Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Pociągi od 12 grudnia 2010
Autor Wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-12-2010, 10:34    Odpowiedz z cytatem

yusek, wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem były takie pociągi jak "Łyna" i "Motława", czyli przyspieszone, więcej takich składów powiedzmy z Iławy do Gdyni, ewentualnie jakiś dodatkowy z Olsztyna. Skład przyspieszony odciąży zdecydowanie zapachane regio zatrzymujące na każdej stacji a w godzinach szczytu sporo pasażerów jedzie z Trójmiasta do Malborka/Iławy, skład przyspieszony podobnie jak SKM Sprinter, od razu poprawiłby komfort podróży na wielu odcinkach. Czasowo również o kilkanaście minut.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 10:41    Odpowiedz z cytatem

A może coś takiego Olsztyn-Elbląg a od granicy na każdej stacji skoro i tak pomorskie to utrzymuje.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-12-2010, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Elbląg jak najbardziej powinien mieć więcej regio do Trójmiasta, zgadzam się z twoimi uwagami i widziałbym przypieszone również z Elbląga do Gdyni, np.zatrzymujące się pomiędzy Elblągiem-Malborkiem-Tczewem na każdej stacji, a od Tczewa do Gdańska w Pruszczu(ewentualnie Gdańsk Orunia, Pszczółki).
Na Śląsku od dziś, jest sporo przyspieszonych Katowice - Częstochowa, z czasem przejazdu zblizonym do TLK, podobnych pociągów brakuje z Elbląga i Iławy do Trójmiasta a nowy rozkład niestety, koncentruje się na ofercie EIC, a co z resztą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Elbląg od zawsze ciągnął do Gdańska. Można to zobaczyć chociażby po ilości studiujących elblążan, gdzie na czele są gdańskie uczelnie.

A jakby wszystkie regio na odcinku Tczew-Gdańsk Główny zatrzymywały się w Pszczółkach, Pruszczu i Orunii. Natomiast pozostałe przystanki były by obsługiwane przez SKM.

W sumie wszystko przez to, że rząd SLD-UP chciał ukarać Pomorze i zamiast Elbląga dostaliśmy Słupsk i Człuchów wówczas to byśmy byli bogatsi niż Polska (w PKB na mieszkańca).
Z drugiej strony jakby zrobić podział z Środkowopomorskim i Warmińsko-mazurskim bez elbląskiego to drugie najbogatsze województwo sąsiadowało by z najbiedniejszym i 2 najbiedniejszym oraz znajdującym się nieco poniżej średniej Kujawsko-pomorskim. Wówczas to ruchy separatystyczne były by jeszcze silniejsze niż teraz.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 12-12-2010, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Bo to był błąd, ta cała reforma administracyjna. Należało od razu zrobić Środkowo - Pomorskie, do naszego województwa dać Elbląg który bardzo mocno cisnął w rząd że musi być sponsorem Wieś - Mazurskiego... Być może wtedy by znikła część problemów typu granica województwa i koniec jazdy albo ze śmiesznymi pociągami ,,eksterytorialnymi". Wtedy taki Słupsk czy Koszalin by nie były peryferiami tak jak ma to miejsce obecnie, tylko by były miastami wojewódzkimi. Że biednymi to już inny problem. A Elbląg by nie musiał sponsorować Wieś-Mazurskiego.

Co do wspomnianych ruchów separatystycznych to nie sądzę by były jeszcze silniejsze niż są teraz...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 12:21    Odpowiedz z cytatem

Tylko wówczas sytuacja była by tak, że Pomorskie było by otoczone przez biedne słabo zaludnione województwa a sam Gdańsk byłby za silny, dodatkowo Gdańsk był zawsze liberalno-prawicowy natomiast rząd wówczas był lewicowy. Jakby podział był robiony teraz czyli z rządem PO to na pewno było by biedne środkowopomorskie ze stolicą w Koszalinie oraz pomorskie z Elblągiem. Tylko, że wówczas wyjechać z pomorskiego pociągiem było by ciężko, szczególnie jakby infrastruktura była w rękach województw.

Obecny podział szczególnie na północy zakłada idee spójności co jest dobre dla kraju natomiast czy dla regionów to nie tak bardzo. Gdyż zarówno Gdańsk biednieje jak i Słupsk się aż tak nie rozwija. Aczkolwiek Bytów i Człuchów oraz z drugiej strony granicy Wałcz i Szczecinek się rozwijają bardziej.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 12-12-2010, 12:42    Odpowiedz z cytatem

yusek, z manewrami chodziło mi, że łączenie składu chyba liczy sie jako "praca manewrowa", więc ekstra płatne - jeśli nawet nie do PLK, to rewidentom/manewrowym.

co do przyspieszonych Regio, to w tym rozkladzie brak zawdzieczamy najwiekszym niszczycielom kolei - PLK. Olsztyniaki zawsze jezdzily jako przyspieszone, plus byly jak pamietam ze dwie pary na Elblag przyspieszonych w dobie. A co mamy teraz? Malbork - Tczew 23minuty (18km!). Powinnismy chyba brawo bić dla dyżurnych-przodowników pracy, bo w zamknięciówce do wczoraj było 26minut jako wyznacznik (nawet dla "Łyny" , która teraz pojedzie w 18).

Ale to jest dalej paranoja. W pażdzierniku, zanim się mechanicy przyzwyczaili do jazdy 40km/h notorycznie stałem w Lisewie/przed semaforem wjazdowym do Tczewa 7-10minut. Tyle za wcześnie się meldowaliśmy. Było 58-60min, jest 51-52min dla Olsztyniaków i najszybszych przyspieszonych na odcinku Gdańsk - Malbork.

Dla przypomnienia - Sprinter SKM ad. 2005/6 taką relację robił w 40minut, całą trasę ciągnąc koło 90-100km/h. Postoje Tczew, Pszczółki, Pruszcz. Może Szymankowo też, nie pamiętam. Do Elbląga dawało to 65min (75min średnia), co było porównywalne z jażdą DK7. Część samochodziarzy mogła się skusić na taką ofertę.

A teraz mamy prowadzenie ruchu 60km/h, nawet w pociągach po 20, jak cała siła robocza modernizacji słodko śpi. Jajo można znieść. Na całym odcinku Malbork - Tczew jedyne zwolnienia to Zamek w Malborku z mostem (60km/h), Szymankowo (czasem jazda na bok, jak jest mijanka) most w Tczewie (50km/h widziałem na wskaźnikach) i stacja Tczew (40). Cała reszta jest na min. 100, a tor od Szymankowa na 120.

Co do reformy administracyjnej, to wystarczy porównać ilość i frekwencję w pociągach Olsztyn - Elbląg, a Elbląg - Gdańsk Razz.
A ze Słupskiem kiedyś słyszałem stwierdzenie, że rzucenie im SKMki miało być metodą na zmniejszenie parcia do bieda-środkowopomorskiego z Koszalinem, osłodzenie "niedoli".

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Zresztą przez ścianę zachodnią z województwa gdańskiego (przemysłowo-rolniczego) zrobiło się województwo pomorskie (rolniczo-przemysłowe). A co do Słupska to trzeba by dofinansować ten obszar.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-12-2010, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście często składy regio stoją przed wjazdem do Tczewa, a nieraz i w Tczewie kilka minut, a potem do Malborka przyjazd punktualnie. Dziwne te rozkłady, niby ustawiane pod remonty, ale czy nie za bardzo rozciągnięte. Tczew mam wrażenie, przetrzymuje niektóre składy bez sensu, ale to wina dziwnych rozkładów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 15:33    Odpowiedz z cytatem

Dobra ale czy takie manewry nie będą tańsze niż prowadzenie pociągu Gdyni do Tczewa?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 12-12-2010, 18:26    Odpowiedz z cytatem

kowal331 napisał/a:
Wbrew temu co pisze "Gazeta Wybiórcza" to ten dodatkowy pociąg do Chojnic z Tczewa ma jeżdzić tylko w wakacje.Szkoda,że nie ma pociągu całotygodniowego Koscierzyna-Bydgoszcz i z powrotem,te wekendowe ogryzki to stanowczo za mało.A co poleciało na Gdynia-Bydgoszcz i z powrotem,bo jakoś nie widzę różnic w liczbie pociągów,ale możliwe,że ciut przyślepawy jestem.

Warto dodać, że pociąg relacji Chojnice - Tczew koło godziny 12:00 był już w rozkładzie 2009/2010 tylko, że też latem. Bardzo przydatna relacja i frekwencja też była. Praktycznie latem co dwie godziny pociągi w kierunku Trójmiasta z Chojnic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 12-12-2010, 18:49    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
Dobra ale czy takie manewry nie będą tańsze niż prowadzenie pociągu Gdyni do Tczewa?


jasne, że taniej. Po prostu PRy życzliwiej patrza na rozwiazania bezkosztowe w stosunku do PLK ;].
Nie wiem, czy tyle Tczewian się przesiadło do PRów, ale to głownie oni zapychają pociagi do Elbląga. Chyba, że nie chcą sie telepać Bydgoszczakami 10-15min dłużej. Jeździł ktoś 10032 Gdynia - Tczew? Jaka tam jest frekwencja? Bo 91332 i --334 do Tczewa jadą napchane, 10-20 osób w prawie każdym przedsionku. Może warto by 10032 przesunąć na 1630, albo 1730... Na obecne warunki ze 2 pary więcej w szczytach (przyspieszone 2xEZT) mocno rozluznilyby sytuacje. I jakies dogadanie sie z SKM, kto kiedy staje we wszystkich Cieplewach i Skowarczach. O 14 dwa pociągi(1 SKM, 1 PR) w odstępie 10min stają na wszystkich stacjach, jaki sens?

Skoro pojawił sie kolega z Chojnic, to pytanie o tą linię. Ktos wie, czemu/komu zawdzięczamy przyspieszenie? od 10 do 20 kilku minut na niektórych kursach. 1h23min to czas rewelacja Mr. Green , jakby jeszcze ostatni kurs z Chojnic dalej jezdzil 1h30. I TUR po wyczepieniu wagonu i drugiego szynobusa jechał bezpośrednio do Piły.. Rolling Eyes

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Naprawa nasypu w okolicy Starogardu. Zakończenie remontu w Tczewie. Poprawienie rozkładu na jednotorowym odcinku pomiędzy Gutowcem a Chojnicami.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 12-12-2010, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Czy odbudowa drugiego toru na odcinku Gutowiec - Chojnice miałaby jakikolwiek sens i poprawiłaby w sposób znaczący i widoczny przepustowość linii D29-203 ? Ta linia raczej ma spory potencjał...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-12-2010, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Miała by sens była by lepsza trasa nacht Berlin, jakby znowu Pomorze, Królewiec i Berlin były w jednym kraju to była by taka fajna trasa.

A tak na serio to większy sens miałby drugi tor na trasie Bydgoszcz-Kościerzyna-Gdynia. Natomiast linia do Chojnic jest wystarczająco dobra. No chyba, że ktoś by zbudował połączenie. Gdańsk Wrzeszcz- Gdańsk Osowa- Kościerzyna- Czersk (łącznica) Chojnice-Piła - Poznań. I wówczas ten odcinek byłby częścią takiej magistrali.

W innym wypadku szkoda kasy.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl