Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 33, 34, 35  Następny
Modernizacja linii Katowice - Kraków
Autor Wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 14-11-2012, 17:32    Odpowiedz z cytatem

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/region-malopolski-zachodniej/1248930-paraliz-na-torach-wiodacych-z-krakowa-do-katowic.html

Paraliż na torach wiodących z Krakowa do Katowic
KOLEJ. Firma remontująca torowisko upadła. Pociągi wloką się z prędkością 20 km na godzinę!

Pasażerowie kolei podróżujący na trasie Kraków - Katowice masowo przesiadają się do minibusów. Powód? Podróż na tym odcinku pociągiem pospiesznym zajmuje im teraz nawet trzy godziny, a nie półtorej, jak przed remontem.
Już wiadomo, że utrudnienia znacznie przeciągną się w czasie, bo Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury (PNI), które wygrało przetarg na naprawę torowiska, ogłosiło upadłość. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe muszą szukać nowego wykonawcy, który upora się z zadaniem do końca 2015 roku, by zdążyć z rozliczeniem unijnej dotacji. Szanse na to są niewielkie.
- Kontrakt na modernizację trasy Sosnowiec Jęzor - Kraków Towarowa jest obecnie jednym z najtrudniejszych realizowanych przez PKP PLK. Ze względu na swoją sytuację jeden z wykonawców - PNI wstrzymał roboty - przyznaje Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Zaznacza, że kolej cały czas prowadzi rozmowy z PNI na temat możliwości dokończenia tej inwestycji. Na razie bezskutecznie. Zarówno prace projektowe, jak i same prace budowlane stoją.
- Nasze kilkumiesięczne intensywne zabiegi o kontynuację inwestycji nie spotykają się z pozytywną odpowiedzią ze strony PNI - przyznaje Maciej Dutkiewicz.
Jeśli sytuacji nie uda się rozwiązać i prace szybko nie ruszą, kolej może stracić część dofinansowania unijnego. To z kolei może skutkować tym, że w przyszłości trudniej będzie ubiegać się o kolejne pieniądze z budżetu Unii Europejskiej. - Robimy wszystko, by zapobiec temu czarnemu scenariuszowi i nie rozczarować pasażerów - zapewnia Maciej Dutkiewicz.
Pasażerów nie obchodzą jednak kulisy inwestycji, ale jedynie to, by podróż koleją była szybka i wygodna. Na razie przypomina ona raczej horror.
Anna Bogus z Trzebini co dzień dojeżdża pociągiem na uczelnię w stolicy Małopolski. W ciągu ostatniego tygodnia spóźniła się na wykłady tylko trzykrotnie.
- Pociąg miejscami wlecze się z prędkością około dwudziestu kilometrów na godzinę. Niespełna czterdzieści kilometrów z Trzebini pokonuje w ponad godzinę, a nawet półtorej. To absurd - denerwuje się kobieta. Kilka dni temu przesiadła się do minibusa.
- Busy z kolei są tak zapchane, że trudno nawet wejść do środka, nie mówiąc o godzinnej jeździe z przygarbioną głową - żali się kobieta.
Mimo wszystko woli przemęczyć się w ciasnym pojeździe i zdążyć do szkoly na czas, niż tracić go w przestronnych i coraz bardziej pustych wagonach.
Przytakuje jej Ozer Yildirim, który przed dwoma laty przyleciał z Turcji do Krakowa. Od kilku tygodni codziennie dojeżdża do Trzebini.
- By zdążyć na siódmą rano muszę wyjść z domu przed godziną piątą - mówi. Nie może zrozumieć, dlaczego na odcinku, który samochodem pokonuje się w pół godziny, podróż pociągiem trwa trzy razy tyle.
- Paliwo jest zbyt drogie na codzienne dojazdy. Do minibusa już raz się nie zmieściłem, a autobusy miejskie nie kursują w tym kierunku już wcale - denerwuje się Ozer. Uważa, że na czas utrudnień kolej powinna znacząco obniżyć ceny biletów.
Patryk Mamot z Chrzanowa, który dojeżdża do Krakowa do pracy, przypomina, że gruntowny remont torowiska z Krakowa do Katowic miał początkowo trwać do 2014, a nie 2015 roku. Kolej chwaliła się, że pociągi będą mogły pokonywać tę trasę z prędkością 160 km/h. - Jeśli w ogóle uda się doprowadzić inwestycję do końca, to i tak do tego czasu większość pasażerów na dobre pożegna się z koleją - uważa.
Wspomina, że jeszcze kilka lat temu z Trzebini do Krakowa jechało się tylko... 40 minut.
Magdalena Balicka
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DP się skompromitował i napisał probusiarski atrykuł. Podróż z Trzebini 30 minut do Krakowa to jest A4 a nie DK79 za którą się nie płaci a na której nieraz stoi się w korku od samej Trzebini do samego Krakowa.

Jechałem wczoraj 30118 i widziałem w Zabierzowie cała droga 774 i 79 była przykorkowana w obu kierunkach.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-01-2013, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Opieszałość w modernizacji tej linii przynosi dla przewożnika PKP Intercity fatalne skutki.
I tak: 10 połączeń dziennie realizuje od 20 stycznia LAJKONIK na trasie Kraków - Wrocław
Więcej: http://www.lajkonikbus.pl/-Rozk%C5%82ad-jazdy.php

Link-bus nie chce być gorszy. Szczegóły: http://www.link-bus.com/pl/rozklad-jazdy

Bywało że na jednym kursie jechały po 3 autobusy taka jest frekwencja. Ale co się dziwić skoro czas przejazdu z Wrocławia do Krakowa i odwrotnie, jest już tylko niewiele dłuższy od przejazdu pociągiem odcinka Katowice - Kraków i na odwrót, i wynosi niewiele ponad 3 godziny. Pociąg w tym czasie NIGDY SIĘ NIE ZMIEŚCI, bynajmniej nie za mojego życia ( mam nieco ponad 40 lat ). Cena jest też bardzo konkurencyjna, podstawowa to 35 złotych, a bywają kursy z ceną 29 złotych a nawet 25 złotych. Niech jeszcze wejdzie na tą trasę POLSKI BUS a pociągiem już naprawdę mało kto pojedzie! Ale skoro wypuszcza się kurę znoszącą złote jaja to czegóż można się spodziewać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28-01-2013, 12:40    Odpowiedz z cytatem

PKP Polskie Linie Kolejowe SA W niedługim czasie poznamy potencjalnych wykonawców rewitalizacji na trasie Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Prace na tym odcinku, które przywrócą pierwotne parametry tej linii kolejowej (m.in. prędkość maksymalną 120 km/h) zamierzamy wykonać do przełomu 2014 i 2015 roku. Ogłosiliśmy przetarg na rewitalizację kolejnego odcinka: Błotnica Strzelecka – Toszek – Paczyna. Przygotowujemy się do przeprowadzenia rewitalizacji na kolejnym odcinku: Gliwice Łabędy – Katowice – Sosnowiec Jęzor w drugim kwartale tego roku. Jest jeszcze nieco za wcześnie by mówić o szczegółach tego zadania. Efektem robót będzie przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych linii. Wciąż prowadzimy bardzo trudne rozmowy z liderem konsorcjum (spółka PNI) na temat wznowienia prac modernizacyjnych na trasie Sosnowiec Jęzor – Kraków Towarowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-01-2013, 23:39   

Autobus z Krakowa do Wroclawia jedzie 3 godziny. Nawet po modernizacji calej trasy pociagi beda potrzebowaly jakichś 3 i pol godziny Rolling Eyes nigdy na E30 nie bedzie 160 na calej dlugosci. Wniosek? Radze kazdemu zainwestowac we wlasna firme busiarska, bo kolej juz nigdy nie odzyska decydujacej roli na tej linii........ 265 km i 3 godziny - przeciez to jest czas przejazdu jak na CMK Shocked niezli są.
Powrót do góry

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28-01-2013, 23:43    Odpowiedz z cytatem

Prędkości będą następujące:
Wrocław Opole v160
Opole-Strzelce Opolskie Gliwice v120
Gliwice-Sosnowiec Jęzor v100-v120
Sosnowiec Jęzor Rzeszów v160
Z Krakowa do Wrocławia przez Strzelce Opolskie jest 256 km.
Pociągi powinny jechać krócej od autobusu, maksymalna prędkość autobusu na autostradzie to v100 dodatkowo drogą jest 270 km
Planowane czasy przejazdu dla kat EIC
-Wrocław-Opole 46 min 82 km średnia handlowa 107 km/h
Opole-Katowice 78 min 105 km średnia handlowa 80 km/h
Katowice-Kraków 50 min 77 km średnia handlowa 92,77 km/h
Nawet przy tak pesymistycznych założeniach prędkości handlowej czas przejazdu wyniesie 2 h 54 min.
Można wziąć pod uwagę też bardziej optymistyczne założenia
Dla Opole Gliwice średnią handlową 90 km/h
a dla Katowice Kraków średnią handlową 100 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 29-01-2013, 08:00    Odpowiedz z cytatem

tylko kiedy te prędkości stana się faktem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-01-2013, 08:01   

Cytat:
Planowane czasy przejazdu dla kat EIC


Mr. Green

Cytat:
Nawet przy tak pesymistycznych założeniach prędkości handlowej czas przejazdu wyniesie 2 h 54 min.


To wszystko ładnie wygląda na papierze, ale po co jechać 3 godziny EICem za 125 zł, skoro mozna jechac 3 godziny Lajkonik Busem za 38 zł? Kto bedzie przepłacał?

Z taryfa E to moze tamtedy jechac co najwyzej EC Wawel. Na EiC moze bedzie popyt, na jeden rano.
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 29-01-2013, 08:38    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, nawet ten jeden rano nie będzie miał specjalnego obłożenia. Prędzej EIC do Warszawy p. Katowice skorzystają z tego, niż np. Ex Wrocław - Przemyśl. Bardziej prawdopodobna wydaje mi się wersja, że jak dożyjemy końca remontu E-30, to na trasę Wrocław - Przemyśl zostaną częściowo skierowane składy z vmax 160 km/h (w końcu po coś modernizują te 68 wagonów), uzupełniane kursami Wrocław/Legnica/Zielona Góra - Kraków oraz Kraków - Przemyśl na ED74.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 29-01-2013, 10:29    Odpowiedz z cytatem

Wiesz Lajkonik jeździ 3 h 10 min a nie 3h, a i tak ten czas jest mocno przesadzony, wystarczy że coś się stanie na A4 i już jedzie 4 h. Ciężko mi uwierzyć że lajkonik jeździ przepisowo, przecież to nierealne by jechał przepisowo 100 km/h bo tyle może autobus na autostradzie.

[ Dodano: 29-01-2013, 10:40 ]
Można ten czas przejazdu skrócić jeżeli udałoby się przekonać Intercity że długie postoje na stacjach to głupota
Ja to widzę tak wszystkie TLK na trasie Wrocław-Rzeszów prowadzone lokomotywami na v160, likwidacja postojów TLK w Krzeszowicach, Oławie i Brzegu Postoje jedynie w Trzebini, Jaworznie Szczakowej, Mysłowicach, Katowicach, Zabrzu, Gliwicach, Strzelcach Opolskich, Opolu i Wrocławiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 29-01-2013, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Wiesz, TLK powinny się tam zatrzymywać ale po kija postoje po 5-10 minut czasem? W Katowicach TLK zawsze długo stoją, nie wiem po co aż tyle, chyba spokojnie można to skrócić. Wystarczy że czas jazdy pociągiem będzie porównywalny do autobusu, tak 3:20 h pociągiem TLK czy IR to będzie dobry wynik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-01-2013, 13:49   

O czym my mówimy, poki co to 3 godziny pociagiem to sie jedzie do Katowic. Modernizacji predko nie bedzie, watpie zeby przed 2020 r. ukonczono wszystkie prace Stalexport czuwa zeby tak sie nie stało.
Powrót do góry

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 29-01-2013, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Modernizacja rozpocznie się w drugiej połowie tego roku. Całość prac zakończy się w 2015 roku.
Cytat:
PKP Polskie Linie Kolejowe SA W niedługim czasie poznamy potencjalnych wykonawców rewitalizacji na trasie Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Prace na tym odcinku, które przywrócą pierwotne parametry tej linii kolejowej (m.in. prędkość maksymalną 120 km/h) zamierzamy wykonać do przełomu 2014 i 2015 roku. Ogłosiliśmy przetarg na rewitalizację kolejnego odcinka: Błotnica Strzelecka – Toszek – Paczyna. Przygotowujemy się do przeprowadzenia rewitalizacji na kolejnym odcinku: Gliwice Łabędy – Katowice – Sosnowiec Jęzor w drugim kwartale tego roku. Jest jeszcze nieco za wcześnie by mówić o szczegółach tego zadania. Efektem robót będzie przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych linii. Wciąż prowadzimy bardzo trudne rozmowy z liderem konsorcjum (spółka PNI) na temat wznowienia prac modernizacyjnych na trasie Sosnowiec Jęzor – Kraków Towarowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drTESLA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010

PostWysłany: 29-01-2013, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Wszyscy narzekają na PLK za fatalne utrzymanie linii Kraków Katowice. Trzeba jednak ich grzech zaniechania zrozumieć. Od tylu już lat było wiadomo że unia wyłoży pieniądze na modernizacja korytarza wschód-zachód. W tym czasie oczekiwania decydenci bali się wyłożyć pieniądze na wymianę nawet jednego rozjazdu czy paru podkładów. Z drugiej strony medalu PLK może się pochwalić remontem i przywróceniem przejezdności po piętnastu latach dwóch torów na dużej obwodnicy Krakowa,a po ośmiu latach na małej obwodnicy. Choć można się długo zastanawiać czy remont szczególnie dużej obwodnicy był uzasadniony. Co do spadającej frekwencji to nie ma się co dziwić. Wieżę jednak że po remoncie ludzie wrócą do kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 30-01-2013, 15:36    Odpowiedz z cytatem

leslaw napisał/a:
Planowane czasy przejazdu dla kat EIC
-Wrocław-Opole 46 min 82 km średnia handlowa 107 km/h
Opole-Katowice 78 min 105 km średnia handlowa 80 km/h
Katowice-Kraków 50 min 77 km średnia handlowa 92,77 km/h
Nawet przy tak pesymistycznych założeniach prędkości handlowej czas przejazdu wyniesie 2 h 54 min.
Można wziąć pod uwagę też bardziej optymistyczne założenia
Dla Opole Gliwice średnią handlową 90 km/h
a dla Katowice Kraków średnią handlową 100 km/h

I czym tu się chwalić? Najmocniejszy korytarz pasażerski w Polsce, a wyjdzie wielkie G. Gorzej niż nie powiem co. Czas Kraków Główny - Wrocław Główny dla pociągu TLK powyżej 3h (tak, trzech godzin) to jest porażka! EIC powinno jechać co najwyżej jak samochód, czyli maksymalnie 2h30'.
No ale tak to jest, jak trasę przez Strzelce, priorytetową dla pociągów pasażerskich dłubie się, zamiast robić nawet pod 200, bo geometria na to pozwala, a Opole-Wroc nie może się doczekać zakończenia, tylko wieczna dłubanina i ograniczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 30-01-2013, 22:59    Odpowiedz z cytatem

Można skrócić czas przejazdu nawet o te 30 min jeżeli zamiast wagonów puścimy EZT, akurat PKP IC kupują 20 EZT pod v160 może warto je skierować na trasę Wrocław-Rzeszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 14 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl