Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Wzrost liczby pasażerów w I półroczu 2010
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-09-2010, 17:06   Wzrost liczby pasażerów w I półroczu 2010 Odpowiedz z cytatem

Jak informują „Rynek Kolejowy” przedstawiciele Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, w I półroczu 2010 r. frekwencja w pociągach uruchamianych przez PR Kraków wzrosła o około 5% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Praca przewozowa wzrosła zaś o ok. 40%.


- Z analizy danych uzyskanych w Małopolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych Krakowie za pierwsze 6 miesięcy roku 2009 i 2010 dotyczących liczby przewiezionych pasażerów oraz wielkości wykonanej pracy przewozowej w Małopolsce wynika, że nastąpił wzrost obydwu tych wskaźników. W stosunku do I półrocza 2009 roku zanotowano większą o około 5% frekwencję w pociągach, podobnie kształtowała się również praca przewozowa, która w odniesieniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku zwiększyła się o około 40% - informują pracownicy Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

- Na ten wzrost ma niewątpliwie wpływ wprowadzenie na 46 odcinkach oferty „Połączenie w dobrej cenie” na długich relacjach (np. Kraków – Zakopane 144 km, Kraków – Nowy Sącz 166 km, Kraków – Krynica 227 km). Ponadto na wzrost liczby podróżnych korzystających z usług przewozowych mają wpływ m.in. specjalne oferty taryfowe z cenami konkurencyjnymi w stosunku do innych przewoźników, takie jak bilety strefowe jednorazowe i okresowe obowiązujące wokół aglomeracji krakowskiej. Połączenie w dobrej cenie (obecnie w naszym regionie 46 odcinków objętych jest promocją pozwalającą zaoszczędzić niekiedy 60% w porównaniu z cenami podstawowymi), tańszy o 10% Zintegrowany bilet, wspólny na komunikację miejską i pociągi, a także przejazdy grupowe itp. – wyjaśniają urzędnicy.

- Przypuszczalnie przedstawione wskaźniki mogłyby osiągnąć wyższy poziom, gdyby nie kilkukrotnie nawiedzające region południowy powodzie, które spowodowały okresowe utrudnienia w ruchu pociągów i przez to wymuszoną rezygnację części klientów z podróży koleją – dodają przedstawiciele UMWM.

źródło: Rynek Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2010, 20:16   

Jak się chce i pomyśli to można przekonać i zachęcić potencjalnych pasażerów do korzystania z kolei.
Powrót do góry

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-09-2010, 00:29    Odpowiedz z cytatem

Super Very Happy to niech się wezmą do roboty, i puszczą więcej pociągów! Widać, ludzie w MP chcą korzystać z komunikacji kolejowej. Ale to 5% tylko... ciekawe, jakie są tendencje na poszczególnych trasach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 28-09-2010, 12:12    Odpowiedz z cytatem

nie zdziwię się jak ten wzrost 5 % to głównie pasażerowie z odcinka Oświęcim - Chrzanów Smile
do 1.09.2009 mieliśmy 9 kursów na Kraków , a teraz 22 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-09-2010, 19:06    Odpowiedz z cytatem

No proszę, probusiarski beton PR Kraków robi absolutnie wszystko, żeby zniechęcić ludzi do korzystania z kolei regionalnej, a ludzie mimo to uparcie i na złość kolejarzom jeżdżą pociągami.

Proponuję wywalić nieudolnego dyrektora PR Kraków i jego świtę na zbity pysk, a frekwencja wzrośnie nie o kolejne 5%, a co najmniej o 15%.

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-09-2010, 19:10   

Taaa pasazerowie zachęceni do korzystania z uslug PR Kraków mozliwoscia zakupu biletu zintegrowanego pozwalają zaoszczędzić 10% pieniazkow, teraz zostana zniecheceni podwyzka ceny biletu strefowego o wlasnie 10%... Twisted Evil

Dawac strefe do Brzeska, natychmiast ! Ludzie coraz częściej jadąc z Krakowa do tego miasta wybierają już nawet nie busiki, ale nawet Szwagropole, TransFreje, czy autobusy lecące na Zamosc czy St. Wole ! To nie do pomyslenia jak kolej przepadła w tym miescie !

Kolej jest konkurencyjna i czasem przejazdu, i iloscia polaczen (20 par pociagow REGIO) a do pociagow do Krakowa wsiada kilka-kilkanascie osob ! Problemem jest cena- 5 zł za busa, 11 zł za pociag- czemu nikt z tym nic nie robi Crying or Very sad
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 28-09-2010, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś ale pamietać też trzeba , że pasażerowie jeżdząc na strefowym płacą dalej mniej niż w normalnej taryfie , więc i tak powinni się cieszyć Smile

np
Krzeszowice strefowy 5,20 zł , miesięczny 115 zł , w normalnej taryfie to 7 zł i 175 zł

Trzebinia 7,50 zł i 160 zł ( PWDC 6 zł ) , w normalnej 9 zł i 190 zł

Chrzanów Śród. 7,50 zł i 160 zł ( PWDC 6 zł ) , w normalnej 10 zł i 220 zł


Strefa jak najbardziej powinna być coraz bardziej rozszerzana . Ostatnio w przełomie był wywiad z burmisztrzem Libiąża i zamierza walczyć o III strefą .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 28-09-2010, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Jak tak dalej pójdzie to i Oświęcim zapragnie strefy.
Poza tym nie można stref wydłużac bez końca. Owszem to może zwiększyć ilośc pasażerów, ale też ograniczy wpływy z biletów.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 28-09-2010, 21:37    Odpowiedz z cytatem

przy szlakowej jaka jest między Trzebinią , a Oświęcimiem to Oświęcim jak najbardziej mógłby do strefy wejść , tym bardziej , że lini nie zamierza się remontować , a od grudnia kolejne ograniczenia wejdą .

Lepiej wozić pasażerów i wygrywać z busami ( Chrzanów ) niż przewozić powietrze np. dzisiejszy R-30134 w Chrzanowie Śródmieściu wysiadło ponad 30 osób , a dalej pojechało z 10/15 z czego pewnie większośc na fabloku wysiadła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-09-2010, 16:12   

kris123 napisał/a:
Jak tak dalej pójdzie to i Oświęcim zapragnie strefy.
.


Jesli bedzie ku temu przesłanie ekonomiczne, to nie widzę problemu żeby tak było.

Do Oswiecimia niby tyle pociagow, a ilekroć widuje PKSy Krakow-Oswiecim, to jezdza zapchane Mad poczekamy, zobaczymy, po remoncie E30 dużo się zmieni- busiarstwo na Slask zostanie całkowicie zmiecione z powierzchni ziemii. Laughing
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 29-09-2010, 19:21    Odpowiedz z cytatem

bo do Oświęcimia pociąg się wlecze 10 km/h w Libiążu , 20 km/h w Chrzanowie , ogólnie średnio 30km/h to nie ma jak tłumów oczekiwać .


Pożyjemy zobaczymy ,jaki będzie rozkład , jaka cena biletu itp . Autobusy/Busy są zdecydowanie tańsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-10-2010, 20:26   

Tyle że kolej ma dwa asy w rękawie, a busiarstwo nie.

Kiedyś wkoncu bedzie remont szlaku i kiedys wkoncu przyjda nowe pojazdy szynowe. Do Oswiecimia nie bedzie sie jechalo 2 h tylko godzine pietnascie- a busy osiagnely juz szczyt swoich mozliwosci- nigdy nie beda ani szybsze, ani wygodniejsze Cool
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 25-10-2010, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Infrastrukturę drogową też się rozbudowuje - przykład Nowy Sącz - Kraków, jeszcze 10 lat temu autobusy jeździły 2 godziny 25 minut, teraz najszybsze jadą godzinę i 50 minut i można jeszcze szybciej Wink
Warto pamiętać, że w przypadku Oświęcimia dochodzą jeszcze turyści krajowi (zagraniczni jeżdżą Cracow Tours za 96 zł!), dla których cena jest najważniejsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 25-10-2010, 23:14    Odpowiedz z cytatem

tylko kiedy ?? za 5 , 10 ,15 lat ?? Kiedy już może nie być pociągów na tej lini .
Na dzień dzisiejszy nikomu nie zależy na remoncie lini Trzebinia - Oświęcim , od grudnia ma być fantastyczna średnia 25 km na godzine więc w ciemno można stawiać jaka będzie znikoma frekwencja , a co za tym idzie likwidacja kursów , szczególnie tych popołudniowych na Kraków .
A konkurencja nie śpi busy co 15 minut , dziś ruszyła nowa linia autobusowa z Chrzanowa na Kraków po A4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 26-10-2010, 10:11    Odpowiedz z cytatem

Pociągów jest sporo to fakt. jeżdżą w takcie godzinnym i to jest plus tyle, że stan torowiska za Trzebinią jest zabójczy. Pociągi wleką się i to jest efekt , ż nie są przepchane. Szybki remont może pomóc, tylko skąd wziąć pieniadze

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl