Według dokumentów załączonych do aktualizacji Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowej, przesunięte zostały terminy zakończenia kilku kluczowych inwestycji kolejowych.
W dokumencie znajdziemy potwierdzenie przesunięcia planowanego zakończenia modernizacji linii Kraków – Katowice aż na 2018 r.
Linia Kraków - Katowice nie zostanie wyremontowana. Podobnie jak nie powstanie połączenie miast aglomeracji śląskiej z lotniskiem w Pyrzowicach. To nie leżu w interesie rzeczników budowy KDP "Y" oraz części "krakowiaków" zaangażowanych w dojenie Polski przez rozbudowę Balic.
Od dzisiaj otwarty jest tor w kierunku Krakowa na odcinku Zabierzów - Kraków Mydlniki. Po wykolejeniu towarowego tor był zamknięty. Podkłady były wymieniane ręcznie od lutego prędkość nie wzrosła jechał max 70km/h.
A w ogóle drgnęło coś w kierunku rozpoczęcia prac na odcinku Krzeszowice - Kraków? Bo przeglądając ten temat i rozkład roczny stacji Kraków i Trzebinia zauważyłem jak ktoś tu pisał że Silesia wylatuje i rzeczywiście ma być przetrasowana na Płaszów ale od 14.06.
Wysłany: 01-04-2015, 16:03 szybka ścieżka dla "Kraków - Katowice"
Premier Kopacz i min. Wasiak podjęły decyzję o natychmiastowym rozpoczęciu prac na modernizowanej z mozołem od 2010 linii Kraków - Katowice. Planowane zakończenie prac - czerwiec 2016. Prace podjęte będą bez przetargu i nadzór przejmie MON jak poinformował v-ce premier min. Siemoniak ze względu na powiązanie tej inwestycji z tworzoną "Szpicą NATO" .
Wysłany: 02-04-2015, 09:44 W PLK żartują 365(366) dni w roku
Może Szanowna Forum skomentuje trwający 365 dni w roku (366 w lata przestępne) żart PLK o terminie rozpoczęcia/zakończenia modernizacji 77 kilometrów linii kolejowych łączących pierwszą i trzecią aglomerację w Polsce? A może tę linię zacznie obsługiwać spółka-córka Stalexportu: Ślimok-rail!
Wysłany: 03-04-2015, 07:38 Prezes PLK wypełnił misję i odszedł "w chwale"
Szczególne wyrazy "uznania" dla niego i poprzedników za wykazanie się niebywałą sprawnością w modernizacji od 2010 linii Kraków - Katowice! Ponieważ linia jest "modernizowana" wstrzymano bieżące remonty (co widać na filmiku). Doprowadzenie prędkości na tej linii do 36 km/h to niebywałe osiągnięcie p. Remigiusza i poprzedników. Proponuję postawić im pomnik w Trzebinii - można na torach bo przecież niedługo żaden pociąg nimi nie pojedzie!!!!!
Linia Kolejowa Katowice - Kraków. Czarnowidztwo uprawnione.
W lutym bieżącego roku opisywaliśmy dwie inwestycje, realizowane w naszym regionie, które ślimaczą się tak, że gorzej przebiega chyba tylko modernizacja Stadionu Śląskiego.
Chodzi po pierwsze o przebudowę linii kolejowej Katowice - Kraków, której aktualny stan winien być dla osób odpowiedzialnych za stan połączeń kolejowych w Polsce powodem do największego wstydu, jako że prędkość, z jaką pokonują ją pociągi, cofa nas w wiek XIX.
Wysłany: 04-04-2015, 09:14 Polski rząd i PLK opanowali "śląscy autonomiści"
Przebieg modernizacji E30 - 77 km Kraków - Katowice - to dowód że władzę w PLK przejęli autonomiści! Robią wszystko by reaktywować granicę w Mysłowicach. Może na dworcu w Mysłowicach powstanie noclegownia dla podróżnych udających się do Krakowa?
"12 października 1844 r. o godz. 12:00 poświęcono kamień węgielny pod budynek dworca, mający powstać jako stacja końcowa Kolei Krakowsko-Górnośląskiej. W uroczystości wzięli udział rezydenci Rosji i Prus, przedstawiciele władz Wolnego Miasta Krakowa, delegaci władz ze Śląska, goście z Prus i Królestwa Polskiego, członkowie Towarzystwa Kolei Krakowsko-Górnośląskiej oraz licznie zgromadzeni krakowianie. Uroczyste otwarcie dworca i uruchomienie linii kolejowej z Krakowa do Mysłowic nastąpiło 13 października 1847 roku. Budynek nowego dworca wzniesiono w poł. XIX w. stylu neorenesansowym, znamiennym dla pruskiego budownictwa kolejowego (budowniczy był inżynierem kolei górnośląskich z Wrocławia). Powstał on według projektu wrocławskiego architekta Petera Rosenbauma. Fasada zachodnia posiadała trzy ryzality, z których środkowy był bardziej wysunięty, wyższy i szerszy od pozostałych, usytuowanych na skrzydłach gmachu. W ryzalitach tych umieszczono wejścia do poczekalni, kas i biur kolejowych. Fasady południowa i północna miały wyższe części środkowe, ozdobione po bokach wielkimi oknami, między którymi znajdowały się cztery wysokie kolumny zakończone sklepionymi łukami. Pod każdym z trzech łuków biegły tory kolejowe umożliwiające wjazd pociągów do krytej hali, gdzie umieszczono perony. Hala peronowa nakryta była szklanym dachem, który umocowano na żelaznych wiązaniach podtrzymywanych przez żelazne filary. Rozplanowanie gmachu dworca dostosowane zostało do planowanego w przyszłości przelotowego ruchu kolejowego z zachodu na wschód. Tory przebiegały przez całą długość hali dworcowej, kończąc się na skraju ul. Lubicz, gdzie znajdowała się tarcza obrotowa służąca do kierowania parowozów na inne tory lub do ich zawracania. Pierwotny dworzec krakowski oddalony był od ul. Lubicz o ok. 50 metrów. Przed budynkiem od strony zachodniej umieszczono podjazd dla powozów i dorożek oraz zieleniec. Od strony północnej wznosiły się magazyny, warsztaty i inne zabudowania kolejowe[2]."
Wysłany: 01-05-2015, 16:59 ciąg dalszy opowieści o tragedii Kraków-Katowice
dzięki serdeczne "chris73926" za kolejny piękny dokument nieudolności inwestycyjnej PLK. Jeżeli nie masz pretensji, że zamieszczam Twój film nie pisz. Jeżeli masz - daj znać. Więcej tego nie zrobię.
Dlaczego Rynek Kolejowy nie napisze wprost, że umowa Stalexportu S.A. z rządem jest do 2020 roku, w której jest zawarte najważniejsze postanowienie o całkowitym zakazie jakiekolwiek konkurencji na żelaznym szlaku równoległym do A4. Przecież to wszyscy wiedzą - wszyscy. Aktualnie zostało kilka TLK wożące powietrze w 2 godziny między Krakowem a Katowicami po 23 zł. Autostrada miażdży czasem godzinowym za 5,6 do 10 zl. Nieodwracalne, zarżnięte!
grill na torach między Jaworznem i Trzebinią w ciszy i spokoju bo dzięki jej wieloletnim staraniom pociągi przestaną tamtędy jeździć! Szkoda, bo można jeszcze obniżyć prędkość i wprowadzić trakcję konną. Turyści i kuracjusze z całego świata zjechaliby by zakosztować dobrodziejstw inhalacji końskiego potu.
[ Dodano: 15-05-2015, 12:29 ]
04.06.2014 - Europejski Bank Inwestycyjny udzielił 268 mln euro kredytu PKP Polskim Liniom Kolejowym na modernizację 58 km linii kolejowej z Katowic do Krakowa. Gdzie te pieniądze?
Ponad miliard złotych !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum