Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Program restrukturyzacji PKP Intercity
Autor Wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 28-09-2010, 21:18    Odpowiedz z cytatem

"klimeu44" - jak nie rozumiesz treści zapisu art. 162 to przykro. Ręce opadają. Crying or Very sad
Ma być na piśmie i koniec - kropka.

Ten układ w "Cargo" czyli "wysokie koła" - towarowe - przetok odbija się czkawką i dziś w IC.
Który pracodawca mogąc wybierać pracowników lepiej wykwalifikowanych bierze za darmochę gorzej wykwalifikowanych?
Może przytoczy ktoś statystykę ilu "jednorękich" maszynistów wzięto do IC?
To dopiero generuje koszty! A kłopotu ile?
Jak zwykle nie znajdziemy odpowiedzialnego za taki "ekonomicznie uzasadniony" nabór. Wink
Nie dość, że "jednoręki" z "wysokich kół" to jeszcze cwaniaki z jakimi grupami. Język patrz -Szczecin!
Może zredukować? Happy bo na przeszkolenie nie dość, że nie ma kasy to i szkoda trudu.
Zapłakali by się na śmierć.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 28-09-2010, 22:57    Odpowiedz z cytatem

No właśnie szanowny Gumisiu ja rozumiem zapis kodeksu pracy, a Ty próbujesz go interpretować. Wskaż, gdzie jest napisane, że to ma być na piśmie?
Nie mogę zrozumieć Twojego wywodu na temat tych "jednorękich" maszynistów. Może czas skończyć z przeświadczeniem, że jeżeli ktoś ma dwie trakcje, to jest lepszy od tego, co ma jedną?
W wiekszości przypadków uzyskanie dwóch praw kierowania było spowodowane koniecznością wynikającą z lokalizacji, w której znajdowali się maszyniści, a nie z ich umiejętności.
Daj sobie spokój z tym , że ci, którzy są tzw. "dwujajeczni" są lepszi od "jednojajecznych". To kolejny, kolejowy banał.
Uwierz mi, bo bardzo dobrze znam to zagadnienie.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 29-09-2010, 00:56    Odpowiedz z cytatem

Składaj sobie wniosek jak chcesz - tak jak dla mnie jest to naruszenie zapisów KP.

Wskaż miejsce gdzie napisałem, że "dwuręki" jest lepszy od "jednorękiego".
Posiadanie dwóch praw kierowanie pozwala na lepsze wykorzystanie maszynisty a i w przypadku likwidacji obsługi trakcją spalinową nie powoduje kłopotu w postaci - co nimi zrobić. Patrz problem maszynistów IC w Krzyżu.
Gdyby np. na przetok IC w Kołobrzegu zatrudnić tylko maszynistów "dwurękich" to można powiązać ich pracę z obsługą pociągów a tak padaczka choć ten problem w wyniku planu sprzedaży lokomotyw SM-42 zniknie sam z siebie i na pewno problem "osobowo" i tak pozostanie. O tym należało pomyśleć już w 2008 roku ale po co się mieli wysilać - zrobili to na "wariackich papierach"i teraz jest jak jest.
W "Cargo" też był z tym problem jak trzeba było znaleźć podmianę na przetok lub pociąg zbiorowy a tu masz babo placek - "jednoręki" - tylko mało kto chce o tym pamiętać.
Skoro można rozróżniać pracownika drużyn konduktorskich w zależności od znajomości języka i płacić mu dodatkowo to dlaczego nie rozróżniać posiadanych uprawnień u maszynisty?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 29-09-2010, 01:35    Odpowiedz z cytatem

Rycerstwo tego nie chciało, i masz ciało coś chciało, choć nie chciało.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 29-09-2010, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Czyżby wprowadzenie regulaminu wynagradzania "poszło do kosza"?
Skoro wycofano wypowiedzenia warunków umowy o pracę to znaczy, że okres wypowiedzenia przesunie się o miesiąc czyli nie 01.01.2011 tylko 01.02.2011 a to zmienia troszkę postać rzeczy.
Ciekawe jak wybrnie pracodawca z problemu udzielenia urlopu w pełnej wysokości jaki w dniu 01.01.2011 będzie się należał pracownikowi w "starym" wymiarze czyli 38 dni?
Czyżby nikt w miesiącu styczniu i lutym nie będzie korzystał z urlopu? Happy

[ Dodano: 30-09-2010, 11:06 ]
Czy może mi ktoś potwierdzić, że wypowiedzenia zmieniające były wysyłane do pracowników nieobecnych w pracy ( urlop -choroba - inne) pocztą ?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

silver_surfer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2009

PostWysłany: 30-09-2010, 18:01    Odpowiedz z cytatem

gumis napisał/a:
Skoro można rozróżniać pracownika drużyn konduktorskich w zależności od znajomości języka i płacić mu dodatkowo to dlaczego nie rozróżniać posiadanych uprawnień u maszynisty?


Ok wszystko pięknie, ale moim zdanie samo posiadanie dwóch praw kierowania to za mało. Żeby dodatkowo za to dostawać pieniądze powinno się z tych korzystać, a nie tylko je posiadać. I teraz jest pytanie, co z Maszynistami, którzy nie mają jak skorzystać np. z SPK ot taki gumiś, w samym Białogardzie nie ma manewrów.
I co? Chęci to za mało.

Fajny wątek gumiś podjąłeś tylko szkoda, że na próżno dla ciebie. Bo pewnie jak byś miał jedno prawo kierowania byś się nie wychylał.

Strzał w kolano.

_________________
Żeby mieć prawo głosu, trzeba nauczyć się słuchać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 30-09-2010, 19:24    Odpowiedz z cytatem

silver_surfer napisał/a:

Ok wszystko pięknie, ale moim zdanie samo posiadanie dwóch praw kierowania to za mało. Żeby dodatkowo za to dostawać pieniądze powinno się z tych korzystać, a nie tylko je posiadać
Strzał w kolano.


Ciekawy jestem ilu konduktorów zna hiszpański i w ilu przypadkach wykorzystana była znajomość tego języka w czasie wykonywania czynności służbowych? Happy Czyli to bez sprawdzenia też można nazwać gotowością do świadczenia usługi a nie faktycznym jest wykonywaniem.
Na pewno nie chodzi mi aby komuś coś zabierać !
Co do Białogardu - to masz pecha bo Gumiś nie raz na przetoku pracował i wcale się tego nie wstydzi.
Więc pracodawca korzysta z moich uprawnień.
Sprawa jest do dyskusji a każdy argument za lub przeciw jest godny przeczytania.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 30-09-2010, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Tak sobie czytam wszystkie posty pomiędzy Gumisiem i Opornym i widzę jedno. Oboje Panowie pracują w Intercity, oboje reprezentują różne związki zawodowe. Też jestem pracownikiem Intercity, też jestem członkiem i delegatem ZZM-u. Sorry... Czytając to wszystko i jako członek związku i jako maszynista a następnie jako maszynista instruktor ręce mi dosłownie opadają. Panowie.... Czy WY zauważyliście że DLA NAS CARGO już nie istnieje? Że zostalismy sprzedani? Po cholerę przywoływać CARGO jak NAS tam nie ma? Co do kolejnych, zresztą wszystkich WASZYCH wojenek pod każdym wręcz postem.... Powiem jedno.... ŻENADA.... Osobiście żałuję że nie doszło do podpisania ZUZP, teraz wszedł regulamin na którym już wiem że jako instruktor stracę.... I to sporo... Zyskałem na przejściu z Cargo do Inytercity a teraz stracę.... Zresztą każdy maszynista teraz dostanie po dupie.... Ale przecież ważne jest że jeden "Święty" nie podpisał i teraz powinniśmy siać peony względem Niego prawda? Dziękuję..... Mam nadzieję że mamy jeszcze jakąś przyszłość bo jak na razie popadamy w wielki dołek.... Pozdrawiam WALCZĄCYCH O WOLNOŚĆ I DEMOKRACJ

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 30-09-2010, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Temat trochę uporządkowałem, jeden kolega dostał już ostrzeżenie. Kto następny?

Przypominam po raz ostatni - rozmawiamy na temat, a nie dogadujemy komuś (to proszę na PW) - od teraz będę rozdawał bany - taka promocja, 2+1 Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 30-09-2010, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Instruktorze - jak to się stało, że Ty zyskałeś na przejściu do IC?
Kupili indywidualnie czy w ramach 23.1 ?
Co straciłeś w nowym regulaminie w IC? Cztery dni urlopu?
A wykonujesz pracę maszynisty w czasie całego miesiąca czy z doskoku?
Wątpię abyś cały miesiąc pracował na maszynie więc spoko - nic nie straciłeś.
Zabrali Tobie przelicznik kilometrowy 1.75 moich kilometrów? Nie.
Nadal nie wykonując w sposób ciągły pracy maszynisty mi płacą za 1.000 kilometrów a Tobie za 1.750.
Sprawiedliwe nieprawdaż?
Nie znam Ciebie i nie odważę się skrytykować Twojej pracy ale naprawdę nie masz sobie nic do zarzucenia?
Napisałeś choć raz do Naszej władzy, że to i owo jest nie tak jak być powinno , nie wspominając o pracy "na wariackich papierach" ( przepisy - sygnalizacja - stan lokomotyw - naprawy i PK.....)
O sobie piszesz - "przeszedłem z Cargo do IC" a o Nas, że Nas sprzedali?
Więc nie pisz o żenadzie - to nie My mamy się wstydzić. Wykonujemy swoją pracę najlepiej jak umiemy i najlepiej jak można na takich trupach jakie mamy a to, że mamy uwagi krytyczne nie powinno być brane na minus a na PLUS.
Czy o takim obrazie kolei i IC przeczytam wreszcie w tym kolejowym papierku Twojego ZZ zwanym "GM"?

Iktorn - przepraszam ale tekst pisałem przed Twoim. Wezmę na wstrzymanie choć ledwo dzierżę.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 30-09-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie do p. instruktora "EP07Budyn". W którym miejscy straciłeś na wprowadzeniu Regulaminu wynagrdzania?

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 01-10-2010, 06:54    Odpowiedz z cytatem

Gumis, w Programie restrukturyzacji „PKP Intercity” S.A. – podstawowe kierunki i obszary naprawcze, w części 3.1 napisano:
Działania podstawowe
* Redukcja liczby zapleczy własnych z osiemnastu do docelowych pięciu (Warszawa Grochów, Kraków Prokocim, Szczecin Zaleskie Łęgi, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki….

Czy trzeba tak mocno narzekać skoro z pięciu lokalizacji na całą Polskę w twoim zakładzie zostaną trzy?
Jak się to ma do wskaźników zatrudnienia?

Iktorn- sam sobie daję ostrzeżenie.proszę wstaw mi czerwoną jedyneczkę.
Na tym forum sa równi i równiejsi.
Cóż powiedzieć skoro można było w postach zamieszczać reklamę i nic,
można napisać czerwoną czcionką i nic,
można innym "nawkładać" i nić,
warunek jeden-trzeba być z tej samej bajki Exclamation

Gumisie i Iktorn to bohaterowie tej samej bajki, chociaż w niej byli wrogami Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-10-2010, 15:37    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity rozpoczyna restrukturyzację

PKP Intercity śladem PKP Cargo przystępuje do realizacji planu restrukturyzacji. Pierwszym krokiem ma być zmniejszenie liczby zapleczy technicznych i przeniesienie części działalności warsztatowej do spółki zależnej na bazie zaplecza we Wrocławiu.

„Rynek Kolejowy” dotarł do uchwały zarządu PKP Intercity z 16 września w sprawie ”zakończenia działalności warsztatowej niektórych zapleczy technicznych oraz podjęcia prac zmierzających do świadczenia usług naprawczych poprzez podmiot zależny od PKP Intercity na bazie zaplecza we Wrocławiu i podjęcia prac w sprawie przejęcia niektórych zapleczy przez innych przewoźników.”

Na jej mocy z dniem 31 października spółka zakończy działalność warsztatową Sekcji Eksploatacji i Utrzymania Taboru PKP IC w Olsztynie, Poznaniu, Lublinie, Przemyślu i Zakopanem, natomiast z dniem 30 listopada podobny los spotka sekcje w Bydgoszczy, Warszawie Szczęśliwcach, Wrocławiu i Katowicach (Zawodziu i Lokomotywowni).

Jednocześnie zarząd postanowił podjąć prace zmierzające do świadczenia części usług naprawczych poprzez podmiot zależny od PKP Intercity na bazie zaplecza we Wrocławiu oraz zaplanował przejęcie przez Szybką Kolej Miejską zaplecza w Warszawie Szczęśliwicach, Koleje Śląskie zaplecza w Katowicach Zawodziu, a przez PKP Cargo zaplecza w Lublinie.

Uchwała informuje także, że zarząd wyraził zgodę na udzielenie pełnomocnictwa Jakubowi Mieńkowskiemu, dyrektorowi Biura Infrastruktury PKP Intercity, do reprezentowania spółki w pracach i rozmowach dotyczących przejęcia wspomnianych zapleczy.

Grzegorz Mędza, prezes Intercity już w połowie sierpnia przyznał w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", że planuje przeprowadzić głęboką restrukturyzację i obniżyć koszty funkcjonowania spółki. Wśród sposobów, które mają do tego doprowadzić, wymienił: zmniejszenie liczby zapleczy technicznych i zwiększenie zakresu napraw wykonywanych samodzielnie przez spółkę oraz ograniczenie zatrudnienia.

Restrukturyzacja jest odpowiedzią na słabą kondycję finansową spółki. PKP Intercity miało w 2009 r. 76,8 mln zł straty, a w pierwszym półroczu 2010 r. aż 140 mln zł „na minusie”. W tej sytuacji finansowej niemożliwa jest prywatyzacja przewoźnika. W 2008 roku, kiedy w spółce rozpoczął działalność doradca prywatyzacyjny, planowano, że akcje PKP Intercity pójdą pod młotek już w tym roku. Teraz termin sprzedaży udziałów przełożono do przynajmniej 2012 roku.

- Na uzyskanie efektów kluczowych działań restrukturyzacyjnych, jakie planujemy, potrzeba około roku. Debiut giełdowy będzie możliwy po tym czasie – zdradził kilka miesięcy temu "Rynkowi Kolejowemu" szef PKP Intercity.

Przekierowując realizację niektórych prac naprawczych taboru kolejowego do własnego podmiotu zależnego, PKP Intercity podąża śladem PKP Cargo, które na początku swej restrukturyzacji postąpiło podobnie. Operatorowi udało się uzyskać spore oszczędności, jednak brak zamówień ze strony największego polskiego przewoźnika towarowego był jednym z głównych powodów bankructwa ZNTK Łapy, notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

QbaOSW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 07-10-2010, 16:45    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw jakie połączenia będzie obsługiwała sekcja IC Ostrów Wlkp. skoro likwidują/przetrasowują skład dawnego Barbakana i Włókniarza. Usuwają ponadto jakiś skład z Wrocławia do Warszawy p/ Ostrów i Łódź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 07-10-2010, 16:57    Odpowiedz z cytatem

QbaOSW, bym się nie zdziwił jakby Ostrowiaków przeniesiono do planu Poznańskiego, bo rzeczywiście niewiem co by mogli obsługiwać, chyba że zostaną i wszystkie TLK Warszawa-Wrocław-Warszawa będą robić np. z wymianą w Ostrowie Wlkp.

ps.własnie przejrzałem zarys dla tej trasy Wawa-Wrocław i cienko widzę obiegi drużyn.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl