Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 127, 128, 129  Następny
Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov
Autor Wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 19-11-2013, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Very Happy Evil or Very Mad Tomato7, Z takiego układu rzeczy większość użytkowników tutejszego forum zdawała sobie sprawę jeszcze przed zakończeniem realizacji inwestycji, gdy był wiadomy jej faktyczny zakres. Jeżeli charakter punktualności przewozów utrzyma się, to nie wykluczone, iż PLK przystąpi do szybkiej odbudowy mijanki, bo OIDP UMWD był wkurzony z tej przyczyny, tzn. zaniechania odbudowy posterunku ruchu (w przeszłości składano nawet interpelacje do dawnego Ministra Infrastruktury w tej sprawie)...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-11-2013, 22:12   

Ja się tylko dziwię, że nie dokonano reelektryifkacji SZPG-Korzeniów (CzR), bo w sumie zamiast złomów z GW Train Regio mogłyby dojeżdżać do Czech polskie EN71 lub Impulsy w ramach ZVON.
Powrót do góry

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 19-11-2013, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Jak już elektryfikować do Kořenova, to lepiej za jednym zamachem aż do Tanvaldu. Widok polskiego EN71 wspinającego się po zubačce - bezcenny Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 19-11-2013, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Petrik Ja to wiem, Ty to wiesz, forumowicze także to wiedzą Very Happy Organy zarządzające już niekoniecznie co widać po załączonej sytuacji. Ktoś się w UMWD obudził z ręką w nocniku i teraz może się wkurzać a pociągi jak łapią opóźnienia tak łapią je dalej...
W ogóle mnie śmieszy sytuacja że zamknięto linię gdy było 20 km/h szlakowej, teraz po wydaniu kilkudziesięciu milionów złotych jest też 20 kim/h przez ograniczenia bo ktoś prowadnicy nie zamontował... No normalnie polska Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 19-11-2013, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z przepisami bez prowadnic nie powinien być wznowiony ruch

@krkonos
To może od razu do Liberca ? Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 19-11-2013, 23:28    Odpowiedz z cytatem

No to jestem ciekaw co na to UTK bo ostatnio są coś cięci na PLK Razz
Rzeczony film gdzie wszystko widać:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 20-11-2013, 00:08    Odpowiedz z cytatem

No, moim zdaniem EN71 (np. 034) to gorszy złom od 810 GWTR. Nie w tym jednak tkwi sprawa - przewoźnik oferuje to, co organizator zamawia. ZVON w dodatku nie ma nic wspólnego z Czechami (wiadomo), to podmiot prawa niemieckiego organizujący przewozy na terytorium jednego z krajów związkowych RFN Smile

Virakocha, przypominam, że drut kosztuje (powiedzmy, znając czeskie realia, w tym przypadku ok. 50-60 mln zł na całym odcinku), w przypadku elektryfikacji do Kořenova konieczna byłaby budowa podstacji.

Tomato7 - jesteś pewien, że są cięci? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak wygląda wiadukt (żelbetowy, wąski) prowadzący nad linią tuż za Piechowicami? Wysłałem nawet w tej sprawie maila do UTK, niżej załączam odpowiedź z 23 października br.:

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na przesłane przez Pana w dniu 2 sierpnia 2013 r. zgłoszenie dotyczące zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego informuję, że upoważnieni pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzili działania monitorująco - sprawdzające. W trakcie realizowania tych czynności ustalono, że na linii kolejowej nr 311 prowadzone są kolejowe prace modernizacyjne i nie jest ona eksploatowana z wyjątkiem sporadycznego ruchu towarowego od stacji Jelenia Góra do stacji Piechowice. Przedmiotowy wiadukt, usytuowany nad linią kolejową nr 311 na nie eksploatowanym obecnie odcinku jest w złym stanie technicznym i wymaga naprawy celem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Zakończenie prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 311 planowane jest na miesiąc listopad 2013 r.
W imieniu Prezesa UTK wyrażam serdeczne podziękowanie za przesłane informacje dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości i zapraszam do dalszej współpracy w ramach prowadzonej w Urzędzie Transportu Kolejowego skrzynki bezpieczeństwa.
Z poważaniem,


To, że wymaga naprawy, stwierdziłbym nawet będąc po pięciu głębszych... więc poczekajmy do momentu zawalenia się przeprawy, problem rozwiąże się w sam raz Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-11-2013, 00:55    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 z tego co mi wiadomo to podobno urząd (nie wiem już czy UMWD czy UMWW czy oba) nie chce dopłacać do składu wagonowego dotacji i dlatego lata on na klopach. O ile jadą w dermie, deluxy czy spoty to ok, nie ma tragedii. Jednak na plastiku albo na dykcie (deska obszyta welurkiem) to kpina z pasażerów. Z resztą od dawna powtarzałem że powinna wrócić 3 klasa w Polsce właśnie na składy które jeżdżą na plastikach i takich dyktach Very Happy Również wliczam w to szynobusy z twardymi siedzeniami (np. SA108, SA109).


krkonoš remonty na 274 i wyżyłowane (o jakichś rezerwach czasowych można tu jedynie pomarzyć) do granic możliwości czasy przejazdu na tej linii. Stąd takie opóźnienia - latem nie było dnia żeby Kamieńczyk nie wyłapał +15 czy +20 minut pleców, no standard. Ilekroć jadę nim, nawet teraz jesienią to zawsze te +15 standardowo wyłapie.


Virakocha w ramach kolei aglomeracyjnej JG i dalszej modernizacji linii do Szklarskiej ma być zrobiony remont i modernizacja JG - Piechowice z 60 do 80 na całej długości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cebulka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 16 Wrz 2013

PostWysłany: 20-11-2013, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy się śmiejecie z tym Libercem czy to prawdziwa propozycja, ale ja bym była za Smile

Hmm do tej pory widziałam jeden pociąg jadący przez Szklarską po nowych torach. Ale nie ze mną w środku. Jakoś ciągle mi do tego pociągu daleko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 20-11-2013, 13:29    Odpowiedz z cytatem

Flanker napisał/a:
krzychu12231 z tego co mi wiadomo to podobno urząd (nie wiem już czy UMWD czy UMWW czy oba) nie chce dopłacać do składu wagonowego dotacji i dlatego lata on na klopach. O ile jadą w dermie, deluxy czy spoty to ok, nie ma tragedii. Jednak na plastiku albo na dykcie (deska obszyta welurkiem) to kpina z pasażerów. Z resztą od dawna powtarzałem że powinna wrócić 3 klasa w Polsce właśnie na składy które jeżdżą na plastikach i takich dyktach Very Happy Również wliczam w to szynobusy z twardymi siedzeniami (np. SA108, SA109).


To UMWD nie życzy sobie na swoim terytorium składów wagonowych. UMWW planował, aby wszystkie pociągi Poznań - Wrocław jeździły na wagonach (mniej połączeń = więcej ludzi = bardziej pojemny skład), ale wobec stanowiska Dolnego Śląska pojadą jednak klopy. No cóż, najwidoczniej na kampanię reklamową Jurkowlańca z Impulsem w tle są pieniądze, a na droższe składy nie. Smile

Co do Kamieńczyka, to możecie być spokojni. Jeździ i ma jeździć na wagonach, problem leży po stronie PR. Ostatnio są problemy z lokami, nasze czeskie przyjaciółki dosyć często padają, z czekoladami też bywa różnie. Jak wystąpi taka kryzysowa sytuacja w Poznaniu, to nie zastanawiają się, tylko od razu podstawiają kibla. EN57 zdarza się ostatnio nawet na "Sokolikach".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-11-2013, 15:02    Odpowiedz z cytatem

audrin ja nie mówię że jednostka jest całkowicie be na Kamieńczyku. Choćby na ED72 albo na kiblach de luxach (siedzenia) byłbym jak najbardziej zadowolony. Również miękka derma też by była ok. SPOT już za twardy na tak długą trasę, z kolei plastiki i dykta to pomyłka. Nie muszą jeździć wagony na Kamieńczyku, mogą być jednostki ale powinny być wygodne. Jeśli chodzi zatem o kible to jak ma Kamieńczyk na stałe na klopach lata to niech nie dają na niego dykty, plastików i SPOTów - na to powinien być uczulony dyspozytor.

Latem nawet lepiej się jednostki spiszą niż wagony, bo już kilka razy w tym roku Kamieńczyk jechał bez bonanzy i korytarze oraz wejścia do wagonów były tak zawalone rowerami, że musiałem się desantować oknem do przedziału przy wsiadaniu we Wrocławiu i na czworaka po tych rowerach iść do wyjścia przy wysiadaniu w Sędzisławiu.Poza tym zimą to też zda egzamin - narty, snowboardy, ogromne plecaki itd. to wszystko dobrze się wiezie w bonanzach albo klopach, w zwykłych przedziałowych dwójkach jak jedzie dużo ludzi stanowi taki bagaż cholerny problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 20-11-2013, 16:19    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
Zgodnie z przepisami bez prowadnic nie powinien być wznowiony ruch

Co to są te prowadnice, jak wyglądają i do czego służą?

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2013, 16:29   

Umożliwia prowadzenie ruchu na ostrych łukach i podjazdach.
Powrót do góry

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 20-11-2013, 16:38    Odpowiedz z cytatem

ID-1 (D-1)
Cytat:
§ 8 Pkt.3. W uzasadnionych przypadkach, w torach głównych zasadniczych i szlakowych położonych w łukach o promieniach 300 m i mniejszych, przy szynie wewnętrznej powinno się układać prowadnice z szyn starych użytecznych lub kształtowników stalowych.

Głównym zadaniem prowadnicy jest minimalizacja zużycia szyny zewnętrznej.

Wyglądają następująco:
LINK

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 20-11-2013, 18:29    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
ID-1 (D-1)
Cytat:
§ 8 Pkt.3. W uzasadnionych przypadkach, w torach głównych zasadniczych i szlakowych położonych w łukach o promieniach 300 m i mniejszych, przy szynie wewnętrznej powinno się układać prowadnice z szyn starych użytecznych lub kształtowników stalowych.

Głównym zadaniem prowadnicy jest minimalizacja zużycia szyny zewnętrznej.


Dokończę : poprzez przenoszenie obciążeń zestawów na prowadnicę.
Czyli odciążamy szynę zewnętrzną na łuku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 93 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl