Czy władze PR ulegną szantażom Grupy PKP i zlikwidują interREGIO?
TAK
28%
[ 58 ]
NIE
52%
[ 108 ]
Trudno powiedzieć
19%
[ 39 ]
Głosowań: 205
Wszystkich głosów: 205
Autor
Wiadomość
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-10-2009, 14:56
marko80, nie opowiadaj bzdur. InterREGIO było i jest strzałem w dziesiątkę i jednym z najlepszych posunięć obecnego zarządu Przewozów Regionalnych. Trzeba było mieć niesamowite jaja i wizję, żeby takie pociągi wprowadzić. I się udało. Pasażerowie błyskawicznie -praktycznie bez akcji reklamowej ze strony PR- zweryfikowali tą nową markę na naszych torach!
Jeśli Grupa PKP doprowadzi do uwalenia InterREGIO to będzie to jawne i celowe działanie na szkodę pasażera!
Pan W. Prezes i E. Profesor: czas pomyśleć o honorowej dymisji! Przepraszam: czas pomyśleć o dymisji.
Ale zgadzam się . IR powinno zniknąć. PKP PR ma być spółką samorzadowa która ma realizowac połączenia na zlecenie marszałków poszczególnych województw max miedzy dwoma województwami.
marko80 napisał/a:
...spółka PKP IC która przejeła pociągi pospieszne rok temu do PRów. Choć jestem tego wielkim przeciwnikiem.
To w końcu kto w Twojej koncepcji organizacji przewozów międzywojewódzkich miałby się nimi zająć Nie PR bo spółka samorządowa i nie PKP IC, bo jesteś temu przeciwny. To kto
Dorzucę ze swojego podwórka odcinek między stacjami węzłowymi Głogów - Leszno. Tu przejeżdża się przez 3 województwa. Który z przewoźników miałby obsługiwać te kursy?
No własnie problem granic województw.Pomyślałes o tym ,ze granica przechodzi między przystankami?I co np z odcinkiem Smętowo-Twarda Góra między którymi przechodzi granica województw.Pomorski pociąg dojeżdża tylko do Smętowa,a kujawsko-pomorski tylko do Twardej Góry,co wtedy?Polska chyba jest krajem jednolitym,a nie federacja wolnych republik?A moze tak poszczególne województwa zaczną ogłaszać niepodległość.. ?
Dlaczego pisze bzdury? Bo jestem przeciwnikiem IR? Tak jestem przeciwnikiem IR. Bo PRy nie sa od przewozów miedzywojewódzkich w nowym rozdaniu. co do powyższych moich postów. Jestem zwolennikiem żeby przewozy miedzywojewodzkie realizowały dotowane w MI pociagi pospieszne a te znalazły sie od grudnia zeszłego roku w spółce PKP IC. I idac dalej nie byłe zwolennikiem tego co wydarzyło sie rok temu czyli przejsciem pospiesznych z PR do IC ale jezeli juz tak sie stało to trudno. Najlepszym rozwiązaniem był układ który istniał jeszcze rok temu czyli pospieszne w spółce PKP PR i tam MI je finansowało. Ale skoro reforma została wprowadzona czyli pospieszne przeszły do IC to z takim obrotem sprawy sie nie godze, żeby PKP PR które własnie w wyniku tej reformy miały byc społka samorządowa realizowały przewozy miedzywojewódzkie pod szyldem IR. I nie piszcie bzdur że pociąg ma dojezdzac do smetowa bo to granica województwa a dalej od twardej góry inny. Pociągi spółki przewozy regionalne moga obsługiwac połączenia miedzy max. dwa województwami, wiec jak najabrdziej np. pociąg z Gdyni do Bydgoszczy jest w zakresie kompetencji tej spółki i nikt nie mówi o jego likwidacji, tylko jest to normalny pociąg osobowy obsługujący połaczenie Gdynia - Bydgoszcz gdzie do granicy woj. pomorskiego finansuje go jeden marszałek a od granicy drugi marszałek woj kuj - pomorskiego.
Ostatnio zmieniony przez marko80 dnia 30-10-2009, 15:06, w całości zmieniany 1 raz
Tymczasem rzecznik prasowy PKP S.A. Michał Wrzosek, dementuje informacje podane przez "Rynek Kolejowy":
Szanowni Państwo
Nieprawdziwe są informacje podane na stronie www.rynek-kolejowy.pl jakoby Grupa PKP postawiła samorządowej spółce Przewozy Regionalne warunek zlikwidowania połączeń InterREGIO w zamian za rozłożenie na raty długów samorządowego przewoźnika. Podawanie fałszywych informacji szkodzi wypracowaniu porozumienia.
Zarząd Polskich Kolei Państwowych S.A. koncentruje się obecnie na rozwiązaniu tego problemu i współpracy z Zarządem Przewozów Regionalnych oraz z samorządami. Zarząd PKP S.A. apeluje do Zarządu samorządowej spółki Przewozy Regionalne o szanowanie zasad obrotu gospodarczego. Jednocześnie PKP S.A. deklarują pomoc w rozwiązaniu tego problemu z zachowaniem zasad prawa i gospodarki wolnorynkowej.
Spółka Przewozy Regionalne i samorządy województw, w trakcie procesu usamorządowienia otrzymały istotne wsparcie finansowe z Budżetu Państwa. Są to:
- wypłata z Funduszu Kolejowego w 2009 roku 200 mln złotych dla samorządów województw na wsparcie spółki, analogiczne fundusze będą samorządy otrzymywać w kolejnych latach – sumie 800 mln złotych.
- dodatkowe wpływy (z 14% do 14,7%) z podatku CIT dla samorządów województw od 2010 roku (około 300 mln złotych rocznie)
- z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko do roku 2013 – 175 mln euro na zakup i modernizację pociągów
- z rezerwy celowej Budżetu Państwa do 2015 roku 700 mln złotych
- w latach 2016 – 2020 pomoc ze strony budżetu Państwa i programów UE na inwestycje w wysokości do 3,8 miliarda złotych
Moi drodzy!
Mnie już szczerze mówiąc po przeczytaniu obu powyższych tekstów do końca krew zalała. I mam propozycję. Zamiast biadolić jacy to źli są ludzie z PKP, MI i UTK zastanówmy się jakie my - jako pasażerowie i czytelnicy tego forum (ergo część społeczeństwa) - możemy podjąć demokratyczne i zgodne z prawem działania, aby zmusić rząd do zdecydowanych i szybkich decyzji przywracających elementarne zasady wolnego rynku (gwarantowanego przez Konstytucję RP) w przewozach pasażerskich w naszym kraju.
Co możemy zrobić? Proszę o pomysły. Na razie przychodzą mi tak oczywiste jak:
- petycja
- demonstracja pod Kancelarią Premiera, MI, UTK, PKP SA
- kolejowy najazd gwiaździsty (wynajęcie pociągów [od PR] i przyjazd na protest do Warszawy)
- blokada/protest dworca Centralnego (nie mówię o blokadzie ruchu)
- protest rozproszony - protesty na dworcach w miastach wojewódzkich
- jakieś działania ambientowe/protest a'la marketing wirusowy (czekam na pomysły).
- [... miejsce na Twój pomysł]
Jako obywatel mam już szczerze dość niezgodnych z prawem i zdrowym rozsądkiem działań urzędów i spółek publicznych. I jako obywatel, w sposób zgodny z prawem, wykorzystując swoje prawa obywatelskie, chcę SKUTECZNIE zaprotestować.
I jeszcze to:
Panie Wrzosek
SPRÓBUJCIE swoimi (oraz IC) naciskami wyciąć jakiekolwiek pociągi IR na E 30, a będę powyższe Waści słowa przypominał do końca Waści życia - Pan wiesz że cierpliwość do tego mam wieczystą, a pamięć więcej niż dobrą.
TAK! Będę uprawiał "prywatę". W imieniu pasażerów, jako i WY uprawiacie (w imieniu koncernów paliwowych). Wcale nie żartuję.
Powtarzam: SPRÓBUJCIE WYCIĄĆ JAKIEKOLWIEK IR-Y NA E 30! A się skończy Wasze dziadowskie uwalanie kolei.
Mafia pekapiarska zasrana. Tylko że ja się mafii zasranej NIE BOJĘ! Doniesienie do prokuratury macie podane na tacy - i to napisane przed dobrego prawnika.
No to przynajmniej pekapiści zdementowali oficjalnie kwestię szantażu. Ciekawe czy czy objaśnią gawiedzi jak przyszłe inwestycje w środki trwałe mają wpłynąć na obecną sytuację przewoźnika. Sytuację, za którą są odpowiedzialni.
Oczywiście, że nie wierzę. Jak mawiał klasyk: po rozkładach ich poznacie. Jak na razie betonowi wapno się lasuje w żyłach. Teraz może być albo lepiej, albo śmieszniej.
Rzecznikom prasowym wszelkiej maści to ja już dawno przestałem wierzyć.A co do problemu z przekraczaniem granicy wojewodztw przez pociagi osobowe to mój przykład ze Smętowem nie jest tak bardzo oderwany od rzeczywistości.Proszę spojrzec na tabele SRJP między Działdowem a Mława i na trasie Warszawa-Białystok.
Widzę, że MAKRO zawsze szuka dziury w całym. IR to bardzo dobra oferta, która obnażyła cały szajs panujący na PKP. Pasażerowie wolą podróżować nawet w niezbyt dobrym standardzie, byleby szybko i za normalne pieniądze.
PKP IC przez ostatni rok pokazało swoje prawdziwe oblicze. Pamiętam jak jeszcze rok temu konduktor nie chciał mi poświadczyć braku miejsc w pociągu i groził, że jak tylko coś się zwolni to on zaraz mi dopłatę wystawi. Teraz nie ma już takiego problemu. Pasażerowie zagłosowali nogami i żałosne pociągi żałosnej Spółki mają głęboko gdzieś. Czas by Spółka PKP IC odeszła gdzieś na śmietnik historii. Marnotrawienie publicznego grosza, ciężko zarobionego przez podatników zasługuje na najwyższą krytykę. Tymczasem PR-y bez dotacji, stworzyły sieć IR, która spełnia potrzeby pasażerów. Makro, Ci już zdecydowali! Czas się kończy, ale dla PKP IC.
kowal331 ale między działdowem a mławą sytuacja ma sie nieco inaczej do działdowa docierały KM ale marszałek woj warm - mazurskiego nie chciał sfinansować tego odcinka między iłowem a działdowem. Wiem ze jezdzi tam jakies wahadło z PRow i przewozi ludzi miedzy iłowem a działdowem.
Wrzoskowi nie wolno wierzyc. Przypomne kto pisal o tym ze jesli 'budynie' i ED-yty oraz SPOT-owskie wagony przejda do IC to trzeba bedzie do UE zwrocic kase? No kto jak nie Wrzosek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum