Cieszynka pewnie i tak zostanie udupiona. Stan torów od Skoczowa do Cieszyna pozostawia wiele do życzenia. Poza tym busy kursujące spod dworca w Katowicach jadą 80 minut i kosztują 10 zł za bilet normalny.
Wg. mnie jedynym rozwiązaniem było by skrócenie czasu przejazdu, aby pociąg ten mógł konkurować z busami.
W soboty frekwencja tak ze 30-50 osób, jednak znaczna część pasażerów to kolejarze z sieciowymi, a ich podczas ankiet nikt nie zapisuje na listach i tak nagle pociąg zamiast 50 osób ma np. 35
To 35 osób to waszym zdaniem mało. Na zdjęciu jest tyle osób ile jest, bo część mi uciekła i wsiadła do składu. jak wrócę do Cieszyna zrobię kolejne zdjęcia.
Jak się chce uwalić pociąg to i 100 będzie mało. Jak ktoś jest betonem to każdy pociąg zrobi niedochodowym.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-09-2009, 21:22
No to w kwestii "Cieszynki" coś dodam. Obiecałem UMWŚ, że zrobię szum w prasie i słowa dotrzymuję.
Dworzec umiera. W weekendy do Cieszyna pociąg nie dojedzie!
Od 13 grudnia tego roku Cieszyn będzie w weekendy pozbawiony połączeń kolejowych. Kolej planuje likwidację pociągu „Cieszynka”, który kursuje na trasie Katowice – Czeski Cieszyn. Władze Cieszyna oraz radni napisali w tej sprawie pisma do kolei…
Dworzec w kolejowy w Cieszynie (nie wiadomo, czy nie jest to zbyt wielkie słowo) straszy swoim wyglądem i świeci pustkami. Po likwidacji regularnych połączeń do Bielska-Białej zanosi się na pogrzebanie bezpośredniego połączenia z kolejnym większym miastem, tym razem z Katowicami.
— Pociąg wyjeżdża z Katowic przed godz. 7.00, w Cieszynie jest o 9.00, do Czeskiego Cieszyna dociera o 9.08. W drogę powrotną rusza o 16.10, do Katowic dociera o godz. 18.30. Jeżeli kolej przełoży na czyny swoje plany, do Cieszyna w soboty, niedziele i święta nie będzie dojeżdżał ani jeden pociąg. Aż trudno w to uwierzyć — alarmuje Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego.
Z każdym rokiem Cieszyn traci kolejne połączenia. Rozkład jazdy kurczy się niemiłosiernie. Dziś pierwszy pociąg odjeżdża dopiero o 9.03, następne o 14.24 oraz 15.18 (do Zebrzydowic). O powrocie do regularnych kursów na trasie do Bielska-Białej nie może być mowy, a pod nóż pójdą kolejne połączenia. Kolej, jak zawsze tłumaczy się niską rentownością kursów.
— Z naszych obserwacji wynika jednak coś innego. „Cieszynka” ma grono stałych zwolenników. Cieszyn coraz bardziej oddala się od Czeskiego Cieszyna, mniejszego o 10 tys. osób, gdzie na dobę zatrzymuje się kilkadziesiąt pociągów — zauważa Krzysztof Kuś.
Inna sprawa, że Czeski Cieszyn jest położony na trasie Kolei Koszycko-Bogumińskiej, i choćby z racji tego jest skazany na dużą liczbę pociągów.
O planach spółki Przewozy Regionalne wiedzą samorządowcy. — Bardzo źle się stanie, jak zostaniemy w weekendy bez kolei. Zarówno ja, jak i radni, wysłaliśmy w tej sprawie pismo do kolei. Na razie nie ma odpowiedzi — mówi Bogdan Ficek, burmistrz Cieszyna.
Kasowanie kolejnych połączeń powinno przełożyć się na frekwencję w autobusach i busach. Jak powiedział nam jednak Karol Górniak, prezes DAS II, przewoźnika kursującego m.in. na trasie Bielsko-Biała – Cieszyn, firm przewozowych na Śląsku Cieszyńskim jest tak dużo, że trudno mówić o dużo większych zyskach. — I tak nieduże pieniądze rozkładają się na wiele firm — przyznaje.
Obywatelski Komitet Obrony Kolei Województwa Śląskiego zorganizował ostatnio na dworcu w Rybniku pogrzeb pociągu „Szyndzielnia” relacji Bielsko-Biała – Wrocław. Czy teraz możemy spodziewać się podobnej akcji? — Być może coś wymyślimy — dodaje Kuś.
Kolego Krzysztofie, a może poinformujemy TVP o likwidacji Cieszynki zmówimy się z wieńcami i zrobimy pogrzeb jak w Słupsku. Mam tu w Cieszynie paru zapaleńców, którzy wybiorą się ze mną na dworzec:)
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-09-2009, 08:55
Exsimus, ale wczytałeś się dokładnie, kto siedzi w radzie nadzorczej PKS Bielsko-Biała?
Owszem, można takowy pogrzeb w grudniu urządzić. Ja media poinformuję i odpowiednio to nagłośnię. W tym jestem dobry. Ale całą akcję musiałbyś zorganizować na miejscu razem ze swoimi kolegami. Zresztą ja też mam dwóch kolegów z tamtych okolic. Tak więc jest to realne i warte obgadania. Jak coś to pisz na maila do mnie.
Połączyłem dwa tematy o pociągach w Cieszynie , bo robił się bałagan.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-09-2009, 22:24
Ciekawe wątki pojawiają się na stronie OKOKŚ. Szczególnie jeden komentarz jest godny zacytowania:
Co do Cieszyn - Zebrzydowice. Wójt Zebrzydowic miał powiedzieć swego czasu, ze "stawia na busy". Dzięki temu po 10 stycznia zamiast pojechać wygodnie pociągiem za 3 złote z Zebrzydowic do Cieszyna, ta sama trasę można pokonać w zatłoczonym busie za...7PLN. (źródło)
Wójt Zebrzydowic może sobie stawiać nawet na wozy drabiniaste. Oferta kolei regionalnej nie zależy od widzimisię jakiegoś wójta tylko od urzędu marszałkowskiego.
Burmistrz Zgorzelca stawia na kolej, ale cóż z tego skoro UMWD ma Zgorzelec w dupie!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-09-2009, 22:34
Oczywiście, że tak, to UMWŚ zamawia i płaci za pociągi. Pełna zgoda. Myślę, że osobie, która to pisała chodziło o to, że istnieje pewna siatka powiązań. Busiarze, te lokalne władze... i wreszcie na końcu urząd marszałkowski. Pewnie też osobie piszącej ten komentarz chodziło o następującą kwestię: lokalne władze Cieszyna i Zebrzydowic nie robią absolutnie nic w celu ratowania kolejowych połączeń! Nie walczą o pociągi, nie lobbują za rozwojem kolei. Biernie przyglądają się, jak UMWŚ likwiduje kolejne połączenia! No ale z drugiej strony jest tak jak piszesz: nawet, jak lokalna władza stawia na kolej... to UM ma to głęboko w poważaniu.
Także w tym kontekście zacytuję wypowiedź dyr. Stumpfa dla TVS, która dała mi trochę do myślenia...
- Kolej ma to do siebie, że jest wielkopojemna, czyli powinna wozić duże ilości pasażerów. Małe ilości pasażerów powinny wozić inne środki transportu, które są do małej ilości - tłumaczy Jacek Stumpf, dyr. wydziału transportu urzędu marszałkowskiego. (więcej tutaj)
Krzysztof21, właściciele firm busiarskich i lokalni samorządowi aparatczycy to zazwyczaj jedna towarzysko-rodzinna sitwa. Jak się dowiedziałam, że UMWD dotuje firmę busiarską ze Zgorzelca kosztem likwidacji pociągów to mało mnie szlag nie trafił.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W takim razie niech grupa ze Zgorzelca pomoże nam w uratowaniu pociągów do/z Cieszyna. Radzicie sobie całkiem dobrze, a więc sprzedajcie nam złoty środek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum