Na obecną chwilę nie ma taboru na te pociągi. Dopiero w czerwcu się okaże, co z tego pojedzie. Może się okazać, że na początek uruchomiona zostanie tylko jedna para Praha-Gdynia.
W Republice Czeskiej też jest duży problem z taborem. Na obecną chwilę nie ma żadnych ustaleń, a jeżeli z poślizg z odbiorami comfortów będzie jeszcze większy to może się okazać, że nie ma czym pojechać.
Bo pewnie sami jeszcze nie wiedzą co robić. Nie ma co zapominać że oni odpowiadają za największy regres w dziejach Polskiej kolei oraz szereg zaniedbań, więc na kolei raczej im nie zależy.
Atoman napisał:
Co do 351, 275,289,273 to planowany jest powrót na nominalną trasę Wrocław - Szczecin przez Poznań kilku par pociągów bo czas przejazdu nie będzie się różnił jak i sama Nadodrzanka nie generuje jakichś super potoków dlatego Swarożyc, Wyczółkowski oraz Mehoffer to będzie wystarczająco.
No cóż, przyjrzyjmy się obecnej sytuacji na LK 271: 17 par pociągów IC i 7 par Regio i innych spółek, w sezonie jeszcze więcej IC. W 2024/2025 dochodzi 4 pary Praha-Gdynia, 1 lub 2 pary IC Wrocław-Warszawa, no i według doniesień IC Matejko, IC Chełmoński, IC Wyczółkowski, i 1 para KD do Warszawy. Robi się ciasno i gęsto.
Co do frekwencji na Odrzance, to byłbym ostrożny w szacunkach. Teraz jak IC jedzie przez Zielona Góra, Głogów Lubin, Legnicę to sytuacja zmienia się diametralnie.
Czy sam Poznań i Leszno da potoki pasażerów dla 32 par pociągów relacji Wrocław-Poznań?
Zarówno IC Matejko, jak i IC Chełmoński i IC Wyczółkowski nie przejdą na Poznań - czy ciężko to pojąć, że to jest ich stała trasa? Nikt nie będzie pchał ich po E-59, jeśli jest rozsądna alternatywa dla sektora dotowanego. Co innego pociągi ekspresowe, gdzie Wrocław - Szczecin jest możliwe w około godzinę krócej właśnie przez Poznań. To właśnie taki "Barbakan" pojawi się za jakiś czas na E-59 i będzie stanowił istotne odciążenie dla IC Chełmoński, którym po skierowaniu na Poznań trzeba by było podróżować na dachu. Podobnie jest z IC Matejko, z tym, że tam po prostu przekombinowano z grupą jeleniogórską, która powinna pojawić się w IC Siemiradzki. Z kolei IC Wyczółkowski jest jednym z w sumie trzech planowanych pociągów, które zawsze miały być na C-E59 po zakończeniu modernizacji (w pierwszych latach pociąg znany jako TLK Światowid). Poza tym Nadodrzankę uzupełnią międzynarodowe, których w sumie będzie trzy oraz IC Swarożyc mający jeszcze spory potencjał rozwojowy. Latem dojdzie jeszcze KD Premium Nadmorski. Co do E-59, to przede wszystkim stawia się na kierunek trójmiejski oraz Pomorze Środkowe, które ostatnio mocno rozwinęło się ofertowo i teraz zdarzają się już pociągi niemal co 2 godziny. Skoro alternatywą jest Gdynia, a mówi się, że i Gdynia ma taki potencjał, że można ją dać co godzinę, a do tego jest Olsztyn, to naprawdę nie ma gdzie dać już czegoś innego na Wrocław - Poznań - Szczecin jak EIC i oczywiście IC Przemyślanin, który już dawno powinien być częściowo odciążony przez IC Podhalanin w kontekście manewrów i obsługi Pomorza Środkowego i Ustki. Wystarczyłyby manewry w środku nocy i od razu taki IC Chełmoński, czy IC Gwarek zyskaliby więcej wagonów jako skutek uboczny. Może jak już narzucenia polityczne powoli znikają, a wróci rozsądek, to takie logiczne "innowacje" pojawią się w RJ. Jakąś szansą jest puszczanie IC Podhalanin jako codzienny pociąg z Zakopanego po zakończeniu modernizacji LK 99.
Ja nie kwestionuje racjonalności i tego ze jest potrzeba, ale linia LK271 nie jest z gumy, Już dzisiaj masz miedzy 5 rano a 23 z Poznania do Leszna 38 par pociągów (16 IC i 22 regionalnych) z Leszna/Rawicza do Wrocławia 36 par pociągów (16 IC i 20 regionalnych). Jeżeli dołożysz jeszcze 10 par pociągów (4 pary Praha-Gdynia, 1 lub 2 pary IC Wrocław-Warszawa, no i według doniesień IC Matejko, IC Chełmoński, IC Wyczółkowski, i 1 para KD do Warszawy) to praktycznie co 14-18 minut będzie odjazd. GDZIE CHCESZ TO ZMIEŚCIĆ? No chyba ze kosztem połączeń regionalnych.
A na co tu liczyc? Nieelastycznosc obecnej umowy Polregio z warminsko-mazurskim kaze oczekiwac co najwyzej kontynuacji obecnej oferty. Na puste lotnisko trzeba wydawac pieniadze.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nowa umowa województwa warmińsko-mazurskiego z Polregio którą podpiszą w 2026 zapewne będzie to samo.
Na Podlasiu stara i nowa umowa w 90% to kopiuj-wklej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum