W rozkładzie jazdy lato 1993 czas jazdy pociągu pospiesznego z Jeleniej Góry do Węglińca z postojami w Gryfowie i Lubaniu wynosił dokładnie 1h10`.8 lat później trwało to już 5 minut dłużej.
Obecnie pospieszny jedzie 1h39` co sprawia, że niektóre osobówki są od niego szybsze. Ale podejrzewam również, że wpływ na wydłużenie czasu jazdy mogło mieć także zwiększenie rezerw.
Przywrócenie czasów jazdy na JG-Węgliniec z 1993 roku pozwoliłoby na skrócenie czasu jazdy z JG do Wrocławia do 2h50`-3h. Jest to czas jazdy jazdy nieosiągalny przez Wałbrzych i długo jeszcze taki nie będzie. W 2008r wydano na remont linii z JG do Wro 40mln PLN i jaki jest efekt - żaden. Co z tego, że wyremontowano kilka odcinków skoro na innych obniżono jednocześnie prędkość.
Nie wydaje mi się żeby wpływ na tak długi czas przejazdu miały rezerwy czasowe. Pewnie tory są w tak złym stanie a skład wagonowy jest dużo cięższy niż szynobusy które jeżdżą na osobowych.
Wspominasz o linii Wrocław - Jelenia gdzie włożono 40 mln zł. Tylko weź pod uwagę jak długi jest to odcinek. No bo jak się ma remont powiedzmy 10 km do 120 km całej linii? Nie spodziewajmy się tam cudów po tych 40 mln.
Jednak jak na moje oko na 274 nie wszystko jest skończone. Ostatnio jak jechałem kilka razy do Wrocławia to od Boguszowa Gorc Zachód pociąg jechał cały czas po lewym. Może nie zdążyli dokończyć przed śniegiem.
mateuszpiszcz, działania PLK-i na tym odcinku polegały tylko na jego zbadaniu , po czym wystawili opinie ze stan torów jest tragiczny. Niestety tylko tyle mogą zrobić bo jak zwykle brak funduszy . Więc o remoncie możemy narazie zapomnieć .
Nie wydaje mi się żeby wpływ na tak długi czas przejazdu miały rezerwy czasowe. Pewnie tory są w tak złym stanie a skład wagonowy jest dużo cięższy niż szynobusy które jeżdżą na osobowych.
Oczywiście, że przede wszystkim stan torowiska wpływa na czas jazdy, ale ostatnio PLK-a zwiększyła rezerwy o czym była mowa w innych wątkach i to się jeszcze dołożyło do wydłużenia czasu jazdy.
Porównując do linii JG-Wro miałem na myśli, że za powiedzmy 20-30 mln można by wyremontować te najgorsze odcinki JG-Węgliniec i uruchomić kilka pociągów Regio+ do Wrocławia z czasem jazdy ok. 3h. Przy okazji skróciłby się też czas jazdy osobówek do Zielonej Góry i ex Pogórze. Zaniedbania z lat 1998-2005, gdzie nie wykonywano na 274 właściwie nic i dodatkowo wzmożony ruch pociągów towarowych związanych z moderną E-30 tak zniszczył tę linię, że teraz potrzeba naprawdę ogromnych nakładów. Poza tym remonty wykonywane ostatnio na tej trasie zawsze w okolicach zimy to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie.
Np. tor nr 1 Wałbrzych Szczawienko -Wch Miasto wyremontowany we wrześniu 2007. ZLK Wałbrzych ustawił tabliczkę, że szlakowa wynosi 80 i jednocześnie wstawił ograniczenie tymczasowo do 60, które obowiązuje do dziś.Dlaczego? Kolejny niechlujnie wykonany remont?
Poseł Zawiła obiecywał, że w tym roku na remonty ma iść 80mln, więc może po ich zakończeniu pociągi zaczną chociaż planowo przyjeżdżać do Jeleniej Góry, bo obecnie każdy ma +10.
Nie kazdy:) ostatnio jechałem 213 i w Jeleniej był planowo mimo tego że do Wałbrzycha dojechał coś około +10.
Obecnie z tego co zauważyłem to remontują coś w okolicach Kątów Wrocławskich. Wymieniono też kilka torów towarowych na samej stacji Wałbrzych Główny. Cały czas mam wrażenie że tor prawy na Boguszów Gorce Zachód - Wałbrzych nie jest do kończony a przez co jeździ się wolniej.
Masz rację. Przeznaczając powiedzmy około 30 mln można by coś poprawić na Jelenia - Węgliniec i być może do Wrocławia było by szybciej niż przez Wałbrzych. Mówię być może bo do 2010-2011 chyba będzie ciężko z przepustowością na odcinku Legnica - Wrocław. ( popatrzcie na to http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0809/zm_2/p_08-09_z_5_w1.2.pdf )
W dalszej perspektywie czyli po 2011 kiedy to Węgliniec - Wrocław ma być zrobiony pewnie było by szybciej. Ale z drugiej strony jeżeli tak co roku będą wykładać po te 80 mln na Jelenia - Wrocław to i przez te 3 lata powinno się znacząco poprawić. Oczywiście jeżeli nie będą to takie nędzne remonty jak opisałeś że po remoncie wstawiono od razu ograniczenie prędkości.
O ile z Jeleniej Góry do Wrocławia przez Węgliniec mogło by być trochę szybciej o tyle nie zapominajmy o Wałbrzychu, Świebodzicach itd. To w końcu te miasta dają największe potoki podróżnych w kierunku Wrocławia na linii Wrocław - Jelenia.
[ Dodano: 14-01-2009, 16:17 ]
A tak w ogóle to potrzebuje rozkład jazdy z Węglińca ale taki z peronami. Posiada ktoś? Podobnie jeżeli chodzi o Legnicę, Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko.
Skoro ten ktoś wystawił opinie "zły stan toru" to dlaczego PLK dopuszcza do ruchu? Wyobraźmy Sobie nie dawać loka na rewizje przez kilka lat, i tak wyjedzie na tory by wozić ludzi i towary, to samo jest z torem. Jezdze tak naprawde na bombie, w każdej chwili rozlecieć sie i stane na polu :/
Faktycznie stan torów woła o pomstę do nieba. Jeżdżę tędy dosyć często i nie jest za ciekawie. Jednocześnie czas przejazdu z Jeleniej Góry do Ruszowa (dokąd jeżdżę) zmniejszył się w nowym rozkładzie nawet o 10min więc nie wiem skąd wzieliście to wydłużanie zapasu.
Szynobus faktycznie chyba jedzie szybciej niż skład wagonowy - tylko, że wagony są tylko na Ex Pogórze i na pośpiesznym do Szczecina. Osobowe to szynobusy do Zielonej Góry i Żar i EZT do Węglińca.
W nowym rozkładzie osobowy z Zielonej Góry przyjeżdżający do JG o 19:06 notorycznie się spóźnia. Musi czekać na EZT do Węglińca po drodze, aby ten zdążył na pociąg do Wrocławia. Niestety EZT czekać nie może i wypada na to, że lubuski szynobus czeka po drodze nawet 25min. Szkoda, że dyżurni ruchu lepiej tego nie zgrają i nie przepuszczają szynobusa na kolejne mijanki. Ludzie w Jeleniej nieźle ostatnio marzną.
Ja bym nie powiedział że rzuca a nawet jeśli to zaznaczam że na Dolnośląskiej nie ma lini gdzie nie rzuca z wyjątkiem E-30 na której też rzucało do czasu remontu
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Już w lepszym stanie jest torowisko z Lubania do Zgorzelca. Czy ktoś wie czy prawdą jest iż kiedyś odcinek Węgliniec- Lubań był dwutorowy? Nasypy, ułożenie słupów trakcyjnych i semaforów w niektórych miejscach wskazuje że tak było, ale czy to prawda?
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum