To mój pierwszy wpis, więc w razie gdybym zrobił coś źle, proszę o wyrozumiałość! Tak się składa, że we środę byłem w Jakuszycach i mogłem zobaczyć osobiście stan przygotowania linii do przejazdu. Oczywiście nie całej, lecz tylko dwóch przejazdów. Dla zainteresowanych załączyłem zdjęcia.
Aparacie Blokowy - zarazem Miłośniku Kolei!
Zdjęcia pokazują usterki do usunięcia. Są jeszcze inne problemy (2 przepusty, brak skradzionych "śrubunków", brak około 70 podkładów) ale bądźmy dobrej myśli! Pozdrawiamy!
Widok nieciekawy, myślałem , że wygląda tam już nieco lepiej. Ciekawe jak dziś było z tym przejazdem, bo pogoda dopisała.
Czekamy na jakieś relacje i fotosy
Nurtuje mnie jeszcze pytanie o budynek "Biegu Piastów" - jest on położony blisko torowiska. Czy po przywróceniu regularnego ruchu kolejowego taka lokalizacja nie będzie kolidowała np. z jakimiś przepisami?
Ad Aparat Blokowy: Bez poslugiwania sie konkretnymi przepisami i na podstawie wlasnych obserwacji moge stwierdzic, iz taka sytuacja jest w pelni zgodna z wymaganiami prawa. Bardzo czesto spotyka sie takie sytuacje, np. na linii Wabrzezno - Wabrzezno Miasto. Sytuacja bylaby inna w momencie budowy nowej infrastruktury (kwestia terenow i budowli ochronnych). W tej sprawie prosze skontaktowac sie z UTK, ktory jest kompetentnym podmiotem w kwestiach budownictwa kolejowego , bo to tylko moje przypuszczenia. Ewentualne usuniecie budynku byloby chyba dosc czasochlonna procedura (wywlaszczenie, interes publiczny itp...).
Pociąg Tanvald - Harrachov - Granica Państwa
31 maja byliśmy w Kořenové. Jednym z pociągów dojechaliśmy do granicy państwowej. Na dowód 3 fotki (fot. Robert Kotecki). Mamy nadzieję, że 26 lipca pojedziemy do Szkl. Poręby.
Sobota na Zębatce 14 czerwca Železniční společnost Tanvald organizuje specjalne jazdy na jedynej w Czechach zębatej trasie. Na tor z Tanvaldu do Harrachova przez Kořenov wyjadą historyczne motorowe wozy M240.056 (820.056) i M240.057 (820.057) oraz unikatowa zębata lokomotywa T426.003 (715.003).
Rozkład jazdy: http://www.zubacka.cz/akt..._2008/index.htm
Pozdrawiam - Wojciech Grzybowski, prezes Towarzystwa Kolei Izerskiej
[ Dodano: 16-06-2008, 13:18 ] Można się załamać !
Kubłem zimnej wody można nazwać treść artykułu Magdaleny Kozioł z „Gazety Wrocławskiej”, opublikowany w portalu "Nasze Sudety" pod tytułem "Spółka na rozjazdach" (zob. http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=4553 Dodatkowe pociągi nie wyjadą na tory, bo politycy już się nie lubią. Spółka Koleje Dolnośląskie, której właścicielem jest urząd marszałkowski, jeszcze nie zaczęła wozić pasażerów, a już ma problemy.
Czy ma to jakiś wpływ na uruchomienie przewozów na trasie Harrachov - Szkl. Poręba Huta (bo odcinek do Szkl. Poręby Górnej to inny i poważniejszy problem) spróbujemy się dowiedzieć w ciągu najbliższych dni.
W sobotę byliśmy w Kořenové na imprezie "Sobota na Zubacce". Organizatorzy imprezy po raz kolejny dowieźli miłośników Kolei Izerskiej do granicy państwowej i powiedzieli, że dalej nie mogą z winy leżącącej po polskiej stronie. Badamy fakty z tym związane. W pewnej odległości od granicy kompletnie zaskoczyła nas obecność polskiej drezyny, która przyjechała od strony Jakuszyc!? Czekam na zdjęcia od czeskich kolegów.
Następne takie jazdy (oby do Szklarskiej Poręby) zaplanowano w dniach 26.07 i 16.08.2008 r.
Pozdrawiam Wojciech Grzybowski- prezes TKI.
[ Dodano: 17-06-2008, 13:06 ]
Powtarzam ten tekst, bowiem nie wiem jakim cudem wczoraj zamiast być nowym postem, został dodany do postu z dnia...
Można się załamać !
Kubłem zimnej wody można nazwać treść artykułu Magdaleny Kozioł z "Gazety Wrocławskiej", opublikowany w portalu "Nasze Sudety" pod tytułem "Spółka na rozjazdach" (zob. http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=4553)
Dodatkowe pociągi nie wyjadą na tory, bo politycy już się nie lubią. Spółka Koleje Dolnośląskie, której właścicielem jest urząd marszałkowski, jeszcze nie zaczęła wozić pasażerów, a już ma problemy.
Czy ma to jakiś wpływ na uruchomienie przewozów na trasie Harrachov - Szkl. Poręba Huta (bo odcinek do Szkl. Poręby Górnej to inny i poważniejszy problem) spróbujemy się dowiedzieć w ciągu najbliższych dni.
Wynika z tego, że tak naprawdę wszystko zależy od aktualnego, politycznego składu różnych gremiów. Odwołanie marszałka i wicemarszałka, powołanie nowego zarządu i... wszystko to, na co czekamy idzie do piachu.
Pozdrawiam - Wojciech Grzybowski, prezes TKI
Informacja czy dezinformacja?
"Pirat" napisał: Czesi podali projekt RJ dla linii Tanvald - Jakuszyce - Szklarska Poręba:
Rozkład jazdy 2008/2009
Kolego Piracie - bez urazy , ale zapytam: -o czym chciałeś tym postem nas poinformować (zdezinformować)? Że już jest gotowy „Rozkład jazdy 2008/2009”? Wyrwałeś ten proponowany w lutym 2008 r. rozkład jazdy z czeskiego komunikatu pt. Revitalizace tratě Szklarska Poręba – Harrachov" informującego o tym, że 5 lutego 2008 r. w Urzędzie Miejskim w Szklarskiej Porębie odbyło się czesko-polskie spotkanie w sprawie rewitalizacji linii kolejowej Szklarska Poręba – Harrachov (5. února 2008 se na městském úřadě ve Szklarské Porębě uskutečnilo pracovní setkání týkající se realizace projektu Revitalizace železniční tratě Szklarska Poręba – Harrachov. Snahou všech zúčastněných institucí a organizací je předložit ve velmi krátké době projekt na získání finančních prostředků z prvního kola Operačního programu přeshraniční spolupráce Česká republika - Polsko 2007 - 2013).
Nie zrozumiałeś tekstu, więc nie zaopatrzyłeś go w żaden komentarz. Aby nie wprowadzać ludzi w błąd wyjaśniam, że to nie jest rozkład jazdy lecz PROJEKT! (NÁVRH ŽELEZNIČNÍHO JÍZDNÍHO ŘÁDU 2008/2009). Jest to załącznik do pewnej dokumentacji, przewidującej możliwość uruchomienia regularnych przejazdów pod warunkiem wykonania minimum prac remontowych !!!
Więcej na ten temat w postach z 6 lutego 2008 (str. 9)
5.02.2008 r. - czesko-polska narada w Urzędzie Miejskim w Szklarskiej Porębie.
(..) Czesi przywieźli nawet projekt rozkładu jazdy, który opublikujemy po otrzymaniu ich zgody.(..)
Dodano: 16-03-2008, 22:50 ] Trzymajmy kciuki !
W dniu 14 marca br. w Ołomuńcu został złożony przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei wniosek o dofinansowanie projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba - Harrachov" ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Europejskiej Współpracy Transgranicznej 2007-2013 Republika Czeska -Rzeczpospolita Polska. W Ołomuńcu znajduje się Wspólny Sekretariat Techniczny EWT. (..) Całkowita wartość projektowanych wydatków inwestycyjnych wynosi 7.205.164,- EUR, z czego 85% wydatków kwalifikowanych może być dofinansowane ze środków UE, pozostałe 15% będzie finansowane w ramach tak zwanego wkładu własnego. Jest to kwota 1.080.774,- EUR, którą gotowi są ponieść: DSDiK w wysokości 76,3%, czeski parter SŽDC w wysokości 11,9% oraz Gmina Szklarska Poręba w wysokości 11,8%. (..)
Pozdrawiam - Wojciech Grzybowski - prezes TKI
[ Dodano: 23-06-2008, 11:17 ]
Dodam, że proponowany RJ umieściliśmy na FORUM przy poście z 6-02-2008:
Napisałem poprzednio, że czeskim partnerem dla Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei będzie KORID LK. Otrzymałem przed chwilą informację, że partnerem będzie państwowy podmiot "Správa železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC), czyli Zarząd Linii Kolejowych. Przedstawiam otrzymany z firmy KORID LK rozkład jazdy Tanvald-Szklarska Poręba sezon 2008/2009 - jest to propozycja do dalszych konsultacji.
Znowu tylko do granicy!
W sobotę 26.07. br. planowana jest w Kořenové kolejna impreza "Sobota na Zębatce". Czy tym razem organizatorzy imprezy dowiozą miłośników Kolei Izerskiej do Jakuszyc? Otóż niestety - nie!
Pisałem, że lada dzień się dowiemy, czy pomysł spotkania w tym dniu czeskiego pociągu z polskim szynobusem w Jakuszycach dojdzie do skutku. Dzisiaj już wiem, że nie!
Z posiadanych informacji (graniczących z pewnością) wynika, iż planowanie jazd na trasie choćby Harrachov-Jakuszyce czy też Szkl. Poręba-Jakuszyce nie zależy wyłącznie od stanu torowiska, ale także od stanu dokumentacji, którą musi zaakceptować Urząd Transportu Kolejowego (UTK) (pozwolenia, regulaminy itp)
Miejmy nadzieję, że polskiej stronie uda się te formalne bariery pokonać i następne jazdy 16.08; 6 i 20.09. 2008 r odbęda się na trasie z Harrachova do Szklarskiej Poręby.
Pozdrawiam kolejowych pasjonatów! Wojciech Grzybowski- prezes TKI
_________________ Towarzystwo Kolei Izerskiej
Ostatnio zmieniony przez sekretarz TKI dnia 10-07-2008, 10:17, w całości zmieniany 1 raz
Znowu NIE ??
Tym razem dlaczego? Czy Szklarskiej Porebie nie zależy na tym połączeniu, co na to burmistrz , rada, nacisk na UM?
Wakacje trwają, wiele osób chciałoby zabrać rower do pociągu, pojechać do Czech, a tu nadal jedna wielka klapa!
sekretarz TKI, a jak ten polski szynobus miałby dojechać ze Szklarskiej do Jakuszyc? Nie dalej jak dwa dni temu byłem w Jakuszycach i naocznie stwierdziłem stan torowiska.
Wygląda to tak jak na tych zdjęciach
Zebrałem też kilka opinii osób, którym bardzo leży na sercu uruchomienie tej linii. Bardzo źle wypowiadali się na temat TKI (Towarzystwo Kolei Izerskiej). Mówili, że jest to grupka cwaniaków, która nic nie robi tylko dużo "szczeka", a wszystkie dotychczasowe prace na torach były wykonane z inicjatywy okolicznych mieszkańców. W sumie, nic się nie robi, żeby torowisko przywrócić do stanu przejezdności.
Co na to sekretarz TKI? Proponuję nie zwodzić forumowiczy jakimiś nierealnymi jazdami w tym roku ze Szklarskiej do Harrahova (Jakuszyc) tylko wziąć się do roboty, żeby szlak nadawał się do jazdy!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Ostatnio zmieniony przez Zed dnia 10-07-2008, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
[ Dodano: 10-07-2008, 11:41 ] ZED
W tym momencie odpowiem tylko, że mnie również pomysł spotkania polskiego szynobusu z czeskim pociągiem w Jakuszycach wydawał się nierealny. Przecież już w maju mówiło się, że powodu złego stanu przepustu nie jest możliwy ruch na trasie Szklarska Poręba Górna-Szklarska Poręba Huta.
Ale nie my planujemy jazdy, więc pisząc o tym pomyśle, (o którym miałem informację), byłem przekonany, że widocznie jest jakaś szansa na przejazd polskiego szynobusu na tym odcinku. A także na tym, który ilustrują zdjęcia.
Przypomnę, że w 2002 roku w ciągu 2 tygodni udrożniono całą trasę od stacji PKP Szkl. P. Górna do granicy państwowej, aby mogły odbyć się jazdy z okazji 100-lecia tej linii kolejowej. Jazdy trwały 3 dni, 3 pociągi dziennie w składzie po 7 wagonów wypełnionych pasażerami. Obecnie do 26 lipca było jeszcze ponad dwa tygodnie, więc wszystko było możliwe.
Co do grupy cwaniaków z TKI; na ten wątek odpowiem później. Nie bardzo wiem jaki to ma związek z obecną organizacją przejazdów. W latach 1992-2002 TKI miało dobrą współpracę z lokalnymi władzami i współorganizowało wiele okazjonalnych przejazdów, mających na celu zwrócenie uwagi na konieczność uruchomienia regularnej komunikacji, a także być może ratujących torowisko przed demontażem.
Pozdrawiam! Wojciech Grzybowski, prezes TKI
Hallo! Informacja dla tych którzy nie zaglądali dzisiaj na temat:
Lwówek Śl. - Szklarska P. Agatowe pociągi za darmo
Jest tam post JEDRKA o tym, że w dniach 11-13.07 jeździć będzie "Pociag Waloński" w ramach obchodów XI Lwóweckiego Lata Agatowego.
Trasa Szklarska Poręba-Lwówek Śląski.
Źródło: Jedrek http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=2839
[ Dodano: 01-08-2008, 13:17 ]
Zed napisał/a:
sekretarz TKI, a jak ten polski szynobus miałby dojechać ze Szklarskiej do Jakuszyc? Nie dalej jak dwa dni temu byłem w Jakuszycach i naocznie stwierdziłem stan torowiska.
Wygląda to tak jak na tych zdjęciach
Zebrałem też kilka opinii osób, którym bardzo leży na sercu uruchomienie tej linii. Bardzo źle wypowiadali się na temat TKI (Towarzystwo Kolei Izerskiej). Mówili, że jest to grupka cwaniaków, która nic nie robi tylko dużo "szczeka", a wszystkie dotychczasowe prace na torach były wykonane z inicjatywy okolicznych mieszkańców. W sumie, nic się nie robi, żeby torowisko przywrócić do stanu przejezdności.
Co na to sekretarz TKI? Proponuję nie zwodzić forumowiczy jakimiś nierealnymi jazdami w tym roku ze Szklarskiej do Harrahova (Jakuszyc) tylko wziąć się do roboty, żeby szlak nadawał się do jazdy!
Kiedy czytam takie rewelacje przypomina mi się zscena z "Pulp Fiction" ....A kto to jest Zed ? - Zed zszedł, Zed zszedł. Przyznam, że z dziennikarskiej ciekawości spytam kogo to spotkałeś na mieście, że tak źle wypowiadał się o TKI ? Z tego co napisałeś można wywnioskować, że były to np. jakieś baby pod sklepem. A to w żadnym razie nie jest miarodajna opinia. Bzdurą jest stwierdzenie, że prace na torach były wykonane z inicjatywy mieszkańców. Gross prac wykonali tzw. pracownicy interwencyjni Urzędu Miasta w Szklarskiej Porębie. Prace społeczne, które pewnie masz na myśli były organizowane tylko w soboty i tylko w pierwszych dwóch spotkaniach frekwencja była wysoka i różnoradna w pozostałe soboty na torach zostali juz tylko członkowie TKI. W ostatnią sobotę tego cyklu na torach pojawili się Czesi z Żeleznicni Spolecnost Tanwald. Szczegóły na stronach www.tki.info.pl oraz www.zubacka.cz Stwierdzenie że Tki to grupa cwaniaków, która szczeka i nic więcej, pomijając nawet granice dobrego smaku świadczy, że jesteś dalece nieskomplikowanym człowiekiem z zadatkami na prostaka. nię będę tu przedstawiał historii działań TKi bo jeśli do tej pory o nich nie słyszałeś to nie jest moją ambicją świecić kagankiem oświaty osobie które publikuje zasłyszane pod sklepem opinie. Nie jest też tajemnicą, że TKI ma swoich starych zdeklarowanych oponentów których większośc stanowią osoby lobbujące pomysł zamiany tej trasy na ścieżkę rowerową. Wszelkie zapowiedzi jakie TKI przekazywało także tu na tym forum a dotyczące ewentualnych przejazdów pochodziły od komórek bezpośrednio zaangażowanych ich organizację tak po polskiej i czeskiej stronie. Nie były niczyim wymysłem. Stan torowiska jaki prezentujesz to jest ledwie ułamek całej 18 km trasy. Zawsze w Jakuszycach torowisko było zasypywane i zawsze przy okazji przejazdów je odkopywano. Stan torowiska nie jest wbrew obiegowym opiniom taki zły. Od granicy do Jakuszyc brakuje jednej na 11 odbojnic, ubytki w ośrubieniu i podkładach zaczynają się przed samymi Jakuszycami w miejscach łatwiej dostępnych dla złomiarzy. Remontu wymaga jeden przepust przed Jakuszycami. Na chwilę obecną przeszkodą w organizacji przejazdów prócz zakrzaczenia torowiska jest koniecznośc uzyskanie szeregu pozwoleń od UTK. Od strony technicznej nic nie stoi na przeszkodzie aby czeski szynobus wjechał na polanę Nowy Świat. Aby tego dokonać wystarczy usunąć z torów krzaki jagodzin. A więc do roboty ? Zapraszamy także Zeda, łopat starczy dla wszystkich
Poza może turystyczną linią latem, nie widzę sensu reaktywacji tego odcinka, dopóki istotnie nie zmieni się czas przejazdu z Jeleniej Góry do Szklarskiej. Jadący do Jakuszyc od strony JG nie będą się przecież przesiadać w Szkalrskiej do pociągu, a tym ze Szklarskiej może przeszkadzać dość niedogodne usytuowanie stacji Sz.P.Górna (poza "sercem" miejscowości). Stacja w Harrachovie również jest położona fatalnie, pozostawałyby więc np. kursy do Liberca, pytanie - jak uczynić je rentownymi w sytuacji, kiedy na nartach biega jednak stosunkowo mało naszych rodaków (w odróżnieniu od Czechów), a ci preferujący zjazdówki z pewnością wybierać będą samochody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum