Jako Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska pochodzące i działające głównie w Regionie Rybnickim oświadczam, że Pan Marszałek Bogusław Śmigielski bardzo dalece mija się z prawdą. Linia kolejowa nr 140 Katowice Ligota - Nędza na odcinku Katowice Ligota - Rybnik jest po generalnym remoncie przeprowadzonym w ciągu ostatnich 3 lat! Na odcinku Katowice Ligota - Leszczyny mamy prędkość szlakową 80 km/h, natomiast na odcinku w Leszczyny - Rybnik (tor nr1) 100 km/h. Na wspomnianym odcinku istnieje tylko kilka punktowych ograniczeń prędkośći (przekroczenie iloczynu ruchu na przejazdach, zły stan wiaduktów) co sprawia, że obecnie pod kątem stanu technicznego odcinek Katowice Ligota - Rybnik jest jednym z nalepszych na Śląsku! Najgorszy odcinek, który pokonują pociągi pomiędzy Rybnikiem i Katowicami to odcinek Katowice Ligota - Katowice. Czyli odcinek wspólny gdzie obecnie "śmigają" Flirty do Tychów Miasta!
80 km/h co prawda nie powala na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy obecnych odległościach pomiędzy przystankami nie jest to prędkość najgorsza. Na tle pozostałych połączeń regionu (przypominam, że to Śląsk) można powiedzieć, że to wręcz prędkość kapitalna. Panu Marszałkowi proponuję przejażdżkę z Katowic do Tychów Miasta. Pomimo, że to magistrala to linia jest w fatalnym stanie technicznym z wieloma organiczeniami prędkośći. Natomiast skandalem są wiecznie zalane tory na Brynowie gdzie prędkość wynosi... 30km/h.
SRKGŚ: Marszałek Śmigielski przekazuje nieprawdziwe informacje
Nawiązując do artykułu "Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika" Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska oświadcza, iż Bogusław Śmigielski marszałek województwa śląskiego mija się z prawdą twierdząc, że linia kolejowa pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem jest w złym stanie technicznym.
W ciągu ostatnich 4 lat zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe dokonał kompleksowej wymiany nawierzchni linii kolejowej na odcinku Katowice Ligota - Rybnik. W wyniku remontu prędkość szlakowa na odcinku Katowice Ligota - Leszczyny wynosi 80 km/h natomiast pomiędzy Leszczynami, a Rybnikiem 100 km/h. Na linii istnieje tylko kilka punktowych ograniczeń prędkości co sprawia, że obecnie pod kątem stanu technicznego odcinek Katowice Ligota - Rybnik jest jednym z najlepszych na Górnym Śląsku - informuje "Rynek Kolejowy" Adam Gajda, członek zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.
Jego zdaniem prędkości 80 i 100 km/h nie powalają na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy obecnych odległościach pomiędzy przystankami jest to prędkość dobra na tle innych linii kolejowych regionu. - Obecnie najgorszym odcinkiem pomiędzy Katowicami, a Rybnikiem to odcinek Katowice - Katowice Ligota (30 km/h na znacznej długości odcinka). Jest to odcinek wspólny dla pociągów jadących w stronę Rybnika, Bielska Białej, Wisły, Zwardonia, Żywca i Tychów Miasta, gdzie obecnie kursują "Flirty". Ponadto pomiędzy Katowicami Ligotą, a Tychami linia również jest w kiepskim stanie technicznym i od lat domaga się remontu. W związku z powyższym można jednoznacznie stwierdzić, że w przypadku wysłania "Flirta" do Rybnika pokona on ten sam fatalny odcinek Katowice - Katowice Ligota, a następnie pojedzie po nowym bezstykowym torze aż do Rybnika - uważa Adam Gajda.
- Powyższy opis przedstawia pokrótce faktyczny stan linii kolejowej pomiędzy Rybnikiem, a Katowicami. Powyższe dane są faktami łatwymi do sprawdzenia w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe - dodaje przedstawiciel towarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Niestety mam przyjemność od czasu do czasu wykonać parę kursów do i z Rybnika. Muszę przyznać, że nic a nic Marszałek nie pomylił się w swojej wypowiedzi. Pociąg jedzie jak kulawy zając. Szkoda nowego pociągu na taką trasę.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-08-2010, 16:12
Co to znaczy, że "masz okazję wykonać parę kursów"?
Niestety mam przyjemność od czasu do czasu wykonać parę kursów do i z Rybnika. Muszę przyznać, że nic a nic Marszałek nie pomylił się w swojej wypowiedzi. Pociąg jedzie jak kulawy zając. Szkoda nowego pociągu na taką trasę.
Widocznie jak kursujesz masz krótki, ale głęboki sen, a w tym śnie hasają tylko zające i na nie polujesz i potem są biedactwa kulawe!
Ps: Empirycznie każdy, kto nie śpi i nie poluje na zające stwierdzi, że pociąg relacji Rybnik - Katowice jedzie przyzwoicie:)
Wysłany: 14-09-2010, 19:23 Dlaczego Flirty nie pojadą do Rybnika?
Sprzecznymi informacjami w sprawie przyczyn decyzji marszałka województwa śląskiego o wycofaniu pojazdów Stadlera z trasy Katowice - Rybnik zajął się "Dziennik Zachodni".
Marszałek Bogusław Śmigielski w piśmie do władz Rybnika twierdzi, że na przejazd flirtów nie pozwala stan infrastruktury kolejowej. Nie ma żadnych technicznych przeszkód, by Flirty jeździły na tej trasie. Pociągi mogą tam osiągać prędkość 80 kilometrów na godzinę, a na ostatnim odcinku z Leszczyn do Rybnika nawet 100 kilometrów. Są natomiast cztery miejsca, w których składy muszą zwalniać do 20 km na godzinę, przy niestrzeżonych przejazdach - powiedział "Dziennikowi Zachodniemu" Zbigniew Czyż, zastępca dyrektora ds. eksploatacji Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.
- Zgodnie ze stanem faktycznym na odcinku Katowice-Rybnik występują znaczne ograniczenia. Oznacza to, że stan infrastruktury kolejowej, bez względu na poniesione przez PKP PLK nakłady, nie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości nowoczesnego pojazdu typu Flirt- wyjaśnia "Dziennikowi Zachodniemu" Witold Trólka z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Trasa została w znacznym stopniu wyremontowana w ciągu ostatnich trzech lat, co kosztowało 73 miliony złotych.
- Prędkości 80 i 100 km/h nie powalają na kolana, ale dla obsługi ruchu regionalnego i przy odległościach pomiędzy przystankami jest to prędkość dobra. Najgorszym odcinkiem pomiędzy Katowicami a Rybnikiem jest odcinek Katowice-Katowice Ligota (30 km/h na znacznej długości odcinka). Jest to wspólna trasa dla pociągów jadących w stronę Rybnika, Bielska-Białej, Wisły, Zwardonia, Żywca i Tychów. A więc miast, gdzie kursują Flirty - powiedział ekspert "Dziennika Zachodniego".
Już nie tylko kolejarze, ale i pasażerowie domagają się uruchomienia bezpośrednich połączeń z Rybnika do Wisły i do Warszawy. a przypominam, że kiedyś takie połączenia były. Czytajcie tutaj http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/334259,rybnik-chce-kolejowych-polaczen-z-wisla-i-warszawa,id,t.html
O ile sens i potrzebę zaistnienia pociągu do Warszawy jestem jeszcze w stanie zrozumieć, o tyle dziwią mnie te płacze o pociąg do Wisły. Jak ktoś chce jechać do Wisły to wsiada w PKS (jest ich z Rybnika kilka w ciągu dnia) i jedzie. Żaden pociąg nie jest do tego niezbędny, tym bardziej, że czasowo mógłby być mało konkurencyjny.
[ Dodano: 21-01-2011, 04:45 ]
O pomstę do nieba woła rozkład jazdy na trasie Katowice - Rybnik. W obecnym rozkładzie jazdy czas jazdy z Katowic do Rybnika to 1 godz. 20 min., po co wiec były remonty, męczarnie podróżnych korzystających z kolejowej komunikacji autobusowej, aby teraz przez pieprzony cykl tak wydłużyć czas jazdy. Jeżdżę na tej trasie od 10 lat i takiej chały jeszcze nie było. Po za tym czasy odjazdu z Katowic to np. 14:54, 15:54 itd. Dla kończących pracę o pełnych godzinach to prawie godzina oczekiwania. Dużo krytyki słyszę od współpasażerów na te godziny odjazdów. Przyjazd do Rybnika i kolejne czekanie na dalszą podróż do Wodzisławia lub Raciborza kolejne 15 minut. A już szczyt szczytów to świetne połączenie do Rybnika jest wówczas, kiedy przyjeżdża się ekspresem z Warszawy, zazwyczaj pięć minut po pełnej godzinie a pociągi do Rybnika odjeżdżają oczywiście w cyklu sześć minut do pełnej godziny. Dobrze że busiarstwo się zwiedziało i spod dworca 10 minut po każdej godzinie odchodzi autobus do Rybnika. Tak złego rozkładu jazdy na tej trasie jeszcze nie było. To prawda że kolej nie liczy się z pasażerami z Rybnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum