Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Do Włoch z biletem FIP
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-05-2011, 16:32   Do Włoch z biletem FIP Odpowiedz z cytatem

Do Włoch z biletem FIP

Zbliżają się wakacje. Najwyższy czas zaplanować urlop. Kolejarze mogą skorzystać z biletu FIP i wybrać się w podróż pociągiem.

Pracownicy Grupy PKP, Kolei Mazowieckich, Przewozów Regionalnych, emeryci, renciści i członkowie rodzin kolejarzy (z pewnymi ograniczeniami) są uprawnieni do pobierania i korzystania z bezpłatnych biletów FIP (Zrzeszenie do Spraw Międzynarodowych Ulg Przejazdowych dla Personelu Kolejowego) na koleje zagraniczne oraz do zniżek na przejazdy kolejami i promami należącymi do zrzeszenia FIP.

Włochy to jeden z najczęściej odwiedzanych krajów europejskich przez Polaków. To także najchętniej wybierany kierunek w podróżach z biletem FIP. Koleje Włoskie FS Trenitalia mają doskonale rozbudowaną ofertę, podróżni mają do dyspozycji aż 18 kategorii pociągów. Na trasach dalekobieżnych kursują wyłącznie pociągi wyższej klasy, oraz pociągi dużych prędkości, do których wymagane są dopłaty.

Po wprowadzeniu przed kilkoma laty nowego systemu taryfowego polegającego na stosowaniu globalnych opłat za przejazd, do większości pociągów wymagane są obowiązkowe dopłaty. Niezbyt jasny system z różnymi szczeblami opłat nie precyzuje dokładnie, jaką opłatę powinno się zastosować przy wystawianiu miejscówki do biletu FIP czy InterRail. Osoby podróżujące na podstawie tych biletów skazane są na częste pomyłki ze strony personelu kolei Włoskich, zarówno w kasach biletowych jak i w pociągach. Nagminne jest pobieranie kilka lub kilkanaście razy większych dopłat, a nawet traktowania biletu FIP tak samo jak karty zniżek, czyli wystawianiu dodatkowego biletu z 50% ulgą.

Staranne planowanie to podstawa

Niestety, w Polsce nie można wystawić miejscówek na Włoskie pociągi, ale są sposoby, aby nie paść ofiarą Włoskiego systemu i nie przepłacić. Po pierwsze podróż do Włoch należy wcześniej starannie zaplanować. Jeśli już wiemy, jakimi pociągami będziemy jechać, należy przed wyjazdem wykupić wszystkie potrzebne miejscówki. Można to zrobić w Niemczech w każdej kasie biletowej, ale najlepiej zamówić przez Internet, rejestrując się na włoskiej stronie przewoźnika www.trenitalia.com. Już jako zarejestrowani użytkownicy będziemy mogli zabukować miejscówki na wszystkie wybrane pociągi i zapłacić za nie kartą kredytową. Z wydrukiem miejscówki można wsiadać do pociągu i spokojnie bez stresu podążać na upragnione wakacje. Należy pamiętać, że kupując miejscówkę zarówno przez Internet, jak i we włoskiej kasie biletowej do biletu FIP stosuje się taryfę „Global Pass”, co oznacza bilet bezpłatny.

Bilet FIP ważny jest we wszystkich pociągach uruchamianych przez koleje FS Trenitalia. Prywatne koleje regionalne, jakich we Włoszech działa kilkanaście, nie uznają biletu FIP.

Z Warszawy do Rzymu – dla kolejarzy najlepiej przez Czechy i Austrię

Podróż z Polski można zaplanować dwoma trasami: Przez Czechy – Austrię lub Czechy – Słowację – Węgry – Chorwację – Słowenię. Najwygodniejszy dojazd z Warszawy do Rzymu to trasa przez Czechy i Austrię z jedną przesiadką. Na przejazd należy zarezerwować kilka euro na obowiązkowe miejscówki. Cała podróż trwa niecałe 27 godzin. Wyjazd rozpoczyna się o godz. 6.23 na dworcu Warszawa Centralna. O tej godzinie odjeżdża pociąg EuroCity „Polonia” do Villach, którym dojeżdżamy do Wiednia. Na dworcu Meidling w Wiedniu pociąg jest o godz. 14.23. Miejscówka na „Polonię” kosztuje 3,50 euro.

W Wiedniu jest kilka godzin na przesiadkę, które można wykorzystać na zwiedzanie lub odpoczynek. Podróż kontynuujemy nocnym pociągiem EuroNight „Allegro Tosca” relacji Wiedeń – Rzym, który odjeżdża z dworca Meidling o godz. 19.29. Do stacji docelowej Roma Termini dojedziemy rano o 9.15. Na przejazd należy wykupić obowiązkową miejscówkę w cenie 5 euro (wagon z miejscami do siedzenia). Osoby z grubszym portfelem mogą wykupić droższe miejsce w kuszetce lub w wagonie sypialnym. Ta wersja dojazdu przeznaczona jest dla pracowników.

Z rodziną - przez Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Chorwację i Włochy

Jeśli jedziemy z rodziną, to konieczna będzie zmiana kierunku. Koleje Austriackie nie wydają biletów FIP dla członków rodzin, więc warto ominąć ten kraj i zaoszczędzić kilkadziesiąt euro. W podróż z rodziną wyruszamy wybierając drugi wariant trasy, potrzebne będą bilety FIP na Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Chorwację i Włochy (ČD+ŽSR+MÁV+SŻ+HŻ+FS). Obecnie do Włoch od strony Słowenii wjeżdża już tylko jeden pociąg w ciągu doby, dlatego możliwości dojazdu ograniczają się do jednego wariantu podróży. Przejazd z Warszawy do Wenecji zajmie prawie 35 godzin, ale za to będzie tylko jedna przesiadka. Wyruszamy z dworca Centralnego o 20.55 pociągiem pospiesznym „Chopin”, który prowadzi wagony bezpośrednie do Budapesztu. Do Budapesztu (dworzec Keleti) przyjeżdża już jako EuroNight „Metropol” dnia następnego o 8.35 nad ranem. Na przejazd w wagonie z miejscami do siedzenia zaleca się wykupienie miejscówki w cenie 3,50 euro.

W Budapeszcie jest ponad 8 godzin oczekiwania na kolejny pociąg do Wenecji. Czas ten można wykorzystać na bliższe poznanie stolicy Węgier. Z tego samego dworca – Budapest Keleti o 17.05 wyrusza pociąg EuroNight „Venezia” do Wenecji. Prowadzi wagony sypialne, z miejscami do leżenia i z miejscami do siedzenia 2 klasy. Obowiązkowa miejscówka „na siedząco” kosztuje 5 euro. Przejazd z Budapesztu do Wenecji trwa ponad 14 godzin. W nocy z okien wagonu można oglądać stolice Chorwacji i Słowenii. W Wenecji znajdziemy się o 7.16 nad ranem. Stąd można kontynuować dalszą podróż w głąb Italii. Kilka razy dziennie do Rzymu jest bezpośrednie połączenie pociągami Eurostar Italia. Przejazd pociągami tej sieci na trasie Wenecja – Rzym zajmuje tylko 4 i pół godziny.

Warto zapoznać się z poszczególnymi kategoriami pociągów we Włoszech:

Regionalne – bez dopłaty, bez problemu

Wszystkie pociągi regionalne i międzyregionalne (InterRegio), a także krótkodystansowe pociągi pospieszne (Diretto) nie są objęte obowiązkiem dopłaty. Pociągami tymi nie dojedziemy jednak za daleko. Kursują zazwyczaj w obrębie jednego regionu. Bilety FIP są ważne we wszystkich tego typu pociągach bez żadnych ograniczeń – także w pociągach aglomeracyjnych i miejskich (Suburbano, Metropolitano).

Dłuższe dystanse – większy koszt

Wielokilometrowe odległości można we Włoszech szybko i sprawnie pokonywać dzięki bardzo dobrze rozbudowanej sieci kursujących często i cyklicznie pociągów Intercity i EuroCity. Pociągi są naprawdę szybkie i dość komfortowe. Wszystkie składy są klimatyzowane. W większości pociągów na wszystkich głównych trasach panuje niemiłosierny tłok. W weekendy, oraz w okresie szczytów przewozowych bez wcześniejszej rezerwacji miejsca można nawet nie zabrać się do pociągu, a w najlepszym razie odbyć kilkugodzinną podróż na korytarzu. Obowiązek rezerwacji i dopłaty do FIP jest we wszystkich IC i EC. Miejscówka na InterCity kosztuje 5 euro, tyle samo zapłacimy za EuroCity, jednak są wyjątki.

Wszystkie EC kursujące z Włoch do Szwajcarii i z powrotem nie są obsługiwane składami klasycznymi, lecz pociągami zespolonymi, zaliczającymi się do pociągów dużych prędkości. Tu cena miejscówki jest wyższa i wynosi 10 euro. Zwykłe EuroCity kursują Z Włoch do Austrii i Niemiec. Dzienne połączenia EC do Francji zostały zlikwidowane.

Najszybciej i najdrożej…

Jeśli komuś naprawdę zależy na czasie i komforcie to może skorzystać z sieci superszybkich pociągów. We Włoszech rozbudowywana jest stale sieć linii dużych prędkości, obecnie można poruszać się nimi na osi północ – południe od Turynu, przez Mediolan, Bolonię, Florencję i Rzym aż do Neapolu. W budowie jest linia wschód – zachód od Wenecji w kierunku Mediolanu. Szybkie pociągi dzielą się na kilka kategorii: Eurostar City, Eurostar Italia i Alta Velocita. Pociągi Alta Velocita wyróżniają się tym, że kursują po liniach dużych prędkości i osiągają szybkość 250 – 300 km/h. Obsługiwane są taborem z wychylnym pudłem - pociągi starszej i nowszej generacji Pendolino (250 km/h), oraz składami bez wychylnego pudła generacji ETR500 (300 km/h).


Pociągi Eurostar Italia, kiedyś najważniejsze i najszybsze, obecnie nie kursują już po liniach dużych prędkości, z wyjątkiem fragmentu Dirretissimy (trasa Rzym – Florencja) i linii Rzym – Neapol (jedna para Eurostar Italia). Oferują połączenia z Rzymu do Ankony, Genui, Reggio Calabria, Peruggi, Rimini, Taranto, Bari i Lecce. Konkurencyjne czasy przejazdów i komfort zapewniają pociągi z wychylnym pudłem „Pendolino” różnych generacji, które obsługują sieć Eurostar Italia. Najstarsze z nich generacji ETR450 mają już na stałe wyłączony mechanizm przechyłu i obniżoną prędkość maksymalną do 200 km/h. Pociągi Eurostar City zestawione z klasycznych wagonów o podwyższonym standardzie i jednostek napędowych od pociągów KDP, łączą Mediolan ze wschodnim i południowo-wschodnim wybrzeżem Adriatyku (Wenecja, Triest, Ancona, Bari, Lecce). Nie wjeżdżają na linie KDP, maksymalna prędkość pociągów to 200 km/h.

Do sieci szybkich pociągów włączone są też pociągi nowej marki „Acquario”. Obsługują one krótkie nadmorskie połączenie Lecce – Bari w regionie Apulia, uzupełniając ofertę Eurostar Italia i Alta Velocita. Jest to wspólny produkt kolei Trenitalia i Ferrotramviaria SpA. Do obsługi pociągów przeznaczono specjalnie przygotowaną wersję jednostek elektrycznych „Flirt” z wszelkimi wygodami dla najbardziej wymagających klientów. Po likwidacji Włosko-Szwajcarskiej spółki „Cisalpino A.G.”, pociągi dużych prędkości zaczęły obsługiwać połączenia EuroCity w relacjach Włochy – Szwajcaria. Można spotkać składy generacji (ETR470) i najnowsze „Nuovo Pendolino” ETR610 w wersji międzynarodowej. Niezależnie od kategorii pociągów, Włosi postanowili wprowadzić nazwy poszczególnych produktów, które jasno identyfikują dany produkt, a klient może w bardziej czytelny sposób odróżnić markę szybkiego pociągu. Ofertę tworzą 3 produkty o nazwach Frecciabianca (Biała Strzała), Frecciargento (Srebrna Strzała) i Frecciarossa (Czerwona Strzała).

Za prędkość i komfort u Włochów trzeba słono płacić. We wszystkich pociągach jest obowiązek rezerwacji, a miejscówka do biletu FIP wg taryfy „Global Pass” kosztuje każdorazowo 10 euro na 1 lub 2 klasę.

Nocne podróże

We Włoszech nie ma problemu z nocnym podróżowaniem pociągami. Do dyspozycji jest dobrze rozbudowana sieć pociągów ekspresowych (Espresso), które docierają niemal wszędzie, oraz pociągów o wyższym standardzie InterCityNotte. W komunikacji międzynarodowej kursują komfortowe EuroNight i CityNightLine. Planując podróż należy się upewnić, jakiego rodzaju wagony prowadzi dany pociąg.

Wszystkie InterCityNotte prowadzą wagony z miejscami do siedzenia 1 i 2 klasy, oraz sypialne. W wagonach z miejscami do siedzenia jest obowiązek rezerwacji miejsc. Miejscówka na 1 lub 2 klasę kosztuje 3 euro. Odradza się korzystanie z 1 klasy, gdyż od pewnego czasu Włosi usilnie włączają do składów wagony bezprzedziałowe, nie nadające się do długich nocnych podróży. Kuszetki są dostępne tylko w wybranych pociągach ICN i są to przeważnie zmodernizowane wagony typu „Comfort” z droższymi przedziałami czteroosobowymi. Pociągów ICN nie ma jednak dużo i nie dojeżdżają wszędzie, a jedynie do największych miast.

Pociągi Ekspresowe dojeżdżają niemal wszędzie, ale niektóre z nich kursują tylko w wybrane dni lub sezonowo. Standard podróży jest różny. Niektóre pociągi prowadzą tylko wagony z miejscami do siedzenia klasy 2, a niektóre wyłącznie z miejscami do leżenia, oraz sypialne. Miejscówki na zwykłą kuszetkę (przedział 6-cio osobowy) kosztują od 14 do 17 euro, a w przedziale czteroosobowym 19 euro. Dużo więcej zapłacimy za kuszetkę czteromiejscową typu „comfort”, bo aż 36 euro. Jeszcze droższe są wagony sypialne. Miejscówki kosztują od 48 do 108 euro. Kupując miejscówki w pociągu dopłacimy jeszcze dodatkowo 8 euro. Podróż na Sycylię można zaplanować w piątek lub w niedzielę – w te dni kursuje dużo dodatkowych pociągów ekspresowych z różnych regionów Włoch, w których dostępne są wagony z miejscami siedzącymi, gdzie nie jest wymagana żadna dopłata. W weekendy na jednotorowych liniach Sycylii panuje spory tłok, przez co pociągi nabierają opóźnień.

Międzynarodowe pociągi EuroNight kursują z Włoch do Chorwacji, Słowenii, Węgier, Austrii i Francji. Zestawione są z klimatyzowanych wagonów z miejscami do siedzenia klasy 2, oraz kuszetek i wagonów sypialnych. W pociągach EN „Palatino” i „Stendhal” kursujących do Paryża dostępne są wyłącznie kuszetki i wagony sypialne. We wszystkich pociągach EN na terenie Włoch jest obowiązkowa rezerwacja w wysokości 5 euro. W niektórych obowiązek rezerwacji jest także w komunikacji międzynarodowej. Miejscówka w wagonie z miejscami do leżenia kosztuje od 20 do 45 euro, a w wagonie sypialnym od 40 euro.

Nocne pociągi Niemiecko-Szwajcarskiej sieci CityNightLine zapewniają komfortowe połączenia z Rzymu i Wenecji do Monachium. W pociągach CNL honorowane są bilety FIP, należy obowiązkowo wykupić miejscówkę. Dopłata za miejsce siedzące wynosi 9 euro, za kusztetkę 25 euro w przedziale sześcioosobowym i 35 euro w przedziale czteroosobowym. Najdroższe są wagony sypialne. Przejazd w nich kosztuje 45, 65 i 105 euro, odpowiednio za przedział trzy-, dwu- i jednoosobowy.

Do Francji i Hiszpanii - za komfort się płaci

Do Włoch docierają także słynne Francuskie pociągi dużych prędkości – TGV. Kursują na międzynarodowych trasach z Mediolanu do Paryża. W ciągu doby kursują 2 pary pociągów TGV o nazwie „Artesia”. Podróż na trasie Mediolan – Paryż trwa zaledwie 7 godzin. Nieco mylące jest oznaczenie na terenie Włoch pociągów jako „EuroCity” zamiast TGV. To wprowadza w błąd podróżnych, tym bardziej, że podróż międzynarodowymi TGV odbywa się na nieco innych zasadach.

W pociągach na terenie Włoch obowiązuje specjalna taryfa, którą stosuje się także przy przejazdach międzynarodowych Włochy – Francja. Podróż na podstawie uprawnień FIP jest możliwa po wykupieniu biletu wg taryfy „Global Pass” w cenie 10 euro. Cena biletu jest jednakowa czy korzystamy z bezpłatnego biletu czy z karty zniżek FIP.

Najdroższym pociągiem, jest międzynarodowy pociąg nocny o wysokim standardzie „Salvador Dali” należący do Hiszpańskiej sieci „Trenhotel”. Kursuje on w relacji Mediolan – Barcelona 3 razy w tygodniu, a w okresie wakacyjnym codziennie. Pociąg obsługiwany jest przez skład typu „Talgo” – małych, lekkich wagonów z możliwością zmiany rozstawu osi. Na terenie Włoch pociąg oznaczony jest jako EuroNight. Podróż tym pociągiem możliwa jest wyłącznie w komunikacji międzynarodowej po wykupieniu specjalnej rezerwacji. W składzie dostępne są wyłącznie wagony z miejscami siedzącymi typu „Sliperetka”, w których wymagany jest bilet 1 klasy, oraz wagony sypialne. Przejazd w wagonie sypialnym jest możliwy z biletem 2 klasy, lecz najtańsza miejscówka kosztuje 67 euro. Za Sliperetkę trzeba dopłacić 43 euro.

P.B. Jezierski (red.)

źródło: KOW

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

knur79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2011

PostWysłany: 02-05-2011, 19:37   problem nie rozwiązany Odpowiedz z cytatem

wszystko ładnie, pięknie a co z tym wątkiem?


PostWysłany: 07-06-2010, 19:39 - CYT. użytkownika VISOR

"Rozumiem, że dopłaty typu suplemento (dodatkowa dopłata do FIP) już nie istnieje, rok temu gdy podróżowałem IC relacji Roma Termini - Venezia Mestre i konduktor zażyczył sobie dopłatę, która wyniosła mnie i kolegę łącznie ok 16 euro, na nic zdały się prośby tym bardziej że kilka dni wcześniej jechaliśmy do Roma z Bologni i wszystko było ok, a w E-espresso nigdy nikt nie prosił o dopłaty, ktoś może to wyjaśnić?"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 02-05-2011, 23:16    Odpowiedz z cytatem

o dopłaty do biletów proszę pytać w temacie Dopłaty we Włoszech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gocylas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2011

PostWysłany: 16-12-2011, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Cześć! Planuję już Smile przyszły rok i myślę o Włoszech na FIP z rodziną , czy ktoś się orientuje czy da radę dojechać przez Budapeszt do Wenecji , tak jak napisano wyżej ?
Ja jakoś nie mogę znaleźć takiego połączenia i w węgierskim ,włoskim,polskim i niemieckim rozkładzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-12-2011, 01:15    Odpowiedz z cytatem

Przez Słowenię do Włoch nie ma już żadnego połączenia kolejowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Harvi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 17-12-2011, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Z Ljubljany można dostać się do Wenecji ale pociągiem przez Villach.
Swoją drogą dziwię się, że zlikwidowali pociąg, który omijał Austrię. Jechałem nim 2 razy i frekwencja 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-12-2011, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Robota Włochów - polikwidowali wszystko do Słowenii, wszystkie dzienne do Francji przez Monako, EuroCity przez Villach do Wiednia (w dzień tylko autobusy), nocny komfortowy EuroNight "Roma" do Szwajcarii. Chyba wzorują się na nas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gocylas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2011

PostWysłany: 24-01-2012, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Hej. Kombinuję cały czas wyjazd do Włoch omijający Austrię - i myślę dostać się do miejscowości przygranicznych słoweńsko-włoskich , np. Nova Gorica -
potem Gorizia (Włochy) i dalej w głąb koleją , ale w rozkładach są tylko połączenia do 9 czerwca. Czy to znaczy , że w okresie letnim tam pociągi wcale nie kursują (planuję koniec sierpnia), czy może jest to związane z jakąś zmianą rozkładu? Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 25-01-2012, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie jakaś zmiana rozkładu (druga niedziela czerwca). Tak samo praktykują francuzi. Musisz poczekać do początku czerwca, aby zobaczyć rozkład na następne pół roku. Kto wie - może chociaż na lato przywrócą połączenie Wenecja - Budapeszt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurostar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2006
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-02-2012, 23:28    Odpowiedz z cytatem

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/6772/Trudniejszy-dojazd-do-Wloch-z-FIP-em.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Niunia Płeć:Kobieta
Nowy


Dołączyła: 29 Lut 2012

PostWysłany: 29-02-2012, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Witam, mam zamiar jechać z rodziną na FIP do Rzymu . W związku z tym, że rodzina nie ma biletów FIP na Austrie najtaniej chyba jechać z Monachium do Rzymu pociągiem CNL. I pytania praktyczne:
1.Czy miejscówkę (w dwie strony) kupię w kasie międzynarodowej w Polsce? A jak tak czy cena w przeliczeniu będzie mniej więcej taka jakbym kupił w kasie w Niemczech (podobno 5 euro). Bilety FIP będę miał na Niemcy i Włochy, więc nie powinno być problemu.
2.Czy przejeżdżając przez Austrię przychodzi austriacki konduktor i sprawdza bilety? Jeżeli tak to czy bierze jakąś kwotę za wypisanie i czy można na niego spokojnie czekać czy trzeba iść go szukać w pociągu. Podobno w pociągach CNL w nocy nie chodzą sprawdzać bilety?
3. Od jakiej stacji, do jakiej stacji należy kupić bilet? Chodzi o to żeby nie wyszło w taryfie międzynarodowej. Niby można kupić od pierwszej stacji położonej w Austrii do ostatnie stacji przed granicą austriacko-włoską, ale czy konduktor nie będzie chciał żeby na tej ostatniej stacji przed granicą wysiąść?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

orbit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Kwi 2012

PostWysłany: 22-05-2012, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Niunia napisał/a:
Witam, mam zamiar jechać z rodziną na FIP do Rzymu . W związku z tym, że rodzina nie ma biletów FIP na Austrie najtaniej chyba jechać z Monachium do Rzymu pociągiem CNL. I pytania praktyczne:
1.Czy miejscówkę (w dwie strony) kupię w kasie międzynarodowej w Polsce? A jak tak czy cena w przeliczeniu będzie mniej więcej taka jakbym kupił w kasie w Niemczech (podobno 5 euro). Bilety FIP będę miał na Niemcy i Włochy, więc nie powinno być problemu.
2.Czy przejeżdżając przez Austrię przychodzi austriacki konduktor i sprawdza bilety? Jeżeli tak to czy bierze jakąś kwotę za wypisanie i czy można na niego spokojnie czekać czy trzeba iść go szukać w pociągu. Podobno w pociągach CNL w nocy nie chodzą sprawdzać bilety?
3. Od jakiej stacji, do jakiej stacji należy kupić bilet? Chodzi o to żeby nie wyszło w taryfie międzynarodowej. Niby można kupić od pierwszej stacji położonej w Austrii do ostatnie stacji przed granicą austriacko-włoską, ale czy konduktor nie będzie chciał żeby na tej ostatniej stacji przed granicą wysiąść?


Znasz już może odpowiedzi na Twoje pytania? Mam zamiar wybrać się w taką samą trasę i te informacje byłyby bardzo pomocne. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

knur79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2011

PostWysłany: 03-06-2012, 00:34   NAJTANIEJ DO WŁOCH RODZINA PRACOWNIKA!!! Odpowiedz z cytatem

Znakomite połączenie dla rodziny pracownika omijające AustrięSmile
Wyjazd ok 6 rano z Warszawy do Breclav ( EC Polonia), tam 15 min na przesiadkę i dalej EC Slovan do Budapest Keleti i we wtorki i piątki ok 18 odjeżdża pociąg do Puli(T3-20 e, bc6 -13 e), wysiadamy o 6 rano w Ljublanie skad o 6;20 mamy osobowy do stacja Nova Gorica przechodzimy pieszo do Gorizi i łapiem pociąg do Venezi:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

paawelpl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Cze 2012

PostWysłany: 25-06-2012, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Knur79
Nie wiesz czy w Chorwacji obowiązkowa jest rezerwacja? Bo wybieram się po raz 1 na fip do Włoch i nie mam pewności
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mookie Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 29 Cze 2012

PostWysłany: 29-06-2012, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się tylko, czy naprawdę trzeba tak bardzo kombinować z jazdą "objazdem". Przecież Austrię przecina się na niewielkim fragmencie, za który bilet z 50% zniżką nie powinien przekroczyć kwoty 10 euro.

Pytanie: jakie są kwoty rezerwacji biletu do FIP na pociągi Frecciarossa i Frecciargento? Którą z opcji należy zaznaczyć kupując bilet przez internet, aby dokonać zakupu dopłaty do FIP?

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl