Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
PUZP - uprawnienia do ulg przejazdowych
Autor Wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 04-06-2011, 20:47    Odpowiedz z cytatem

TomekM napisał/a:
Mnie martwi to, że - o ile dobrze zrozumiałem propozycje zmiany w PUZP - kolejarze nadal będą mogli praktycznie za darmo podróżować w 1 klasie czyli nici z poprawy komfortu w 1 klasie...


Możesz zaznaczony przez mnie fragment rozwinąć? Co masz konkretnie na myśli? Z chęcią się dowiem

[ Dodano: 04-06-2011, 20:50 ]
Cytat:
Torreador, nie mierz wszystkich tą samą miarą.


Przeczytaj post który zacytowałem wcześniej i powiedz czy tylko Torreador mierzy wszystkich jedną miara czy inni tez tak robią?

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

scarlett27 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Paź 2009

PostWysłany: 04-06-2011, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Torreador napisał/a:
A co to kogo obchodzi, że ty płacisz za studia. Zachowujesz się jak byś był z innej epoki. Miałeś do wyboru studia bezpłatne, twoja sprawa nikt cie nie zmusza.


A co to kogo obchodzi, że Tobie nie odpowiają rodziny kolejarzy w 1 klasie ? Zachowujesz się, jakby Ci co najmniej przeszkadzały czyjeś udogodnienia. Poza tym, prosiłabym o uważniejsze czytanie nicków, bo jestem płci żeńskiej.

Cytat:
A tak poza tym jeśli chcesz być długotrwale bezrobotnym to studiuj, studiuj sobie tylko nie bądź potem na socjalu. (...). Teraz studiowanie to nie powód do dumy i szpanu ale powód do zastanowienia, czy to ma sens, czy nie robię sobie kuku a potem będę krzyczał jak oparzony, że nie mam pracy np. w biurze.

W ogóle nie rozumiem Twojego jadu i ogólniania studentów. Nie wiesz na jaki kierunek uczęszczam, nie wiesz dlaczego zaocznie a nie dziennie (może np. sytuacja życiowa mnie do tego zmusiła? można by wymienic wiele powodów a każdy przypadek jest inny) i wyobraź sobie, że praca w biurze jest ostatnią, jaką miałabym wykonywac w życiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 04-06-2011, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Spokojniej, bo zamknę temat - a jak będę miał zły humor to go skasuję w ogóle a kłócących się odpowiednio nagrodzę.

Powstrzymajcie się od osobistych wycieczek, a jak ktoś chce "donieść" jeden na drugiego to można do mnie na PW pisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 04-06-2011, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Rufio198
Uważam, że nie powinno być żadnych zniżek na 1 klasę ani dla kolejarzy, ani dla posłów czy senatorów. Codziennie dojeżdżam do pracy koleją i w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki. Dlatego uważam, że pozostawienie zniżek w 1 klasie nie poprawi komfortu podróżowania. Mam nadzieję, że zaspokoiłem Twoją ciekawość.
Pozdrawiam.

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-06-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Nowa propozycja ws. ulg dla kolejarzy

W dniu 6 czerwca 2011 r. odbyło się kolejne spotkanie sygnatariuszy Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy w sprawie propozycji zmian do Rozdziału XII dotyczącego uprawnień do ulg przejazdowych. Prezes Związku Pracodawców Kolejowych przedstawił kolejną zmodyfikowaną w stosunku do poprzedniej - propozycję realizacji tych uprawnień dla pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów. Przedstawia się ona następująco:

Przewoźnicy a więc IC, PR SKM WKD są gotowi na rok 2012 i na dalsze lata podpisać Porozumienie dotyczące ulg przejazdowych.

Dla pracowników 99% w klasie II wykupuje pracodawca – cena uprawnienia dzieli się na;
• IC – 351 zł
• PR i pozostałe regionalne – 319 zł
Razem za oba uprawnienia - 670 zł.
Nadal utrzymano ofertę dokupienia dopłaty do klasy dowolnej w kwocie 200 zł pociągach IC a sposób realizacji dodatkowej dopłaty ustalany ma być na szczeblu poszczególnych spółek w ramach ZUZP.

Ponadto określono czas zatrudnienia w spółkach grupy PKP uprawniający do nabycia uprawnień do klasy dowolnej - na 15 lat.

Podstawą do wykupu ulgi przez pracodawcę ma być tak jak poprzednio wniosek uprawnionego, jednak nowością ma być, że oświadczenie pracownika do wykupu ulgi powinno być złożone w I kwartale danego roku (z wyjątkiem pracowników, którzy nabywają uprawnienie po roku pracy).

Przewoźnicy i pracodawcy proponują także, uprawnienie do ulgowych przejazdów dla emeryta i rencisty na poziomie 80% w klasie II, jego cena wykupu to 289 zł w skali roku. Także emeryt i rencista miałby możliwość dokupienia uprawnień na klasę 1 za kwotę 200 zł. Przy czym Prezes ZPK poinformował, że pracodawcy chcą partycypować w kosztach wykupu uprawnienia dla emeryta i rencisty tylko w 50 procentach.

Dla rodziny pracownika strona przewoźników i pracodawców zaproponowała:

- książeczki kuponowe -12 biletów na PR – koszt książeczki 130 zł (bilety jednorazowe)
- książeczki kuponowe w IC – 6 biletów – koszt wykupu 235 zł.

Uprawnionemu / pracownik, emeryt, rencista/ dla członków rodzin przysługiwałyby:
IC - 2 książeczki kuponowe na rok
PR – 2 książeczki kuponowe na rok

Wykup każdej pierwszej książeczki dofinansowuje pracodawca w 50% np. książeczka na PR w cenie 130 zł z tego 65 zł. płaci pracownik. Drugie książeczki w całości płaciłby pracownik.

Przedstawiciele pracodawców oczekują pisemnych stanowisk strony związkowej odnoszących się do powyższej propozycji do dn. 13.06.2011. Jednak już w trakcie spotkania przedstawiciele związków zgłosili pierwsze uwagi i propozycje były to:

- utrzymanie bez dopłaty ulgi na kl. 1 dla wszystkich, którzy to uprawnienie dziś posiadają,
- dofinansowanie wykupu uprawnienia dla emerytów i rencistów na poziomie minimum 70%,
- uściślenie zapisów dotyczących wnioskodawcy wykupu uprawnienia w razie śmierci pracownika,

Kolejne spotkanie w tym temacie odbędzie się 15 czerwca 2011 r.

źródło: Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

karass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 08-06-2011, 01:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Codziennie dojeżdżam do pracy koleją i w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki.

Tak jasne, kolejarze mają na czole znamie uwaga jestem kolejarzem i mam zniżkę. Laughing Laughing
Poza tym jak juz jest gdzies tłoczno to w dwojkach ludzie kupuja bilety na klase pierwszą bo chcą jechac w ciut lepszych warunkach choćby takich jak 6 miejscowe przedzialy,a to czy obok bedzie siedzial pracownik kolei czy pracownik zusu banku czy IPN jest już mniej istotne.

_________________
DB=Doją Biedaków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 08-06-2011, 08:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Uważam, że nie powinno być żadnych zniżek na 1 klasę ani dla kolejarzy, ani dla posłów czy senatorów

Popieram ,poseł czy senator nie powinien jechać za darmochę. Niech mu odpowiednia kancelaria wykupuje bilety. I zlikwidować rezerwację przedziału kl.1 dla parlamentarzystów.
Cytat:
w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki.

Na "linii specjalnej" , czyli, Wwa - Łódz F.- Wwa to normalne.Sama wierchuszka PKP i MI więc załatwili sobie pociągi (nawet bez zatrzymania na st. pośrednich) z wagonami,bo przecież "elYta" nie będzie wraz z motłochem męczyć się w ED

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-06-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Brajdak, przejazdy parlamentarzystów nie są darmowe. Są one finansowane przez kancelarie Sejmu i Senatu, które zawierają stosowne umowy z przewoźnikami kolejowymi.

Posłów i senatorów mamy w sumie 560. Nie żałujmy im 1 klasy, w końcu są to przedstawiciele naszego narodu. Kolejarzy uprawnionych do prawie darmowych przejazdów jest ponad 100 tysięcy i to oni stanowią najliczniejszą klientelę 1 klasy.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 08-06-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Jeśli jeszcze raz ktoś wyskoczy tu z posłami to zamknę temat i oczywiście poczęstuję ostrzeżeniem!

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 10-06-2011, 01:10    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Posłów i senatorów mamy w sumie 560. Nie żałujmy im 1 klasy, w końcu są to przedstawiciele naszego narodu. Kolejarzy uprawnionych do prawie darmowych przejazdów jest ponad 100 tysięcy i to oni stanowią najliczniejszą klientelę 1 klasy.

Chciałbym zobaczyć ile rzeczywiście kolejarzy i z jakich spółek korzysta z uprawnień przejazdowych,oraz jaki jest to odsetek zatrudnionych. Pisanie że ponad 100 tysięcy kolejarzy korzysta z uprawnień do 1 klasy to chyba lekka przesada. Znam wielu kolejarzy którzy nie korzystają z uprawnień, oraz takich którzy mając klasę dowolną korzystają z uprawnień tylko na klasę drugą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 10-06-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Stanowisko FZZP PKP w sprawie ulg przejazdowych dla kolejarzy

10 czerwca br. Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP, realizując ustalenie z Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa z 1 czerwca br., przekazała Związkowi Pracodawców Kolejowych swoje stanowisko w sprawie propozycji ZPK dotyczącej zakresu świadczeń przejazdowych dla kolejarzy w roku 2012 i latach następnych. Kwestia ulg przejazdowych będzie przedmiotem spotkania ZPK z organizacjami związkowymi będącymi sygnatariuszami Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy w dniu 13 czerwca. W piśmie czytamy:

W odpowiedzi na propozycję Związku Pracodawców Kolejowych, dotyczącej zakresu świadczeń przejazdowych w roku 2012 i latach następnych (pismo ZPK-98/2011 z dnia 7 czerwca 2011 r.) Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP zgłasza następujące uwagi.

Przedstawiona przez ZPK propozycja jest nie tylko działaniem w kierunku ograniczenia ulg przejazdowych dla uprawnionych, ale również przejawem dążenia do ich likwidacji poprzez zaproponowanie opłat, na które uprawnieni (szczególnie emeryci, renciści i członkowie rodzin) w dużej mierze nie będą mogli sobie pozwolić.

Przedstawiona propozycja jest również działaniem przeciwko pracodawcom, którzy nie są przewoźnikami, poprzez podniesienie kosztów wykupu ulg przejazdowych. Dotyczy to przede wszystkim tych pracodawców, których pracownicy muszą przemieszczać się pociągami w celu wykonywania obowiązków służbowych (np. utrzymanie linii kolejowych).

Przedstawiona propozycja jest także działaniem przeciwko przewoźnikom. Wpływy z tytułu wykupu ulg przejazdowych zostaną mocno ograniczone wobec rezygnacji wielu uprawnionych z ich wykupu. Obecnie wielu kolejarzy, którzy wykupywali bilety sieciowe, mimo że korzystali z nich 2-3 razy w roku, zrezygnowało z tego biletu ze względu na wygórowany ich koszt. Tak samo będzie z ulgami. Wydaje się, że ZPK zapomina o starej zasadzie handlowców mówiącej, że o prawidłowym funkcjonowaniu (o zysku) nie decydują wygórowane ceny, lecz obrót pieniądza.

Pozwalamy sobie zauważyć, że zapis o uldze przejazdowej w wysokości 99% dla pracowników jest nieprawdziwy, bowiem w „Propozycji” znajduje się zapis, że „minimalna opłata za przejazd nie może być niższa niż 50% ceny najtańszego biletu jednorazowego normalnego, stosowanego przez danego przewoźnika w danej klasie i w danej kategorii pociągu”. Ilustruje to następujące zestawienie:

Bilety normalne taryfy ekspresowej:

– Najtańszy normalny (1 klasa do 40 km) – 31,00 zł; faktyczna opłata (50% najtańszego normalnego) – 15,50 zł; faktyczna ulga – 50%, zamiast deklarowanej 99%,

– Najdroższy normalny (1 klasa do 1000 km) – 166 zł; faktyczna opłata (nie mniej niż 50% najtańszego) – 15,50 zł; faktyczna ulga – 90%, zamiast deklarowanej 99%,

– Najtańszy normalny (2 klasa do 40 km) – 26,00 zł; faktyczna opłata (50% najtańszego normalnego) – 13,00 zł; faktyczna ulga – 50%, zamiast deklarowanej 99%,

– Najdroższy normalny (2 klasa do 1000 km) – 123,00 zł; faktyczna opłata (nie mniej niż 50% najtańszego) – 13,00 zł; faktyczna ulga – 90 %, zamiast deklarowanej 99%.

Z powyższego wynika, że faktyczna ulga w pociągach ekspresowych jest zmienna i kształtuje się na poziomie 50%-90%. W pociągach taryfy pospiesznej faktyczna ulga kształtuje się na poziomie 50%-95%. W efekcie kolejarze zapłacą za bilety drożej, niż ci, którzy korzystają ze zniżki ustawowej w wysokości 95%.

Przy wejściu w życie zaproponowanego przez ZPK rozwiązania problemu ulg przejazdowych emeryt lub rencista kolejowy, który miał prawo do klasy dowolnej, będzie musiał zapłacić za ten przywilej blisko 500 zł (nie licząc ceny biletu). Jest to ogromne obciążenie finansowe biorąc pod uwagę wysokość otrzymywanej emerytury. W wielu przypadkach zakup jednorazowego biletu normalnego będzie ich taniej kosztował. Przedłożona propozycja jest zatem działaniem w kierunku pozbawienia emerytów i rencistów uprawnień przejazdowych.

Pozwalamy sobie zauważyć, że wiele osób podjęło pracę na kolei głównie ze względu na ulgi przejazdowe i pracowało przez wiele lat, aby otrzymać ulgę w klasie dowolnej. Dzisiaj próbuje się to im odebrać, co jest nieuczciwe wobec pracowników z wieloletnim stażem pracy. Wszelkie ewentualne nowe zasady powinny dotyczyć nowych pracowników. Uprawnienia do ulg (jako prawa nabyte) powinny być respektowane.

Z uwag mniej zasadniczych trzeba zauważyć, że zaproponowane zasady korzystania z książeczek kuponowych są bardzo niejasne. Brak jest podstawowych informacji:

– czy jeden kupon upoważnia do przejazdu w jedną stronę czy pozwala również na powrót?

– czy w przypadku konieczności przejazdu pociągami kilku przewoźników korzysta się z jednego kuponu, czy ilości kuponów odpowiadającej ilości przewoźników?

– jak długo jeden kupon zachowuje ważność?

Wątpliwości budzi również zapis o korzystaniu jednorazowo z ilości kuponów odpowiadającej liczbie osób uprawnionych do takiego przejazdu. Przy rodzinach wielodzietnych 6 kuponów może zostać zużytych na jeden przejazd. Wystąpi wówczas konieczność zakupu dodatkowej książeczki, ale już wykupionej w całości przez uprawnionego.

Zgodnie z przedstawioną propozycją dotyczącą zakresu świadczeń przejazdowych w roku 2012 i latach następnych pracownik nabywa uprawnienia do ulgi przejazdowej dopiero po roku pracy. Nie ma natomiast żadnego zastrzeżenia wiążącego ulgę przejazdową członka rodziny pracownika z ulgą posiadaną przez pracownika. Wynika stąd, że pracownik może wykupić ulgę (książeczkę kuponową) dla członka rodziny nawet wówczas, gdy sam tej ulgi nie posiada. Wydaje się, że zaproponowane zapisy nie zostały przemyślane. W takiego typu dokumentach nie ma miejsca na domysły – zapisy należy formułować jasno, jednoznacznie i wyczerpująco.

W sytuacji, gdy zaproponowane przez ZPK rozwiązania dotyczące zakresu świadczeń przejazdowych w roku 2012 i latach następnych są nie do zaakceptowania, proponujemy:

1. Ulgi przejazdowe dla pracowników kolei, emerytów, rencistów i członków rodzin powinny obowiązywać na równych zasadach w pociągach spółek PKP Intercity, Przewozy Regionalne i w istniejących i nowopowstających wojewódzkich spółkach świadczących kolejowe usługi transportu pasażerskiego.

2. W dziedzinie uprawnień dla pracowników, emerytów i rencistów należy zachować dotychczasową ulgę i posiadaną klasę przejazdu.

3. Uprawnieni członkowie rodzin pracownika, emeryta lub rencisty powinni mieć prawo do ulgi 80% w klasie przysługującej odpowiednio pracownikowi, emerytowi lub renciście.

4. Pracownikom podejmującym pracę w spółkach kolejowych po wprowadzeniu niniejszych zasad powinna przysługiwać ulga przejazdowa w wysokości 80% w klasie drugiej.

5. Po przejściu pracownika, o którym mowa wyżej, na emeryturę lub rentę zostaje utrzymana ulga 80% pod warunkiem, że bezpośrednio przed przejściem na emeryturę lub rentę był zatrudniony na kolei.

6. Dopłata pracownika, emeryta, rencisty i członka rodziny pracownika za wykup świadczenia przejazdowego powinna pozostać na dotychczasowych zasadach i w dotychczasowej wysokości.

7. Powinna istnieć możliwość zakupu biletu miesięcznego oraz biletów sieciowych: kwartalnego i/lub rocznego zarówno na przejazd w klasie pierwszej, jak i w drugiej.

Wzywamy Związek Pracodawców Kolejowych do zorganizowania w trybie pilnym spotkania z przewoźnikami nowopowstających wojewódzkich spółek świadczących kolejowe usługi transportu pasażerskiego i uregulowania sprawy ulg przejazdowych. Wzywamy jednocześnie ZPK do pilnego przedstawienia nowej propozycji rozwiązania zagadnienia ulg przejazdowych w roku 2012 i latach następnych uwzględniającej zawarte w niniejszym piśmie nasze propozycje.

http://www.fzzk.pl/dokumenty/ulgi_przejazdowe-10czerw2011.pdf

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-08-2011, 13:33    Odpowiedz z cytatem

ZPK o ulgach

Wczoraj odbyło się posiedzenie ZPK i związków zawodowych, dotyczące Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który został wypowiedziany w czerwcu.

Związek Pracodawców Kolejowych oraz związki zawodowe przystąpiły do rokowań związanych z Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy. Poniżej zamieszczamy informację, którą otrzymaliśmy od ZPK.

Informacja z rozpoczęcia rokowań nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy

W dniu 9 sierpnia 2011 r. odbyło się pierwsze posiedzenie w ramach rokowań nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który od 1 stycznia 2012 roku ma zastąpić obowiązujący dotychczas, a wypowiedziany w ostatnich dniach czerwca br. Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy. Do rokowań nad nowym Układem zostało zaproszonych 15 Ogólnopolskich Central Związkowych, które potwierdziły wolę podjęcia rokowań nad tym dokumentem.

Na pierwszym spotkaniu, w dniu wczorajszym, przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych, jako inicjatorzy zawarcia nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, wręczyli przedstawicielom wszystkich obecnych Central Związkowych projekt nowego Układu, opracowany przez zespół ekspercki Związku Pracodawców Kolejowych. Po omówieniu generalnych założeń projektu, strony ustaliły harmonogram prac nad jego przyjęciem. Strony zgodnie stwierdziły, że optymalnym terminem do podpisania nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy jest ostatni tydzień września br., tak aby mógł on być złożony do rejestracji jeszcze w miesiącu wrześniu, i uwzględniając ustawowy, trzymiesięczny termin, jaki Minister Pracy i Polityki Społecznej ma na zarejestrowanie układu, mógł on obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku. Czasu jest niewiele, ale strony zgodziły się, że będą intensywnie pracować nad tym dokumentem. Ustalono, że pierwsze trzy spotkania będą spotkaniami dwudniowymi, całodziennymi, a zespoły eksperckie i strony negocjacyjne będą nad nowym Układem obradować w Warszawie.

Odnosząc się do treści merytorycznej i założeń przedłożonego projektu, Prezes Związku Pracodawców Kolejowych poinformował, iż generalną zasadą projektu nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy jest to, iż jego przyjęcie nie pozbawia nikogo z dotychczas uprawnionych, na podstawie wypowiedzianego Układu, żadnych uprawnień i przywilejów. Nieprawdą jest to, co mówią niektórzy przedstawiciele strony związkowej, iż przyjęcie nowego Układu, z samej zasady pozbawi pracowników czegokolwiek. Zostało to stanowczo zdementowane poprzez wskazanie przykładów konkretnych zapisów w projekcie. Sporo dyskusji wywołały zapisy dzisiejszego XII Rozdziału, a w przedłożonym projekcie Rozdziału XI, dotyczące ulg przejazdowych. To między innymi brak uzgodnień protokółu dodatkowego, zmieniającego dotychczasowe regulacje w tym zakresie, był przyczyną i podstawą do wypowiedzenia Ponadzakładowgo Układu Zbiorowego Pracy.

Przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych po raz kolejny potwierdzili, że wolą pracodawców jak i przewoźników świadczących usługi przewozowe jest to, ażeby dla uprawnionych pracowników Spółek zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych i objętych Układem, zachować dotychczasową zasadę uprawnień i ulgę 99%. Zaproponowano, ażeby nadal, jak w latach poprzednich, w stosunku do pracowników istniała możliwość nabywania biletów sieciowych, zarówno rocznych, jak i kwartalnych. Wszelkie koszty związane z wykupem uprawnienia do 99% ulgi dla pracowników pokrywa pracodawca. Nieco odmienne zasady, choć przez wiele lat stosowane w Polskich Kolejach, zastosowano wobec rencistów, emerytów i członków ich rodzin. I tak dla emerytów i rencistów zaproponowano powrót do ulgi 80%, natomiast dla członków rodzin pracowników emerytów i rencistów zaproponowano powrót do książeczek biletowych, uprawniających do 12 przejazdów pociągami osobowymi uruchamianymi przez Spółki: Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, WKD i SKM i 6 przejazdów pociągami uruchamianymi przez Spółkę Intercity. Każdy uprawniony pracownik, emeryt lub rencista mógłby nabyć w roku kalendarzowym dwie takie książeczki, z czego pierwszą, w 50% finansowałby pracodawca.

Wydaje się, że zbliżające się rozmowy dadzą szanse na osiągnięcie porozumienia. O ile takiego porozumienia nie uda się osiągnąć w przewidywanym terminie, Związek Pracodawców Kolejowych stwierdził, że będzie szukał, proponował i wprowadzał rozwiązania inne niż układowe, które pozwolą utrzymać zaproponowany system ulg przejazdowych. Należy tu przypomnieć, że do roku 2003 zasady realizacji uprawnień do ulgowych przejazdów dla uprawnionych pracowników, emerytów, rencistów i członków ich rodzin nie były regulowane w materii układowej, czyli nie istnieje ścisły związek pomiędzy tymi uprawnieniami, a zapisami materii układowej ponadzakładowej.

Przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych wyrazili nadzieję, że przyjęty harmonogram rokowań zostanie zrealizowany i w miesiącu wrześniu strony będą mogły podpisać wynegocjowany, z pewnością różny od przedłożonego projektu, Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy i złożyć go do rejestracji tak, ażeby bez zbędnych obaw wątpliwości i nerwowości, z dniem 1 stycznia 2012 roku zaczął obowiązywać nowy Układ we wszystkich Spółkach zrzeszonych w Zawiązku Pracodawców Kolejowych.

Tą drogą chcieliśmy Państwa poinformować, że informacje Związku Pracodawców Kolejowych o przebiegu rokowań będziemy przekazywali na bieżąco po każdym posiedzeniu z rokowań, jak i pomiędzy nimi, o ile zajdą okoliczności, które będą wpływały na ich przebieg.

Związek Pracodawców Kolejowych

źródło: KOW

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-09-2011, 14:47    Odpowiedz z cytatem

PKP Intrercity gotowe świadczyć ulgi dla kolejarzy w 2012 roku

Podczas trwania spotkania negocjacyjnego nad Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy, którego ciąg dalszy został wyznaczony na 6 października br., Zarząd spółki PKP Intercity przesłał do wiadomości Federacji ZZP PKP pismo skierowane przez siebie do Związku Pracodawców Kolejowych, o treści następującej:

"w związku z licznymi zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi zasad obowiązywania uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych na rok 2012 dla pracowników, emerytów i rencistów kolejowych oraz członków ich rodzin, w świetle dyskusji na temat Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, Zarząd „PKP Intercity" S.A. wyraża możliwość ponownego przeanalizowania zagadnienia i utrzymania na dotychczasowych zasadach (z 2011r.) uprawnień do ulg przejazdowych."

Oznacza to, iż obie największe spółki przewozów pasażerskich w Polsce zmieniły swoje wcześniejsze stanowiska i wydaje się, że poza oporem Związku Pracodawców Kolejowych nic już nie stoi na przeszkodzie, by uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych na obecnych zasadach obowiązywały przynajmniej do końca przyszłego roku, tj. 31 grudnia 2012 roku.

źródło: Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-10-2011, 17:39    Odpowiedz z cytatem

ZPK i przewoźnicy zgodzili się ze stanowiskiem FZZP PKP – ulgi w 2012 r. na dotychczasowych zasadach!

Ulgi przejazdowe dla pracowników kolei6 października br. odbyło się spotkanie przedstawicieli związków zawodowych ze Związkiem Pracodawców Kolejowych w sprawie wynegocjowania i podpisania nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników spółek zrzeszonych w ZPK. Strony przedstawiły swoje stanowiska: związki zawodowe proponują wycofanie wypowiedzenia starego PUZP i wprowadzenie do niego zmian w formie protokołu dodatkowego (patrz załącznik); prezes ZPK Krzysztof Mamiński wykluczył na chwilę obecną możliwość wycofania starego PUZP, ale jak zaznaczył, "nigdy nie należy mówić nigdy". Kolejne spotkanie w temacie PUZP ma się odbyć z inicjatywy związków w ciągu najbliższych 3 tygodni lub z inicjatywy ZPK po 1 listopada.

Strona pracodawców zaznaczyła, że jeśli nie będzie możliwości dojścia do porozumienia względem nowego PUZP, zacznie występować do spółek o uregulowanie w zakładowych układach zbiorowych pracy kwestii ulg przejazdowych. Jednocześnie strona pracodawców uznała, że dotychczasowe zasady świadczenia ulg przejazdowych obowiązujące w roku 2011 będą również obowiązywały w roku 2012. ZPK podpisało w tej kwestii porozumienie z przewoźnikami.

Federacja ZZP PKP od samego początku domagała się przyjęcia takiej interpretacji na gruncie przedstawionej przez siebie opinii prawnej. Zasady obowiązywania ulgowych świadczeń przejazdowych w latach kolejnych, począwszy od roku 2013, to sprawa otwarta. ZPK w najbliższym czasie przedstawi swoje propozycje.

Do pobrania:
Wspólne stanowisko związków zawodowych - sygnatariuszy PUZP - z dnia 6 października 2011 r.

źródło: Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 06-10-2011, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Ach te wąchate zwiąchole. Znowu coś wywalczyły.
I znowu - NIESTETY - dla nie zwiącholi też.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl