Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
50 lat EN57
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-06-2014, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Nieudany powrót Acatusa do Łodzi - pociąg znów się zepsuł

Wczoraj, 2 czerwca o godz. 14:34 Acatus miał wyruszyć z Łodzi Kaliskiej do Skierniewic. Na odjazd zmodernizowanego składu przyjechał osobiście marszałek województwa, Witold Stępień. Przebieg uroczystości zakłóciła awaria pociągu. Nowoczesna maszyna zatrzymała się kilka metrów przed peronem. Pasażerów do Skierniewic zabrał EN57 - donosi portal mmlodz.pl.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19760/Nieudany-powrot-Acatusa-do-Lodzi-pociag-znow-sie-zepsul.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 03-06-2014, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Kibel nieśmiertelny Smile Nowoczesne jednostki pójdą szybciej na żyletki niż EN57 Smile

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 03-06-2014, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, co na to nasz czołowy producent?
Sam skład wyprodukował, wymusił na rynku serwisowanie tylko u siebie i dalej dupa, niedobrze Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-09-2017, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Samorządowe koleje wymieniają tabor. Pociągi EN57 odjadą do przeszłości.

Pasażerowie nazywają je „żółtkami” lub „kiblami”. Dziennikarze regularnie wyśmiewają je w swoich materiałach. Mimo tego wiekowe pojazdy EN57 – bo o nich tu mowa – wciąż jeszcze wykorzystywane są przez część samorządowych spółek kolejowych. Jak długo jeszcze oglądać je będzie można w akcji?

Więcej:
http://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/samorzadowe-koleje-wymieniaja-tabor-pociagi-en57-odjada-do-przeszlosci,97993.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-11-2017, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Coraz mniej pracy dla klasycznych EN57.

Od grudnia pociągi w województwie wielkopolskim nie będą planowo obsługiwane niezmodernizowanymi jednostkami serii EN57. Coraz rzadziej można je spotkać także w innych regionach kraju. Przewozy Regionalne wciąż eksploatują przeszło dwieście tych pojazdów, ale z pewnością liczba czynnych egzemplarzy będzie się z biegiem czasu istotnie zmniejszać.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/coraz-mniej-pracy-dla-klasycznych-en57-84303.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-03-2018, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie twarze EN57 – historia modernizacji

EN57 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich pociągów. Produkowany był w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1962–1993. Powstało ponad 1400 składów. Od kilku lat pojazdy te przechodzą gruntowne modernizacje, czasami bardzo głębokie.

Początki modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 sięgają początków XXI wieku. Jednym z pierwszych zmodernizowanych był egzemplarz EN57-1400, który przeszedł w połowie 2002 roku naprawę główną (dziś przegląd piątego poziomu utrzymania P5). Początkowo zakres modernizacji ograniczał się do wymiany siedzeń, laminatów, wykładzin podłogowych, okien oraz montażu elektronicznych wyświetlaczy w miejsce tradycyjnych filmów. Dopiero w kolejnych latach zakres modernizacji zaczął się znacząco pogłębiać.

Czytaj więcej:
http://zbiorowy.info/2018/03/wszystkie-twarze-en57-historia-modernizacji/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-05-2018, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Najstarszy ezt Kolei Mazowieckich kończy 55 lat.

Koleje Mazowieckie świętują urodziny najstarszego czynnego elektrycznego zespołu trakcyjnego w Polsce. Jest nim EN57 o numerze 038. „Babcia” - jak mówią o niej kolejarze - swoją kolejową karierę rozpoczęła 9 maja 1963 r. Mimo swego wieku „Babcia” na razie nie wybiera się na emeryturę.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32054/najstarszy-ezt-kolei-mazowieckich-konczy-55-lat.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 10-05-2018, 21:57    Odpowiedz z cytatem

I tak te EN57 przejeżdżą Elfy, Impulsy, Acatusy, bo to po prostu EN57 - stary, poczciwy, nieśmiertelny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-08-2018, 22:48    Odpowiedz z cytatem

W końcu 2017 na torach wciąż było 643 EN57 bez większych modernizacji.

Urząd Transportu Kolejowego sprawdził jak kształtuje się wiek i przekrój typów pojazdów kolejowych, które wożą pasażerów po torach w Polsce. Ciekawe informacje dotyczą zwłaszcza coraz większej liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych w Polsce. Wciąż bardzo dużo jest EN57 różnych odmian.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/w-koncu-2017-na-torach-wciaz-bylo-643-en57-bez-wiekszych-modernizacji-88120.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 07-08-2018, 13:50    Odpowiedz z cytatem

EN 57 są po prostu nieśmiertelne, choć fakt niektóre są już tak zmodernizowane, że tylko w nazwie mają EN 57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 25-08-2018, 06:18    Odpowiedz z cytatem

To dzięki prostej konstrukcji. Jedyna elektronika w starszych jednostkach (a także w SPOT-ach) to wyświetlacz czołowy. Można było spróbować lepiej wygłuszyć wnętrze, żeby nie było tak mocno słychać przekładni (ale to bolączka także AL-ów). Do naprawy często wystarczyło kilka podstawowych narzędzi, a w razie jakiegoś mocniejszego kłopotu jechało się na dwóch silnikach. Kible przeżyją jeszcze niejedną jednostkę.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-10-2018, 19:00    Odpowiedz z cytatem

022! Zgłoś(my) się.

Jest ostatnio tendencja tworzenia rzeczy „kultowych”. Czyli uznanych za legendarne. Są takie festiwale filmowe, jest też tak traktowana spora grupa piosenek. Podobno, niektóre marki odzieży zaczynają aspirować do tego miana. A i napoje. I samochody. U nas też się takie zjawisko pojawiło. Chodzi o ponad pięćdziesięcioletni pociąg, który nie wyróżniał się niczym szczególnym na tle swoich braci. A jednak zyskał olbrzymią popularność i mir. Teraz ponoć grozi mu unicestwienie. Chcemy wraz z Wami tego uniknąć.

Więcej:
http://silesiainfotransport.pl/blog/2018/10/04/022-zglosmy-sie/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-02-2019, 22:27    Odpowiedz z cytatem

57 lat temu pierwszy skład EN57 rozpoczął pracę na kolei. Do dziś takie pociągi wożą pasażerów

Elektryczne Zespoły Trakcyjne EN57 są dobrze znane wszystkim, którzy jeżdżą po Polsce pociągami. Pierwszy skład oznaczony numerem 001 rozpoczął służbę 2 II 1962 roku.

Prace nad nowym elektrycznym zespołem trakcyjnym prowadziło w latach 1959 - 1961 Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego z Poznania, a produkcję rozpoczęto w 1961 we wrocławskich zakładach Pafawag. EN57 bez większych modernizacji były produkowane do 1993 roku, a to oznacza, że był to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie. Łącznie wyprodukowano 1452 składy, a zdecydowana większość z nich trafiła na polskie tory - zaledwie 40 wyeksportowano do byłej Jugosławii.

Czytaj więcej na epoznan.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-05-2019, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Pierwsze 100.

Seria jednostek elektrycznych EN57 zaczęła gościć na polskich torach w siedemnaście lat po wojnie w 1962 roku. Pierwsze dostawy obejmowały także nasz region, które jako pierwsze trafiły na tory dzisiejszego województwa śląskiego.

Więcej:

http://silesiainfotransport.pl/?p=38521
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-05-2020, 14:56    Odpowiedz z cytatem

EN57 czyli pociąg stylowy.

Przewozy Regionalne a konkretnie służby prasowo-marketingowe dalej w formie. Na facebookowym profilu przewoźnika pojawiła się właśnie ankieta, w której można głosować na pociąg "który skład serca". Do wyboru jest EN57 i Impuls. O ile ten drugi nazwany nowoczesnym nie budzi żadnych wątpliwości o tyle już nazywanie kibla pociągiem stylowym to trochę nieporozumienie.

Więcej:
http://inforail.pl/en57-czyli-pociag-stylowy_more_123802.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl