Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Jaka przyszłość połączeń do Wisły?
Autor Wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 04-09-2008, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Tak o 4.29 odjedzie pociag prowadzący wagony bezpośrednie rel.Gdynia - Wisła z TLK Monciak Krupowki z Gdyni .Poza tym podaję przyjazdy z Wisły do Katowic
0.20 TLK ,7.08 ,12.34,16.42,16.55 EX (C) 19.32 (C),21.28

[ Dodano: 04-09-2008, 13:31 ]
Tak o 4.29 odjeżdza poc z wagonami bezposrednimi z Gdyni poc.TLK Monciak -krupowki

Przyjazdy z Wisły do Katowic

PR -7.06 ,12.34,16.42,19.32 (C),21.28
IC -0.20 ,16.55(6 i 7)

_________________
bert
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-10-2009, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Witam,

czy ktoś wie o połączeniach (dalekobieżnych?) Wisły w nowym rozkładzie jazdy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leśnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2009
Skąd: Ustroń

PostWysłany: 31-10-2009, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Czy ktos mógłby podać link do strony z proponowanym rozkładem jazdy 2009/2010 na tej właśnie linii lub wie czy coś się zmieni w porównaniu z dotychczasowym?
Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Błażej84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Maj 2006
Skąd: Zawiercie/Limerick

PostWysłany: 31-10-2009, 13:30    Odpowiedz z cytatem

http://infokolej.pl/docs/pr/rj-katowice.zip - tutaj masz link do pliku z projektem rozkładu. Jest to wersja na razie robocza więc może się tam coś jeszcze zmienić, ale osobiście myślę, że ta wersja pozostanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

leśnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2009
Skąd: Ustroń

PostWysłany: 31-10-2009, 17:24    Odpowiedz z cytatem

Widze, że dalej kiepsko tyle samo par pociągów osobowych co było.Jedyna różnica w tym że ułożyli je inaczej w ciągu dnia.Mogli chociaż dodać jakiś pociąg do Czechowic lub Oświęcimia w niedzielę tak by był skomunikowany z jakimś jadącym do Krakowa.Rzesza studentów i turystów by jeździła.Tak jak jeździł kiedyś bezpośredni z/do Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-10-2009, 17:38   

Według mnie wręcz konieczny jest pociąg relacji Rybnik-Wisła!
Powrót do góry

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 31-10-2009, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21,
Rybnik-Wisła ale którędy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrevs Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Paź 2009
Skąd: Jastrzębie

PostWysłany: 31-10-2009, 19:51    Odpowiedz z cytatem

LukE83 napisał/a:
Krzysztof21,
Rybnik-Wisła ale którędy ?


Żory-Chybie-Skoczów. Korzystający z łącznicy do szlaku na Wisłę wychodzącej za stacją w Chybiu.

Ewentualnie w grę wchodziłby jeszcze taki pociąg przez Pszczynę, ale moim zdaniem ze względu na czas przejazdu nie miał by racji bytu.

Pociąg Rybnik, a raczej Kędzierzyn-Koźle - Wisła jeździł swojego czasu właśnie taką trasą - przez Chybie (w wakacje itp. cieszył się bardzo wysoką frekwencją).

Obecnie jeśli już osoby z Rybnika, Żor i okolic jadą do Wisły, to wybierają samochód, bądź autobusy, jednak pociąg jest dobrą alternatywą w przypadku końca weekendów, wtedy "wiślanka" lubi się korkować.

Oczywiście pociąg przydaje się także w przypadku, gdy ktoś spędza swój czas w Beskidach dość aktywnie. Znacznie łatwiej w pociągu przewieźć np. narty, niż w przypadku autobusu. O rowerze to już nawet nie wspominam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leśnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2009
Skąd: Ustroń

PostWysłany: 01-11-2009, 18:25    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś coś może wie o jakiejś modernizacji lub remoncie odcinka z Zabrzegu Czarnolesie do Skoczowa?
Bo obecnie pocąg wlecze się tam chyba ze 30 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-04-2011, 19:39   Jaka przyszłość połączeń do Wisły? Odpowiedz z cytatem

Jaka przyszłość połączeń do Wisły?

Z każdym rokiem odpowiedzialni za kształt rozkład jazdy pociągów w woj. śląskim ograniczają ofertę na linii Katowice – Wisła Głębce. Nie brak także pomysłów na całkowitą likwidację ruchu. Choć ostatnie groźby zawieszenia połączeń nie zostały na szczęście zrealizowane, w nieoficjalnych rozmowach z kolejarzami można usłyszeć, że to tylko odroczenie wyroku. Tymczasem, o czym przekonaliśmy się w niedzielę, 3 kwietnia, pasażerów na tej trasie bynajmniej nie brakuje.

Samorządowcy apelują

W połowie marca, gdy na Śląsku miała miejsce przepychanka pomiędzy Przewozami Regionalnymi a UMWŚ w sprawie wysokości dotacji w 2011 r. za realizację rozkładu jazdy (przewoźnik groził wówczas likwidacją kilkudziesięciu pociągów, na liście znalazły się m.in. połączenia do Wisły), samorządy Powiatu Cieszyńskiego oraz gmin Skoczów, Ustroń i Wisła skierowały pismo do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, prezes Przewozów Regionalnych. Pismo otrzymał także Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego. Pod listem widnieją podpisy: Czesława Gluzy, starosty cieszyńskiego, Piotra Ruckiego, zastępcy burmistrza Skoczowa, Ireneusz Szarzeca, burmistrza Ustronia oraz Jan Poloczka, burmistrza Wisły.

„Potężna baza obiektów uzdrowiskowych, wczasowych, turystycznych i obiektów sportów zimowych zlokalizowanych w naszym regionie, obiektów spełniających standardy FIS: skocznie narciarskie, trasy zjazdowe (…), stadion do biathlonu, stwarzają warunki do rozgrywania imprez najwyższej światowej rangi. Niedostatek infrastruktury drogowej i stale rosnąca ilość samochodów nie zapewniają w pełni obsługi dziesiątkom tysięcy osób przemieszczających się codziennie przez te miejscowości. Jesteśmy przekonani, że dobrze zorganizowany transport kolejowy, dostosowany zarówno do lokalnych, jak i turystycznych potrzeb rynku jest bardzo potrzebny. Dlatego zwracamy się z apelem o przeanalizowanie sytuacji i przyjęcie rozwiązań reformujących rozkład jazdy, wychodzących naprzeciw potrzebom rynku, a nie likwidowanie połączeń.” - apelują samorządowcy w piśmie do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski.

Kursuje w dni słoneczne

Przypomnijmy, co o połączeniach do Wisły mówili przedstawiciele Przewozów Regionalnych podczas konferencji prasowej, jaka miała miejsce 15 marca br. w Katowicach. Chciano wówczas zawiesić od dnia 22 marca kursowanie wszystkich pociągów do i z Wisły (30 kwietnia w soboty i niedziele miał zostać uruchomiony pociąg relacji Katowice – Wisła Głębce – Katowice). – „Czantoria” ma dobrą frekwencję jedynie w słoneczne weekendy. Przy złej pogodzie, pasażerów w tym pociągu po prostu nie ma – mówił wówczas Przemysław Gardoń, dyrektor PR Katowice. - W przypadku Wisły mamy do czynienia z sytuacją, w której duży potok pasażerów występuje jedynie w sezonie, podczas długiego weekendu, czy ładnej pogody – dodała wtedy Anna Lenarczyk.

Takie tłumaczenie nie przekonuje jednak pasażerów. - Oczywiście ładna pogoda może być dodatkowym impulsem, zachęcającym kogoś do podróży. Jednak twierdzenie, że pociągi do Wisły mają dobre obłożenie jedynie w słoneczne dni, to absurd. Być może osoby wypowiadające takie twierdzenia powinny częściej jeździć pociągami – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Wioletta Michałek z Istebnej.

„Czantorią” do Wisły

Postanowiliśmy sami sprawdzić, jak wygląda frekwencja w pociągach kursujących do „Perły Beskidów”. O 7.23, w niedzielę 3 kwietnia, wsiadamy na stacji w Sosnowcu Głównym w „Czantorię” relacji Częstochowa – Wisła Głębce – Częstochowa. Dwie jednostki EN57, tzw. SPOT-y, wypełnione „na oko” w ok. 50 – 60 %. Duża wymiana podróżnych na stacji w Katowicach. Kolejni pasażerowie dosiadają w Tychach oraz Pszczynie. W Skoczowie wysiada ok. 10 osób. Duża grupa pasażerów opuszcza pociąg na stacjach: Ustroń Zdrój i Ustroń Polana. Najwięcej pasażerów wysiada w Wiśle Uzdrowisku (stacja położona praktycznie w samym centrum miasta). Kilkanaście osób dojeżdża aż do samych Głębiec. Pociąg melduje się na końcowej stacji punktualnie, tuż przed 10. Teraz skład „Czantorii” przez 7 godzin będzie bezczynnie wygrzewać się w ciepłych promieniach kwietniowego słońca.

O 16.58 „Czantoria” udaje się w drogę powrotną. Frekwencja znakomita i to już na stacji początkowej. W Wiśle Uzdrowisku wsiada ponad 30 osób. Za Ustroniem większość miejsc siedzących jest już zajęta. W Skoczowie oczekiwanie na pociąg nr 317 z Katowic do Wisły Głębce. Krótkie spojrzenie na mijany skład i już wiadomo, że i to połączenie na brak zainteresowania ze strony pasażerów nie może narzekać. Jedziemy dalej. Dużo osób wysiada w Pszczynie, Tychach oraz w Ligocie. Tradycyjnie duża wymiana podróżnych w Katowicach. Punktualnie o 19.37 „Czantoria” melduje się na stacji w Sosnowcu.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

CSA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Medalikowo

PostWysłany: 05-04-2011, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W przypadku Wisły mamy do czynienia z sytuacją, w której duży potok pasażerów występuje jedynie w sezonie, podczas długiego weekendu, czy ładnej pogody – dodała wtedy Anna Lenarczyk.


Czyli co, sprawdzamy na ICMie w czwartek jaka będzie prognoza na weekend i ewentualnie uruchamiamy pociąg ? Smile To co złotousta Pani Lenarczyk wyprodukowała to zwykłe brednie ! Wystarczy, że nie leje i jest więcej niż +kilka stopni i w każdy weekend do Wisły Głębce dojeżdża samych rowerzystów kilkunastu, a gdzie Ci nierowerowi ? Faktem jest, że większość pasażerów wysiada w Wiśle Uzdrowisko, ale to nie oznacza, że do Głębców nikt nie jeździ, wystarczy spojrzeć na byle jaką mapę Beskidu Śląskiego. W sobote ma być "brzydka pogoda" to spróbuje ocenić wypociny ww. pani Lenarczyk Wink

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 06-04-2011, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Przecież nie chodzi bezpośrednio o ilość ludzi w składzie, ale o kasę. Nie ma kasy to musimy likwidować to w czym najmniej jeżdżą bo wtedy mała ilość osób się ciepie. Gdyby zlikwidowali poc. na trasie Gl-ce Czę-wa to duża grupa ludzi by się ciepała i jeszcze by coś narobili, a tak garstka no np. 100 osób. Przecież PR samo stwierdziło, jak oddadzą Gl-ce Cz-wa to będą (powiedzmy) na plusie 18mln złoty. Czyli (co jest ogólnie wiadome) dopłaca się do wszystkich połączeń. PR chcąc kasy i to sprawnie powinno wyciąć własnie Gl-ce Czę-wę to wtedy ludzi by sami wymogli sfinansowanie tego połączenia. A tak odcina się kolejno i (niestety) odcinać sie będzie dalej, te linie którymi najmniej jeździ z powodów j/w. Jeszcze pozostaje problem zrażania ludzi do jeżdzenia poc. i kupowania przez nich np. samochodów lub przesiadki do innych środków transportu. Nic tylko w maju trzeba się wybrać do Głębców póki jeszcze można.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 09-04-2011, 18:40    Odpowiedz z cytatem

No to kto planuje przejazd w maju do Wisły? Może jakieś spotkanie?

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kuba Wie-Wiór Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011
Skąd: Katowice Ligota

PostWysłany: 11-04-2011, 00:00    Odpowiedz z cytatem

ecavon, Nie ma to tamto - dobry pomysł. Jestem za. Very Happy
Chociaż nie wyobrażam sobie nadchodzących wiosny oraz lata bez pociągów na tej trasie...

_________________
...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-05-2011, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Matusiewicz: Chcemy przywrócić połączenia do Wisły

Jest szansa, że zawieszone w grudniu połączenia do Wisły wrócą na tory. Chodzi o pociągi: Katowice (11.36) – Wisła Głębce (13.53) oraz Wisła Głębce (17.53) – Katowice (20.16). Jak powiedział w piątek Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego, w tej sprawie toczą się już rozmowy z Przewozami Regionalnymi.

- Jest wstępna decyzja odnośnie zawieszonych połączeń. Zaczęliśmy prowadzić rozmowy w sprawie odwieszenia na okres sezonu letniego połączeń na trasie z Katowic do Wisły – powiedział Matusiewicz. Jak dodał, nie uda się jednak przywrócić wszystkich połączeń zawieszonych na innych liniach. Powodem jest brak wystarczającej liczby środków finansowych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl