Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związek Pracodawców Kolejowych wypowiada PUZP
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-08-2011, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Narasta konflikt wokół wypowiedzenia przez Związek Pracodawców Kolejowych (ZPK) Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Spór zbiorowy SKK „Solidarność” z Zarządem ZPK:
http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=316564

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-08-2011, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Rozpoczęły się rokowania na nowym PUZP

W dniach 25-26 sierpnia po raz kolejny reprezentatywni przedstawiciele związków zawodowych działających w spółkach Grupy PKP spotkali się z Zarządem Związku Pracodawców Kolejowych podczas rokowań nad zaproponowaną przez ZPK treścią nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Pierwszą wątpliwość, którą poddano pod dyskusję wzbudził sam spis treści, z którego zniknął rozdział dotyczący czasu pracy oraz brak części załączników mówiących o dodatkach. Uzgodniono, że spis treści będzie modyfikowany w razie potrzeb w trakcie trwania negocjacji i uzgadniania poszczególnych zapisów.

Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP zaproponował zmiany zapisów w odniesieniu do przedstawionego przez pracodawców projektu Układu szczególnie w zakresie dotyczącym dodatków do wynagrodzenia, czasu pracy, ulg przejazdowych i deputatu węglowego - (szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie www.zzdrpkp.org.pl ).

Zgłoszono także wiele innych propozycji zmian zapisów w projekcie przedstawionym przez ZPK, ze strony naszych koleżanek i kolegów z innych organizacji związkowych. W większości nie zostały one zaakceptowanie przez przedstawiciela ZPK. W nielicznych przypadkach reprezentant ZPK przyjął proponowane przez stronę związkową uregulowania – do późniejszego rozpatrzenia.

Pod koniec drugiego dnia rokowań jeden ze związków oficjalnie oświadczył, że zaproponowane przez ZPK zapisy dotyczące rozwiązań w zakresie ulg przejazdowych są nie do przyjęcia.

Prezes ZPK stwierdził w odniesieniu do tego stanowiska, że na następnym spotkaniu ZPK zgłosi autopoprawkę do Art.11 PUZP i jego treść będzie ograniczona zdaniem mówiącym, iż zakres ulg przejazdowych będzie regulowany odrębnymi przepisami. Przepisy te mają zostać stworzone przez ZPK i wdrożone w trybie, który nie podlega negocjacjom.

Ze strony związkowej pojawiła się wówczas nowa propozycja zapisów i uregulowań w Artykule 11 Układu. Zaproponowano, aby uprawnienie do wykupu książeczki kuponowej przysługiwało emerytom i rencistom oraz aby pracownik miał możliwość wyboru rodzaju uprawnienia, jaki mógłby nabyć dla swojej rodziny – czy byłaby to książeczka kuponowa, czy ulga w wymiarze 80%.

Przedstawiciel ZPK oświadczył, że na następnym zaplanowanym spotkaniu przedstawi opinię na temat takiego rozwiązania.

Po pierwszych dwóch turach negocjacji nad kształtem nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, że nie jesteśmy ani o krok bliżej porozumienia. Nie zgodzono się na większość proponowanych przez stronę społeczną zmian. Według założeń i tłumaczeń przedstawiciela pracodawców nowy PUZP ma być tylko ramą uregulowań, jakie mają być zawarte w Zakładowych Układach Zbiorowych Pracy. Jednak po drugiej stronie stołu negocjacyjnego panuje przekonanie, że ramy te są w pewnych fragmentach co najmniej nieszczelne.

Kolejna tura rokowań odbędzie się w dniach 30-31 sierpnia 2011.

źródło: ZZDR PKP / Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 06-09-2011, 17:40    Odpowiedz z cytatem

ZPK o rokowaniach nowego PUZP

Według Związku Pracodawców Kolejowych, nowe, proponowane związkom rozwiązania utrzymują dotychczasowe zasady ulgowych przejazdów dla pracowników zatrudnionych w spółkach.

Pełny tekst Związku Pracodawców Kolejowych:

"W sierpniu bieżącego roku odbyły się dwie tury rokowań Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Zaproszone do rokowań Organizacje Związkowe, po przeanalizowaniu projektu układu przedłożonego przez Zarząd Związku, zgłosiły do niego szereg uwag. Wielodniowe dyskusje i argumentacje pozwoliły Związkowi Pracodawców Kolejowych przyjąć część zgłaszanych postulatów. Między innymi, w nowym projekcie znalazł się cały nowy rozdział, o którym dotychczas nie mówiliśmy, czyli rozdział poświęcony regulacjom związanym z czasem pracy. Z drugiej strony, zgodziliśmy się co do tego, że dokument nad którym procedujemy będzie konstytucją prawa pracy w grupie Spółek zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych, ale nie będzie on przesądzał o wszystkim w sposób szczegółowy. Powstało pytanie, czy nowy projekt pozbawia pracowników tych Spółek dotychczasowych uprawnień? Należy tu podkreślić bardzo wyraźnie, że nowe rozwiązania, o ile zostaną przyjęte w formule wynegocjowanej, nikogo nie pozbawią dotychczasowych uprawnień. Żaden z pracowników zatrudnionych w Spółkach zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych w wyniku podpisania i wprowadzenia nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy nie straci żadnego z dotychczasowych uprawnień. Rodzi się więc kolejne pytanie, jeżeli tak, to po cóż to zmieniać? I tu jest moment na to, ażeby odkłamać pewne mity, niedomówienia, nieporozumienia.

Spółki zrzeszone w Związku Pracodawców Kolejowych, jakkolwiek wszystkie mają rodowód z byłego przedsiębiorstwa PKP, to jednak zajmują się różną działalnością. Dotychczasowa konstrukcja Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy miała swoje korzenie jeszcze w dokumencie z 1999 roku, a więc z czasów kiedy funkcjonowało jednolite przedsiębiorstwo państwowe i można było dokonywać jednolitych regulacji dla całej firmy.

Podpisując nowy dokument w 2002 roku, który zaczął obowiązywać od stycznia 2003 roku, też byliśmy w zupełnie innej sytuacji. Otóż wtedy większość Spółek dopiero się organizowała. Większość z nich nie miała swojej zakładowej materii układowej, a więc Poonadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy, funkcjonujący od 2003 roku, również bardziej szczegółowo musiał regulować te kwestie.

Dziś sytuacja jest zgoła odmienna. Każda z trzydziestu kilku Spółek zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych posiada swój Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy. Zmiana Układu Ponadzakładowego nie powoduje automatycznych zmian w zakładowej materii układowej w tych Spółkach, co należy bardzo wyraźnie podkreślić, ale daje szanse, bo z pewnością trudno nie zgodzić się z tezą, że inne regulacje są wymagane w Spółkach przewozowych pasażerskich, a inne w Spółkach przewozowych towarowych, jeszcze inne u zarządcy infrastruktury, a inne w Spółce zajmującej się obsługą informatyczną. Zupełnie inaczej może to wyglądać w Telekomunikacji Kolejowej, a inaczej w Spółce zajmującej się szkoleniem, doradztwem, lub wypoczynkiem pracowników, dzieci i młodzieży.

Nowy Układ, który proponujemy, który negocjujemy takie szanse daje. Jedną z ważnych kwestii negocjowanych w nowym Ponadzakładowym Układzie Zbiorowym Pracy, jest kwestia uprawnień do ulgowych przejazdów kolejami. Trzeba wyraźnie podkreślić, że nowe rozwiązania przedstawione przez Związek Pracodawców Kolejowych, który proponuje je w imieniu przewoźników, w wersji akceptowanej przez pozostałych pracodawców, utrzymują dotychczasowe zasady ulgowych przejazdów dla pracowników zatrudnionych w Spółkach, a więc zachowują ulgę 99 proc. Zrównują co prawda wszystkie uprawnienia do podstawowego uprawnienia w klasie drugiej, ale pozostawiają możliwość jego rozszerzenia o uprawnienie do klasy dowolnej, pod jednym warunkiem, że uprawniony spełnia wymóg posiadania 15 lat pracy na kolei, a Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy określi kto za to rozszerzenie uprawnienia zapłaci. Dla emerytów i rencistów proponujemy powrót do ulgi 80 proc. Wykup tej ulgi byłby współfinansowany przez pracodawców. Dla uprawnionych członków rodzin, czyli współmałżonków i dzieci, proponujemy bilety kuponowe, a więc też coś, co przez dziesięciolecia funkcjonowało w Polskich Kolejach. A więc to rozwiązanie wydaje się optymalne i z pewnością zostanie ono zrealizowane ku zadowoleniu, mamy nadzieję wszystkich uprawnionych.

Rokowania na etapie projektu nowego układu, w ocenie Związku Pracodawców Kolejowych osiągnęły etap końcowy. 13 września br. Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych spotka się z Ponadzakładowymi Organizacjami Związków Zawodowych i będzie oczekiwał formalnych odpowiedzi na postawione pytanie, czy Związki Zawodowe są gotowe parafować, a następnie podpisać Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy w formie wynegocjowanej. Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych jest głęboko przekonany, że odpowiedź będzie pozytywna, ale należy również rozpatrywać wariant odpowiedzi negatywnej. I co wtedy? Otóż jedno należy stwierdzić w sposób zdecydowany. Niezależnie od tego, czy nowy Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy będzie obowiązywał od pierwszego stycznia 2012 roku, pracodawcy zrzeszeni w Związku Pracodawców Kolejowych zapewnią swoim pracownikom i innym uprawnionym możliwość korzystania z ulg przejazdowych, na zasadach zaproponowanych w projekcie układu. A więc, nieprawdą jest jeżeli ktoś mówi, że brak układu spowoduje utratę tego uprawnienia. Brak układu od pierwszego stycznia 2012 roku, nie zmieni też nic w zakładowej materii układowej, chociaż należy wyrazić przekonanie, że taka sytuacja nie nastąpi.

Związek Pracodawców Kolejowych będzie dążył do ciągłych negocjacji, ażeby doprowadzić do porozumienia, a Związki Zawodowe reprezentujące Załogę, zapewne dołożą wszelkich starań, żeby w stosownym czasie Układ został zawarty.

Zarząd Związku Pracodawców Kolejowych wyraża nadzieję, że po 13 września br. poinformuje Państwa o zakończeniu rokowań, parafowaniu Układu i wyznaczeniu terminu jego podpisania tak, ażeby od pierwszego stycznia 2012 roku nowy Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy obowiązywał we wszystkich Spółkach zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych."

Związek Pracodawców Kolejowych

źródło: KOW

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 06-09-2011, 23:04    Odpowiedz z cytatem

a ktoś wie ile takich biletów będzie dla rodziny?

[ Dodano: 13-09-2011, 14:27 ]
PKP Intrercity gotowe świadczyć ulgi dla kolejarzy w 2012 roku

Podczas trwania spotkania negocjacyjnego nad Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy, którego ciąg dalszy został wyznaczony na 6 października br., Zarząd spółki PKP Intercity przesłał do wiadomości Federacji ZZP PKP pismo skierowane przez siebie do Związku Pracodawców Kolejowych, o treści następującej:
"w związku z licznymi zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi zasad obowiązywania uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych na rok 2012 dla pracowników, emerytów i rencistów kolejowych oraz członków ich rodzin, w świetle dyskusji na temat Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, Zarząd „PKP Intercity" S.A. wyraża możliwość ponownego przeanalizowania zagadnienia i utrzymania na dotychczasowych zasadach (z 2011r.) uprawnień do ulg przejazdowych."

Oznacza to, iż obie największe spółki przewozów pasażerskich w Polsce zmieniły swoje wcześniejsze stanowiska i wydaje się, że poza oporem Związku Pracodawców Kolejowych nic już nie stoi na przeszkodzie, by uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych na obecnych zasadach obowiązywały przynajmniej do końca przyszłego roku, tj. 31 grudnia 2012 roku.

www.rynek-kolejowy.pl

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-09-2011, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Związki nie parafowały projektu PUZP

Spotkanie prezesa Związku Pracodawców Kolejowych ze związkami zawodowymi zakończyło się fiaskiem. Strona związkowa uważa, że projekt układu zakładowego nie zmienił się znacząco od przedstawionego w lipcu.

Według informacji nadesłanej przez Federację Związków Zawodowych Pracowników PKP, prezes ZPK Krzysztof Mamiński oczekiwał, że na spotkaniu dojdzie, co najmniej do parafowania nowego Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Jednak strony nie doszły do porozumienia. Członkowie Federacji są zdania, że przedstawiony projekt PUZP „podległ jedynie kosmetycznym zabiegom i niewiele różnił się od pierwotnego projektu przedstawionego przez ZPK na początku negocjacji w lipcu.”

FZZP PKP nie wyraziła zgody na parafowanie dokumentu, gdyż na mocy obowiązującego porozumienia z 2009 r. przepisy regulujące uprawnienia do ulgowych przejazdów, obowiązują do końca 2012 r. Federacja posiada opinię prawną potwierdzającą ten stan rzeczy.

Wiceprzewodniczący Federacji, Dariusz Browarek, przedstawił również stanowisko zarządu spółki Przewozy Regionalne, wyrażone w piśmie do zarządu ZPK, w którym PR zwracają się z wnioskiem o przyjęcie przez przewoźników interpretacji odnośnie stosowania uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych zawartych w porozumieniu do końca 2012 r.

W przypadku, gdyby związki zawodowe poparły projekt PUZP przedłożony przez ZPK, aktualne porozumienie przestałoby obowiązywać. W związku z tym Federacja zasugerowała, aby wznowić negocjacje po uzyskaniu interpretacji przepisów porozumienia ze strony pozostałych przewoźników.

Gotowości do parafowania nowego PUZP nie wyraziły także pozostałe, obecne na spotkaniu centrale związkowe. Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ „Solidarność” oraz Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zaproponowały cofnięcie wypowiedzenia obecnie obowiązującego PUZP i wprowadzenie do niego zmian w formie protokołów dodatkowych, na co – jak informuje komunikat Federacji - prezes Mamiński nie wyraził zgody. Odpowiadając na propozycję związków Mamiński oznajmił, że przewiduje jedynie możliwość negocjacji nad nowym projektem.

Kolejne spotkanie negocjacyjne zostało zwołane na 6 października 2011 r.

źródło: FZZP PKP / KOW

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-09-2011, 23:29   Za wypowiedziany PUZP - akcja protestacyjna Odpowiedz z cytatem

Komunikat dotyczący protestu przeciwko wypowiedzeniu Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych u pracodawców zrzeszonych w Związku Pracodawców Kolejowych

Od 1 lipca 2011 r. Związek Pracodawców Kolejowych wypowiedział Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy, którego zapisy stosowane są w spółkach kolejowych.

Wypowiedzenie układu grozi tym, że od 1 stycznia 2012 r. kolejarze mogą utracić uprawnienia i dodatki do wynagrodzenia takie jak np.: dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych, w niedzielę i święta, za pracę w porze nocnej, jednoosobową obsługę trakcyjną, nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne, premia oraz uprawnienia do świadczeń przejazdowych.

Wypowiedzenie układu w okresie, kiedy kolejowe spółki przygotowywane są do prywatyzacji godzi w proces dialogu społecznego oraz uregulowania stosunków pracowniczych z pracodawcami, opartymi na materii układowej. Zdaniem związków takie postępowanie ZPK ma znamiona konfrontacji, prowadzącej do sprowokowania niepokojów społecznych na kolei.

Dlatego żądamy od Związku Pracodawców Kolejowych wycofania wypowiedzenia Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz respektowania świadczeń przejazdowych na dotychczasowych zasadach nie krócej niż do 31 grudnia 2012 r.

W przypadku niewycofania wypowiedzenia PUZP w dniu 5 października br. przeprowadzona zostanie akcja protestacyjna kolejarzy. O formie i miejscach prowadzonej akcji protestacyjnej powiadomimy odrębnym komunikatem.

Apelujemy do całego środowiska kolejarskiego, emerytów, rencistów i pracowników o poparcie naszego postulatu i licznego udział w akcji protestacyjnej.

/-/ Henryk Grymel - SKK NSZZ "Solidarność"
/-/ Jan Piechel - FZZP PKP
/-/ Leszek Miętek - KKZZ

źródło: Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 29-09-2011, 06:48    Odpowiedz z cytatem

Kolejny raz to napiszę - wypowiedzenie jakiegokolwiek układu nie może być powodem akcji protestaycjnej. Po to jest zapis o półrocznym okresie wypowiedzenia, aby każda ze stron mogła z takiej formy rozwiązania umowy skorzystać.
Tak samo w czasie rokowań nowego układu nie można grozić strajkiem, ze jedna ze stron czegoś tam nie chce przyjąć.
Ciekawe wiec dlaczego tak wybitne jednostki związkowe podpisują się pod gniotem i namawiają ludzi do łamania prawa.
Panowie, weźcie się do pracy i wynegocjujcie nowy układ.
Jeżeli chodzi o ulgi, to czas na zmiany, bo to co jest obecnie, to patologia.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 29-09-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Do @klimeu44 - USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych
Rozdział 1 Przepisy ogólne
Art. 1.
Spór zbiorowy pracowników z pracodawcą lub pracodawcami może dotyczyć warunków
pracy, płac lub świadczeń socjalnych oraz praw i wolności związkowych
pracowników lub innych grup, którym przysługuje prawo zrzeszania się w związkach
zawodowych.

To jedno, a w sprawie patologii ulg przejazdowych napisz co powinno się zmienić a nie wypisuj pierduł. Najłatwiej jest krytykować wszysko i wszystkich nic nie proponując.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 29-09-2011, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Widzę, że nie rozumiesz podstawowej zasady. Jeżeli Twoi koledzy związkowcy podpisali umowę społeczną, a taką jest również PUZP, zgadzajac się w postanowieniach końcowych na m.in. zasady rozwiązania takiej umowy, to należy ustalenia respektować i uszanować tych, którzy wynegocjowali parę lat temu układ.
Przytaczasz artykulik ustawy, który w sposób ogólny wymienia to, czego moze dotyczyć spór zbiorowy. Jednak interpretacja, że można sobie postrajkować, bo zgodnie z prawem została wypowiedziana kiedyś zawarta umowa, a nam się to nie podoba jest dość dowolnym podejściem. Każda ze stron miała do tego prawo zachowujac zapisane zasady.

Co do ulg, to nie "pierdoły" kolego, tylko czas skończyć z fikcją. Pokaż mi bilet dla pracownika, który zawiera 99% zniżki.
Nie chce mi się juz pisać o watahach wszelkiego rodzaju uprawnionych (dzieci po emerytach, żon po emerytach, żon po rencistach, renty rodzinne, itd, itd.)

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TomekM Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2011

PostWysłany: 29-09-2011, 18:36    Odpowiedz z cytatem

matador: Pytałeś się o patologie - opiszę to z punktu widzenia pasażera, gdyż nie jestem pracownikiem PKP - codziennie dojeżdżam do pracy w Warszawie pociągiem TLK. 1 klasa zapchana jest przez kolejarzy, którzy płacą znikomy procent ceny biletu. Nie widzę powodu, dlaczego kolejarze i ich rodziny mają mieć zniżki w 1 klasie - 1 klasa powinna zapewniać minimum komfortu a nie podróżowanie w towarzystwie np. pań z kadr które koniecznie muszą omówić przepisy kulinarne...
A co do aspektów prawnych wypowiedzenia PUZP to proszę posłuchać wypowiedzi L. Miętka (2:45 nagrania)
http://www.youtube.com/watch?v=FdwyYcyzURw

_________________
w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 29-09-2011, 19:28    Odpowiedz z cytatem

i co z tego że rozmawiają o przepisach? Rozumiem że możesz mieć pretensje o to że piją/palą itp.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-09-2011, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Swoista gra wokół PUZP

- Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy jest ostatnią rzeczą, która łączy wszystkich kolejarzy - mówi Leszek Miętek, prezydent KKZZ.

"Wokół Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy jest toczona swoista gra. Póki co nie wiemy kto ją prowadzi i w jakim celu. Z deklaracji płynących od przewoźników wynika, że jest wola utrzymania obowiązujących przepisów porozumienia dotyczącego świadczeń przejazdowych do końca 2012 r. Jednak są to puste deklaracje, ponieważ nie mają odzwierciedlenia w ostatecznych ustaleniach Związku Pracodawców Kolejowych.

Powodem wypowiedzenia PUZP była kwestia zapisów o świadczeniach przejazdowych. Związki zawodowe pracowników kolejowych oczekują przyjęcia stanowiska w sprawie stosowania tego porozumienia - tak jak jest zapisane w obowiązującym układzie - do 2012 r., ze względu na to, że jest to ostatnia rzecz, która łączy wszystkich kolejarzy.

Nie możemy pozwolić, ażeby ten układ przestał obowiązywać. Nie możemy się zgodzić na propozycje składane przez ZPK w obecnej postaci. Zapisy w nowym PUZP są zbyt ogólne, w zasadzie o niczym nie przesądzają. Wygaśnięcie PUZP spowoduje, że zapisy o świadczeniach przewozowych nie będą obowiązywły pracowników Przewozów Regionalnych.

Rozesłaliśmy do wszystkich przewoźników pasażerskich zapytanie o przedstawienie stanowisk w kwestii stosowania porozumienia o świadczeniach przejazdowych do końca 2012 r. Oczekujemy, że spółki dadzą odpowiedź czy są gotowe je stosować, czy też nie. Do nas docierają sprzeczne informacje. Prezesi spółek deklarują, że mogą stosować dotychczasowe ustalenia, natomiast ich przedstawiciele na spotkaniach ZPK nie mogą dojść do porozumienia. Być może na przeszkodzi stoi brak właściwej komunikacji. Mam nadzieję, że wkrótce dostaniemy odpowiedzi i będziemy mieli pełną jasność, która ze spółek jest gotowa do stosowania tego porozumienia, a która nie."

Leszek Miętek, prezydent Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych

źródło: KOW

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 30-09-2011, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobra wypowiedź. Psuje calość podpis. Leszek Miętek jest Przewodniczącym KKZZ. Ach, ci dziennikarze. Kolejny przykład małej wiedzy i niekompetencji.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 18-10-2011, 14:47    Odpowiedz z cytatem

Źródło: ZZM

ZZ w sprawie PUZP.jpg
Plik ściągnięto 349 raz(y) 78.78 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bigfoot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Paź 2011

PostWysłany: 23-10-2011, 10:50    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem to nie związki zawodowe są złem.
Zło mieści się w sztucznym tworze, jakim jest ZPK.
To on powinien być natychmiast pogoniony.
Jak się obserwuje kolejne poczynania tego tworu, to skojarzenia na temat mafijnego układu są całkiem naturalnym skutkiem.
Inna sprawa, że związki zawodowe powinny natychmiast wystąpić z tego dziwnego układu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl