Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Program restrukturyzacji PKP Intercity
Autor Wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 18-10-2010, 21:16   FZZP PKP przeciwko zwolnieniom pracowników w PKP Intercity Odpowiedz z cytatem

W piątek 8 października br. prezes PKP Intercity S.A. Grzegorz Mędza otrzymał stanowisko Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP w sprawie projektu „Programu restrukturyzacji PKP Intercity S.A. – podstawowe kierunki i obszary naprawcze”, który został przedłożony do konsultacji ze związkami zawodowymi. Program restrukturyzacji został już szumnie rozpropagowany przez prezesa w mediach (artykuł w dzienniku "Rzeczpospolita", informacje na portalach internetowych) jako antidotum na całe zło panujące w spółce. Czy jest nim w rzeczywistości? Zapraszamy do lektury.

Warszawa, 7 października 2010 r.
Pan
GRZEGORZ MĘDZA
Prezes Zarządu PKP Intercity S.A.

W związku z przedłożonym do konsultacji ze związkami zawodowymi projektem „Programu restrukturyzacji PKP Intercity S.A. – podstawowe kierunki i obszary naprawcze” Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP przedstawia swoje stanowisko wobec przedmiotowego dokumentu.

1. Przedłożony projekt nie daje żadnej odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób powinna funkcjonować spółka PKP Intercity S.A., jakie powinna osiągać cele społeczne (podstawowe zadanie spółki przewozowej realizującej usługi dla ludności) oraz jak proponowana restrukturyzacja spowoduje poprawę jakości świadczonych usług przez spółkę, ustabilizuje zatrudnienie i poprawi warunki pracy i płacy zatrudnionych pracowników. Na odwrót, w projekcie operuje się kategorią „uzyskania rentowności” przez Spółkę, a główny mechanizm do osiągnięcia tego celu sprowadza się do likwidacji 2 tysięcy etatów pracowniczych. Przedłożony program restrukturyzacji nic nie mówi, ile połączeń i jaką ilość linii chce obsługiwać spółka, jaki jest stan obecny w tym zakresie i jaki jest plan średnio- i długookresowy zdobywania rynku i świadczenia usług przewozowych.

2. Likwidowanie połączeń kolejowych świadczonych przez PKP Intercity S.A. rzutuje na stan wykorzystania zatrudnionych w spółce pracowników. W sytuacji dążenia do maksymalizacji zysku i ograniczania kosztów (w tym: wycofywania się z mniej rentownych lub nie-aż-tak-rentownych-jak-oczekiwane połączeń) koszty tej polityki ponoszone są wyłącznie przez pracowników, gdyż prowadzi ona do zwolnień we wszystkich kategoriach zatrudnionych pracowników.

3. Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP zgłasza stanowczy sprzeciw wobec planowanej likwidacji 13 z 18 zapleczy technicznych spółki. Proponowana docelowa ilość zapleczy gwarantuje zły stan techniczny i sanitarny składów. Tylko nieznajomość realiów kolejowych mogła leżeć u podstaw tworzenia programów, które skutkować będą kursowaniem składów wagonowych przez kilka kolejnych dni z rzędu bez obsługi technicznej świadczonej przez zaplecza. Likwidacja zapleczy spowoduje jednocześnie zwiększenie kosztów związanych z dostarczaniem uszkodzonego wagonu do jednego z czterech zapleczy wagonowych. W obecnej sytuacji potrzebna jest odpowiednia ilość zakładów zapleczy technicznych i naprawczych o jak najwyższym standardzie technologicznym i pracowniczym, by podnosić poziom świadczonych usług i zwiększać efektywność wykonywanej pracy. Niewykorzystana na obecnym etapie siła robocza powinna być wykorzystana do świadczenia usług techniczno-przeglądowych wobec podmiotów zewnętrznych na zasadach komercyjnych. Potrzebna jest tylko wola i umiejętność planowania i kierowania spółką.

4. Ogólnikowość wielu innych zapisów przedłożonego programu restrukturyzacji uniemożliwia ustosunkowanie się do nich (np. zadanie „optymalizacji procesów wsparcia w zakresie zmniejszonych potrzeb planowania, logistyki koordynacji i zarządzania”).

5. Marketingowe zabiegi tworzenia „nowej marki” przewozów świadczonych przez PKP Intercity S.A. kolidują z ogólnym celem podnoszenia efektywności ekonomicznej spółki. Wola wydania dziesiątków milionów złotych na kampanie reklamowe (telewizja, radio, prasa, billboardy itd.) – przy jednoczesnych planach przeprowadzania oszczędności na pracownikach – świadczy o magicznej wierze w czysto PR-owskie zabiegi mające zwiększyć poziom sprzedaży usług. Pieniądze planowane na „stworzenie nowej marki” powinny zostać wydatkowane przede wszystkim na poprawę stanu taboru i jakości świadczonych usług (w tym także na podwyżki uposażenia dla drużyn sprzątających). Jest to jedyny racjonalny sposób na dotarcie do nowych klientów i odzyskanie już utraconych.

6. Część przedłożonego programu restrukturyzacji to działania, które powinny być systematycznie wdrażane w ramach codziennego, efektywnego zarządzania spółką (unowocześnianie form dystrybucji biletów, inwestycje w liczniki zużycia energii, sprzedaż i złomowanie taboru nienadającego się do dalszej eksploatacji, racjonalizacja gospodarką zapasami, zwiększanie efektywności pracy administracji w Centrali i poszczególnych Zakładach, kontrola poprawności naliczania opłat itd.). Rozdyma się jednak te oczywiste działania do rangi „programu tysiąclecia” okraszając program restrukturyzacji zwolnieniami, likwidacjami i redukcją (kas biletowych, drużyn konduktorskich, drużyn trakcyjnych, zapleczy technicznych, zapleczy napraw taboru). Na to nie może być zgody! Przedłożony program restrukturyzacji zmierza de facto do pozbawienia pracy 25% ogółu załogi pracowniczej PKP Intercity S.A. i ograniczenia aktualnego i potencjalnego rozmachu funkcjonowania spółki.
W związku z powyższym, Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP wyraża stanowczy sprzeciw wobec planów wdrożenia programu restrukturyzacji w proponowanym kształcie. Jeśli Zarząd spółki nie odstąpi od działań wpisujących się w szerszy scenariusz powolnej likwidacji spółek kolejowych w Polsce, Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP podejmie wszystkie dopuszczalne prawem działania, by doprowadzić do zmiany przez Zarząd prowadzonej polityki, obronić miejsca pracy zatrudnionych w PKP Intercity S.A. pracowników i uratować świadczone dotychczas przez spółkę połączenia kolejowe dla szerokich rzesz ludności.

Przewodniczący FZZP PKP
/-/ Stanisław Stolorz

Źródło: www.fzzk.pl

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 18-10-2010, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Cóż, niczego innego nie spodziewałem się ze strony najliczniejszego związku zawodowego na kolei - Federacji Związków Zawodowych Kolejarzy. Związkowcy by chcieli znać szczegółowo program restrukturyzacji. Prawdopodobnie dlatego aby ławiej prowadzić działania sabotażowo-destrukcyjne w obronie swoich interesów a nie całej firmy. Byłbym zdziwiony gdyby któryś związek zawodowy zachwalał redukcję zatrudnienia.
Związkowcy wymagają od pracodawcy a sami nie odważyli się przedstawić pomysłu na restrukturyzację. Niech powiedzą publicznie jak firma ma wyjść z zadłużenia nie redukując kosztów działalnosci. Pozostawienie obecnego stanu spowoduje upadłość Spółki Intercity. Dlatego nie powinno się dostosowywać do zachcianek związkowców. Czy związek zawodowy posiada ekspertów, którzy mają swój plan ratowania PKP Intercity ? Z próznego i Salomon nie naleje.
Nie czas żałować róż gdy płoną lasy. W ogóle na miejscu Zarządu i Rady Nadzorczej nie brałbym pod uwagę tej petycji związkowców. Niech swoją energię oszczędzą na obronę członków związku zawodowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-10-2010, 15:46    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity planuje drastyczne zwolnienia pracowników

Dwa tysiące osób może stracić pracę w spółce PKP Intercity w całym kraju. Na Lubelszczyźnie - ponad 130. Kolejarskie związki protestują. Oflagowały budynki PKP. Pracownicy noszą opaski. Zapowiadają, że jeśli zarząd spółki nie odstąpią od tak drastycznych cięć zatrudnienia, zaostrzą protest. Nie wykluczają, że wyjdą na tory.

Dziś odbyło się spotkanie pracowników PKP Intercity z władzami firmy. Spotkanie, na które nie wpuszczono dziennikarzy.

Pracownicy obawiają się zwolnień. Dziś dowiedzieli się, że na Lubelszczyźnie pracę może stracić nawet jedna trzecia zatrudnionych tu osób. Zlikwidowana ma być sekcja eksploatacji i utrzymania wagonów. Związkowcy twierdzą, że to zagraża bezpieczeństwu pasażerów.Redukcja planowana jest też w drugiej sekcji - przewozów. Cięcia w tym dziale spowodują ograniczenia w pracy kas spółki PKP Intercity.

PKP Intercity w Lublinie zatrudnia ponad 350 osób. Planowane zmniejszenie zatrudnienia ma związek z kłopotami finansowymi całej spółki. Z działających w Lublinie dwóch sekcji ma powstać jedna.

Na razie spółka realizuje program dobrowolnych odejść z pracy. Potrwa do piątku. Po tym dniu znana będzie lista osób, które trzeba zwolnić. Związki zawodowe już protestują i zapowiadają eskalacje akcji, jeśli ich postulaty nie zostaną spełnione.

źródło: TVP Lublin

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 20-10-2010, 22:01    Odpowiedz z cytatem

We wtorek było spotkanie w Kołobrzegu z Dyrektorem Zakładu Północnego.
Przyjechał w zasadzie nie przygotowany - na kłopotliwe pytania odpowiadał - "nie wiem" - "nie mam danych" .
Spotkanie z załogą było wyznaczone w poniedziałek ale jak się okazało zainteresowanie było duże i z powodu ble ble Dyrekcja spotkanie odwołała. Największym chamstwem jest to, że o spotkaniu we wtorek nie wiedziała załoga tylko wybrani. Ot takie małe sex party po szwedzku z Dyrektorem. Po oficjalnym spotkaniu małe spotkanko w węższym gronie czyli związkowcy solo z Dyrektorem. Pracowników wyproszono i nie wpuszczono.
Taki zwyczaj chyba.
Dano do zrozumienia, że przetok i cała obsługa bocznicy idzie się rypać i będzie obsługiwana jak to się teraz zwykło nazywać przez "podmiot zewnętrzny". Maszyniści -rewidenci -elektrycy won! Pracownicy na kolanach mogą prosić "podmiot zewnętrzny" o zatrudnienie. Póki co gniazdo drużyn trakcyjnych w Białogardzie zostaje ale obawiam się, że w przypadku takiego "poważnego" i kulturalnego partnera do rozmowy w osobie Dyrektora traktować poważnie tego zapewnienia nie można.
Może taki plan polityczny - na przeczekanie. Po wyborach jak zwycięży jedynie słuszna siła liberalna to z ich klepnięciem zrobią "porządek" w IC.
Potwierdza to niekompetencję Dyrekcji do jakichkolwiek rozmów ( a może strach i niekompetencja ) a związkowcy kolejny raz udowodnili, że są k...ami i tchórzami.
Władza i ZZ wpierw informuje o sporządzonych wspólnie i za ich powiadomieniem imiennych list rozparcelowania pracowników - potem rakiem się z tego wycofuje - a na koniec prowadzi zagrywki bez pracowników udowodniając, że motłoch ma guzik do gadania.
Dla niektórych dróżka do PR się sama otworzyła i nie dziwię się ich postępowaniu - oni choć robią to jawnie i wcale się z tym nie kryją.
Ci co mogliby iść na pomostówki trzymają się spódnic i liczą na friko czyli na nic.
Z tego wynika, że już niedługo w IC będą "powozić" tylko związkowcy i ich dzieci - patrz praktykujący syn związkowca - My wbrew pozorom i ich staraniom i tak sobie damy radę.
Kiedyś wywieziono by takich na taczkach - ale to podobno było to dawno i nie do końca prawda.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 20-10-2010, 22:32    Odpowiedz z cytatem

No i co teraz?
Jakieś pikiety, masówki, blokady, protesty, głodówka, strajk nie daj Boże, czy, rzeż "niewiniątek", które w wiekszości dały du...ny kredyt zaufania. Omg

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

silver_surfer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2009

PostWysłany: 21-10-2010, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Szczepan, co tak długo nie dawałeś znaku życia stałeś od rana w pośredniaku za robotą czy może na bazarze chciałeś opchnąć swoje mega super ultra bajerancie radyjko żeby mieć, za co żyć ;D

No dobra, ale teraz na poważnie yhym

Stary nie wiem jak mieli rewidenci, ale jeżeli chodzi o spotkanie z maszynistami to od początku była mowa, że ono jest robione z inicjatywy ZZ, choć pewnie jak byś przyjechał ty albo ktoś inny to nikt by was widłami nie wygonił. Ale trzeba chcieć.

Cytat:
Ot takie małe sex party po szwedzku z Dyrektorem
chamstwo, nie takt - ochłoń

Cytat:
Władza i ZZ wpierw informuje o sporządzonych wspólnie i za ich powiadomieniem imiennych list rozparcelowania pracowników
Masz ? pokaż ?

Czepianie się młodego Ciećki dobitnie pokazuje twoją bezradność i to jak nisko upadłeś, pyzatym w Gdyni również jest szkolona młodzież nawet chyba z 5 osób.

Aha na zakończenie pozwolę sobie zadedykować tobie piosenkę

Szczepan to dla ciebie

a w szczególności ostatnie wersy zwrotek.

Trzymaj się ciepło

_________________
Żeby mieć prawo głosu, trzeba nauczyć się słuchać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2010, 12:15   

Postulaty postulatami ale to co jest zaklepane przez Zarządzik zbetoniały raczej jest nie do odklepania.

No i ok że dziennikarze nie zostali wpuszczeni na to spotkanie - to było spotkanie dość kameralne z dyrektorem A.J. - który jest bardzo ludzkim człowiekiem i nie ma wpływu na te zbetoniałe decyzje, które zapadły wobec Lublina.

Gumiś no chyba u Was taki zwyczaj i chamstwo, że pracowników zainteresowanych nie wpuszczają na spotkanie z dyrekcją.... No chyba każdy ma prawo wiedzieć co z nim będzie...

Przepraszam za pytanie - bo nie znam sie na sprawach Zakładu Północnego - Ale co wy ciągle z tym gniazdem w Białogardzie????? co nie ma innych gniazd tylko to jest najważniejsze???
Powrót do góry

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 21-10-2010, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Silver - patrzysz na tą sytuację z perspektywy kontraktowego, biurokratycznego stołka czy etatowego pozoranta na urlopowaniu związkowym?
Zaistniałej sytuacji w IC nie wykreowali pracownicy na "dole" ale inni -wykształceni i dobrze opłacani - nie wiedząc chyba czym mieli się kierować i jak to zrobić.
To nie ja poinformowałem pracowników a mającej nastąpić likwidacji IC Białogard lecz zrobiła to na szkoleniach oficjalnie "władza".
To nie ja poinformowałem pracowników o sporządzeniu listy pracowników do rozparcelowania ( 8 Szczecin - 5 Gdynia a o reszcie nie potrafili nic powiedzieć więc w domyśle "do odstrzału" ) lecz "władza" i MI. Dodatkowo istnienie tej listy potwierdził przedstawiciel ZZM.
To nie ja poinformowałem o spotkaniu Dyrektora w Kołobrzegu za pomocą służbowych telefonów lecz "władza".
To nie ja wykpiłem się byle pretekstem ze spotkania lecz Dyrektor, któremu - jak piszesz - nie przeszkadzało uzgodnić z jakimś tam ZZ spotkania w dniu następnym ale już bez powiadomienia Pracowników.
Jaki był tego cel - nie wiem ale chyba dziecko by się domyśliło.
To nie Pracownicy, którzy jednak powiadomieni metodą "swój do swego" byli na to spotkanie nieprzygotowani lecz Dyrektor więc pytam po co to wszystko?

Aaalisha - Białogard to nie pępek świata lecz typowy przypadek na sieci IC. Mam rozumieć, że to nie zarzut w moim kierunku ale zastanawiające jest dlaczego z Gdyni i Szczecina brak wypowiedzi i sygnałów - widocznie jest tam extra. Happy

Silver - trzymam się ciepło i mam nadzieję nie zmarznąć. Humor dopisuję mi także ale czy wszystkim innym - mam wątpliwości.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2010, 13:51   

Tak Gumis to było pytanie...

Ale skoro jesteś maszynistą (chociaż nie wiem czy szanowanym w swoim otoczeniu) to pewnie masz u Pana Boga za piecem... Nie przejmuj się - program restrukturyzacji pewnie Cie ominie - skoro tu na forum jest taki pewien siebie to i w życiu i w pracy też taki jesteś... Powodzenia życzę z takim nastawieniem...
Powrót do góry

silver_surfer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2009

PostWysłany: 21-10-2010, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha przeczytaj sobie reklamę Białogardu w wykonaniu Gumisia to zobaczysz, jakim pępkiem świata jest Białogard, niedługo to tam Zakład otworzą, serio Very Happy A i jacy tam maszyniści pracują, którzy nawet mają "swoje pociągi" hohoho, nie jak kiedyś, kiedy świat im się kończył w Szczecinku.

Aaalisha zapewniam cię, że Gumiś w środowisku maszynistów nie cieszę się zbytnim szacunkiem, podejrzewam, że lokalnie jest podobnie.

Na forum to On i jest wiracha i siewca fermentu, ale jak staje z kimś twarzą w twarz to już wygląda to zupełnie inaczej.
- Ja ? nie ! ja to powiedziałem ?, przecież ja nic takiego nie mówiłem

A najbardziej to uwielbia publikę, która go nie kojarzy, (bo jak ktoś go pozna to wie już, co jest grane) słynne jego monologi na brechałce w Poznaniu prawie jak Wielka Improwizacja w III części Dziadów, no mówię ci

Aha Szczepan i już wiem czemu tak cie irytuje ta domniemana lista - bo zapewne ciebie nie było ani na liście Szczecin ani na liście Gdynia. A dam sobie rękę uciąć że P.H. Cargo jak i twój były naczelnik I. raczej nie przyjmą cię z powrotem.

_________________
Żeby mieć prawo głosu, trzeba nauczyć się słuchać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2010, 16:49   

Ale Wy wszyscy jesteście durni - potraficie sie tylko kłócić, dogryzać, właśnie siać niepewność i zwątpienie.

Polecam rozmowę ze mną - na szczerość Aaalishy możecie liczyć Very Happy...

Panie Gumiś proszę troszkę spuścić z tonu Very Happy chyba pracujemy w jednej firmie no nie... Nie sraj Pan we wlasne gniazdo...
Powrót do góry

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 21-10-2010, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha -dlaczego nazywasz to co piszę sraniem we własne gniazdo?
To jak nazwać tą pobudkę ZZ która teraz jak zrozumiała ( w większości wątpię czy zrozumiała ), że przegrała w karty załogę IC to podnosi raban z głodówkami i groźbami strajku?
To też nazwiesz "sraniem" ?

Silver - Ty się lepiej zamiast obrabianiem komuś dupy zajmij ratowaniem firmy i ratowaniem miejsc pracy.
Dzięki takiej postawie jak Twoja teraz na miejscu wielu lokomotywowni można zobaczyć ale tylko trawę.
Pamiętacie Słupsk? Pamiętacie Białogard? Pamiętacie.... ile by można jeszcze wymieniać!
Władza PKP zawsze starała się zniszczyć i zlikwidować niepokornych a tam gdzie ulokowano bossów związkowych bez patrzenia na skutki ekonomiczne robiono "cuda". Tak jest do dziś.
Dlatego mamy to co mamy - lobby związkowe utrzymuje fikcję zarządzania koleją i to bez względu na jej logo.
Restrukturyzacja - TAK! Ale na zdrowym dialogu - niewypaczonych danych - merytorycznych i skutecznych założeniach - z ściśle założonym celem. Nie w ukryciu i partyzanckich metodach wprowadzania.

Silver - mam w nosie co tam za listę ustaliły Ci z Ciećkolandu - pracujemy nadal i nie zamierzamy się tym przejmować. Robią to co nauczyli się na PKP już dawno - kupczą ludźmi jak zabawkami.

PS. A propos Poznania - mnie może i nie słuchają, ale gdyby nie Gumiś i jego ferajna i infokolej.pl to nikt poza związkowcami z Bożej łaski nie wiedziałby co się w firmie dzieje i co z Nami wyrabiają. Zero informacji - maksimum związkowej konspiracji.
Mam nadzieję, że jak powstanie Kolej Wielkopolska to żadna związkowa noga rodem z PKP tam nie postanie.
Sądząc po wypowiedziach maszynistów z Wielkopolski - to tylko w IC w trakcji zostanie Pani sprzątająca i przedstawiciel pracodawcy a tą niepotrzebną i nieaktualną tablicę związkową w holu budynku IC pokryje kurz.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 21-10-2010, 19:08    Odpowiedz z cytatem

O tablicę w Poznaniu się nie martw. Była, jest i będzie.
Pokory troche, gumisiu.
I ciszej nad porażką.. !

PS. Szkoda, że brak Ci odwagi, na odpowiedż na moje pytania.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2010, 19:28   

Tak naprawdę gdyby nie ja to by nikt nie wiedział co sie wyrabia z ludźmi w Lublinie. I nie chodzi tu o samych maszynistów - bo wszyscy mechanicy myślą że są pępkami na kolei. Ooo nie chłopaki tak dobrze to nie ma - gdyby nie rzemieślnicy i ludzie z punktów utrzymań maszyn to nie mielibyście czym jeździć - bo biedne stare siódemki dawno by sie rozsypały ze starości, dziewiątki pogubiły by resztki zestawów kołowych, delikatne Husarzyki miałyby pogięte wszelkie podzespoły przez przeszkody na torach (002 własnie gnije na Grochowie w ten sposób)...

Każda grupa zawodowa, każdy kolejarz jest ważny. A nie tylko sitwy, układziki i tak dalej...

Gdybyśmy się wszyscy pogodzili, poszli ramię w ramie strajkować, zablokować tory to pewnie polityka władz byłaby inna, gdyby władze z Zarządziku zabaczyły ilu nas jest...

A tak - baj baj - do widzenia... Ostatni gasi światło...
Powrót do góry

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 21-10-2010, 19:31    Odpowiedz z cytatem

To czemu, nie idziemy ramie w ramię?
Bo między Nami są, MENDY, ludzie mali i palanty!
I ... ludzie, którym wszystko i wszyscy wiszą.

Ale jak to MENDA, uczepi się i nie odpuści, bo i tak skorzysta.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl