Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Katowice - projekt SRK, przystanków
Autor Wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 16-12-2010, 08:36   Katowice - projekt SRK, przystanków Odpowiedz z cytatem

Katowice mają koncepcję stworzenia kolei miejskiej - brawo. Teraz sprawdźmy czy sensowną i niech to zrealizują. Podobnie powinien teraz zrobić Sosnowiec oraz miasta w drugą stronę (w stronę Gliwic).

Całość: http://db.tt/f1PEvZP

Opis koncepcji: http://db.tt/qfLU8uv
Opis studium transportowego: http://db.tt/tocHor6

Plany/mapy zagospodarowania terenu/własności terenu naniesione na mapy: http://db.tt/GMSWcwW

Wizualizacje przystanków - pełna wersja grafik pod tym linkiem: http://db.tt/Mwun62h
Poniżej wizualizacje w mniejsze jakości, ale za to widoczne przynajmniej na forum Wink
Zawodzie
http://img543.imageshack.us/img543/8199/zawodzie02.th.jpghttp://img805.imageshack.us/img805/9402/zawodzie01.th.jpg
Zadole
http://img64.imageshack.us/img64/2489/zadole02.th.jpghttp://img249.imageshack.us/img249/8610/zadole01.th.jpg
Uniwersytet/Francuska/Mariacka
http://img690.imageshack.us/img690/6381/uniwersytet02v2.th.jpghttp://img607.imageshack.us/img607/8633/uniwersytet01v2.th.jpg
Szopienic
http://img249.imageshack.us/img249/5301/szopienice02.th.jpghttp://img253.imageshack.us/img253/7379/szopienice01.th.jpg
Podlesie
http://img542.imageshack.us/img542/1303/podlesie02.th.jpghttp://img153.imageshack.us/img153/821/podlesie01.th.jpg
Morawa
http://img580.imageshack.us/img580/1917/morawa01.th.jpghttp://img29.imageshack.us/img29/1355/morawa02.th.jpg
Piotrowice
http://img530.imageshack.us/img530/3946/piotrowice01.th.jpghttp://img805.imageshack.us/img805/1453/piotrowice02.th.jpg
Ligota
http://img810.imageshack.us/img810/8647/ligota01.th.jpghttp://img221.imageshack.us/img221/9620/ligota02.th.jpg
Jankego
http://img593.imageshack.us/img593/4987/jankego02.th.jpghttp://img217.imageshack.us/img217/6307/jankego01.th.jpg
Bugla
http://img98.imageshack.us/img98/1139/bugla02.th.jpghttp://img59.imageshack.us/img59/1952/bugla01.th.jpg
Akademia
http://img823.imageshack.us/img823/874/akademia01.th.jpghttp://img26.imageshack.us/img26/305/akademia02.th.jpg
Brynów
http://img443.imageshack.us/img443/8440/brynw01.th.jpghttp://img225.imageshack.us/img225/4470/brynw02.th.jpg

W studium jeszcze są pliki dotyczące istniejących sieci, planu zagospodarowania przestrzennego oraz jeszcze jakieś pliki. Zachęcam do przejrzenia.

Z ciekawostek (względem wcześniejszych koncepcji) to dodatkowy przystanek Akademia Ekonomiczna (zwane czasami jako Trzy Stawy), przesunięty przystanek Bugla, przesunięty przystanek Katowice Damrota (jego nazwa to teraz Francuska/Mariacka/Uniwersytet - w różnych miejscach koncepcji różna), przesunięte Podlesie (na wiadukt), przykryty Brynów, Jankego po dwóch stronach drogi/przejazdu. Na Ligocie proponowane jest poszerzenie peronu + parking (wg google maps jakiś już tam jest) i dodatkowe przejście podziemne od parkingu na peron.
Do tego: nie rozumiem czasami wielkości parkingów (np. przy Bugli czy Morawie). A parking przy Francuskiej pewnie będzie wykorzystywany nie przez korzystających z kolei a dojeżdżających do pracy do centrum Wink
Nie rozumiem też wysokości peronów 0,55m ponad główkę szyny. A podłoga we Flirtach czy Elfach jest na ok. 0,80m... Wygodniej by było bez schodów... (chociaż się w sumie nie wiem czy to ma jakąś zaletę/wadę...).

Na przesiadki w centrum nadają się przystanki: Akademia na tramwaj oraz Mariacka (na autobusy w stronę północną).
Brakuje przesiadki na autobusy/tramwaj gdzieś w stronę południowej części śródmieścia. Ale tu chyba by trzeba było linie autobusowe pozmieniać (może coś wojewódzką a potem Francuską pod prąd? Wink nie wiem Very Happy )

Całość koncepcji wydaje mi się zrobiona z sensem. Teraz pytanie: kiedy będzie realizacja (na początek Francuska/Mariacka).

Całość można ściągnąć z tego linka: http://www.przeklej.pl/plik/skr-katowice-zip-0024nk68o49s3sp
Pogrubione rzeczy to moim zdaniem najciekawsze rzeczy Wink Ktoś zainteresowany przejrzeniem? Smile

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 19-12-2010, 13:37    Odpowiedz z cytatem

oj jak coś um w katowicach wymyśli to musi być to idiotyzm. 55cm ponad główkę to w warunklach sląskich, gdzie katowice mają wysoki peron i cały tabor dostosowany jest do wysokiego peronu, czysty idiotyzm. Na stacji ligota jest wysoki peron i całkiem dobrze się on sprawdza. Co do stacji Katowice Ligota - to jest to stacja, nie przystanek osobowy. Błędem jest likwidowanie zadaszenia na peronie 2, które istnieje i zastępowanie go wiatami. Z tego co widzę nie będzie wejścia drugim tunelem na peron 1, który to całkowicie został zaniedbany. Peron 1 na stacji Katowice Ligota jet potrzebny, z niego odjeżdżają pociągi na linii katowice - mikołów. Stacja ta może w przyszłości spełnić swe zadanie jako przesiadkowa i węzłowa. Obecne zadaszenie wymaga tylko i wyłącznie remontu wraz z zamianą blachy falistej na drewno. Byłoby ładnie i schludnie. Co do koncepcji poszerzenia peronu to proponuję tego, który to wymyslił wysłać do Rybnika* pierwszym pociągiem. Obecny peron sprawdza się dobrze i wystarcza. tak naprawdę Stacji ligota potrzebna jest modernizacja istniejącego układu, wraz z modernizacją obecnie zamkniętego toru na peronie 1.

Jeszcze raz się pytam, który idiota wymyślił likwidację całkowitego zadaszenia na rzecz wiat??

*Istnieje tam szpital, dość dobry, leczy schorzenia psychiczne.

Pozatym, fajnie że ktoś pomyślał o przystankach, tylko że nikt nie pomyślał o tym jakie linie miałyby się tam zatrzymywać, skąd wziąć tabor itp. itd. Palcem po wodzie pisana ta koncepcja, a snucie takowych planów jest dobre, ale to troszeczkę marnowanie pieniędzy. Fajne wizki, ale co z tego jak z koncepcją SKR nie mają one nic wspólnego. Bo z tego co wiem początkowa koncepcja SKR nie obejmuje np. ulicy jankego. Wszystko to kupy się nie trzyma. Brakuje jeszcze stacji murcki i kostuchna w tej koncepcji. Ewentualne skomunikowanie tych dzielnic powinno być priorytetem. Czy zna ktoś osobę odpowiedzialną za te prace z ramienia UM w Katowicach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bart82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Kwi 2008
Skąd: Orzesze

PostWysłany: 19-12-2010, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Czyli od Brynowa do Piotrowic przystanki co 0,5km. Przy tym stanie torów stacyjnych i rozjazdów w Ligocie stacja się zakorkuje w godzinach szczytu. Zgadzam się z przedmówcami że 1 peron w Ligocie jest niezbędny dla "rybników". Za starego rozkładu jazdy Rybniki krzyżowały się w Ligocie, teraz odbywa się to w Jamnie. 3 tor przy 1 peronie sprawia ze ruch tych pociągów odbywa się w miarę płynnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 20-12-2010, 07:50    Odpowiedz z cytatem

Nie do końca chyba zrozumieliście tę koncpecję: to, że nic nie piszą o peronie 1 na ligocie nie znaczy, że chcą go zaorać. Po prostu nie będzie użytkowany przez SKR jeżdżące Tychy-KTW-Dąbrowa. Będzie służył dla tych pociągów do Mikołowa. Podobnie jest z peronami na Szopienicach i Zawodziu - koncepcja dotyczy 2 torów. Resztą się zajmuje PLK w studium wykonalności modernizacji węzłą Katowickiego.

Co do wysokości peronów - pełna zgoda.
Co do linii, które mogą jeździć przez te przystanki - od Katowic w stronę wschodnią to mogą być pociągi do z Tychów i z Gliwic. Więc mając takt (powiedzmy, że realny) 15 minutowy pociągi pomiędzy dworcem głównym a Zawodziem/Akademią mamy co 7 minut. Źle będzie?
I mówienie "zbudujemy przystanek jak na puścicie wiecej pociagów" oraz "puścimy więcej pociagów jak nam zbudujecie przystanek" to takie błędne koło.
I moim zdanie - ta koncepcja jest o wiele sensowniejsza niż koncepcja kolei miejskiej w Gliwicach (bo w tamtej to nie było nic i opracowanie nie przewidywało przedłużenia do Zabrza czy dalej - co ją moim zdaniem dyskwalifikowało!).

Koncepcją zajmuje się wydział rozwoju miasta chyba. Piszcie swoje uwagi na głównego mejla Urzędu Miejskiego. A nuż coś im to da...

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Oderwanie na śląsku SKR i stworzenie nowego bytu jest nierealne. Nie da się oderwać SKR od normalnego ruchu pociągów na śląsku. Przy takiej siatce linii kolejowych i braku jednej aglomeracji, a także dużej ilości miast ościennych musi to być jeden zwarty mechanizm. Szybka kolej regionalna musi jeździć do rybnika, bielska, tych, dąbrowy itp. Nie można na dworcu robić jednego peronu niskiego, drugiego wysokiego. Śląskie koleje są zbyt złożone by myśleć o SKM w stylu warszawskim. Potrzeba przemyślenia relacji oraz wprowadzenia taktów. Nowy byt nie jest potrzebny. Nie będzie dało się nim dobrze zarządzać, śląsk to zlepek, nie jeden organizm jak warszawa + peryferia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 21-12-2010, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Ale to Katowice zleciły koncepcje dotyczącą przystanków na swoim terenie. Połączenia inne zmieszczą się na torach (napewno od Głównego na wschód). Do tego jest planowane dwupoziomowe skrzyżowanie magistrali (kierunek Kato-Sosnowiec/Mysłowice) w okolicy Zawodzia/Szopienic. Więc tam nie będzie problemu z zajętymi zwrotnicami/torami.

Co do połączeń do Bielska/Rybnika. Podejrzewam, że takie dłuższe połączenia będą się zatrzymywać np.:
KTW Główne-Ligota-Piotrowice. I na tych stacjach będą realizowane przesiadki jeżeli ktoś potrzebuje jechać dalej na jakaś stację SKR.
SKR jest planowane jako Dąbrowa-KTW-Tychy. Więc masz połączenie tych miast...

Co do peronów już pisałem przecież...

Mejl z UM-u KAtowice.
Cytat:
Nawiązując do wiadomości mailowej z dnia 14.12.2010 r. uprzejmie informuję
że dokumentacja pn. „Koncepcja programowo – przestrzenna zagospodarowania
i dostosowania terenów oraz poszczególnych peronów przystankowych na potrzeby
obsługi Szybkiej Kolei Regionalnej Tychy - Dąbrowa Górnicza etap I Tychy Miasto
– Katowice” wraz z opracowaniem studium komunikacyjnego została zakończona
i odebrana. W chwili obecnej nie ma możliwości wprowadzenia dodatkowych zmian do
ww. opracowania. Po przesłaniu przez Pana uwag zostaną one przeanalizowane i wzięte
pod uwagę przy prowadzeniu dalszych prac projektowych.

Podjęcie kolejnych działań związanych z przeprowadzeniem inwestycji dotyczącej
zagospodarowania i dostosowania wybranych terenów oraz peronów przystankowych na
potrzeby obsługi Szybkiej Kolei Regionalnej Tychy – Dąbrowa Górnicza – etap I Tychy
Miasto – Katowice uzależnione będzie od możliwości finansowych Miasta oraz decyzji
Rady Miasta. Szczegóły będą znane po uchwaleniu budżetu na rok 2011.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl