Wysłany: 06-12-2010, 13:31 Odwołania pociągów z powodu zimy
PR Katowice: Odwołania pociągów z powodu zimy
Od 12 grudnia 2010 do 16 stycznia 2011, z pełnej oferty przewozowej 622 regionalnych połączeń kolejowych, ujętych w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2010/2011, zawieszeniu ulega 56 połączeń, natomiast 24 pociągi wyjadą w zmniejszonym zestawieniu – zamiast dwóch jednostek, połączenia będą obsługiwane przez jedną jednostkę
Kilkudniowy atak zimy (natura pokazała swoją „mroźną moc”) – zawieje i zamiecie, spadek temperatury poniżej -15 st. C – pokazał, że nie tylko PLK S.A, jako zarządca linii kolejowych ma problem z utrzymaniem przejezdności szlaków kolejowych, ale również przewoźnicy walczą z częstszymi defektami taboru. Trudne warunki zimowe nie sprzyjają PR Katowice jeśli chodzi o tabor, o którym można powiedzieć że jest „zaawansowany wiekowo”. W tak trudnych warunkach wielokrotnie wzrasta ilość defektów jednostek ezt i dochodzi do odwołań pociągów w trybie doraźnym „ad hoc”.
Na niekorzyść przewoźnika działa również przedłużające się oczekiwanie na powrót po naprawach rewizyjnych 8-miu jednostek z zakładów naprawczych oraz wyłączenie z ruchu jednej jednostki EN75 – Flirt, która uległa wykolejeniu.
Urząd Transportu Kolejowego zobowiązał przewoźnika do stworzenia takiego poziomu taborowej rezerwy obiegowej, aby nie dochodziło do tzw. bieżących odwołań na skutek braku taboru. Dla Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych dwoma głównymi celami w chwili obecnej jest utrzymanie stabilnego rozkładu jazdy pociągów w trudnych zimowych warunkach atmosferycznych, tzn. rozkładu jazdy pociągów zabezpieczającego podstawowe potrzeby przewozowe mieszkańców województwa śląskiego i województw ościennych oraz przedstawienie rzetelnej informacji dla pasażerów o ofercie przewozowej. Wyłączenie z pełnej obsługi podróżnych dworca Katowice oznacza brak możliwości oczekiwania na połączenie w odpowiednich warunkach. Stacja Katowice nie jest jedyną stacją, na której warunki oczekiwania na pociąg (delikatnie mówiąc) pozostawiają wiele do życzenia.
Taborowa rezerwa obiegowa, to pozostawienie w dyspozycyjności czynnych jednostek mogących zastąpić zdefektowane jednostki. Śląski Zakład na okres zimowy zmienił organizację pracy sekcji utrzymaniowych. Zwiększenie ilości napraw jednostek wykonywanych we własnym zakresie, pozwoli na zabezpieczenie obsługi taborowej planowanych połączeń kolejowych i utrzymanie założonego poziomu rezerwy taborowej.
Szczegółową tabelę pociągów odwołanych i tych, których skład zostanie skrócony można pobrać tutaj.
źródło: Przewozy Regionalne / RK
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2010, 13:53
No brawo. Pytaniem jest czy ciąg dalszy nie nastąpi 16 stycznia 2011...
No brawo. Pytaniem jest czy ciąg dalszy nie nastąpi 16 stycznia 2011...
, a to się zobaczy.
Wiem, że może bronię trochę PR-u, ale Śląski Zakład z taborem naprawdę nie stoi dobrze. Jedynym rozwiązaniem byłoby w tej sytuacji wynajmowanie lokomotyw i doczepianie do nich bonanz.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2010, 14:27
Cytat:
Jedynym rozwiązaniem byłoby w tej sytuacji wynajmowanie lokomotyw i doczepianie do nich bonanz.
Albo przekazanie 50 EU 06, 07 od spółek pekapu za cenę złomu które gniją w krzakach i pójdą na żyletki nawet kosztem zapisu o całkowitym zakazie używania w ruchu międzywojewódzkim nawet regionalnym. Wiem że masakrycznie uciążliwy zapis np. nie da się jechać z Krzyża do Szczecina ale i tak by to strasznie poprawiło sytuację.
Teraz tylko czekać na komunikat "Z dniem ..... Śląski Zakład Przewozów Regionalnych zaprzestaje całkowicie działalności",choć biorąc ogólny stan całych Przewozów Regionalnych to maksymalnie za dwa lata śladu po kolei regionalnej w Polsce nie będzie
Pocieszę was - na Dolnym Śląsku beton PR i KD też odwołuje na potęgę.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Kibli brakuje?
U mnie jakos nie brakuje.
A powyciagac wagony z krzakow, jest tego pelno!
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2010, 15:47
Noema, Wiemy wiemy nawet ja zapodałem sobie serwis sms
Damian Łódź, Ok ale czym je pociągnąć? Bykiem z naprawdę europejskimi stawkami cargula? A byk wiadomo np. Wisła odpada i nie tylko. Chyba że jak pisałem zrobić z EU07 heh dobrze że marzenia są gratis...
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2010, 16:43
Exsimus napisał/a:
Uła, ale mk1992 będzie wrzeszczał !
Nie, nie będę wrzeszczał. Dzisiaj miałem 7 godzinę jazd na kursie na prawo jazdy. Jeszcze 23 godziny, potem dokupię sobie z 4/5 godzinek, zbiorę się w sobie - zdam egzamin i do końca czerwca będę odkładał pieniądze na samochód. Mam już upatrzony model, niedrogi. I tyle mnie zobaczą w pociągach. Zarówno w PKP IC, jak i w PR.
kryniczanin, od dawna wiadomo,że przynajmniej 20 sztuk EU07 powinno byc na stanie PR,no ale Profesorek nie dopuścił i nigdy nie dopusci dotego, swoją droga ciekawe czemu PR nie wyleasinguje jakiś elektryków.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-12-2010, 17:09
Cytat:
że przynajmniej 20 sztuk EU07 powinno byc na stanie PR,no ale Profesorek nie dopuścił i nigdy nie dopusci
No właśnie...Ale co tam gnijące wagony w krzakach - na złom, maszyny też a pasażer a kto się nim przejmuje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum