Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
50 lat EN57
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 11:09   50 lat EN57 Odpowiedz z cytatem

W tym roku EZT EN57 (5B+6B+5B) mają swój jubileusz. 50 lat temu z taśmy fabryki PaFaWag Wrocław (dziś Bombardier) zjechał pierwszy egzemplarz tej najdłużej na świecie (bo aż do 1993 roku) produkowanej jednostki. Tak długiej eksploatacji chyba nie spodziewali się nawet projektanci tego sprzętu... Ukoronowaniem takiego jubileuszu byłby honorowy przejazd pojazdu o numerze 001. Ten niestety jest niesprawny i stoi w krzakach w Rzeszowie... Czy na chodzie jest jeszcze jakiś EN57 wyprodukowany w 1961 roku?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-03-2011, 12:30   

50 lat juz jeżdzą, a ile jeszcze pojeżdżą ? Najmłodsze jeszcze spokojnie 20-30 lat. Za 30 lat nasza kolej tez będzie zapozniona, bo EN57 już teraz są złomem, a co dopiero w 2030-2040. Długo będą jezdzić modernizacje oparte na EN57- AKMy, 14 WE i inne. Tak wiec, co jak co, ale EN57 nigdy nam w Polsce nie zabraknie.
Powrót do góry

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 01-03-2011, 13:01    Odpowiedz z cytatem

A możesz podać które numery były wypuszczone z Pafawagu w 1961 roku?

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Zapewne pierwsze numery, ale nie wiem, gdzie jest ta granica między 1961 a 1962. Dwa lata temu widziałem egzemplarz 013 na chodzie (ZPR Kraków), ale nie wiem czy nadal jeździ i wydaje mi się, że to może być już rocznik '62. Wiem tylko, że między numerami 131 a 601 jest dziura (poza składakami mającymi numery 201 do 206, choć np. 1103 z PR Wrocław też jest składakiem).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 01-03-2011, 15:09    Odpowiedz z cytatem

W roku 1961 wyprodukowano 3 sztuki EN57
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 15:58    Odpowiedz z cytatem

A 002 i 003 z tego co mi wiadomo już dawno pocięli. Zatem jedynym z 1961 roku jest stojący w Rzeszowie 001... O ile nie było jakiegoś bałaganu w numeracji.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 01-03-2011, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dwa lata temu widziałem egzemplarz 013 na chodzie (ZPR Kraków), ale nie wiem czy nadal jeździ

Oczywiście że jeździ Very Happy Ta jednostka to duma PR Kraków, ostatnio przeszła naprawę rewizyjną w Newagu, rzecz jasna niskich plastików nie wymieniono. Jako ciekawostkę dodam, że również EN57-012 przechodzi NR w Newagu i niebawem powinien wyjechać na tory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 01-03-2011, 16:12    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
Zatem jedynym z 1961 roku jest stojący w Rzeszowie 001...


W styczniu stał schowany głeboko w szopie Sucha Beskidzka więc już go nie ma w Rzeszowie.

http://img337.imageshack.us/img337/6015/suchazima103.th.jpg

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 16:21    Odpowiedz z cytatem

To chyba najstarsze jednostki, jakie się jeszcze uchowały... No chyba że któryś składak albo SPOT to oryginalnie jeszcze starsza jednostka. Niemniej to chyba roczniki '62 albo '63. Co i tak bardzo dobrze świadczy o trwałości tych jednostek. 49 lat na torach chyba na świecie nie przejechała żadna jednostka. Dłużej w Polsce w regularnym ruchu są tylko chyba lokomotywy 3E, znane jako ET21 (choć z pierwszej serii na chodzie jest tylko ET21-57, to jednak pierwsza taka lokomotywa na tory wyjechała w 1957 roku).

[ Dodano: 01-03-2011, 16:33 ]
To tak go rzucają z miejsca na miejsce... Ale skoro jest w Suchej, to może wyląduje w Chabówce. W końcu można by rzec że to eksponat. Niemniej zdałby się jakiś przejazd jubileuszowy tej jednostki, najlepiej na pierwszej trasie na jakiej pojechał liniowo, w końcu 50 lat eksploatacji nie zdarza się codziennie. Niemniej znaleźć tę trasę będzie ciężko.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BR232 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2008
Skąd: SWR

PostWysłany: 01-03-2011, 17:40    Odpowiedz z cytatem

W Suchej czeka na trzecią NG. Stojąca obok EN57-1393 chyba tez oczekuje modernizacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kyosti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Rudziniec Gliwicki

PostWysłany: 01-03-2011, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że 001 wróci ale w tym swoim starym malowaniu Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Też tak myślę. A tak na uboczu, najmłodsze egzemplarze EN57 w tym roku stają się pełnoletnie. Smile Oby się tylko nie upiły :-D

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-03-2011, 22:14   

Ten EN57-001 i tak się różni od pierwowzoru. Przykładowo obecnie nie posiada 1 klasy.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2011, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Być może ta dziura numeracyjna, o której wspominałem, była związana właśnie z podziałem na EN57 z przedziałami klasy 1 i EN57 bez takowych przedziałów. Od 001 do 131 takie przedziały pierwotnie miały, od 601 wzwyż- nie. A teraz wszystko się pomieszało, nawet śląski full plastik EN57-1944 (chyba) ma "jedynkę". A te najstarsze EN57 mogą być poukrywane nie tylko w SPOT-ach i składakach EN57, ale również w EN71 od 021 wzwyż, które- jak wiadomo- też są składakami.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 01-03-2011, 23:28    Odpowiedz z cytatem

EN57-001 jest w sumie sprawny, więc na imprezę zawsze jest szansa, ale nie wiem, czy by mu dali tymczasowe pozwolenie na jazdę.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 9 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl