Wysłany: 30-10-2009, 13:43 Grupa PKP żąda od PR likwidacji interREGIO
PKP Intercity vs. PKP PR: Ugoda za interREGIO?!
Otrzymaliśmy niepotwierdzone na razie informacje, że Grupa PKP postawiła warunek Przewozom Regionalnym, dotyczący pociągów interREGIO. Jeśli samorządowy przewoźnik wycofa się z tego segmentu połączeń i zlikwiduje wspomniane składy, wtedy pojawi się możliwość rozłożenia na raty długów wobec PKP Intercity.
Dowiedzieliśmy się również, że spółka PKP Intercity wysłała do Urzędu Transportu Kolejowego, który występuje jako regulator rynku, pismo w sprawie naruszenia zasad konkurencji, dotyczące wspomnianych pociągów interREGIO.
Krótko mówiąc, beton PKP żąda udupienia konkurencji w postaci popularnych, tanich i szybkich pociągów IR samorządowych Przewozów Regionalnych. Czyli mamy tu jawne działanie władz PKP na szkodę pasażera!
Jeśli zarząd PR nie ulegnie szantażowi to Wach i jego sitwa użyją wszelkich wpływów, żeby rada nadzorcza PR odwołała prezesa Moraczewskiego i wstawiła na jego miejsce propekapistowskiego Jerzego Krigera, przeciwnika interREGIO, przez wielu określanego mianem agenta betonu PKP S.A. w samorządowych PR. Kriger zasiada w radzie nadzorczej PR jako przedstawiciel samorządu Wielkopolski, do czerwca br. był p.o. prezesa PR. Wcześniej pracował w PKP S.A. i w centrali PKP PR.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Od samego poczatku IR byly sola w oku PKP SA. Szukali metod jak sie pozbyc IR. To Wach mowiacy o kanibalizmie a to profesor od 'dupereli', ktory stal sie mecenasem monopolu IC. Czekalem jaki bedzie nastepny krok. Tym krokiem okazal sie komornik no a teraz Panowie z PKP SA wysylaja na PR - UTK i zadania by wycofac IR. Wiem o tym, ze PR maja zaklepane na razie wszystkie osobowki. Na IR nie ma ani zaklepanych rozkladow i tak jak napisal Robert Wyszynski - jest realna grozba, ze zaden sklad IR nie wyjedzie 13 grudnia. Rece i inne czlonki opadaja w tym momencie. Brak slow na postepowanie 'betonu' i ujadaczy z IC, ktorzy jak sie okazuje - nie potrafia sobie poradzic z konkurencja. Jedynie co potrafia robic to ujadac na PR ze nie placa, leciec z placzem do Wacha i Engelharda...
Prosze innych forumowiczów zeby mnie od razu nie posądzili o to ze pracuje dla PKP IC, jestem tylko MK. Ale zgadzam się . IR powinno zniknąć. PKP PR ma być spółką samorzadowa która ma realizowac połączenia na zlecenie marszałków poszczególnych województw max miedzy dwoma województwami. Pociągi IR pełnią rolę juz pociągów miedzywojewódzkich czyli przeczy to idei samorządowej spółki PKP PR. Od realizowania połączen pociągami miedzywojewódzkimi jest spółka PKP IC która przejeła pociągi pospieszne rok temu do PRów. Choć jestem tego wielkim przeciwnikiem. Uwazam ze pociągi pospieszne powinny wrócic do PKP PR i byc finansowane osobno przez MI jako dotacja do PR dla tych pociągów, natomiast na pociągi osobowe dotacja z urzędów marszałkowskich. Natomiast kategoryczne nie dla pociągów IR.
Niech PRy podadzą za takie żądania Grupę PKP do stosownych instytucji europejskich i do naszego UOKiKu. Takie żądanie to jawne niszczenie konkurencji poprzez szantaż i na dodatek sprawa jest upolityczniona.
Niech PRy się nie wycofują, ząb za ząb. PRy też mogą postawić ultimatum, albo interREGIO, albo nie pożyczamy wam wagonów na wakacje...
A nie da się problemu pociągów IR jakos obejść np. zrobić z nich pociągi osobowe przyspieszone?Tego chyba Intercity,ani UTK zabronić nie mogą?A co do ewentualnego ograniczenia działalności PR,polegającej na likwidacji połaczeń,to tego sie najbardziej obawiam.Ograniczą się tylko do najbardziej zyskownych kursow,czyli do dwoch par na dobe na każdej lini kursujace tylko w dni nauki szkolnej.Oznacza to tylko,koniecznośc przesiadki na inne srodki transportu,gdy zechce sie pojechać np w wekend
Ostatnio zmieniony przez kowal331 dnia 30-10-2009, 14:45, w całości zmieniany 1 raz
marko80 jesli trzymac sie tego co bylo zapisane w ustawie profesora ze Szczecina, to postawmy granice. Pociagi osobowe np. z Opola dojezdzaja do Lipek a tam pasazerowie przesiadaja sie na pociag osobowy do Wroclawia. Bo to jest pociag regionalny. Przekraczajac granice regionu staje sie pociagiem miedzywojewodzkim. Wytworzmy kolejny paradoks a najlepiej jeszcze zeby kazda spolka regionalna miala swoj tabor i swoja taryfe. Stworzymy pociagi widma ktorymi nikt nie bedzie chcial jezdzic... Po drugie: gdyby nie interREGIO, przy calych mankamentach - to IC dalej by nas golilo i to niezle za bilety. Myslisz, ze to co teraz wprowadzaja (przemianowanie pospiechow na TLK i EX na IC) mialo byc wprowadzone wczesniej? Dopiero namiastka konkurencji w postaci IR spowodowala ze na Grojeckiej ktos zaczal myslec z korzyscia dla pasazera (chociazby Tani Bilet). Poza tym skoro PR sa spolka samorzadowa, to marszalek swietokrzyskiego moze dogadac sie z marszalkiem dolnoslaskiego o uruchomieniu pociagow weekendowych dla studentow. Kto mu zabroni w chwili obecnej? Przykladow mozna mnozyc na to jak ta ustawa zostala po prostu zle napisana i zle wprowadzona w zycie... Pamietajmy tez o naturalnych ciagach komunikacyjnych. Osobowki wyjezdzajace z Wroclawia zawsze jezdzily do Gliwic - i co? Mamy przejazd przez 3 wojewodztwa...
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-10-2009, 14:45
Myślę, że teoretycznie dałoby się. Cena biletu na taki pociąg automatycznie spadnie (będziemy płacili jak za pociąg osobowy), natomiast czas przejazdu diametralnie się wydłuży. Ideą IR-ów jest przecież szybki czas przejazdu pomiędzy miastami, a pociągi przyśpieszone czy Regio+ zatrzymują się prawie na wszystkich przystankach osobowych.
Regionalne trzeba jak najszybciej utopić. Bez tego nie ma szans na pokazanie prawdziwych kosztów PIC'u. Czas skończyć z pekapistowską fikcją. Skoro samorządowy przewoźnik nie może mieć szansy na zaistnienie na rynku - niech go nie będzie wcale. I zobaczymy co zrobi Grupa bez worka, do którego można bezkarnie wrzucać koszty w celu poprawienia sytuacji innych spółek.
Albo mi się zdaje, albo to jakiś nowy rodzaj kanibalizmu ze strony Grupy PKP? Ciekawe co będę gadać ci z grupy PKP jak rok 2010 nadejdzie. Już niedługo. Wtedy już nie będzie się dało robić tego co teraz robią z Przewozami Regionalnymi.
andrzej_sz zgoda ustawa jest źle napisana. Dla poprawności pociągi z Wrocławia kończyły w Kędzierzynie Koźlu dalej do Gliwic jechał juz pociąg z kędzierzyna - koźla z opola jezdziły do gliwic ale trasa przez strzelce opolskie. Niemniej jednak po to pociągi pospieszne zostały wycofane ze spółki PKP PR i przeszły do PKP IC zeby PRy zajely sie przewozami w obrebie swoich województw a nie wprowadzaniem marki IR polegajacej na tym ze stare kible maja wozic ludzi z Warszawy do Wrocławia czy Krakowa.
Taki przyspieszony,chyba nie musiałby jechac wiele dluzej od obecnego IR?Przecież nie musiałby sie zatrzymywac na kazdym przystanku,wystarczyłoby gdyby np na odcinku Gdańsk-Poznań taki pociąg zatrzymał się w Pruszczu Gd,Tczewie,Pelplinie,Laskowicach Pom,Bydgoszczy Gł,Zlotnikach Kuj.,Inowrocławiu,Trzemesznie,Mogilnie,Gnieznie,Pobiedziskach i Poznaniu Wsch,albo Garbary.To chyba nie jest az tak za czesto,zwłaszcza gdy te pociągi pojada na EZT a nie na wagonach
Pociagi IR teoretycznie można od natychmiast "przekwalifikować" w pociągi osobowe (przyspieszone), bez zmian w rozkładzie jazdy. Zmieniłaby się tylko taryfa z IR na osobową.
Przecież już do dawna jeżdżą dalekobieżne pociągi osobowe, np. Wrocław - Kołobrzeg/Szczecin, Poznań - Szklarska Poręba i wiele innych.
Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 30-10-2009, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-10-2009, 14:55
Nie zapominajmy jeszcze o ekonomii. Pociągi IR posiadają specjalną taryfę przewozową, wyższą od pociągów osobowych. Zakładając, że zainteresowanie pociągami przyśpieszonymi na tych samych trasach, po których obecnie kurusją IR-y będzie takie samo, wpływy z biletów spadną. A co za tym idzie, pociągi mogą na siebie przestać zarabiać.
Ale z drugiej strony patrząc, niska cena biletu na trasie załóżmy Rzeszów-Wrocław może przyciągnąć nowych pasażerów. Wszak będziemy przecież podróżowali na odcinku 300 kilometrów za marne grosze, bo ile kosztuje normalny bilet na pociąg osobowy, 30 zł.?
Myślę, że możnaby zaryzykować i puścić pociągi interRegio jako pociągi przyśpieszone czy Regio+. A nóż widelec, będzie to strzał w dziesiatkę?
Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 30-10-2009, 15:02, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum