Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Do Bierunia - koleją
Autor Wiadomość

Gonza Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 20-05-2011, 21:21   Do Bierunia - koleją Odpowiedz z cytatem

W czwartek (19.05.) odbył się pilotażowy przejazd koleją z Tychów do Bierunia. Ta trasa ma być niebawem zrewitalizowana i służyć m.in. pracownikom Fiat Auto Poland. W podróży wzięli udział przedstawiciele Tychów i Bierunia, urzędu marszałkowskiego i spółek PKP.

Reaktywacja linii od lat nieczynnej dla przewozów pasażerskich to złożone przedsięwzięcie, wymagające współpracy samorządów, kolei, władz wojewódzkich i państwowych. Wspólna przejażdżka miała służyć ocenie stanu infrastruktury oraz oszacowaniu potrzeb i możliwości wszystkich zainteresowanych stron. W podróży uczestniczyła też Elżbieta Pierzchała, przedstawiciel sejmowej komisji infrastruktury. - Zaczniemy od modernizacji odcinka z Tychów do Bierunia Starego. Do tego przystępujemy od razu – powiedziała po obejrzeniu trasy. - Potem połączenie do Bierunia Nowego i dalej, do Oświęcimia.

Dla Tychów najważniejszy jest odcinek do Bierunia Starego i połączenie z zakładem FAP. Pracownicy Fiata mogliby korzystać ze stacji Bieruń Stary lub dawnej Tychy Fabryka. Obie stacje leżą dziś w granicach administracyjnych Bierunia i to prawdopodobnie gmina Bieruń musiałaby pokryć koszty ich remontu.

- Tychom bardzo zależy na rozwoju połączeń kolejowych z sąsiednimi miastami - mówi Ewa Grudniok, rzecznik prasowy urzędu miasta. - Inwestujemy w centra przesiadkowe i nowe przystanki kolejowe. Również burmistrz Bierunia zadeklarował gotowość do inwestycji w remonty stacji.

Nie było jeszcze analizy finansowej, ile całe przedsięwzięcie miałoby kosztować miasto Tychy. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób gminy oraz spółki kolejowe podzielą się kosztami. Podczas czwartkowego spotkania pojawiały się różne pomysły. Samorządy Tychów i Bierunia mogłyby sfinansować remont przystanków kolejowych lub zamiast tego partycypować w kosztach utrzymania połączenia. Infrastruktura pozostałaby wówczas zadaniem państwa, które realizowałyby PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Energetyka. Rozmowy będą prowadzone w najbliższych tygodniach.

Źródło: http://www.tychy.pl/News/exeConcrete/?mid=2&id=9029
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 23-05-2011, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Od Bierunia Starego do Bierunia Nowego to linia? - bocznica? kopalni Piast. W latach 80 i 90 z Tychów do kopalni Piast ( przez Tychy Miasto i Bieruń Stary) kursowały pociągi osobowe. Podobno na terenie kopalni są jeszcze pozostałości po peronach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl