Dzięki bo już myślałem ,że ŚNIEŻKA do Jeleniej Góry nie pojedzie. Ale w takim razie pod znakiem zapytania stoi pociąg Jelenia Góra/ Kudowa Zdrój- Gdynia przez Ostrów Wlkp. Co za kołomyja. InterRegio jest dobrym pomysłem. Tylko szkoda że do Jeleniej Góry narazie nie zawita. PKP PR nie odpisało mi jeszcze na moją propozycję i chyba będe musiał ponowić pismo.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
IR do Jeleniej Góry nie mają uzasadnienia ekonomicznego,ponieważ nie będą się samofinansować. Natomiast nie ma przeszkód by uruchamiać do tego miasta dotowane pociągi w kategorii RegioPlus.
Z jednej storny może i masz rację, ale wobec tego gdyby tak było to dlaczego KAMIEŃCZYK SZKLARKA I SZCZELINIEC są na całej trasie bardzo oblegane i popularne??
Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie aby PKP PR uruchomiło osobowy dalekobierzny do Krakowa, który by powstał z połączenia kilku regionalnych na raz.
//nie cytujemy przedmówcy
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Tak ale InterRegio w tym roku pojadą do Zakopanego- to dlaczego do Jeleniej Góry nie?? Przecież Zakopane i Jelenia Góra to miasta o podobnym potencjale turystycznym- tu Tatry a tam Karkonosze.Zresztą na Kraków- Zakopane to prędkości też nie są zawrotne a czas jazdy porównywalny jak na odcinku Jelenia Góra- Wrocław.Inna sprawa to to że Zakopane to przecież nie jest duża aglomeracja, a przynajmniej mniejsza niż Jelenia Góra.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Wiesz Mateusz tylko nam jeleniogórzanom chodzi o pociąg codzienny z i w stronę Krakowa lub Rzeszowa. Co mi z pociągu wakacyjnego, jak pociągów wakacyjnych do Jeleniej z innych miast niż Wrocław jest dość sporo, a do Krakowa potrzebny jest z Jeleniej Góry pociąg codzienny dzienny a ŚNIEŻKA może sobie jeździć w ferie wakacje itp. Dlatego tak bardzo zależy na na tym, aby ten ŚWIATOWID pojechał w przyszlym roku do Jeleniej Góry.
sheva17
Turyści w KARKONOSZE tym bardziej nie jeżdżą do Jeleniej Góry tylko do Karpacza, Szklarskiej Poręby, Przesieki, Borowic itp. Jednakże to Jelenia Góra od niepamiętnych czasów jest głównym węzłem kolejowym i transportowym w Karkonosze. Chcąc jechać do w/w miejscowości musisz przez nią przejechać.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Wracając do meritum sprawy.
Nie mogę zrozumieć dlaczego z Wrocławia pociągi IR mają jeździć jedynie po linii E-30. Wszak i tak kursuje tamtędy najwięcej pociągów i ich częstotliwość jest w miarę zadowalająca.
Brakuje mi natomiast połączenia z Częstochową ( i dalej Warszawą ) przez Oleśnicę, Kluczbork
( ewentualnie Opole ) około godz. 16 choćby tylko w piątki. 150% frekwencja wręcz murowana!
Podobnie w piątkowe popołudnie z IR-em do Zielonej Góry!
Z Wrocławia jadą w dzień raptem tylko 2 pociągi do Gdyni. Gdyby w wakacje uruchomić tam jeszcze
2 IR-y to byłby z pewnością strzał w "10"! Wystarczy tylko spojrzeć na przykład "Słonecznego" z KM!
Należałoby również pomyśleć o skomunikowaniu pociągami IR z podobnymi w Poznaniu do Olsztyna czy Warszawy tak by podróż mogła się odbyć na 1 bilecie!
Myślę również, że ze 2 pociągi IR w relacji Wrocław - Łódź też miałyby duże wzięcie!
A tak mamy niby aż 6 IR-ów, ale wszystkie tylko do Krakowa lub dalej.
prezes11, zgadzam się z tym, że brakuje w piątek po 16-ej pociągu z Wrocławia do Warszawy przez Częstochowę. Pamiętam "Oleńkę", która odjeżdżała z Wrocławia ok. 16:15 i w piątki nie można było szpilki wcisnąć. Przydałby się tu jakiś IR, może nie koniecznie do Warszawy, ale np. do Kielc.
Modliszka,
Musiało Ci się coś pomylić. Jelenia Góra nie ma żadnego Ex z Poznaniem!
Jedynie ma "Pogórze" do Warszawy, ale nie jedzie przez Poznań, tylko (chyba) Węgliniec.
Wysłany: 09-06-2009, 15:55 InterREGIO na Woodstock
Przewozy Regionalne grają z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy przez cały rok. Na przełomie lipca i sierpnia w związku z 15. jubileuszową edycją największego w Europie festiwalu muzycznego - Przystanku Woodstock w Kostrzynie nad Odrą pociągi obsługiwane przez samorządową spółkę po raz kolejny bezpiecznie przewiozą na miejsce ponad 50 tys. uczestników festiwalu. Składy interREGIO uruchomione specjalnie na tę imprezę otrzymają nazwy zespołów grających na Woodstocku.
W tym roku oprawa festiwalu będzie wyjątkowo uroczysta - wśród gości honorowych pojawią się takie postaci jak Michael Lang - twórca legendarnego Woodstocku w 1969 roku, prezydent Lech Wałęsa, Stanisław Tym oraz Rzecznik Praw Obywatelskich - Janusz Kochanowski wraz ze swoim biurem.
Organizatorzy i kolejarze spodziewają się rekordu frekwencji. Z Warszawy wyruszy m.in. specjalny pociąg interREGIO przeznaczony dla dziennikarzy oraz wiernych fanów poprzednich edycji festiwalu, którzy bez obaw będą mogli zabrać w wygodną podróż także swoje dzieci a na miejscu w Kostrzynie skorzystać z komfortowego pola namiotowego i wspólnie świętować dwie ważne rocznice muzyczne. Wszyscy pasażerowie pociągów woodstockowych mogą liczyć na atrakcyjne zniżki i oferty specjalne przygotowane przez Przewozy Regionalne. Więcej szczegółów oraz rozkłady jazdy i ceny biletów pojawią się na stronie internetowej przewoźnika (www.pr.pkp.pl)
Co myślicie o nocnych pociągach interREGIO? Trochę wagonów przedziałowych spółka ma, np. wiele stoi odłogiem na stacji Wrocław Główny.
Starsi forumowicze na pewno pamiętają nocny pociąg osobowy Bogatynia - Warszawa, który cieszył się ogromną popularnością - już w Legnicy nie było wolnych miejsc! Warto powracać do tego co dobre i oto moja propozycja:
IR Zgorzelec - Olsztyn (przykładowy rozkład jazdy):
Beatrycze, dobra propozycja, ale Zgorzelec zastąpiłbym Jelenią Górą - konieczność wymiany lokomotywy w Węglińcu na spalinową odstrasza przewoźników od Zgorzelca (można zrobić skomunikowanie szynobusem). Byłaby alternatywa dla "Karkonoszy", no i góry przyciągną więcej pasażerów.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum