Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Koleje Śląskie i co dalej?
Autor Wiadomość

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 18-02-2013, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Merlin napisał/a:
Ja mam konkretne pytanie. Co dalej z panem Borowskim, który będąc prokurentem samoistnym wiedział o wszystkim, co było złe i podpisywał się pod tym a dzisiaj pełni funkcję prezesa. Co dalej z Nastałą, który mu dalej doradza?Co z dyrektorem dyspozytury panią Łobodą, która obecnie jest dyrektorem innego działu? Nadal spółką kierują ludzie, którzy przyczynili się do grudniowego chaosu!


Nie da się wymienić całej kadry kierowniczej "od ręki", bo na tym poziomie rynek pracy to nie jest targowisko, że towaru masz "do wyboru do koloru". Chyba, że bierzemy jak leci, bo "skoro nie może być lepiej, to niech chociaż będzie inaczej".
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Merlin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 18-02-2013, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Znam co najmniej trzy osoby kompetentne do pełnienia funkcji prezesa i co najmniej 20 na doradce ds taboru z prawdziwego zdarzenia. Ale jak się szuka tylko w PO, to trudno znaleźć fachowcówSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 19-02-2013, 00:08    Odpowiedz z cytatem

Merlin, niestety - KŚ są pod wpływem p. P. A ta pani, jak wiadomo uznaje wyłącznie "swoich"...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 09-03-2013, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Dziennik Zachodni
W Kolejach Śląskich jeżdżą już wszystkie zamówione Elfy
Data dodania: 2013-03-09 13:30:21▪

W Kolejach Śląskich jeżdżą już wszystkie dotąd zamówione Elfy - nowoczesne elektryczne pociągi produkcji bydgoskiej Pesy. 15 pojazdów tego typu - wraz z najdłuższymi, sześcioczłonowymi - to trzon liczącego obecnie 75 pociągów taboru samorządowego przewoźnika. Jak poinformował PAP rzecznik spółki Maciej Zaremba, w piątek na tory wyjechały dwa ostatnie sześcioczłonowe pociągi typu 27 Web Elf z obejmującego sześć egzemplarzy zamówienia Kolei Śląskich. Dzień wcześniej składy te zostały zarejestrowane. Skierowano je do obsługi głównych linii Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz Katowice-Zwardoń. To na razie ostatnie z zamawianych dotąd przez przewoźnika pociągów.

Sześcioczłonowe Elfy wyjechały na tory woj. śląskiego w ramach wartej 219 mln zł umowy na ich trzyletnią dzierżawę (z wykupem na koniec).
Choć cztery pierwsze składy miały zostać dostarczone do końca 2012 r., ze względu m.in. na stwierdzone usterki dotarły z miesięcznym opóźnieniem, za które przewoźnik naliczył ok. 5 mln zł kary. Dwa ostatnie odebrano z końcem lutego - w terminie.

Sześcioczłonowe pociągi typu 27 Web Elf to obecnie najdłuższe takie składy jeżdżące po polskich torach. Mają 114,75 m długości całkowitej (konkurencyjny 35WE Impuls produkcji sądeckiego Newagu - 113,06 m). Wyposażone są w 280 miejsc siedzących - a łącznie z miejscami stojącymi mieszczą ok. 550 pasażerów. Poza woj. śląskim jeżdżą jeszcze po aglomeracji warszawskiej.

Już wcześniej po trasach Kolei Śląskich jeździło dziewięć krótszych, czteroczłonowych Elfów należących do samorządu woj. śląskiego. Oprócz pociągów tego typu, wśród nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), przewoźnik wykorzystuje jeszcze cztery podobne pociągi Flirt szwajcarskiego Stadlera i jeden sześcioczłonowy Impuls z Newagu (wszystkie należą do samorządu).

Pozostałe tzw. EZT-y to osiem składów typu EN-57 (dostarczonych przez spółkę Sigma Tabor), kolejnych 10 egzemplarzy różnych zmodernizowanych maszyn tego typu (siedem leasingowanych w różnych źródłach i trzy należące do samorządu), a także dwa pociągi 14WE (dzierżawione od SKM Warszawa).

Prócz pociągów elektrycznych Koleje Śląskie dysponują obecnie 12 pojazdami spalinowymi - są właścicielem jednego zupełnie nowego SA138 z Newagu, a także leasingują osiem jedno- i dwuczłonowych pojazdów typu DH1 i DH2 od firmy Sigmy Tabor. Dwa pozostałe to zmodernizowane dwuczłonowe SA109 z Kolzamu należące do samorządu woj. śląskiego.

Przewoźnik ciągle czeka jeszcze na osiem trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych VT614, które do 3 grudnia dostarczyć miała firma Sigma Tabor. Dostawcy naliczane są kary umowne, które znacznie przekroczyły już 2 mln zł.

Tabor uzupełniający Kolei Śląskich to dzierżawione i wynajmowane lokomotywy elektryczne i wagony. Ich dostawcami są Lotos Kolej i Railpool (15 lokomotyw Traxx) PKP Cargo (9 lokomotyw ET22 i EU07), Ceske Drahy (50 wagonów) PKP Intercity (15 wagonów) oraz Heros Rent Rail (17 wagonów). Na okres od początku kwietnia do końca tego roku spółka zamierza wydzierżawić jeszcze osiem składów elektrycznych.

Niezależnie od tego władze woj. śląskiego umieściły w Wieloletniej Prognozie Finansowej Woj. Śląskiego na lata 2013-2020 zakup sześciu nowych EZT-ów, przy współfinansowaniu środkami unijnymi w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko". W tym roku na ten cel przewidziano 51,7 mln zł, a w przyszłym - 103,3 mln zł. Unijne wsparcie projektu to 74,3 mln zł.

Na podstawowej liście programu "Infrastruktura i Środowisko" znajduje się też wart 342 mln zł (139 mln zł z UE) projekt zakupu 19 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach tzw. południowej grupy zakupowej. To wspólne przedsięwzięcie woj. małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Tabor ma obsługiwać połączenia międzywojewódzkie.(PAP)

źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/779264,w-kolejach-slaskich-jezdza-juz-wszystkie-zamowione-elfy,id,t.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Merlin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 21-03-2013, 20:46    Odpowiedz z cytatem

http://tvp.info/informacje/polska/koleje-slaskie-pod-lupa-sledczych/10476772
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pinokio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2013

PostWysłany: 21-03-2013, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Niewielka notatka w Dzienniku Zachodnim (wydanie internetowe)

Koleje Śląskie: Czy czeka nas krach? Będzie mniej połączeń i...

Niepokojące informacje przeciekły z sejmikowej komisji infrastruktury. Dotyczą Kolei śląskich. Nie dość, że kolejami zajmuje się CBA to w najbliższej przyszłości czeka nas likwidacja ok. 40 procent połączeń i podwyżka cen biletów. Jak finanse województwa poradzą sobie z tym kłopotem? Z pewnością zapytają o to radni podczas poniedziałkowej sesji sejmiku.

źródło - http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/788660,koleje-slaskie-czy-czeka-nas-krach-bedzie-mniej-polaczen-i,id,t.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan M Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Mar 2013

PostWysłany: 21-03-2013, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Byłem w Telewizji ? Twisted Evil

Faktycznie, byłem: Kto się boi Tomka M - Wiadomości Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-06-2013, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Koleje Południowe zastąpią Koleje Śląskie?

Związkowcy z "Solidarności" optują za tym, by samorządy województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego połączyły siły i wspólnie stworzyły Koleje Południowe. Nowy przewoźnik miałby obsługiwać przewozy kolejowe na terenie tych trzech regionów – informuje „Dziennik Zachodni”.

Taką propozycję na posiedzeniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego, która odbyła się 14 czerwca, przedstawił Dominik Kolorz, przewodniczący Zarządu Regionu Śląsko-Dąbrowskiego NSZZ „Solidarność”.

Związkowcy uważają, że tworzenie na bazie Przewozów Regionalnych, które dziś należą do samorządów wojewódzkich, osobnych spółek podległych w 100-procentach poszczególnym marszałkom prowadzi do niepotrzebnego rozdrobnienia kolei. Gdy każde województwo będzie posiadało własnego przewoźnika to konieczne będą porozumienia między samorządami poszczególnych województw. Jak dodaje Dominik Kolorz jeśli marszałek szybko nie rozszerzy istniejącego obecnie na Śląsku systemu komunikacji kolejowej o sąsiednie województwa, to mieszkańcom grozi sytuacja, że pociągi w ogóle znikną z torów w regionie.

Na wniosek strony społecznej zdecydowano o reaktywowaniu prac zespołu WKDS ds. kolejnictwa – jego posiedzenie odbędzie się pod koniec tego tygodnia. Zespół - złożony z pracodawców, pracowników przedstawicieli administracji rządowej i samorządu województwa, rozszerzony o ekspertów i przedstawicieli stowarzyszeń obywatelskich – ma się stać forum publicznej debaty nad przyszłością kolejowego transportu pasażerskiego w województwie śląskim. Wkrótce wypracowane zostanie również stanowisko WKDS na temat modelu organizacji kolejowych przewozów pasażerskich, adresowane do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14517/Koleje-Poludniowe-zastapia-Koleje-Slaskie.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

RebelliouS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2012
Skąd: Śląsk :)

PostWysłany: 18-06-2013, 17:21   Koleje Śląskie się kończą. Czas na Koleje Południowe! Odpowiedz z cytatem

Związkowcy z "Solidarności" proponują, by samorządy województw śląskiego, małopolskiego i opolskiego połączyły siły i wspólnie stworzyły Koleje Południowe, bo Koleje Śląskie już nie dają rady. Nowy przewoźnik miałby obsługiwać przewozy kolejowe na terenie tych trzech regionów.

Czytaj więcej www.dziennikzachodni.pl/artykul/922740,koleje-slaskie-sie-koncza-czas-na-koleje-poludniowe,id,t.html#komentarz-13358025
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 18-06-2013, 18:35    Odpowiedz z cytatem

I znów murowanie granic?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-09-2013, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Marszałek: Rozwój Kolei Śląskich? Ewentualnie od 2015 roku.

Najwcześniej w 2015 r. Koleje Śląskie będą mogły zacząć inwestować i rozwijać się - powiedział w środę marszałek woj. śląskiego Mirosław Sekuła. Do końca tego roku przewoźnik powinien zmniejszyć miesięczną stratę do zera, a w 2014 r. pokazać, że potrafi utrzymać taki wynik.
W grudniu ubiegłego roku należące do samorządu województwa Koleje Śląskie przejęły obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją zarządu spółki oraz marszałka województwa. Po tych problemach spółka najpierw unormowała kursowanie pociągów, potem wobec szybkiego narastania strat w kolejnych miesiącach zaczęła wprowadzać program naprawczy.
Jednym z jego głównych założeń stało się ograniczenie w czerwcu tzw. pracy przewozowej o 38 proc. Głównie dzięki temu miesięczne straty przewoźnika zmniejszyły się z 9-11 mln zł w poprzednich miesiącach do ok. 2,3 mln zł w czerwcu i - jak podał w środę Sekuła - 1,9 mln zł w lipcu.
- Zbliżamy się więc do "zera plus", które jest celem. Zakładam, że tak jak to jest w planie naprawczym, na koniec roku Koleje Śląskie wyjdą na to "zero plus". Wtedy w przyszłym roku będzie mogła być stabilizacja i przygotowanie do rozwoju i w 2015 r. - rozwój Kolei Śląskich - mówił w środę marszałek.
Priorytet? Jeździć punktualnie i wyjść z kłopotów.
- Priorytetem dla Kolei Śląskich, który ustaliło woj. śląskie jako właściciel, jest jeździć punktualnie i czysto oraz wyjść z kłopotów finansowych. Nie przewiduję żadnych działań, które miałyby zwiększyć koszty Kolei Śląskich. (...) Jeżeli myślimy o jakimkolwiek rozwoju, również rozwoju połączeń, to na pewno nie wcześniej niż w 2015 r. - dodał Sekuła.
Zdaniem władz regionu spółka odzyska zaufanie rynku i zdolność kredytową, gdy przepracuje cały przyszły rok bez straty. Dopiero wtedy będzie można myśleć o planach rozwojowych i zapewnieniu środków pod tym kątem.
Na razie tegoroczna łączna strata Kolei Śląskich ma sięgnąć ok. 64 mln zł.
Sekuła przyznał w środę, że pomimo dotychczasowego dość znacznego podwyższenia przez samorząd kapitału zakładowego przewoźnik nadal ma problemy z płynnością. Województwo zaczęło potrącać z comiesięcznych transz dotacji łącznie 6 mln zł pożyczki udzielonej mu na początku roku, w normalnym trybie swoich należności dochodzą też m.in. zarządca kolejowej infrastruktury. Marszałek zadeklarował jednak, że ma pełne zaufanie do rady nadzorczej spółki.


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,14512162,Marszalek__Rozwoj_Kolei_Slaskich__Ewentualnie_od_2015.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 04-09-2013, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Jakieś nowe słowotwórstwo "zero plus", przypomina mi trochę byłego prezydenta kraju, ale czego się nie robi dla publiczności. Wracając do sprawy to z czego tu się cieszyć. Jak pamiętam ideą wymiany PR na KŚ była kasa, bo miało być oszczędniej. Pamiętamy, przynajmniej ja pamiętam, jak nam (mnie) usiłowano wcisnąć kit, że PR są takie drogie ciągle chcą więcej i więcej więc trzeba je wymienić. Przecież tu na forum wypowiadano się, że KŚ nie będa tańsze i uzasadniano to, ale to były głosy w puszczy. Dla mnie od początku była to wymiana tylko stołków na których zasiądą teraz nasze króliki i przepływu kasy do naszych królików, a nie do ichniejszych. Efekt, ostatni rok PR jeździły jak pamiętam za 151 mln i było wielkie larum, że tak drogo. Zabawa KŚ kosztować nas będzie 210mln na dziś, bo deficyt 64mln jest najniższym prognozowanym, jak coś nie wyjdzie to będzie więcej. I co? I województwo stać na takie coś. Jak widać stać by było równie dobrze zapłacić PR nawet 175 mln z siatką połączeń jaka była i co najważniejsze było by ciągle taniej! I jeszcze za pozostałą kase można by było kupić na wieczorne kursy i mało oblegane linie małe autobusy szynowe i jakoś by się kręciło. Kiedy dookoła widać rozwój firm na co raz większe, rozwój koncernów różnych branż czyli konsolidację, to w przewozach aglomeracyjnych trend jest zupełnie odwrotny i chyba jedynym uzasadnieniem jest tu nadal ciążąca chęć wsadzenia naszych królików za wszelką (jak widać) cenę kosztem dobra ogółu korzystających z kolei. Straciły się zniżki, atrakcyjne oferty, bilet strefowy. Jest drożej dla nas, bezpośrednio korzystających i dla województwa (znowu dla nas, ale tym razem w podatkach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EKOTAMIE74 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Sie 2013

PostWysłany: 13-09-2013, 16:01    Odpowiedz z cytatem

Czytam tutaj o mniejszej ilości pasażerów w Kolejach Śląskich i chyba jeżdżę w pociągach widmo, bowiem zawsze gdy wybieram się w podróż wagony są pełne ludzi. Nie raz nawet stojąc na peronie i czekając ze zdziwieniem obserwowałam ile osób wsiada do pociągów tych linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 02-10-2013, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Slyszalem dzis o zawieszeniu licencji dla KS. Czyli nie beda jezdzic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 07-10-2013, 17:29    Odpowiedz z cytatem

pawcio1978, źle słyszałeś, KŚ dostały bezterminową licencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl