andrzej_sz, w moim przekonaniu jak najbardziej stosowne służby powinny się tym zająć. To musi być wyjaśnione i ktoś musi za to wszystko odpowiedzieć!
A "specjalistom" z PO od cudów i drugiej Irlandii gratuluję. Mamy... drugi kolejowy Bangladesz. Albo jeszcze gorzej. Tym z PSL od dupereli też gratuluję. I tym z PKP. Też gratuluję.
Czy do jasnej Tusk nie rozgoni wreszcie tego całego towarzystwa na cztery wiatry? Czy Premier Polskiego Rządu nie widzi, że dokonuje się właśnie totalna destrukcja kolej, a przewozom regionalnym grozi totalny chaos i krach?
A gdzie są związkowcy z PR? Do dzieła Panowie, walczyć w słusznej sprawie.
Ostatnio zmieniony przez dnia 15-10-2009, 10:47, w całości zmieniany 2 razy
Dać sobie odebrać licencje. Jak najszybciej. Procedury upadłościowej marszałkowie wdrożyć nie mogą. Ale może mogą uruchomić procedurę likwidacyjną? Przez 2-3 lata powinno się udać realizować ruch regionalny na licencjach KM i KD.
Działać trzeba szybko. Dopóki zwiącholstwo siedzi cicho w nadziei, że poleci Moraczewski, a nie cała firma.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2009, 10:49
I jeszcze jedno: szanowni Panowie Marszałkowie! Co jest? Śpicie? Czy boicie się swojej POlitycznej góry? Już powinniście robić takie larum, że głowa boli. Bo PR to wszak Wasza własność? Czyż nie? Sami chcieliście. No to macie. Ale teraz ratować swoje!
Marszałkowie ratować PR nie bedą.Dla nich upadek spólki jest nawet na rękę.Pieniądze które szły na kolej bedzie mozna przeznaczyć na coś innego.A że komunikacja miedzymiastowa i podmiejska bedzie się opierać na poniemieckich autobusach z demobilu to inna sprawa.Polska ma "szansę" stac się jedynym "afrykańskim" państwem w UE .
Upadek PR'ów to zmniejszenie przychodów PLK, które zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym będzie musiał podnieść stawki dostępu, co pogorszy sytuację Intercity i Cargo.
Czyli sytuacja idealna dla betonu - chcieliśmy dobrze, ale ponieważ wyszło jak zwykle trzeba dosypać do systemu kilka kolejnych miliardów.
_________________ Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2009, 11:37
chester, jak coś źle powiedziałem, to proszę mnie poprawić. Alfą i omegą nie jestem i wiele rzeczy nie wiem. Dlatego będę wdzięczny za uzupełnienie mojej wiedzy.
Wysłany: 15-10-2009, 11:47 Coraz ostrzej na linii PKP PR i PKP
PKP PR chce wystąpić o odszkodowanie do PKP za doprowadzenie do niewypłacalności - informuje '"Rzeczpospolita".
Według samorządowych władz regionalnego przewoźnika za jego sytuację odpowiedzialny jest poprzedni właściciel PKP. Andrzej Wach, prezes PKP nie zgadza się z tą opinią.
Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR, tłumaczy w dzienniku, że przeniesienie do PKP Intercity pospiesznych przewozów osobowych, które dawniej obsługiwało PKP PR zmniejszyło przychody spółki o 850 mln zł. Jednocześnie ze spółki nie pozbyto się wszystkich kosztów związanych z tą działalnością. Jak dodają władze PKP PR spółkę przekazano samorządom z zobowiązaniami w wysokości 360 mln zł, tymczasem PKP miało przekazać spółkę oddłużoną.
W rozmowie z dziennikiem wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhart nazwał obie kwoty podane przez PKP PR bzdurą.
Jednocześnie PKP Intercity domaga się od PKP PR 100 mln zł. W tym tygodniu komornik zajął konta PKP PR.
'Bzdura, duperele'... oto slowa czlowieka z tytulem profesora... Rece i inne czlonki opadaja
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2009, 11:58
Panie profesorze od bzdur i dupereli: długo jeszcze Pana mądrości będziemy musieli słuchać? O dymisji Pan nie myśli? Mam nadzieję, że inni (Ci wyżej postawieni) pomyślą o tym za Pana. Żywym dowodem Pańskiego geniuszu jest "reforma", po której będziemy sprzątać długie lata. Syf jakiego dawno nie było i totalna destrukcja przewozów regionalnych. O to chodziło?
Upadek PR'ów to zmniejszenie przychodów PLK, które[...] będzie musiał podnieść stawki dostępu, co pogorszy sytuację Intercity i Cargo.
A to oznacza ni mniej ni więcej tylko :
1 ) zamknięcie kolejnych linii kolejowych, a co za tym idzie redukcja zatrudnienia w PLK
2 ) podwyżki cen biletów w IC a to pociągnie za sobą spadek liczby pasażerów co z kolei spowoduje uwalanie kolejnych pociągów, a to spowoduje pkt 1).
3 ) likwidację PKP Cargo, ponieważ nie będzie miało po czym wozić, jeżeli pozamykamy wszystkie linie. Do tego nie będzie mialo co wozic, ponieważ okaże się, że transport kolejowy jest za drogi.
Amen
Pociągi PKP Przewozy Regionalne mogą wkrótce przestać obsługiwać połączenia na trasach regionalnych i wojewódzkich. Zarząd przyznaje, że spółka utraciła zdolność działania.
Ministerstwo Infrastruktury nakazało wczoraj PKP PR szybką spłatę bieżących długów wobec PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Chodzi o 0,5 mld zł. Jeżeli pieniądze się nie znajdą, resort, który w imieniu Skarbu Państwa nadzoruje te spółki, nakaże wypowiedzieć ugodę restrukturyzującą stare długi Przewozów Regionalnych z lat 2002–2004. A to oznacza, że zadłużenie firmy wzrośnie o dodatkowe 1,5 mld zł.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że Ministerstwo Infrastruktury nie tylko zagroziło wypowiedzeniem ugody, ale już nawet zleciło zarządowi PKP, które są właścicielem tych spółek, podjęcie stosownych przygotowań.
– Straciliśmy zdolność wykonywania działalności operacyjnej – przyznaje Małgorzata Kuczewska-Łaska, wiceprezes PKP Przewozy Regionalne.
Zarząd najchętniej rozpocząłby procedurę upadłościową, jednak nie może, gdyż spółka nie podlega prawu upadłościowemu, a to dlatego, że jej działalność regulowana jest specjalną ustawą.
Zarząd firmy nie ma nawet wglądu w konta bankowe. W poniedziałek zablokował je komornik, działając na zlecenie PKP Intercity.
PKP Przewozy Regionalne są winne Intercity 120 mln zł za sprzedane bilety.
– Od poniedziałku prowadzimy w spółce kontrolę – mówi Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Urzędu Transportu Kolejowego.
Efektem może być odebranie PKP PR licencji przewozowej.
Według Michała Wrzoska, rzecznika prasowego PKP, jeśli tak się stanie, Przewozy Regionalne same będą sobie winne.
– Spółka jest źle zarządzana, a samorządy w niewystarczającym stopniu finansują jej deficytową działalność – dodaje.
– Całe zamieszanie to efekt źle przeprowadzonego przekazania spółki samorządom i może być próbą wyeliminowania konkurenta dla PKP Intercity. Takim niewątpliwie stały się PR uruchamiając połączenia międzyregionalne – powiedział Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum