Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Kujawsko-Pomorskie bez pociągów PR
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-06-2010, 22:29   

Arriva ma Spurty, SZT podobne do Flirtów (za granicą). Niewykluczone że zamówią je także do nas (produkowane w Polsce)
Przejdź na dół

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-06-2010, 22:36   

Mam taką nadzieję że wygrają przetarg w kuj -pom na szersza skalę bo PR-Y nie sprawdzaja się w tym województwie
Powrót do góry

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 09-06-2010, 22:58    Odpowiedz z cytatem

zmieniło się coś na ten temat? poda mi ktoś świeże dane?

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 09-06-2010, 23:01    Odpowiedz z cytatem

Narazie "nico"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cortez Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 09-06-2010, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Uważam, iż, dla Arrivy obsługa połączeń na liniach zelektryfikowanych nie będzie stanowić problemu, jeżeli wygrałaby przetarg. Po pierwsze właścicielem jest DB wobec tego nie będzie problemu ze sprowadzeniem z Niemiec wagonów piętrowych push&pull, chociażby z rezerw. Ile potrzeba takich wagonów do obsługi połączeń na liniach zelektryfikowanych? Wydaje się, że ok. 20 składów ( 2 wagony plus wagon sterowniczy) powinno wystarczyć, co daje zapotrzebowanie na 40 wagonów + 20 wagonów sterowniczych. Problemem mogą być lokomotywy przystosowane do naszego napięcia jednakże DB zawsze może wziąć w leasing. Napewno inne koszty będą w przypadku wspomnianego leasingu, jeżeli stroną będzie DB przy umowie na np. 20 lokomotyw. Z dopuszczeniem przez UTK nie będzie problemu, bowiem z tego, co pamiętam to wagony piętrowe używane przez DB są identyczne z tymi, jakie używa KM, zatem, posiadają dopuszczenie do ruchu po naszych torach.

Mam taką nadzieję, że Arriva DB złoży swoją ofertę w najbliższym przetargu na obsługę połączeń w kuj-pom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 09-06-2010, 23:19    Odpowiedz z cytatem

robi się z tego trochę offtop pt. "dlaczego niemcy mają lepszą kolej", ale cóż.

Nie rozumiem tych głosów (wygląda na to, że już licznych), popierających zwycięstwo DB/Arrivy w przetargach. Czy naprawdę chcecie pokazywać, że Bismarck mial rację mowiąc, że sami się wykończymy? Przecież do obsługi tych składów nie zatrudnią Niemców, tylko Polaków. Więc co się zmienia? Ano czapa administracyjna - dyrektorzy sredniego i wyzszego szczebla. Jezeli zalozymy, ze na wyzszym szczeblu w PR powoli przyszla odwilz, zostawia to tylko sredni szczebel "do naprawy"?

Nie bronie PR, bo "koń, jaki jest, każdy widzi", ale dlaczego płacić innym za to, co możemy sami zorganizować? Przykład Śląskiego ZPR pokazał, że można wymienić dyrekcję. Zamiast ściągać tu DB całą, nie lepiej ściągnąć ich menedżerów? Zaproponować 2,3 - 5 letni kontrakt na niemieckich warunkach. Niech odzwiązkowią zakłady regionalne. Prawo zdaje się już pozwala na obciążanie wichrzycieli kosztami strajków. Niech nauczą pracowników, jak robi się kolej XXIw. Niech poprowadzą wykłady na kilku uniwersytetach z zarządzania koleją. Tak, żebyśmy jak skończy im się kontraktm mieli już wykształconą kadrę.

Tak, niemcy mają lepszą kolej. Ale mają też kilkarazy więcej pieniędzy w systemie. I zanim się to zmieni, musimy 2x oglądać kazdą wydaną złotowke. A skoro potrafimy zrobić swoje EZT (19WE, EN81), SZT się uczymy, to dlaczego nie zarządzać koleją?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-06-2010, 00:05   

geordi Ja caęsto mam okazję podróżować Arrivą i zapewniam cię że nie widziałem tam żadnego Niemca wprost przeciwnie pracuje w tej spółce wielu kolejarzy z PR ,więc nie róbmy z DB demona,to chyba dobrze że będą pracowali Polacy prawda???
Powrót do góry

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 10-06-2010, 01:25    Odpowiedz z cytatem

gryff napisał/a:
Mam taką nadzieję że wygrają przetarg w kuj -pom na szersza skalę bo PR-Y nie sprawdzaja się w tym województwie

Tak... Za PR-ów jeździła SU45 i 3 pełne bohuny - teraz 1 pustawy MR/MRD - to coś znaczy...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 10-06-2010, 02:40    Odpowiedz z cytatem

gryff napisał/a:
Mam taką nadzieję że wygrają przetarg w kuj -pom na szersza skalę bo PR-Y nie sprawdzaja się w tym województwie

Bo? Odwoływanie pociągów i KKA to w równym stopniu specjalność Arrivy. Czasami aż mnie ściska jak czytam posty ludzi wychwalających pod niebiosa Arrivę tylko dlatego, że jest zagraniczną firmą, to takie polskie... Killer
cortez napisał/a:
Po pierwsze właścicielem jest DB wobec tego nie będzie problemu ze sprowadzeniem z Niemiec wagonów piętrowych push&pull, chociażby z rezerw. Ile potrzeba takich wagonów do obsługi połączeń na liniach zelektryfikowanych? Wydaje się, że ok. 20 składów ( 2 wagony plus wagon sterowniczy) powinno wystarczyć, co daje zapotrzebowanie na 40 wagonów + 20 wagonów sterowniczych. Problemem mogą być lokomotywy przystosowane do naszego napięcia jednakże DB zawsze może wziąć w leasing. Napewno inne koszty będą w przypadku wspomnianego leasingu, jeżeli stroną będzie DB przy umowie na np. 20 lokomotyw.

1. Taa, DB ma masę wolnych push-pulli...
2. Na niektórych liniach będą musieli puszczać lok+1 wagon...
3. Z takim taborem to PRy będą mogł podać realną cenę z niezłym zyskiem - i tak będą tańsi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 10-06-2010, 07:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
że połączenia Bydgoszcz Gł. - Solec Kuj. - Toruń Gł./Miasto

One też są chyba finansowane wg odrębnej umowy (BiT City).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 10-06-2010, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Przedstawiciele samorządu oraz Przewozów Regionalnych toczą negocjacje z groźbą wstrzymania pociągów w tle.

W komunikacie, który Przewozy Regionalne zamieściły na swojej stronie internetowej poinformowano o wstrzymaniu pociągów w województwie od 16 czerwca. Spółka opublikowała komunikat, ponieważ ma obowiązek informowania pasażerów o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy na tydzień przed ich wprowadzeniem.

- Mamy jednak nadzieję, że do porozumienia z samorządem dojdzie lada dzień i nie będzie konieczności realizowania naszej zapowiedzi. Wstrzymanie kursowania pociągów to byłaby ostateczność – mówi portalowi KOW Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych.

Planowane zawieszenie pociągów REGIO wynika z braku zawartej z samorządem województwa umowy na finansowanie przewozów. Nie ma też porozumienia co do zaliczkowego przekazywania dotacji. Umowy tej samorząd nie zawarł z przewoźnikiem do tej pory, a od lutego Przewozy Regionalne nie otrzymują pieniędzy za świadczoną usługę. Finansowane przez zarząd województwa są tylko pociągi REGIO jeżdżące na trasie między Bydgoszczą i Chełmżą, gdyż wciąż obowiązuje obie strony zawarta na rok w tej sprawie umowa.

- Kiedy negocjowaliśmy warunki finansowania przewozów na 2010 rok samorząd województwa zaproponował 33 mln zł rocznie, co pokryje deficyt w 60 procentach. Naszym zdaniem powinniśmy otrzymać 55 mln zł, aby pokryć deficyt całkowicie. Zarząd spółki nie może podpisać z samorządem umowy, która z góry zakłada tak dużą stratę – tłumaczy Piotr Olszewski.

Większość z 15 samorządów wojewódzkich ma zawarte z Przewozami Regionalnymi stosowne umowy. Tylko w przypadku województwa kujawsko-pomorskiego doszło do sytuacji w której przewoźnik nie dostaje pieniędzy.

Beata Krzemińska, rzecznik urzędu marszałkowskiego województwa kujawsko-pomorskiego, udzieliła nam krótkiego komentarza na temat sporu z przewoźnikiem: „Trwają negocjacje z Przewozami Regionalnymi, także dzisiaj są prowadzone rozmowy. Z pewnością do wstrzymania pociągów nie dojdzie”.

źródło: KOW

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

cortez Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 10-06-2010, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1. Taa, DB ma masę wolnych push-pulli...
2. Na niektórych liniach będą musieli puszczać lok+1 wagon...
3. Z takim taborem to PRy będą mogł podać realną cenę z niezłym zyskiem - i tak będą tańsi.


Z tego, co pamiętam to DB w zeszłym roku zamówiły w Bombardierze ok. 100 nowych wagonów piętrowych, zatem nie będzie problemów ze ściągnięciem z całych Niemiec kilkunastu starszych wagonów. Co do frekwencji to na liniach zelektryfikowanych też nie ma problemów. Właśnie takie trasy jak Bydgoszcz Gł. - Toruń Wsch., Kutno(Włocławek) - Toruń Gł., czy Poznań Gł. (Inowrocław) Bydgoszcz Gł. lub Toruń Gł. tworzą największe potoki podróżnych. Co do ceny to poczekajmy na SIWZ do przetargu i konkretnych wag przy ocenianiu ofert, cena to nie wszystko liczy się także punktualność, czy jakość taboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-06-2010, 23:45   

To co napisał cortez jest bardzo prawdopodobne ,co mnie oczywiście cieszy ,ktoś napisał : "Kiedyś jezdziły SU-45 +2 wagony ,a teraz pustawe MR/MRD" tak zgadza sie tak było a co do tych pustawych pociagów Arrivy to zdaża się tak jak w kazdej spółce na niektórych liniach ,ja często widuję pustawe IR Poznań -Olsztyn nikt z tego nie robi tragedi (ten IR akurat częściowo jest dotowany przez samorzad) Jak tylko pamietam na liniach spalinowych kuj-pom ,były wieczne problemy z PR ,była nawet taka sytuacja przed wejsciem Arrivy że na RJ przy kazdym pociagu na lini Brodnica-Grudziadz widniała literka G-czyli pociag może byc odwołany po uprzednim ogłoszeniu od 2007 r takich sytuacji nie ma pasażer ma pewnosc że jak pociag jest w RJ to bedzie jezdził a korekty to tylko kosmetyka ,więc czas zakończyc z tym bałaganem ,mam cały czas nadzieję że ten często wspominany przetarg uzdrowi sytuację na pozostałych liniach tego województwa
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-06-2010, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Życzę Wam, żeby przetarg wygrała Arriva, czyli de facto DB. Polskie spółki kolejowe, zarówno pekapowskie jak i samorządowe są mega upolitycznione i nieudolnie zarządzane przez tzw. beton rodem z PKP. Najlepiej gdyby woziły nas koleje niemieckie. Próbkę tego mamy już na linii zgorzeleckiej i czy ktoś narzeka? Nie! Wszyscy są zadowoleni, a pociągi DB Regio Drezno - Wrocław są oblegane.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-06-2010, 00:04   

Cieszę się że chociaż w tej sprawie zgadzm sie z Toba w 100%,niektórzy poprostu obawiają się zagranicznej konkurencji i nadal popierają to co juz dawno powinno pójść w odstawkę W 2007 r PR-y pod szyldem PKP ,mając zamiar nie dopuscić prywatnego przewoznika tak zaniżyły ceny że mamy teraz to co mamy ,trzy literki zniknęły a problem pozostał
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl