Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Noworoczna gehenna na torach
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-01-2011, 23:16   Droga przez mękę

Ogromne zamieszanie na największych dworcach. Osoby powracające w niedziele ze świąteczno-sylwestrowych wyjazdów miały nie lada problem z dostaniem się do za krótkich pociągów. Zdenerwowani pasażerowie ostro domagali się swoich praw, co prowadziło do ostrych dyskusji z pracownikami kolei.

Ogromny tłok panował m.in. na dworcu centralnych. Wielu podróżujących do Szczecina i Kołobrzegu zostało na peronie z biletami i niejednokrotnie również wykupionymi miejscówkami. Pasażerowie jednego z pociągów do Kołobrzegu zablokowali odjazd składu i domagali się podstawienie dodatkowego wagonu. Odnieśli połowiczny sukces. Wagon dodano ale dopiero na Dworcu Wschodnim.

Problemy z dostaniem się do pociągów mieli również pasażerowie składów jadących z Zakopanego do stolicy. Ludzie próbowali dostać się do wnętrza pociągu oknami, miejsca jednak szybko zabrakło i w kolejnych miastach nie było już szans na dostanie się do środka.

Więcej wagonów PKP Intercity nie ma, te które są, są w ruchu - poinformował przewoźnik. - Intercity nie sprzedaje więcej biletów niż miejsc. Jednak w pociągach TLK są bilety na przejazd, a nie konkretny pociąg. Pasażer może zaplanować sobie podróż na następny dzień - tłumaczyła Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP Intercity, w rozmownie z dziennikarzami TVN (więcej można zobaczyć tutaj). W rozmowie z dziennikarzami TVP dodała - Kupując bilet na TLK nie kupujemy biletu na miejsce siedzące ale bilet na przejazd. Ważność takiego biletu jest od 24 do 48 godzin (dzisiejsze wydanie "Wiadomości" można zobaczyć tutaj. Materiał o zatłoczonych pociągach został wyemitowany jako pierwszy).

Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia na dworcach w Krakowie i Poznaniu, gdzie pasażerowie zablokowali odjazd jednego z pociągów.

Ogromny tłok, który uniemożliwiał wszystkim pasażerom skorzystanie z pociągów, panował na trasach Zakopane-Olsztyn, Kołobrzeg-Kraków czy Przemyśl-Zielona Góra, Szczecin-Lublin. Zdjęcia i filmy można zobaczyć tutaj.

- W takich warunkach nie wolno przewozić nawet psa! - krzyczeli oburzeni pasażerowie pociągu TLK relacji Zakopane-Olsztyn. Podobnie na widok pociągów reagowali ci, którzy wracali z Białegostoku do Katowic lub z Krakowa do Warszawy. Wszystkie wagony były przepełnione już na stacjach startowych, a tabuny podróżnych czekały na pociągi w kolejnych miastach. - Wchodziliśmy drzwiami, oknami, jak się dało - relacjonowali w rozmowach z dziennikarzami "Gazety Wyborczej" podróżni.

Powrót z Krakowa nie była łatwy również dla pasażerów Przewozów Regionalnych zamierzających skorzystać z Interregio "Jan Matejko". Podobnie jak pociągi należące do PKP Intercity skład był przepełniony.

O tym, że w okresie świątecznym mogą być problemy z podróżowaniem pociągami PKP Intercity na dluższych trasach było wiadomo od dłuższego czasu. Przewoźnikowi brakuje sprawnego taboru, ale nie zdecydował się on na likwidację części TLK. Rozwiązanie takie było rozważane przez zarząd spółki. Wagony z zawieszonych na okres świąteczno-sylwestrowy pociągów miały zostać wykorzystane na najbardziej obleganych trasach. Na taki krok się jednak nie zdecydowano (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).

Od czasu zamieszania związanego z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy o problemach z zapewnieniem odpowiedniej ilości wagonów w okresie świątecznym i sylwestrowym anie razu nie wypowiedział się prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza.

Źródło: Rynek Kolejowy


Warte zwrócenia szczególnej uwagi są dwa komentarze pod tym artykułem na rk:

@Szyszymek:
Czyżby tym dzisiejszym newsem TVN chciała zasygnalizować, że nastąpią kolejne zmiany prezesów? Parafrazując tytuł: Droga przez Mędzę.

@stary kolejarz - emert:
A co z miejscówkami bez wskazania miejsca w poc. kwalifikowanych. Jeszcze raz okazuje się że włączenie poc. MW / teraz TLK / do IC było błędem. Nie mozna obciążać spółki która będzie prywatyzowana obowiązkiem pełnienia służby publiczne. Utrzymanie rezerwy wagonowej która jest wykorzystana w sumie przez 4 miesiące w roku kosztuje. Należy się na coś zdecydowąć. Jedyne wyjście to przekazanie poc. TLK spowrotem do PR a PR od samorządów do MI. Tylko że IC nie jest w stanie zwrócić ilostan czynnch / sprawnych / wagonów. IC przez 2 lata zajechała tabor przejęty od PR a odbudowanie ilostanu roboczego do stany wyjciowego to ok. 1 roku i dużych nakładów finansowych - kto na to wyłoży kase. Podobno IC nie czekając do marcowej korekty rozkładu od 09.01.br wycina pociągi . Jeżeli to prawda to jutro powini to ogłosić. Pisałem i pisze IC od samego początku to spółka pasożyt.

No i mój osobisty komentarz do tego wszystkiego:

Czy nowy rok zaczniemy od dymisji prezesa PKP IC i... likwidacji kolejnych pociągów!?
Przejdź na dół

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 03-01-2011, 02:05    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
Pociąg, który wjechał na krakowski Dworzec Główny, był przepełniony już od stacji początkowej, czyli Zakopanego. A czekał na niego jeszcze cały peron nowych pasażerów. - Wchodziliśmy drzwiami, oknami, jak się dało - opowiadali nam podróżni.
Przepychanki przy wejściu trwały około pół godziny. W międzyczasie PKP starało się znaleźć dodatkowe wagony, które mogłyby być dołączone do składu. Niestety, nie udało się. "Witamy w 2011 roku" - krzyczeli z ironią pasażerowie, kiedy okazało się, że dodatkowych miejsc nie będzie. Ludzie wyjechali z Krakowa ściśnięci jak sardynki w puszce w pięciu wagonach. Do tego z czterdziestominutowym opóźnieniem.


Znajoma przesiadła się w Krakowie z opóźnionego REGIO do opóźnionego TLK Zakopane-Białystok (ok 5 godzin po tym do Olsztyna!). Faktycznie były przepychanki przy wsiadaniu, opóźnienie, i jęki na korytarzu, ale drobna dziewczyna jak poszukała, to nie tylko znalazła sobie miejsce siedzące w przedziale, ale jeszcze jedno w tymże przedziale pozostawało wolne (mimo że pasażerowie zachęcali tych z korytarza do zajęcia - widocznie lepiej na stojąco cierpieć i się użalać nad sobą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 03-01-2011, 07:51    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe kiedy się nauczą że InterREGIO to nie PKP?

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 03-01-2011, 09:58    Odpowiedz z cytatem

a ciekawe kiedy betoniarnia z PR sie nauczy, ze skoro chetnych jest na 6wagonikow, a bohuny 4, to te 6 im sie tez oplaci?
A jak byki tyle kosztuja a na traxxy sie nie zanosi, to moze lepiej zrobic kiblom rewizje i ciagac 2-3xEN57 a nie fikcje z wagonikami w 5 i 7...

Kolejna spolka rzadzona przez finansiste, psia ich mać...

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 03-01-2011, 13:42    Odpowiedz z cytatem

„Pasażerowie krzyczą do kierownika, że zablokują wyjazd…”

– Docieramy do Działdowa, a tu na stacji około 80 osób… Weszło do pociągu może kilka… Pasażerowie krzyczą do kierownika, że zablokują wyjazd… Jeden z pasażerów wiesza się nawet na drzwiach i mówi, że nie zejdzie dopóki nie pojedzie w godnych warunkach… Kilka osób weszło i wyszło przez okno – relacjonuje swoją podróż do Kołobrzegu Ziemowit Czerski, Czytelnik „Rynku Kolejowego”.

O godz. 13.00 stawiamy się na Dworcu Wschodnim celem zajęcia jakiegokolwiek miejsca w pociągu Białystok – Warszawa – Szczecin. Podjeżdża skład z 4 wagonami, w tym Wars. Pociąg już „nabity po dach”. Ponieważ nie mogliśmy kupić miejscówki od dwóch tygodni przed wyjazdem, zajmujemy wolne miejsce w pierwszej klasie (mieliśmy Bilet Podróżnika na 1 klasę) i podjeżdżamy tylko na Dworzec Centralny.

Ledwo dało się wysiąść z pociągu. Większość ludzi, którzy próbowali dostać się do pociągu na Dworcu Centralnym zostało na peronie z kwitkiem – dyspozytor nie zgodził się na dołączenie dodatkowego wagonu.

Kolejna próba to pociąg TLK relacji Kraków Płaszów – Kołobrzeg. Na peronie wjeżdża skład kompletnie przeładowany… Nie ma jak wejść do pociągu, nam udaje się zająć miejsca w przedsionku klasy 1 koło toalety… Zdenerwowani pasażerowie wymuszają na załodze pokładowej pociągu doczepienie chociaż jednego wagonu. Docieramy na Dworzec Wschodni. Tu też ludzi bardzo dużo. Wychodzę na peron, żeby pooddychać świeżym powietrzem. Po jakiś 30 minutach postoju zauważyłem, że lokomotywa naszego pociągu zostaje odczepiona. Po kolejnych 10 minutach podjeżdża nowa lokomotywa z doczepionym zdeklasowanym wagonem klasy 1. Ledwo udaje mi się w nim zając miejsce siedzące…

Na kolejnych stacjach nie lepiej… Po kilkadziesiąt osób w Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim, Mławie… Docieramy do Działdowa, a tu na stacji około 80 osób… Weszło do pociągu może kilka… Pasażerowie krzyczą do kierownika, że zablokują wyjazd… Jeden z pasażerów wiesza się nawet na drzwiach i mówi, że nie zejdzie dopóki nie pojedzie w godnych warunkach… Kilka osób weszło i wyszło przez okno.

Dojazd do Kołobrzegu z godzinnym opóźnieniem.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 03-01-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Gehenna na torach

Wczorajszy dzień (2 stycznia) zostanie przez wielu pasażerów kolei zapamiętany na długo. Brak sprawnych wagonów, chaos organizacyjny, nielimitowana sprzedaż biletów w kasie na wszystkie pociągi, ogromny ścisk, opóźnienia sięgające często grubo ponad godzinę. Wczorajszy dzień jest apogeum całego bałaganu na kolei.

Mimo „nieziemskiego” wydłużenia składów przez Przewozy Regionalne do, aż 5-6 wagonów w pociągach tej kategorii panował ścisk. Zastanawiająca jest sprawa bardzo małej ilości „piętrusów” w tym okresie i zastąpienie ich jedynkowymi „pulmanami”. 3-4 piętrusy mogły załatwić sprawę tłoku na całej trasie, ale niestety ktoś podjął błędną decyzję i wycofał je z codziennego obiegu.

Szczególnie bulwersującą sprawą dnia dzisiejszego na KG było pozostawienie sporej grupy przesiadkowiczów z opóźnionego o 30 minut pociągu IR Wielkopolanin do IR WOŚP. Mimo zapewnień załogi pociąg nie zaczekał i odjechał pozostawiając pasażerów z kwitkiem. Najbardziej bolesną sprawą dla mnie jest zwyczajne zlekceważenie podróżnych z małymi dziećmi. Oczywiście wszyscy kolejarze rozkładali ręce tłumacząc się brakiem wagonów i innym przewoźnikiem (później była TLK). Udając, że nie jest to ich sprawa. Zdenerwowany wybrałem się z grupką pozostawionych pasażerów do kasy po nowe bilety na TLK, gdzie zostaliśmy potraktowani jak klienci kolei III świata. Kasjerka z wielkimi wyrzutami i po mojej ostrej interwencji wystawiła zrozpaczonym pasażerom bilety 2 minuty przed odjazdem – zaznaczając, że będzie odstępne jak nie zdążymy.

Jeszcze gorzej było w pociągach pod szyldem PKP Intercity. Za krótkie TLK-i nie mieściły pasażerów, pozostawiając zdenerwowanych pasażerów na peronie. Poirytowani pasażerowie TLK Zakopane- Białystok z godziny 15:05 zbuntowali się przez ciągle otwieranie drzwi i domagając się podstawienia dodatkowych wagonów. Pociąg otrzymał po 80 minutowym postoju otrzymał dodatkowy wagon, który na niewiele się zdał.

Duża część pasażerów do wspomnianej TLK-i nie mogła się nawet dopchać. Związku z zaistniałą sytuacją stojących pasażerów zaproszono na „korytarz” do ekspresu Zakopane-Warszawa i przez to zabierając pechowców.

Pociągi z niby wyższej półki nie miały wolnych miejsc już długo przed 2 stycznia, ale sprytna firma dbająca o finanse może tanim kosztem uruchomić dodatkowe połączenia będące „żyłą złota”. Niestety w PKP IC nie zrobiło tego, bo pewnie jak zwykle się nie dało!

Na sam koniec po dniu wczorajszym kolej straciła na zawsze wielu pasażerów, którzy skorzystają w najbliższe święta z własnego auta. Za chwile dowiemy się, że w miastach zwiększyły się zatory drogowe i nikt niekorzystna z komunikacji publicznej. Jeśli nie zmieni się podejście do pasażera to następna korekta przyniesie nam cięcia "no bo mało ludzi jeździ".

Posłuchaj relacji z przepełnionych pociągów

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-01-2011, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Zbyt krótkie pociągi TLK to wina zimowej aury. To słowa rzecznika PKP S.A. Łukasza Kurpiewskiego, które przed chwilą usłyszałam w TVP Info. Nie wiem jak wy, ale ja zgłupiałam!

Ponadto TVP Info ujawniło tajne wewnętrzne pismo PKP IC, w którym była mowa o odwołaniu pociągów z powodu braków taborowych, jednak władze spółki ostatecznie nie zdecydowały się na to.

Myślę, że najwyższy czas na zdymisjonowanie całego zarządu PKP IC. Rządy finansistów w tej spółce doprowadziły do katastrofy na polskich torach! Pasażerowie mają już dość burdelu na kolei i tylko patrzeć jak dojdzie do wybuchu społecznego buntu.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-01-2011, 16:50   

Noema, Zimowa aura - mają za to mistrza świata! Jakoś dawniej zimowa aura choć była nie taka jak teraz nie przeszkadzała w takim stopniu.

A co do pisma o odwołaniu - hmmm na chwilę obecną nie jest to takie złe. Albo przekazanie 30 maszyn PR niech część TLK jeżdzi jako IR na wagonach PR - bez dotacji ale maszyny na stałe bez opcji powrotu.
Powrót do góry

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 03-01-2011, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zbyt krótkie pociągi TLK to wina zimowej aury


To ciekawa jaka aura skraca co roku o wagonik dawny Terespol, a dzisiaj Lublin - Świnoujście w szczycie letniego sezonu.... Rolling Eyes

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kapi Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 11 Lis 2009

PostWysłany: 03-01-2011, 17:04    Odpowiedz z cytatem

PKP INTERCITY schodzi na psy....... Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-01-2011, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Relacja TVN24:

"TRAGICZNE" POWROTY POCIĄGIEM

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 03-01-2011, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Zbyt krótkie pociągi TLK to wina zimowej aury. To słowa rzecznika PKP S.A. Łukasza Kurpiewskiego, które przed chwilą usłyszałam w TVP Info. Nie wiem jak wy, ale ja zgłupiałam!

Ponadto TVP Info ujawniło tajne wewnętrzne pismo PKP IC, w którym była mowa o odwołaniu pociągów z powodu braków taborowych, jednak władze spółki ostatecznie nie zdecydowały się na to.

Myślę, że najwyższy czas na zdymisjonowanie całego zarządu PKP IC. Rządy finansistów w tej spółce doprowadziły do katastrofy na polskich torach! Pasażerowie mają już dość burdelu na kolei i tylko patrzeć jak dojdzie do wybuchu społecznego buntu.

Obawiam się, że bunt przejawi się głównie w masowym porzucaniu kolei przez podróżnych na rzecz samochodów i autobusów PKS oraz busiarstwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-01-2011, 18:12   

Widziałem teraz w Panoramie Panią Czemerajdę ijej wypowiedz "Każdego dnia wykonujemy pracę najlepiej jak potrafimy" A dzisiaj ciąg dalszy w materiale pokazali TLK Przemyśl-Szczecin dzisiaj w Rzeszowie. Aż 4 wagony! Jeden ponad normę i jazda od Rzeszowa na Śledzia albo Glonojada.
Powrót do góry

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 03-01-2011, 18:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zbyt krótkie pociągi TLK to wina zimowej aury.


Sr*nie w banie ! Zimą winny jest mróz, w lecie upały, a jak nie pogoda to wszystkiemu winne są interREGIO !

Pasażerowie powinni masowo wychodzić na tory i blokować odjazd pociągu, jeśli skład jest zbyt krótki lub kiedy skład jest nieogrzewany. Zresztą takie akcje już się zaczynają, wczoraj pokazywali jedną z nich w wieczornych Wiadomościach.


Ostatnio zmieniony przez Papero dnia 03-01-2011, 18:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 03-01-2011, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Dziś w PR 1 w wiadomościach parę razy wspominali oczywiście o kolei. Było też o Masselu i jego zapowiedzi dalszego zamieszania personalnego i 'zmian na wiosnę', bo 'obecna sytuacja na kolei jest wynikiem źle pojętej konkurencji między przewoźnikami'.
Znów będzie pełzający zamach na InterRegio? Twisted Evil
Były też jakieś trzeźwe głosy nieznanych mi ekspertów, że obecna sytuacja to wynik dziesięcioleci niedoinwestowania, że tabor w krzakach stoi i takie tam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl