazała się najtańsza. Docelowo linią 310 mają kursować pociągi z Wrocławia do Bielawy.
Kolej Plus zapewni nowe i lepsze podróże na Dolnym Śląsku
Będą sprawniejsze połączenia kolejowe w aglomeracji wrocławskiej. Mieszkańcy Bogatyni zyskają dogodny dostęp do kolei, zapewnione będą lepsze podróże ze Środy Śląskiej do Wrocławia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy za ponad 12,5 mln zł z wykonawcą dokumentacji projektowej. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus” w 2029 r.
Znamy wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 284 z Legnicy do Jerzmanic Zdroju
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonawcę rewitalizacji linii nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju. Postępowanie wygrało konsorcjum dwóch dolnośląskich firm z Jawora i Żurawiny. Oferta opiewała na prawie 211 mln zł.
Remont linii do Lwówka i Stronia potrwa 3 lata. Będą autobusy KD?
Dolny Śląsk deklaruje, że wkrótce rozpocznie się proces rewitalizacji linii ze Złotoryi do Jeleniej Góry przez Lwówek oraz z Kłodzka do Stronia Śląskiego. W pierwszej kolejności trasy zostaną zinwentaryzowane i przygotowane do rewitalizacji. Jak na razie jednak nie ruszą kolejowe autobusy z Legnicy do Jeleniej Góry przez Lwówek, bowiem nie są tym zainteresowane lokalne samorządy.
Remont linii Szklarska Poręba – Tanvald – także po polskiej stronie
W ramach transgranicznej inicjatywy Interreg Czechy-Polska 2021-2027 samorząd województwa dolnośląskiego będzie partnerem remontu linii kolejowej od stacji Szklarska Poręba Górna do czeskiego Tanvaldu.
Pociągi z Wrocławia dojadą bliżej Gór Sowich. W tym roku ruszy rozbudowa linii kolejowej
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei jest na ostatniej prostej do ogłoszenia przetargu na rozbudowę linii kolejowej z Wrocławia w Góry Sowie. Chodzi o odcinek z Bielawy do Srebrnej Góry. Urząd Marszałkowski w 2024 roku na ten cel przeznaczy 11,8 miliona złotych. Te tereny Dolnego Śląska mają wyjątkowe walory turystyczne i wielu wrocławian wybiera się tam na weekendowe wycieczki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum