) a grupka Miłośników Kolei chce wszystko spieprzyć, bo nagle chcą aby pociąg jechał p. Ostrów Wlkp. i Łódź. Panowie z Ostrowa i Łodzi przemyślcie swoje postępowanie, bo takim działaniem możecie doprowadzić do tego, że ten pociąg nigdy nie wyjedzie na tory!
No i niech nie jedzie, nie zapominaj, że to jest najkrótsza droga z Warszawy do Wrocławia. I taka miała być idea pociagów InterRegio krótka, a zarazem tania podróż.
Dla ciebie to może i nie jechać bo pociągi do Wrocławia i Warszawy masz a dla mieszkańców Kłodzka i Międzylesia ten pociąg to jedyne okno na świat- szansa dalekobieżnego połączenia. Cóż chciwość i egoizm widzę, że nie mają granic u niektórych. To ja w takim razie proponuję co innego: Panowie z Dolnego Śląska piszmy do PR pisma z prośbą o uruchomienie tego pociągu w obecnie proponowanej relacji i zobaczymy kto wygra. A Dolny Śląsk ma dużo większe poparcie. To taka moja propozycja.
Mój drogi poprzedniku nie zapominaj, że rolą InterRegio jest zarabianie na siebie, a przetrasowanie na Ostrów spowoduje zmniejszenie zainteresowania tą relacją.
sasho33, Dzięki za informację. Nie myślałem że to aż tak długo i że w nocy też tak szaleją. W czasie moderny PWK nie było nawet takich utrudnień choć pamiętam rozbicie Szczecinianina w Poznaniu na Poznań - Zielona Góra. Ale w tym momencie o ile dobrze pamiętam linia Zbąszynek - Gorzów jest objęta dofinansowaniem na międzywojewódzkie. Więc Warszawa - Zielona Góra/Gorzów nocny z podziałem i łączeniem w Zbąszynku w zamian za dzienny w mało ambitnych godzinach do Gorzowa.
Nie można. Zakaz przetaczania grup wagonów na Poznaniu Głównym jest od grudnia, ma być nadal i nie zapowiada się żeby go zlikwidowali.
sasho33, a dlaczego zakaz na poznańskim dworcu tak długo obowiązuje? Przecież to jest nienormalne. Wiele składów mogłoby być łączonych na stacji w Poznań Gł. w jeden, to nie można, bo jest zakaz. Czyżby było to spowodowane tym tandetnym remontem peronów? A nawet jeśli, to przecież prace trwają na peronach 1-3, więc pociągi do łączenia ewentualnie spokojnie można by kierować na perony 4-7. A tak na marginesie to właśnie przez ten zakaz przetaczania grup wagonów TLK do Gorzowa musi jeździć przez Bydgoszcz. Gdyby jeździł przez Poznań, to frekwencja byłaby na pewno lepsza niż teraz.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 14:56
Cytat:
Zresztą z punktu widzenia Międzylesia czy Kłodzka pociąg jadący przez Poznań jest bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem.
Dla mieszkańców Międzylesia i Kłodzka bardziej potrzebne jest połączenie z Poznaniem i szybki pociąg do Warszawy,
Po raz pierwszy zgodzę się z tobą całkowicie. Z małą uwagą iż czas jazdy będzie praktycznie identyczny oboma trasami.
Cytat:
Mój drogi poprzedniku nie zapominaj, że rolą InterRegio jest zarabianie na siebie
Wagonowe składy z bykami na czele w Jeleniej Górze jednak niestety Twoim słowom przeczą.
Ostatnio zmieniony przez Kuba MK dnia 05-06-2011, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Co do Jeleniej Góry pociągi z Rzeszowa i Świnoujścia na odcinku Wrocław- Jelenia Góra są dofinansowane przez UMWD i jadą jako Regio więc porównanie obu rzeczy nie jest do końca trafione.
to nie umieszczaj żadnych informacji bo i po co skoro nagle uważasz, że linia 200 i 14 to jakieś niepotrzebne cudo, które nadaje się do zaorania. Jak Ty ciągle swego czasu pisałeś Jelenia Góra to, tamto siamto i owamto nikt Ci jakoś nie mówił, że jesteś jak Ty to nazywasz grupką miłośników...
@kryniczanin, ZG z Wawą mogą być połączone EIC/Ex Lech, czy pośpiesznym d. Zielonogórzaninem w dzień. W nocy to komu zależy czy pojedzie 6, 8 czy 10h, skoro są pociągi które jadą jeszcze dłużej, też jadą dookoła i jakoś nikt nie narzeka. Przykład Szczecin - Przemyśl, p. Wrocław, Kołobrzeg - Kraków p. Warszawę, Gdynia - Katowice p. Białystok....
Dlaczego do tych połączeń nie masz pretensji, a każde zabranie głosu przez mieszkańców Ostrowa, Kalisza, Sieradza, Zduńskiej Woli, Łodzi krytykujesz? Mieszkasz tu i wiesz co jest naszemu regionowi potrzebne. Nie! Więc zajmij się Małopolską i nie wtykaj się do spraw Wielkopolski i Łódzkiego...
I tak samo @nynuś też jak pojawia się Ostrów to zaraz jakby tu nie wiem. Też chcemy mieć możliwość dobrych połączeń. Ale nikt nie pamięta, że dopóki nie było E20, linii 271 to wszystko jechało p. Ostrów i wówczas nikt nie mówił, że naokoło wszystko jedzie...
Pewnie wiesz, jakie słowo poprawiłem na czerwono?
@mk1992.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:02
Światowid, Dofinansowanie kibla i dofinansowanie składu wagonowego to nie jest to samo. Skład wagonowy kosztuje więcej.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:10
@Pitagoras23, aż tak bardzo w Ostrowie potrzebny jest pociąg do Międzylesia? Mieszkańcy Ostrowa w pierwszej kolejności powinni walczyć o lepsze połączenia z Poznaniem i z GOP-em. Dojedź z Ostrowa do Katowic poza sezonem. Dwa całoroczne pociągi - bieda z nędzą! Do Warszawy i Wrocławia macie na prawdę przyzwoitą ilość pociągów, tylko te dwa wspomniane przeze mnie kierunki jakoś tak leżą i kwiczą...
Po pierwsze nigdy nie powiedziałem że linia Wrocław- Ostrów- Warszawa nadaje się do zaorania, bo sam proponuje wydłużenie TLK 16100 z Warszawy do Jeleniej Góry przez Węgliniec. Co do Jeleniej Góry to moje propozycje nigdy nie były bezpodstawne i nigdy nie opierały się na zaoraniu czy też zmienianiu trasy względem połączenia jadącego inną trasą. Miłośnik Kolei to osoba, która myśli globalnie a nie jednostkowo. W moim odczuciu, jeżeli przez linię Zgorzelecką nie można puścić pociągu z Warszawy do Zgorzelca to można zmieniając jego kierunek puścić go do Jeleniej Góry, ale nie po to by moje miasto chełpiło się jakimś nowym połączeniem, ale dlatego , że po pierwsze dla linii Zgorzeleckiej jest to obecnie jedyne rozwiązanie w wykonaniu IC a po drugie trasa Jelenia Góra- Legnica- Wrocław objęta jest również dofinansowaniem ze strony MI.
Ale niestety większość Miłośników Kolei w ten sposób twierdzi, że myślę tylko o Jeleniej Górze i jak to powiedziała kiedyś pewna osoba chcę w ten sposób załatwić swoje prywatne interesy. Tylko po co i komu ma to służyć??
wagonowe składy z bykami na czele w Jeleniej Górze
I tu drogi kryniczaninie, muszę wtrącić się ja ! Nie zapominaj że Jelenia Góra jest podobnie jak wasz Nowy Sącz przedsionkiem kurortów i uzdrowisk! Pociągi wakacyjne są więc tu niezbędne, a są relacje takie jak Warszawa / Kraków/ Poznań- gdzie z Karkonoszy powinny obowiązkowo odjeżdżać całoroczne składy - bo takie tu jest zapotrzebowanie ! Piszę powinny bo w przypadku Krakowa od dość długiego czasu trudno o spełnienie tego warunku. Nie mniej składy wagonowe są tu jak najbardziej na miejscu. Weźmy już kultowego KAMIEŃCZYKA który z każdym rozkładem jazdy ma doczepiane coraz to nowe wagony a w tym rozkładzie ciągnie ich już 5 lub 6 i do stolicy Karkonoszy dojeżdża pełny. Podobnie zapewne będzie w przypadku rozpoczynających w wakacje kursowanie interREGIO BARBAKANi GALICJA przy czym ubolewam, że ten drugi będzie kursował wyłącznie w weekendy. Odwołałem się na początku do Nowego Sącza ponieważ z Jelenią Górą połączył go ten sam los kolejowego zadup*a . Oba miasta zostały pozbawione pociągów TLK (czyt. pośpiesznych) i zarówno dla Jeleniej Góry tak i dla Nowego Sącza, Bolesławca, Chełma czy Kłodzka, dobrym a w zasadzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest łączenie relacji tworząc tym samym sieć dalekobieżnych pociągów REGIO i interREGIO - o frekwencje byłbym spokojny - na 3 wagony znajdą się pasażerowie - a pasażerom należy się komfort jazdy niekoniecznie przylegający do tego z EN 57 - które w taryfie REGIO wypuściłbym max w trasę nie przekraczającą 250 km.
pitagoras23,Nie rozumiem o co Ci chodzi przecież wy w Ostrowie macie całoroczne połączenie REGIO do Kłodzka . Jedyne co bym w nim zmienił to całorocznie wydłużyłbym go do/z Łodzi Kal. Widziałbym bm też sprawne połączenie obiegów jakiś REGIO Łódź - Wrocław; Wrocław - Jelenia G. i z powrotem by stworzyć jeden pociąg WIDAWA będący składem w taryfie osobowej. W tej relacji nawet mógłby jechać na EN. Jak najbardziej jestem za przedłużeniem Prosny do Bolesławca a co do kłodzkiego interREGIO to chciałbym żeby została opcja przez Poznań (bo po wycięciu Szczelińca tego połączenia brakuje).
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 15:28
pitagoras23,
Jak cię proszę postudiuj trochę historię połączeń w Ostrowie Wielkopolskim i nie pisz bzdur.
Kiedy wszystko jechało przez Ostrów?
Większość połączeń z Warszawy do Wrocławia dawniej jeżdziła i tyle nic więcej
Połączenia Kraków / Śląsk - Poznań/Szczecin/Morze były dawniej podzielone na 3 części Przez Ostrów, Leszno, Zieloną Górę. Ostrów miał całość połaczeń przed II wojną światową gdzie Wrocław i Zielona Góra były w III Rzeszy.
Mam przytaczać rozkłady może taki 89-90 np. który zaczynałł się tuż przed wyborami kontraktowymi
Kraków, Śląsk przez Ostrów
84402 Ustka - Mysłowice 6 dni w roku
84504 Ustka - Mysłowice wakacje
7302 Poznań - Kraków "Wielkopolanin"
74102 Poznań - Katowice "Gwarek"
83206 Szczecin - Przemyśl (Świnoujście sezon)
84202 Kołobrzeg - Katowice
Leszno
83202 Szczecin - Przemyśl
83502 Szczecin - Kraków "Wawel" Świnoujście sezon Szczecin terminy
84302 Szczecin - Burgas sezon
73202 Poznań - Zakopane
73502 Szczecin/Poznań - Krynica 3 dni w tygodniu
84304 Szczecin - Budapeszt wakacje
84204 Szczecin - Katowice
83506 Kołobrzeg - Kraków sezon
Zielona Góra
84506 Szczecin/Kołobrzeg - Rybnik/Bielsko sezon
84502 Świnoujscie - Katowice/Rybnik sezon
8314 osobowy Szczecin - Kraków
Licząc połączenia sezonowe mieliście 6 na 17 połączeń więc około 40% o jakiej ty całości mówisz?
I powiedz mi czemu każde połączenie jakie jest zawsze musisz mówić że przez "Ostrów"
Ja nie trasuję każdego pociągu przez Nowy Sącz i nie każdy wyjeżdza z Krynicy.
Ostatnio zmieniony przez Bonifas dnia 05-06-2011, 15:44, w całości zmieniany 1 raz
W wykonaniu PR "Prosna" do Bolesławca jak najbardziej, ale weź pod uwagę też kwestię, że linia JG- Legnica- Wrocław jest objęta dofinansowaniem ze strony MI więc jak najbardziej jakiś pociąg tą trasą powinien jeździć.
Oglądnij sobie rozkład 2004-5 tam to dopiero była bida z nędzą. Zero całorocznych, jeden Kołobrzeg sezon. Teraz gdy się Ostrów odbił i to bardzo wielki płacz bo dwa połączenia? Lepiej było jak liczba wynosiła "zero"?
[ Dodano: 2011-06-05, 15:42 ]
Cytat:
Nie mniej składy wagonowe są tu jak najbardziej na miejscu
I tu się całkowicie nie zgodzę przez sytuację jaką mamy. Koszty wynajmu, dostępu, dramatyczne wydłużanie czasów jazdy w górach, brak lokomotyw do obsługi. ET22 nie wjedziesz na "Kryniczankę" ET41 nie zrobisz oblotu w Krynicy, ET21 które mogą jeżdzić gdy jeżdziły na Kraków - Tarnów w zastępstwie np an Cracovii lokowy kryzys zimowy 2006 dostawały w tyłek 100km/h że dużo bardziej defektowały a o EU07 zapomnij.
Cytat:
Weźmy już kultowego KAMIEŃCZYKA który z każdym rozkładem jazdy ma doczepiane coraz to nowe wagony a w tym rozkładzie ciągnie ich już 5 lub 6 i do stolicy Karkonoszy dojeżdża pełny.
Weż pomyśl o całorocznym "Kamieńczyku" z Poznania na EN71 w wersji deluxe jeżdzącym do Szklarskiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum