Wysłany: 09-04-2011, 12:31 Pociągiem do Szczyrku i do Zwardonia przez Wisłę
Obecnie urzędasy chcą uwalenia linii do Wisły ale jeszcze kilka lat temu wierzono w opracowaną od dziesięcioleci możliwość pociągnięcia nitki kolejowej z Wisły do Zwardonia i coś co myślałem ze siedzi tylko w mojej głowie a okazało się że to nie sen czyli linia kolejowa z Wilkowic do Szczyrku!!!
Linia do Szczyrku byłaby niesamowitym odciążeniem dla tego regionu.Pomimo że obecnie to marzenie" ściętej głowy" to proszę o wymianę forumowiczów informacji,opinii na wyżej wymienione tematy.Tak naprawde to nie mam pojęcia czy w dzisiejszych czasach jest gdzies miejsce na torowisko w Szczyrku ale jeszcze niedawno o tym myślano:
http://www.rynek-kolejowy.pl/23158/Pociagiem_do_Szczyrku_i_z_Wisly_do_Zwardonia_na_papierze.htm
Na końcu dopadła mnie taka fantazja patrząc na mapę aby utzworzyć pętlę BB -Wilkowice-Szczyrk-tunel do Brennej-Pogórze koło Skoczowa i dale do BB starą linią przez Jasienice...
Ach te marzenia...
Swego czasu było opisane w Kronice Beskidzkiej. Ale obecnie z takim nakładem na infrastrukturę kolejową w Polsce to budowa nowych linii torowych nie wchodzi w grę. Jakby czasy inaczej się potoczyły, kto wie czy by już dawno była linia z Wisły do Zwardonia. Ale ostatnio tez był artykuł na RK co do wiaduktów w Wiśle. Teraz na Wiadukcie przed Głębcami jest 10km/h. Mają być podobno ekspertyzy co do dalszego użytkowania go nie zagrażającego katastrofy zniszczenia samego wiaduktu.
To jedna z tych kilku linii, która b powstała gdyby nie II WŚ, w ciągu kilku lat po 1940.To właśnie na potrzeby tej nowej linii powstał obecnie groteskowy ostatni most na linii, obecnie służący jako tor wyciągowy.
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Ostatnio zmieniony przez MK_Rabka dnia 09-04-2011, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Ja jestem za linią do Szczyrku bo to podniesie wartość turystyczną regionu. A połączenia z Krakowa do Zwardonia przez Suchą Beskidzką i Żywiec uważam za konieczne:) Podobnie powrót np dodatkowo pociągu Wisełka z Krakowa do Wisły. Pewnie pamiętacie Go:)
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Żeby przejśc z Wisły do Istebnej trzeba pokonac Kubalonkę, prawie 200 metrów wyżej niż Wisła. Tory po serpentynach mają jakiś sens? Tunele są strasznie drogie, a ruch na trasie nie byłby wielki.
ale jakoś nawet Słowacy się od nich nie uczą jest tyle linii do naprawy, że szkoda byłoby wydawać kase na tunel. Natomiast Szczyrk jak najbardziej, tam nie trzeba cudów robić strasznych xD
Do dziś PKP ma we własności grunty na niewybudowanej nigdy linii do Wilkowice Bystra - Szczyrk. Jadąc pociągiem dokladnie widać, które tory od Wilkowic miały iść do Szczyrku. Może do budowy by doszło, ale niestety nie została wybudowana ponoć tylko dlatego, że miala kończyć się dość daleko od centrum Szczyrku.
Poza tym, że miała zostać wybudowana linia do Szczyrku i z Wisły do Soli to był plan budowy linii Pogórze - Brenna, Pogórze to stacja na szlaku Bielsko Biała - Skoczów. Także w Pogórzu miała być wybudowana łącznica Pogórze - Pierściec (ta druga stacja na linii Skoczów - Chybie), która umożliwiałaby jazdę bez zwrotu z Bielska np do Chybia.
Oprócz tego od szlaku Cieszyn - Goleszów na stacji Goleszów - Górny miała zostać wybudowana łącznica do linii Goleszów - Wisła celem stworzenia połączenia Cieszyn- Wisła bez zwrotu w Goleszowie.
Wielkie dziéki Eximus za Twoje info:)No w koncu to bliskie Ci tereny...uswiadomiles mi ze moje wizje byly jaknajbardziej realnym planem w czasch kiedy tworzylo sié kolej a nie já niszczylo...
I jednak chyba warto przypomnieć władza o budowie. Jakby powstała ta linia do centrum, takt co 1h min to zapełnienie mogło być dość duże. Do tego atrakcyjna cena może nawet PWDC i linia dałaby rade sama utrzymywać się.
Ale trzeba chcieć :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum