Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Proteza koniecpolska
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 15-11-2013, 09:18    Odpowiedz z cytatem

Komentarz z forum RK.

2013-11-07 17:22:29 Autor: Opolanin ---
@ Kolejarz 65

W temacie podejścia PLK do linii Opole Gł - Lubliniec: mam trochę zawodowo do czynienia z firmą remontującą odcinek Opole - Fosowskie i na moje pytanie, czemu wszystkie perony odbudowywane są w starej lokalizacji czyli w po stronie rezerwy pod II tor a nie po przeciwnej (po której zlokalizowane są słupy sieci trakcyjnej) zobaczyłem bezradnie rozłożone ręce i odpowiedź - taki jest projekt. Pokazuje to, jak bezmyślnie i krótkowzrocznie planowane są prace i wydawanie pieniędzy, a przecież jeżeli ta rezerwa jest, to po kiego h ... ją zaśmiecać. Zresztą kwestia dodatkowej reelektryfikacji, która wyszła dopiero po rozpoczęciu prac a nie na etapie opracowywania SIWZ (stan konstrukcji - wyłażące zbrojenie ze słupów widoczne gołym okiem) jest chyba tego najlepszym przykładem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-11-2013, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Co już zrobiono na linii między Częstochową i Fosowskiem?

Na odcinku tzw. protezy koniecpolskiej pomiędzy Częstochową a Fosowskiem trwają prace rewitalizacyjne. Wykonawca inwestycji – Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie robi wszystko, by pod koniec 2014 r. była możliwa jazda tym odcinkiem na trasie Warszawa - Wrocław z prędkością 120 km/h.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17054/Co-juz-zrobiono-na-linii-miedzy-Czestochowa-i-Fosowskiem.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-11-2013, 00:23    Odpowiedz z cytatem

PRK Kraków wykona rewitalizację toru na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.

Oferta PRK w Krakowie, czyli podmiotu zależnego Grupy ZUE, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Rewitalizacja toru zostanie wykonana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ - Częstochowa Stradom".
Wartość brutto złożonej przez PRK oferty wynosi 43 880 619 zł. Wartość netto złożonej przez PRK oferty 35 675 300 zł. Zadanie musi zostać wykonane w termin do 28 listopada 2014 roku.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49446/prk_krakow_wykona_rewitalizacje_toru_na_odcinku_koniecpol_czestochowa_stradom.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 26-11-2013, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Jak postępuje rewitalizacja "Protezy koniecpolskiej" do Fosowskiego:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49486/jak_postepuje_rewitalizacja_protezy_koniecpolskiej_do_fosowskiego.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 26-11-2013, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Wyremontują szlak Julianka - Turów.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na szlaku Julianka – Turów w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17127/Wyremontuja-szlak-Julianka-Turow.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 23-12-2013, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Kończą, kończą i skończyć nie mogą...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-01-2014, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Dworzec kolejowy na Stradomiu będzie musiał obejść się bez remontu.

Powstał w 1911 r. podczas przebudowy wąskotorowej kolei Herby - Częstochowa (otwartej w 1903 r.) na szerokotorową, "rosyjską", i przedłużania jej do Kielc. Wcześniej pociągi z Herbów kończyły bieg na stacji "Częstochowa I" położonej przy dzisiejszej ul. Boya-Żeleńskiego. Na rozstaw normalny linię przekuto podczas I wojny światowej.

Dworzec Stradom zbudowano z cegły i kamienia wapiennego, miał dwie kondygnacje i narożną wieżę. Zlikwidowano ją po II wojnie światowej, gdy podwyższano budynek o drugie piętro i go tynkowano. Ostatni remont dworzec przeszedł w 1990 r., przed VI Światowym Dniem Młodzieży: piaskowcem wyłożono hol i portal wejściowy.

Niestety, projekt idzie na półkę. - Na razie zrezygnowaliśmy z remontu. Decyzję podjęliśmy w oparciu o analizę możliwości komercyjnego zagospodarowania obiektu oraz jego stanu technicznego. Wynikało z niej, że dworzec jest w dobrej kondycji, a zainteresowanie potencjalnych najemców niewielkie - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu.

Więcej:
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,15199879,Dworzec_kolejowy_na_Stradomiu_bedzie_musial_obejsc.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-04-2014, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Urząd marszałkowski nie zamierza reaktywować połączenia Częstochowa - Lubliniec po zakończeniu remontu torów. Tłumaczy się nikłą frekwencją. Po "Protezie Koniecpolskiej" będą jeździć tylko pociągi EIC i EIC Premium?

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,15807770,Kolejowy_absurd__Nowe_tory_na_linii_Czestochowa__.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-05-2014, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Skrócenie czasu przejazdu o połowę na odcinku Fosowskie – Opole.

Odnowione perony z wygodnym dostępem do pociągów i ułatwioną obsługą dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu o połowę – takie będą efekty trwającej rewitalizacji linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole.
Głównym efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac na tej trasie będzie zwiększenie prędkości do 140 km/h (poprzednio obowiązywała prędkość 50-60 km/h). Takie przyspieszenie będzie możliwe m.in. dzięki reelektryfikacji linii oraz pracom z zakresu przebudowy urządzeń zabezpieczenia ruchu.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19430/Skrocenie-czasu-przejazdu-o-polowe-na-odcinku-Fosowskie-Opole.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-05-2014, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19653/Do-konca-roku-skoncza-remont-trasy-Koniecpol-Opole.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-08-2014, 09:36    Odpowiedz z cytatem

Pendolino Wrocław - Warszawa już w kolejowym rozkładzie jazdy.

Według planowanego rozkładu na trasie Warszawa - Wrocław kursować ma pięć par pociągów Pendolino. Dziennikarze "Rynku Kolejowego" dotarli nieoficjalnie do rozkładu jazdy pociągów EIC Premium, który obowiązywać ma od grudnia.
Z Warszawy Centralnej pendolino odjedzie o 6.20, 8.20, 13.20, 16.20, 18.20 (bez sobót). Z Wrocławia Głównego 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18 i 18.49.
Czas jazdy z Warszawy Centralnej do Wrocławia ma wynieść 3 godz. 42 min. Wszystkie pociągi zatrzymają się na stacjach: Warszawa Zachodnia, Częstochowa Stradom i Opole Główne. Ostatni pociąg z Warszawy i pierwszy do Warszawy będzie mieć postój także w Lublińcu.
Przyśpieszenie możliwe będzie po zakończeniu remontu linii Opole - Częstochowa, a także modernizacji tzw. protezy koniecpolskiej między Centralną Magistralą Kolejową a Częstochową.


Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16477511,Pendolino_Wroclaw___Warszawa_juz_w_kolejowym_rozkladzie.html#BoxBizTxt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 17-08-2014, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Arek napisał/a:
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19653/Do-konca-roku-skoncza-remont-trasy-Koniecpol-Opole.html


Uściślając,nie na odcinku Koniecpol-Opole,tylko na odcinku Żelisławice-Opole,więcej"byków"nie będę wypominał redakcji bądź co bądź fachowego? pisma,widać że artykuł przygotowany na kolanie a autor nie ma bladego pojęcia o położeniu i charakterystyce linii o której pisze.Zobaczymy też za czas jakiś,jak z jakością wykonywanego remontu,bo tamtędy z tego co wiem jeżdżą ciężkie towary z podkieleckich kopalń kruszyw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-08-2014, 10:04   

Pendolinem jednym torem z Częstochowy Sradom do Opola aż do wiosny?
Cytat:
Na „protezie koniecpolskiej” (linia nr 61 Kielce-Fosowskie) część prac, na dwutorowym odcinku Częstochowa-Lubliniec, zaplanowana jest do 2 lutego 2015 r., co wymuszać będzie ruch jednotorowy dwukierunkowy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53625/pkp_plk_zdazymy_z_przygotowaniem_tras_pod_pendolino.html
Powrót do góry

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 22-08-2014, 10:19    Odpowiedz z cytatem

A co,nie da się pendolinem po jednym torze jeździć,czy jak?Chyba aż taki zaborczy nie jest aby mu dwa tory naraz były potrzebne Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-09-2014, 20:37    Odpowiedz z cytatem

No nie wiem jak to będzie wyglądać. Trasa Częstochowa-Lubliniec-Opole będzie bardzo zapchana od grudnia.
Bedą pewnie długie postoje w Lublińcu i Częstochowie Stradom z powodu mijanek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl