Dziękuję za informacje. Mam pytanie o połączanie w drugą stronę czyli Drezno-Wrocław. Jako, że jadę z Chemnitz to opłaca mi się kupić pojedynczy Sachsen Länder-Ticket na podróż do Goerlitz (19 euro). Szynobus jest oznaczony jako Regional Express więc chyba mogę jechać na tym bilecie? Jak rozumiem, po przekroczeniu granicy, w Zgorzelcu, powinien kupić bilet u polskiego konduktora na dalszą podróż do Wrocławia?
I jeszcze jedna sprawa: rozkład PKP podaje, że ten szynobus jedzie do Dresden Hbf natomiast DB podaje że do Dresden-Neustadt. Wygląda na błąd w rozkładzie PKP, chyba DB wie lepiej jak jeżdżą pociągi w Niemczech.
W tej chwili jest tam jakiś remont, a więc musisz odcinek Dresden Neustadt-Dresden HBF przejechać S-bahnem. Mając Sachsen Lander - Ticket możesz jeździć pociągami RE,RB, IRE oraz s-bahnami, a więc spokojnie przejedziesz na tym bilecie to co chcesz. Przejeżdżasz granice i u kupujesz normalnie u polskiego konduktora bilet.
Wysłany: 28-07-2009, 20:28 Kiedy najlepiej jechać...
Witam wszystkich!
Mam pytanko chciałem wybrać się do Drezna najlepej w piątek na jednodniową wycieczkę, wyjazd 7 powrót 19. Czy pociąg jest zapchany? Słyszałem, że nie dojeżdża do Hbf ? Czy daleko jest do centrum z Neustad?
Czy może macie jakieś wskazówki?
Teraz pociągi nei są zapchane, a zważywszy jeszcze że będziesz jechał zawsze od stacji początkowych to już w ogóle nie masz się co martwić. Z Neustadt na HBf przejedziesz S-bahnem bez najmniejszego problemu, chodząc z buta to trochę jest ale w końcu po to do tego Drezna jedziesz.
... czy S-Bahnem mogę jeździć na bilet kupiony we Wrocku (ten za 79 EUR dla 5 osób) ?
Wrocław Drezno Regio Special
Bilety obowiązują na trasie Wrocław – Drezno we wszystkich pociągach PKP Przewozy Regionalne i DB Regio, w tym także na drezdeńskiej S-Bahn.
Wysłany: 17-08-2009, 22:31 Drezna a sprawa Chojnowa i Pieńska.
Zaprzestanie zatrzymywania się pociągów relacji Drezno - Wrocław - Drezno na stacjach w Chojnowie i Pieńsku było ponoć podyktowane utrzymaniem rozkładu i brakiem opóźnień tych pociągów na przekazaniu w Gorlitz. Obserwuje tą sytuację dość wnikliwie i stwierdzam, że jest to typowa propaganda ze strony PR, gdyż pociągi te (szczególnie wieczorne obiegi) notorycznie są opóźnione około 30 minut według planu pomimo ucięcia postoi na wyżej wymienionych stacjach...
Jak dla mnie decyzja o skasowaniu postoi nie była podyktowana modernicacją linii E-30, a likwidacją kas biletowych na tych stacjach, co podobno bardzo obciąża "przepracoawnych do granic możliwości" kierowników i konduktorów zatrudnionych w PR, którzy nie wyrabiają się ze sprzedażą biletów...
Czy jest normalnym iż w kraju ponoć wysoce cywilizowanym pasażera, który nie może nabyć biletu na przejazd pozbawia się kolejnych połączeń, bo przewoźnik ma go w "głębokim poważaniu" i woli skasować postój niż zarobić na bilecie?
Ktoś kiedyś informował tu o postojach pociągu Wrocław-Drezno-Wrocław na stacjach w Chojnowie i Pieńsku od 1 września.. jednak widocznie z pomysłu się wycofano.. Ciekawe przez jaki czas będą tłumaczyć się modernizacją. Proponuję zostawić temat tych postojów, bo to walka z wiatrakami , z resztą skoro je wycofano to chyba nie są aż tak potrzebne.
Okoniem stanął beton PR Wrocław, który te postoje udupił w maju! Wrogiem nr 1 jest dyr. Piech.
Od grudnia pociągi Wrocław - Drezno przechodzą na garnuszek UMWD (obecnie finansuje je MI) i beton PR Wrocław nie będzie miał już nic do powiedzenia.
Piech powinien dostać kopa w dupę za antykolejową politykę zakładu, w którym dyrektoruje i odpowiada za sprawy handlowe. Jest to kolejowy beton nr 1 na Dolnym Śląsku i dziwię się, ze Marszałek jeszcze go nie wypieprzył!
Kiedyś w pociągu Wrocław - Drezno byłam świadkiem takiej oto scenki: w Legnicy do zatłoczonego składu wciska się dwóch facetów. Jeden mówi do drugiego: "Te pociągi Piech na pewno udupi, bo mają ponad 100% frekwencję!".
Parę dni później beton PR Wrocław zlikwidował postoje w Chojnowie i Pieńsku, argumentując to modernizacją linii Legnica - Wrocław. Głupszej wymówki wymyślić nie mogli...
W zeszłym roku toczyliśmy wojnę z PR Wrocław o postoje w Pieńsku pociągów osobowych (przyspieszonych) Wrocław - Gorlitz. Wygraliśmy, a beton poniósł klęskę! Teraz się mszczą na pasażerach za tamtą "porażkę", bo beton PR Wrocław wychodzi z założenia, że nikt im nie będzie podskakiwać!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Od nowego rozkładu jazdy pociągi do Drezna mają zaplanowaną przez UMWD taryfę osobową, więc pewnie będzie się to również wiązało z większą ilością stacji pośrednich.
witam wszystkich. Jutro jade na koncert do Drezna. Mieszkam w Legnicy. Do tej pory myslalem, ze pojade do gortliz na studenckim a potem 20 euro do drezna czyli tam 10 zł do granicy potem 20 e, jednak poczytalem troche o tym euro nysa tymze on jest ważny do 4 rano nastepnego dnia. A koncert skonczy sie pewnie okolo 23 wiece bedzie trzeba przenocowac jakos w tym Dreznie i wracac do Polski rano. W takim razie jak zrobic najlepiej? kupic dwa razy EURONYSA?
[ Dodano: 22-09-2009, 13:30 ]
wykalkulowalem ze 34 euro w dwie strony z legnicy jest szynobusem a kombinowany bilet to cena = legnica-boleslawiec 10 zl+20 zl euro nysa +10 euro u konduktora czyli 75 zł i to razy dwa 150 zl bo powrot rano po 4 wiec oplacaca sie chyba szynobusem?? licze tak skrzetnie do zł bo ja kasy nie mam w ogole i musze pozyczać od znajomych
[ Dodano: 22-09-2009, 14:15 ]
albo jeszcze lepiej legnica-zgorzelec na osobowy studencki a potem zgorzelec-dresno( tam i z powrotem) za 24 euro?
Najtaniej wyjdzie podróż pociągiem osobowym (co najmniej do Bolesławca) z biletem ulgowym do Bolesławca za 5,67 zł (warto od razu kupić drugi bilet na powrót).
Na odcinku Bolesławiec-Grossharthau jest ważny bilet EuroNysa (potrzebujesz odrębny na każdy dzień - po 20 zł).
Na odc. Grossharthau-Dresden* kupujesz bilet w niemieckim automacie (na stacji lub w pociągu) po 6,90 euro (w każdą stronę) - ważne, by jechać pociągiem, który zatrzymuje się w Grossharthau: inaczej trzebaby kupić droższy bilet z ostatniej stacji strefy ZVON, na której zatrzymuje się dany pociąg (rozkład Goerlitz-Dresden).
W sumie podróż w jedną stronę to 25,67 zł + 6,90 euro.
*Przy konieczności podróży także komunikacją miejską Drezna warto rozważyć skorzystanie z biletów strefowych VVO (bilet na 2 strefy za 3,50 euro bedzie ważny od Arnsdorf przez 1,5h także na przejazdy po Dreźnie - wtedy wystarczy bilet Grossharthau-Arnsdorf za 2,10 euro + 2strefowy za 3,50 euro - ale by go móc kupić może trzebaby wysiąść w Arnsdorf...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum