Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 26, 27, 28  Następny
Koleją w Bieszczady
Autor Wiadomość

Kuba Wie-Wiór Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011
Skąd: Katowice Ligota

PostWysłany: 25-06-2012, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Zagórz-Łupków też KKA...do końca wakacji. Genialne... Shocked

_________________
...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 25-06-2012, 17:51    Odpowiedz z cytatem

„Łukasiewiczem” pojedziemy do Zagórza?

Trwa głosowanie na nazwę dla pociągu TLK, który miałby połączyć Gdańsk i/lub Warszawę z Zagórzem. Pomysłodawcą całej akcji uruchomienia połączenia i nadania mu nazwy jest Marcin Kreis.

Ankieta została umieszczona na Facebooku. Jej autorem jest Marcin Kreis, pomysłodawca przywrócenia połączeń kolejowych z Gorlic do Krakowa a ostatnio także akcji skomunikowania Warszawy z Zagórzem przez stacje Stróże - Gorlice – Jasło.

Nazwę dla pociągu wybiorą internauci. Pomysłodawcy liczą, że skład z nową ruszy w pierwszą podróż w grudniu 2013 r. w relacji Gdynia / Warszawa - Kraków - Gorlice - Jasło - Zagórz.

Prowadzi „Łukasiewicz”

W internetowej ankiecie - „Jaką nazwę powinien mieć pociąg TLK kursujący z Gdańska/ Warszawy przez Stróże – Gorlice – Biecz – Jasło do Zagórza” znalazło się kilka propozycji. Internauci mogą wybrać jedną z nich. Oto niektóre z proponowanych nazw:

a) Łukasiewicz – twórcy przemysłu naftowego związanego z Gorlicami jak i całym regionem
b) Galicjanin – pociąg przejeżdża przez dawną Galicję
c) Hucułek – na terenie powiatu gorlickiego jest jedna z największych stadnin tych koni
d) Bieszczady
e) Tarnica – najwyższy punkt Bieszczad
f) TLK Bieszczady/ Wisłok/ Wetlina
g) Tworyle – nieistniejąca już wieś w województwie podkarpackim, nad rzeka San.

W ankiecie może wziąć udział każdy chętny. Wystarczy wejść na portal Facebook, w wyszukiwarce wpisać „Reaktywacja pociągów Gorlice – Kraków”, odnaleźć ankietę i na końcu oddać jeden głos na wybraną przez siebie nazwę.

Pociągiem w Bieszczady na sezon 2013/2014?

Pomysł na uruchomienie połączenia łączącego Trójmiasto i stolicę kraju z Zagórzem przez stacje Stróże – Gorlice – Jasło zrodził się kilka tygodni temu. Marcin Kreis wysłał do władz PKP Intercity petycję, w której przedstawił propozycję uruchomienia łącznika dla pociągu TLK „Nosal” przez stacje Stróże, Gorlice, Jasło do Zagórza. Argumentem za uruchomieniem takiego połączenia mają być potencjalni pasażerowie, którzy (tylko w przypadku Gorlic) korzystają na dzień dzisiejszy z komunikacji autobusowej na trasie Gorlice – Kraków (ze względu na brak połączeń kolejowych).

PKP IC nie przekreśla pomysłu połączenia Warszawy z Zagórze. Takie połączenie mogłoby być uruchomione najwcześniej w rozkładzie jazdy na sezon 2013/2014. Do tego czasu nie planuje się uruchamianie linii, chociażby ze względu na prowadzone prace modernizacyjne na linii 108 Zagórz – Jasło, 106 Jasło – Rzeszów oraz linii 8 Skarżysko Kamienna – Radom – Warszawa.


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 25-06-2012, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Ale ma być IR-bus do Ustrzyk... Górnych !!!!

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 26-06-2012, 00:27    Odpowiedz z cytatem

Od dawna miałem to napisać bo mnie to zastanawia dlaczego w przeszłości jak i pewnie w przyszłości relacje prowadzące z Polski w Bieszczady kończą się w Zagórzu?
Przecież to jak psu w d...e, to nie można już do końca poprowadzić do Łupkowa lub kiedyś jak szlak był jeszcze przejezdny do Krościenka???
Przecież jak pociąg kończy w Zagórzu to trzeba uruchamiać dodatkowy szynobus lub 2 dla obojga kierunków...czy ktoś może mi uzasadnić takie rozwiązanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 26-06-2012, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Jako miłośnik gór, roweru i kolei w długi kwietniowo-majowy weekend postanowiłem wybrać się w Bieszczady wraz z osobą towarzyszącą.

Zakupiłem Regio Karnety na pociągi Regio.

Podróż z PR na odcinku Oświęcim - Sanok w piątek 27 IV 2012.
Oświęcim-Kraków Gł. jelonkiem
Kraków-Rzeszów na ED72-013
Rzeszów-Jasło na SA135-013
Jasło-Sanok ZKA (autobus z niesprawną klimatyzacją, wewnątrz wysoka temperatura, okna nawet nieuchylne - frekwencja bez obsługi max 5 osób; w Sanoku +20min. nareszcie można wysiąśćSmile )

W Sanoku przesiadka na autobus w relacji Sanok DA - Ustrzyki Górne (wieczorny kurs mocno ograniczony poza sezonem - w praktyce tylko w piątki do U.G.)

Powrót 1 V 2012r. (wtorek)
Ustrzyki Grn.- Zagórz autobusem; dalej z PR (RK dzień drugi)
Zagórz-Jasło ZKA (tym razem trafił się autobus w którym były uchylne okna, toteż powiewało świeżym powietrzem, przed Jasłem mijany autobus w kierunku przeciwnym, inny niż w piątek, okna dało się otworzyć; w Jaśle jesteśmy +15 min.)
Jasło-Rzeszów SA135-013
Rzeszów-Kraków Pł. EN71-013
Kraków Pł.-Oświęcim ED72-013
moc trzynastek, ale podróż szczęśliwie ukończona Smile

Podróż w praktyce całodzienna, ale za to taniutko dzięki Regio Karnet Smile
Podsumowując wyprawę i tak jestem zadowolony, podobnie jak osoba mi towarzysząca.

W Bieszczadach kursy autobusów dosyć poograniczane co do ilości i terminów kursowania.
W rejonie Ustrzyk Górnych i Wetliny jedynie kilka kursów autobusów, a tak od rana do popołudnia to jeżdżą busy.

Dobrze by było, gdyby te połączenia kolejowe utrzymały się w dalszym ciągu. Z miłą chęcią wrócę w Bieszczady pociągiem. Na razie póki co wobec ZKA niestety bez roweru Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 27-06-2012, 19:40    Odpowiedz z cytatem

LukE83 napisał/a:
W Bieszczadach kursy autobusów dosyć poograniczane co do ilości i terminów kursowania.
W rejonie Ustrzyk Górnych i Wetliny jedynie kilka kursów autobusów, a tak od rana do popołudnia to jeżdżą busy.
Teraz może i tak, ale w czasie wakacji (od 1 lipca do 31 sierpnia) kursów masz tam pełno od rana do wieczora, także i w rejonach o których piszesz. I to zarówno lokalnych jak i dalekobieżnych. Sprawdź sobie rozkład Veolii, to sam zobaczysz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_PŁASZÓW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2012

PostWysłany: 06-09-2012, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Kultowe połączenie, dzięki któremu będzie można było dotrzeć ze stolicy niemal w samo serce Bieszczad, zostanie przywrócone.
- Rozmawiałem z ministrem Andrzejem Masselem, który czasem przychodzi do nas na posiedzenia komisji i obiecał, że połączenie Zagórz - Warszawa zostanie przywrócone - ogłosił na ostatnim Lunchu z Kurierem - poseł na Sejm Bogdan Rzońca, członek sejmowej Komisji Infrastruktury. Dostałem to od niego na piśmie. Wiem, że wiele osób czeka na to połączenie - dodaje.
Warunkiem przywrócenia połączenia jest dokończenie rewitalizacji linii 106 między Rzeszowem a Jasłem. Według harmonogramu, prace powinny zakończyć się w 2013 roku. Dzięki nim przejazd między tymi dwoma miastami skróci się o 45 minut (dziś przejazd trwa dwie godziny).

Źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 06-09-2012, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Połączenie Wawa-Zagórz ok ale chyba nie przez CMK bo wtedy wytrasowanie pociągu przez Rzeszów nie miałoby sensu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

walther Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2006
Skąd: Warszawa/Sanok*

PostWysłany: 09-09-2012, 03:07    Odpowiedz z cytatem

Puścić "prawie klasycznie" przez Skarżysko, Sandomierz, Kolbuszową - Baaaardzo się cieszę z informacji o planach wznowienia tego połączdnia Very Happy , pomiędzy W-wą a Sanokiem/Zagórzem w poc. 13205 (poźniej inne numery) swojego czasu przejeździłem kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset tys. km, nigdy nie było pusto, no może poza rokiem 2008 kiedy zmieniono dzień wyjazdu z W-wy do Zagórza z piątku na sobotę. Jaki idiota jedzie na weekend np do domu lub wycieczkę w nocy z sob/ndz. ? To był kolejny krok do uwalenia tej relacji... NO ale na razie cieszmy się i bądźmy optymistami Smile

_________________
Ratujmy kolej na Podkarpaciu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 09-09-2012, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Kolbuszowa nadal bez prądu - trzeba loka zmienić w Tarnobrzegu...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

walther Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2006
Skąd: Warszawa/Sanok*

PostWysłany: 10-09-2012, 01:35    Odpowiedz z cytatem

... no w sumie twoja racja, zmiana loka... Albo inna opcja puścić tak jak było po 1991r przez wiele, wiele lat - od Sandomierza przez Stalową, Leżajsk, Łańcut. Cały czas pod drutem, a chętni na stacjach pośrednich też na pewno by się znaleźli

_________________
Ratujmy kolej na Podkarpaciu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 19-09-2012, 16:08    Odpowiedz z cytatem

może ma ktoś jakąś info;gdzie można wynająć na podkarpaciu wagony osobowe.chodzi o zorganizowanie wycieczki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-02-2013, 00:47    Odpowiedz z cytatem

PKP IC: Nowymi lokomotywami wrócimy w Bieszczady.

PKP Intercity potwierdza swoje wcześniejsze deklaracje. Po pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu na lokomotywy spalinowe i ich dostawach, spółka uruchomi połączenia kolejowe w rejon Bieszczad. Jaką trasą? Tego na razie do końca nie wiadomo.

Od dłuższego czasu na bieżąco informujemy o postępach PKP Intercity w kwestii powrotu składów w miejsca obecnie nieobsługiwane, czyli m.in. w rejon Bieszczad. Rozgłos sprawie nadały nasze publikacje o staraniach mieszkańców Gorlic i okolic o przywrócenie ruchu kolejowego do lub przez miasto właśnie poprzez uruchomienie składów w rejon Bieszczad wytrasowanych nie przez Rzeszów a przez Tarnów, Stróże, Gorlice Zagórzany, Biecz, Jasło.
Główną przeszkodą w uruchomieniu składów PKP Intercity w rejon Bieszczad jest brak lub wysokie zużycie lokomotyw spalinowych. Szlak do Zagórza czy Ustrzyk jest bowiem niezelektryfikowany.

– Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami będziemy gotowi uruchomić połączenia kolejowe w rejon Bieszczad po uzupełnieniu naszego parku taborowego o lokomotywy spalinowe. Lokomotywy te pozwolą nam na prowadzenie pociągów na liniach niezelektryfikowanych nr 106 Rzeszów – Jasło oraz 108 Jasło – Zagórz – powiedziała w komentarzy dla „Rynku Kolejowego” Beata Czemerajda p.o. rzecznika prasowego PKP Intercity.

Przetarg ogłoszony.
PKP Intercity rozpisało już przetarg na dostawę nowych lokomotyw spalinowych do obsługi pociągów pasażerskich. Lokomotywy mają obsługiwać niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych, w tym połączenia w Bieszczady, na Mazury, oraz na Hel.
– Krok ku budowaniu oferty przewozowej dla rejonu Bieszczad, czyli ogłoszenie przetargu na zakup taboru został wykonany. Co ważne, zakup lokomotyw spalinowych chcemy po części sfinansować ze środków Unii Europejskiej - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). 23 listopada ubiegłego roku projekt umieszczony został na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ. Przetarg na zakup 10 lokomotyw spalinowych został już ogłoszony, a 20 marca br. mija termin składania ofert. Podmiot, który wygra przetarg będzie miał 24 miesiące na realizację zadania – powiedziała Beata Czemerajda.
Uruchomienie składów jest również uzależnione od prac remontowych na Podkarpaciu. PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują właśnie linię kolejową Rzeszów – Jasło oraz Stróże – Krościenko na wybranych fragmentach w woj. podkarpackim.

Jaka trasa?
Cała trasa nowego pociągu nie jest jeszcze znana. Postulaty mieszkańców Gorlic kierowane do PKP intercity mówią o wytrasowaniu składów przez Tarnów, Gorlice Zagórzany i dalej do Jasła i Zagórza bądź Ustrzyk Dolnych. Według PKP IC najbardziej prawdopodobne będzie wydłużenie relacji pociągów kursujących z Trójmiasta bądź Warszawy.
– Współpracujemy już z jednostkami zarządcy infrastruktury PKP PLK, której celem jest określenie parametrów technicznych linii, jakie będą udostępniane przewoźnikom w momencie zakończenia prac torowych realizowanych na wspomnianych odcinkach na Podkarpaciu. Pozwoli to na wstępne przygotowanie oferty połączeń – mówi Beata Czemerajda.

– Na chwilę obecną – przy obowiązujących spółkę założeniach finansowych – najbardziej możliwym do zrealizowania scenariuszem jest wydłużenie relacji pociągu nocnego z Warszawy lub Trójmiasta, kursującego do Rzeszowa lub Przemyśla. Na tym etapie planowania bierzemy pod uwagę różne rozwiązania. Tak jak w przypadku innych połączeń, istotnymi czynnikami determinującym kształt naszej oferty są potencjał przewozowy dla danej linii i rzeczywiste wyniki frekwencji – tłumaczy Beata Czemerajda.

Przez Gorlice szybciej i taniej?
Uczestnicy akcji społecznej z Gorlic uważają, że skierowanie składu jadącego przez Kraków nie do Rzeszowa a do Tarnowa, dalej przez Gorlice i Jasło, w kontekście obecnie prowadzonych prac modernizacyjnych na linii Kraków – Rzeszów, pozwoli skrócić czas podróży oraz obsłużyć niedostępne kolejowo obszary. Dodatkowo nie byłaby konieczna zmiana kierunku jazdy w Jaśle jak miałoby to miejsce w przypadku składu jadącego z Rzeszowa. Poza tym linia kolejowa do samego Jasła jest zelektryfikowana a jej parametry określa się jako dobre. Dzięki temu trakcja spalinowa byłaby konieczna wyłącznie na odcinku Jasło – Zagórz/Ustrzyki Dolne.
Kolejny, alternatywny postulat, wysuwany m.in. przez organizatora akcji Marcina Kreisa, jest rozwiązanie polegające na dołączaniu dodatkowych wagonów do składu w Bieszczady, odłączanych w Jaśle i jadących w kierunku Gorlic i Krynicy. Mieszkańcy Gorlic w obu kwestiach zapowiadają kolejne starania.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39457/_PKP_IC_Nowymi_lokomotywami_wrocimy_wBieszczady_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 13-02-2013, 11:14    Odpowiedz z cytatem

W koncu coś zacznie sie dziać na szlakach podkarpacia.Widać szanse na połączenie Zagórza,łupkowa i Ustrzyk z "resztą świata",jeszcze to pendolino do Rzeszowa!....3mam kciuki za te realizacje.... Smile

[ Dodano: 25-02-2013, 12:51 ]
Dzisiaj usłyszałem że plk maja zamknąc trase do łupkowa i krościenka! ręce opadaja.wiecie coś na ten temat?

[ Dodano: 30-04-2013, 10:43 ]
Pisałem jako optymista,że w końcu coś zacznie się dziać na szlakach od Zagórza.Tak! zamiast pociągów będziemy jezdzic drezynami.Chwała ci za to PLK...... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-06-2013, 21:49    Odpowiedz z cytatem


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl