Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
PKP Cargo rozpoczyna samodzielne przewozy w Niemczech
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-03-2011, 15:17   PKP Cargo rozpoczyna samodzielne przewozy w Niemczech Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo rozpoczyna samodzielne przewozy w Niemczech

PKP Cargo rozpoczęło realizację przewozów dla firmy Mosolf. W ten sposób największy polski i drugi największy przewoźnik kolejowy w Unii Europejskiej podejmuje samodzielną realizację przewozów na niemieckiej sieci kolejowej.

Właśnie uruchomione zostały, na zlecenie firmy Mosolf, regularne, niemal codzienne polsko-niemieckie przewozy transgraniczne między zlokalizowanym w Tychach zakładem produkcyjnym samochodów marki FIAT a Elstal/Wustermark koło Berlina, centralnym punktem logistycznym, obsługującym te przewozy. Stamtąd są one kierowane dalej, albo do Antwerpii na Grimaldi Europa Terminal, albo do techniczno-logistycznego centrum Mosolf w Etzin. Od lat FIAT i Grimaldi zlecają realizację takich transportów właśnie firmie Mosolf. Prezesi i członkowie zarządów PKP Cargo i Mosolf, a także przedstawiciele firm partnerskich, uczestniczyli w uroczystości, podczas której w drogę wyruszył pierwszy pociąg z samochodami FIAT z Tychów.

PKP Cargo jeszcze niedawno wykonywało przewozy własnymi pociągami tylko do granicy z Niemcami, a dalszy transport zlecało innemu przewoźnikowi. Obecnie Spółka posiada już wszystkie wymagane w Niemczech licencje i zezwolenia na samodzielne wykonywanie przewozów, w tym certyfikat bezpieczeństwa część B, uzyskany pod koniec 2010 roku od niemieckiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego. Umowa PKP Cargo z firmą Mosolf przewiduje uruchamianie sześć razy w tygodniu przewozów całopociągowych, złożonych ze specjalnych wagonów firmy Mosolf, na liczącej ponad 400 km trasie ze śląskich Tychów do Elstal/Wustermark w Brandenburgii. Każdy z pociągów ma 600 m długości i zabiera 300 samochodów marki FIAT. Powstało w ten sposób regularne transgraniczne połączenie polsko-niemieckie, pozwalające na transport około 7,2 tys. samochodów miesięcznie.

Rozpoczęcie przez PKP Cargo samodzielnych przewozów między Polską i Niemcami to wydarzenie bez precedensu. Wjeżdżając do Niemiec wchodzimy na największy rynek kolejowy w Europie i mówimy jasno, że chcąc się rozwijać, musimy być coraz bardziej aktywni na rynku międzynarodowym. Od pewnego czasu zagraniczni przewoźnicy kolejowi są obecni na rynku polskim. Teraz przyszła kolej na nas, udowadniamy, że PKP Cargo również potrafi efektywnie działać poza granicami kraju. To nowe połączenie to dopiero początek. Jestem przekonany, że już wkrótce zaczniemy uruchamiać kolejne połączenia na rynku niemieckim – powiedział Daniel Ryczek, członek zarządu PKP Cargo ds. międzynarodowych.

Mówimy od lat, że coraz więcej przewozów powinno być przejmowanych z dróg na kolej. Teraz podkreślamy to w aspekcie długofalowym, czyniąc kolej bardziej konkurencyjną poprzez wdrażanie inteligentnych procesów przewozowych. Można dzięki temu zapewnić odpowiednią jakość, szybkość i cenę, a ponadto kolej jest bardziej przyjazna środowisku niż inne środki transportu. To są całkiem mocne argumenty. To się opłaca korporacji FIAT i naszym włoskim partnerom logistycznym Grimaldi, ale również naszemu miastu Etzin. To dzieje się dla dobra Europy. Sukces gospodarczy wpływa korzystnie na środowisko i zapewnia miejsca pracy zarówno dla firm uczestniczących w tym przedsięwzięciu, jak i regionom – powiedział dr Jörg Mosolf, Prezes Grupy Mosolf.

Z podjęciem nowych regularnych przewozów zostały stworzone w Elstal/Wustermark dwa obiegi. W pierwszym samochody są przewożone (w dwóch z sześciu pociągów tygodniowo) do oddalonego o 12 km Etzin. Tam znajduje się największe we wschodniej części Niemiec centrum przeładunku i sortowania samochodów. Stąd importowane pojazdy są rozwożone transportem drogowym wewnątrz Niemiec. W drugim obiegu cztery z sześciu składów całopociągowych tygodniowo przejmuje w Elstal/Wustermark belgijski przewoźnik kolejowy, organizując dalej bezpośredni transport do terminalu partnera firmy Mosolf w Antwerpii – firmy Grimaldii. Ten drugi, dłużej istniejący obieg, na trasie liczącej około 1100 km jest elementem łańcucha logistycznego o łącznej długości ponad 1500 km. Z Antwerpii samochody są dalej transportowane statkami przez Grimaldi do Wielkiej Bryta-nii, Hiszpanii czy Maroka. W sumie „pozbawione granic” obiegi i nowa strategia jednego zatrzymania realizowana przez PKP Cargo i Mosolf znacząco skracają czas przebiegu między Tychami i Antwerpią.

źródło: PKP Cargo / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-05-2011, 06:05    Odpowiedz z cytatem

Kolejne samodzielne przewozy PKP Cargo w Niemczech

Po uruchomieniu w marcu br. pierwszych, samodzielnych przewozów między Polską i Niemcami, PKP Cargo rozpoczęło realizację kolejnego kontraktu przewozowego na terenie Niemiec. Tym razem nasze pociągi wjeżdżają znacznie dalej w głąb terytorium naszego zachodniego sąsiada.

W marcu PKP Cargo informowało o rozpoczęciu samodzielnych przewozów samochodów osobowych FIAT w relacji Tychy – Wustermark koło Berlina. 27 kwietnia br. ruszyły regularne przewozy dla firmy ArcelorMittal Polska, z Dąbrowy Górniczej Towarowej do stacji Bremen (ArcelorMittal Bremen), leżącej w niewielkiej odległości od portu morskiego w Bremerhaven. Przewozy te są na odcinku niemieckim realizowane na zmianę przez Spółkę PKP Cargo oraz CFL Cargo.

PKP Cargo przewozy na tej trasie samodzielnie realizuje praktycznie codziennie, pociągi składają się średnio z 25 wagonów i zawierają ładunek półproduktów stalowych przeznaczonych dla niemieckiego odbiorcy. Odległość 474 km od przejścia granicznego Kunowice/Frankfurt Oderbrücke do stacji Bremen Stahlwerke pokonywana jest w czasie około 10 godzin.

Przewozy są realizowane przez PKP Cargo z wykorzystaniem lokomotyw wielosystemowych TRAXX (Bombardier E186) oraz lokomotywy popychowej (stosowanej ze względu na zwiększone brutto pociągu - w celu pokonania wzniesienia na odcinku Frankfurt Oderbrucke - Frankfurt Pbf).

Realizowane przewozy odbywają się z zachowaniem wysokiej jakości i punktualności, dzięki czemu PKP Cargo potwierdza opinię, że potrafi działać efektywnie nie tylko na terenie Polski, ale również na bardzo wymagającym rynku niemieckim.

Jednocześnie Spółka udowadnia, że bez problemu jest w stanie realizować w sposób właściwy przewozy nie tylko w rejon w pobliżu granicy (np. obszar Berlina), ale również w głąb Niemiec.

Trwają starania mające na celu pozyskanie kolejnych, samodzielnie wykonywanych przewozów na terenie Niemiec (w tym przewozów tranzytowych przez Niemcy do innych krajów).

źródło: PKP Cargo

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl