A jak już zaczniecie walczyć o te kasy, to nie zapomnijcie przede wszystkim Marszałka Śmigielskiego (PO) zapytać, dlaczego likwiduje kasy.
Co ma Marszałek do zamykania kas? PR to jest spółka, która rządzi się swoimi prawami. To Zarząd podjął decyzje o likwidacji kas za pośrednictwem Dyrektora Gardonia ze ŚZPR w Katowicach. Jak nie chcesz wierzyć to zapytaj się Pana Przemysława.
mk1992,
Cytat:
No to teraz się wkurzyłem! PR-y zaczynają mi ostro działać na nerwy!
No chyba trochę przesadzasz. Jak PR-y wzięły się za likwidację nierentownych kas, które generowały większe koszty od przychodów, to jeszcze narzekasz. Może to początek tego na co wszyscy czekamy, czyli więcej kasy i jeszcze więcej nowych połączeń. Przeszkadza Ci, że będziesz musiał kupować bilet u konduktora?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-12-2009, 17:15
@katowicer fakt, nikt nie odczuje likwidacji kasy biletowej na głównym dworcu kolejowym w 180-tysięcznym mieście. Oczywiście jest to robione po to, aby zrobić dobrze bytomianom, "aby żyło się lepiej"! Weź się nie rozśmieszaj! Śmiesz porównywać brak kasy biletowej w katowickiej dzielnicy do braku kasy biletowej w jednym z największych miast GOP-u?
Oczywiście osobną kwestią jest znikoma liczba pociągów, które łączą Bytom z innymi miejscami w kraju. Co to jest w ogóle za oferta: Katowice, TG, Lubliniec, Kluczbork, Gliwice, Poznań i Szczecin!?
Jestem ciekaw ile kasa w Bytomiu sprzedawała biletów i czy zarabiała na siebie ? Jeśli tak to powinna być dalej. Jeśli nie = likwidacja dla oszczędności. Tak dużo jest pasażerów z Bytomia żeby nie mogli sobie kupić biletu w pociągu ? Jeżeli tak to piszcie pisma, róbcie badania, zbierajcie podpisy to i kase się otworzy. No ale nie dla 20 klientów dziennie.
PS. Mam bliską rodzinę w Bytomiu, często tam bywam. Zawsze się staram wrócić pociagiem i przeważnie jestem jedyną osoba na dworcu.
Sugerujesz, że kasa w Bytomiu obsługuje 20 klientów dziennie?
To skąd się biorą kilkuosobowe kolejki do tej niesamowicie nierentownej kasy? Wyobrażasz sobie konduktora wypisującego bilet powiedzmy 30 osobom w pociągu o 7.40 do Gliwic? Że nie wspomnę o pozostałych kursach. To stwarza ogromną pokusę przeczekania całej podrózy z tyłu składu z nadzieją, że konduktor nie zdąży wypisać biletu... Zupełnie inna kwestia to podróże 'promocyjne' za np. 2zł do kieszeni konduktora...
Czy teraz ktoś, kto będzie chciał się czegokolwiek dowiedzieć od człowieka a nie internetu (a dla starszych osób jest to bardzo ważne), kupić bilet grupowy czy cokolwiek innego będzie musiał jeździć na główny dworzec w Katowicach? (zakładam, że skoro w Bytomiu jest likwidacja to wszystkie kasy po drodze zostaną również zlikwidowane - miasta i stacje mniejsze).
W takim razie chciałbym postawić pytanie:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?
Nie posiadam informacji jak to musi wyglądać aby kasa była opłacalna. Sugeruje się tym co widzę jak jestem na dworcu w Bytomiu. Jakby kasa zarabiała na siebie to by jej pewnie nie zlikwidowali. Jestem przeciwny likwidowaniu pociągów, do kas nie mam żadnego sentymentu.
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?
Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.
Odnosząc się do pokus wyłudzenia przejazdu-jeżeli w taki sposób podejdziemy do sprawy to sami sobie powycinamy pociągi z rozkładu. Na dłuższą metę nieuczciwość nie popłaca.
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?
Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.
Odnosząc się do pokus wyłudzenia przejazdu-jeżeli w taki sposób podejdziemy do sprawy to sami sobie powycinamy pociągi z rozkładu. Na dłuższą metę nieuczciwość nie popłaca.
Ja to wiem, Ty to wiesz, ale jest masa osób, które w ten sposób podchodzą do sprawy...Tu oszczędze 1zł, tam 2 zł i będzie na piwo
Cytat:
Cytat:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?
Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.
Czyli ile pieniędzy musi wpływać do kasy dziennie? 50 zł? 100zł? 200zł?
Nie wiem, jakie są koszty utrzymania takiej kasy ;-)
Wysłany: 02-12-2009, 21:46 Dworzec kolejowy w Żorach. Szansa na powrót do normalności.
Dworzec kolejowy w Żorach. Szansa na powrót do normalności.
Sytuację budynku dworcowego w Żorach niedawno opisywaliśmy w artykule Obraz nędzy i rozpaczy.... W związku z faktem dalszej degradacji oraz zamknięciem kasy biletowej wysłaliśmy pismo do Prezydenta Miasta Żory. W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź.
Z pisma wynika, iż gmina Żory wystąpiła o przejęcia dworca już 2005 roku. PKP na początku tłumaczyło się nieuregulowanym stanem prawnym dworca. Późniejszą sytuację prezydent opisuje następująco:
W międzyczasie proponowałem Polskim Kolejom Państwowym różne rozwiązania mające na celu przejęcie przez Miasto Żory obiektu dworca kolejowego oraz jego sensowne zagospodarowanie; przy czym w każdym z nich podstawowe funkcje dworca kolejowego jak punkt kasowy czy poczekalnia dla podróżnych byłyby zachowane. Jednakże za każdym razem otrzymywałem wymijającą odpowiedź, że jest to niemożliwe z uwagi na restrukturyzację Przedsiębiorstwa, a to kolejnego podziału Przedsiębiorstwa czy też odejście następnego dyrektora. Osobiste rozmowy również nie przynosiły rezultatu.
Ostatnie moje wystąpienie do Polskich Kolei Państwowych miało miejsce w maju tego roku. Po pięciu miesiącach otrzymałem odpowiedź, że Polskie Koleje Państwowe są zainteresowane wydzierżawieniem miastu Żory budynku dworca. W chwili obecnej jestem na etapie szczegółowych uzgodnień.
PKP S. A. Oddział Nieruchomości czyni ogromne problemy w przekazaniu dworców na rzecz lokalnych samorządów. Czy tym razem uda się dogadać z PKP? O "szczegółowych uzgodnieniach" poinformujemy po ich zakończeniu.
Skanuje, drukuje, i dodatkowo robi zdjęcia, a w przyszłości będzie obsługiwał też karty płatnicze. O czym mowa? O przenośnym terminalu, którego będą używać konduktorzy w pociągach. Mimo że jeden terminal kosztuje osiem tysięcy złotych, to przedstawiciele PKP Przewozów Regionalnych przekonują, że taka inwestycja się opłaca, bo utrzymanie dworcowej kasy jest dużo droższe. Konduktorów z terminalami zobaczymy w śląskich pociągach już 12 stycznia.
Bilety, cenniki, i taryfikatory - tak wygląda zawartość konduktorskiej torby. Jednak już wkrótce w codziennych zajęciach załogę pociągu, wyręczy przenośny terminal. Konduktor Arkadiusz Kapała przyznaje, że z chęcią zamieni długopis i bloczek z biletami na elektroniczny zamiennik. Bo to zarówno oszczędność czasu, jak i nerwów. - Przy pisaniu biletów trzeba zajrzeć do załącznika, wyciągnąć bloczek, wypisać go. Jest to uciążliwe pod tym względem, że zajmuje trochę czasu, żeby posprawdzać kilometry, stacje przejazdu i ceny biletu - przyznaje.
Śląscy konduktorzy już są szkoleni w obsłudze urządzenia. Terminal waży siedemset gramów, a bilet drukuje w kilka sekund. Jak się okazuje, to nie jedyne jego zalety: - To urządzenie jest również wyposażone w skaner, przy jego pomocy będzie można też zrobić zdjęcie czy zeskanować bilet - wymienia Dorota Zając z PKP Przewozy Regionalne w Katowicach. A w przyszłości ma obsługiwać także karty płatnicze.
Jedynym minusem wydaje się cena - osiem tysięcy złotych za sztukę. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych w Katowicach jednak uspokajają, mówiąc, że zakup terminali - i tak przyniesie oszczędności. - Nie musimy utrzymywać całego budynku, kas i etatów. Mamy natomiast osobę, która będzie mogła sprzedawać bilety już w pociągu - wyjaśnia Przemysław Gardoń, dyrektor PKP Przewozy Regionalne w Katowicach. I to już od połowy stycznia.
Takie rozwiązanie funkcjonuje już z powodzeniem w Małopolsce. Tamtejszy oddział Przewozów Regionalnych kupił pół tysiąca mobilnych terminali. I chce kupić jeszcze trzy razy tyle.
idąc dziś rano na pociąg z Żor do Rybnika o 7:21 zobaczyłem uchylone drzwi w nieczynnym dworcu pkp, zbliżam się i co widzę..... ktos wybił szyby w drzwiach wejściowych...
1 miesiąc jak kasa jest nieczynna a już zdemolowali drzwi, wybity jest zegar....
Masakra..... ŻAL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum