Tyle, że tam pociągi ICE nie konkuruje z tanimi pociągami a z samolotami / ew. jazdą własnym autem autobahnem. Ktoś płaci te 100 ojro nie za to by dostac się z punktu A doB tylko by dostac sie z punktu A do B szybko i wygodnie
Wydaje mi sie, ze CMK jedzie się w miare szybko i wygodnie
[ Dodano: 23-05-2009, 15:13 ]
Wydaje mi sie , ze nie wszyscy rozumieją na czym polega konkurencja na kolei.
Dobrym przykładem jest tutaj woj. kuj.pom. i Arriva. Jak wiadomo Arriva wygrała przetarg na prowadzenie ruchu na niektórych liniach i je prowadzi. A jaki by Arriva podniosła krzyk, gdyby pojawił się inny przewoźnik i zaproponował cenę niższa np o 30 %. Dodatkowo chciałby jeździc tylko w te dni które mu odpowiadają(szczyt przewozowy)
A gdyby np samorzad woj. dolnoslaskiego ogłosił przetarg na prowadzenie lini do Jel. Góry z Wrocławaia.Jesteś właścicielem prywatnych pociągów, zainwestowałes w ich zakup. Oferujesz ze uruchomisz okolo 100 kursów tygodniowo,wygrałes przetarg, wynegocjowałes cene np 20 zl i pokawia sie konkurent który chce wozic na tej trasie ale tylko np. w piątki i niedziele a bilet u niego bedzie kosztował 15 zl. Czy wtedy to jest prawdziwa konkurencja? Niech stanie do następnego przetargu i zaproponuje ta cene i ze uruchomi tych pociągów 150 to wtedy bedzie w porządku.
Szanowni forumowicze, spokojnie! Nie będzie IR w tym roku pod banderą PKP PR to będą za rok pod banderą DB, i nie zarobią polskie spółki kolejowe tylko niemieckie. Już 1 stycznia 2010 otwiera się unijny rynek przewozów pasażerskich i jestem przekonany, że Niemcy wyciągną z tego wnioski, a wtedy żadne naciski Wacha, Grabarczyka i całego betonu PKP nic nie pomogą i PKP IC zostanie rozjechane przez konkurencję jak PKP Cargo.
Szantażami betonu PKP IC, że nie uruchomią pociągów sezonowych Niemcy wcale się nie przejmą - uruchomią swoje!
PS. Niemieccy kolejarze uważnie śledzą nasze forum (widzę po logach serwera) i nie potrzebują do tego znajomości jęz. polskiego: klik
Co do linku powyżej chciałbym wyjawić, iż w jednym z magazynów Karkonoskich napisano, że w przyszłym roku istnieją bardzo realne plany uruchomiena przez DB połączenia Gorlitz- Jelenia Góra. Mam nadzieję, że to się potwierdzi. Płuki co myślę, że PKP PR powinno skupić saię na dobrym łączeniu kilku relacji pociągów regionalnych w jedną całość. To stworzy realną konkurencję dla IC tyle że bez nazwy InterRegio.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Już 1 stycznia 2010 otwiera się unijny rynek przewozów pasażerskich
To otwarcie dotyczy jedynie pociągów międzynarodowych, a i tak będzie się to wiązać z wielkimi utrudnieniami ze strony UTK, które często będzie mogło takie połączenia ograniczać lub nawet blokować (tak przewiduje rządowy projekt ustawy, zgodny zresztą w dyrektywą europejską).
W grę zatem będą mogły wejść pociągi np. Hamburg-Warszawa lub Dresden-Wrocław, ale już takie, które większość trasy będą miały w Polsce, będą mogły być ograniczane/blokowane przez UTK...
A jeśli chodzi o pociągi krajowe, to DB może sobie pomarzyć... (chyba że stworzy własną spółkę lub coś kupi - a to może już dziś, więc dlaczego tego nie robi?)
To ja tez moze przy okazji zapytam: czy jest mozliwosc ze samorzady poszczegolnych wojewodztw beda mogly zbyc swoje udzialy w spolce PR jakims innym podmiotom (Arriva czy tez DB)? Czy jest to raczej niemozliwe? A moze jednak laczenie udzialow poszczegolnych wojewodztw i utworzenie spolek ponadregionalnych a nastepnie ich zbycie? Co na to ustawa? Moze wtedy jest szansa na projekty InterRegio do ktorych nikt z betoniarni PKP SA sie nie doczepi?
A jeśli chodzi o pociągi krajowe, to DB może sobie pomarzyć... (chyba że stworzy własną spółkę lub coś kupi)
A w czym problem? Patrz brytyjska Arriva, która w konsorcjum z polskim PCC Rail wozi u nas ludzi. Mogą Brytyjczycy, mogą i Niemcy. Beton UTK nie jest wszechwładny. Wystarczy, że koleje niemieckie dogadają się Rosjanami, Ukraińcami czy Białorusinami i uruchomią kilka pociągów międzynarodowych w relacji np. Berlin - Brześć czy Drezno - Grodno i kabotażem zniszczą PKP IC.
Nawet jeśli dotyczyło by to pociągów strikte międzynarodowych to wiele bym dał za pociągi marki CITY NIGHT LINE w relacji Kraków-Paris, czy Warszawa- Bruksela na piętrowych kuszetkach...
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
czy jest mozliwosc ze samorzady poszczegolnych wojewodztw beda mogly zbyc swoje udzialy w spolce PR jakims innym podmiotom (Arriva czy tez DB)?
Oczywiście jest taka możliwość. Ustawa tak to reguluje:
W przypadku zbywania udziałów w kapitale zakładowym PKP PR wspólnikom tej spółki przysługuje prawo pierwokupu - czyli pierwszeństwo w zakupie mają inne województwa.
W razie niezrealizowania prawa pierwokupu przez wspólników prawo pierwokupu przysługuje Skarbowi Państwa - jeśli inne województwo/a nie zechce kupić udziałów, w następnej kolejności może to zrobić Skarb Państwa. Dopiero gdy on nie zechce, będzie można ogłosić przetarg i sprzedać komukolwiek.
PKP PR wycofuje się z interREGIO z przyczyn wyłącznie politycznych.
Lobbing PKP SA realnie zagroził że nie uruchomi pociągów sezonowych nad morze i to było przyczyną stanowiska Prezesa PKP PR. Na dowód spróbujcie dokonać rezerwacji na okres wakacji a w kasach odpowiedzą Wam że wszystkie sezony są zablokowane. Bez przyczyny????
Poproszę o bliższe szczegóły na PW lub na forumowy e-mail. Przyjrzymy się temu bliżej.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Oferujesz ze uruchomisz okolo 100 kursów tygodniowo,wygrałes przetarg, wynegocjowałes cene np 20 zl i pokawia sie konkurent który chce wozic na tej trasie ale tylko np. w piątki i niedziele a bilet u niego bedzie kosztował 15 zl.
Wtedy robię promocję weekendową za 14 PLN. Proste A pasażer tylko sie cieszy
PKP PR wycofuje się z interREGIO z przyczyn wyłącznie politycznych.
Lobbing PKP SA realnie zagroził że nie uruchomi pociągów sezonowych nad morze i to było przyczyną stanowiska Prezesa PKP PR. Na dowód spróbujcie dokonać rezerwacji na okres wakacji a w kasach odpowiedzą Wam że wszystkie sezony są zablokowane. Bez przyczyny????
Czyli w dupie mają pasażerów (w tym przede wszystkim dzieci i młodzież!), w dupie mają wpływy z biletów i w dupie mają rządowe dotacje do pociągów. Krótko mówiąc: na złość mamie odmrożę sobie uszy!
Całe PKP! Kwintesencja betonu, chamstwa i debilizmu do kwadratu w wykonaniu Wacha i jego przydupasów!
Na miejscu zarządu PR olałbym te pogróżki betonu PKP IC i robił swoje. Niech sobie likwidują pociągi sezonowe - to będzie sepuku!
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum