Przedstawiciele spółki PKP PLK informują, że planują przebudowę przejazdów. Jak podaje spółka, w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Trzebinia-Krzeszowice poprawione ma zostać bezpieczeństwo na styku toru i drogi, tworząc przejazdy i przejścia bezkolizyjne.
- W miejsce przejazdów na ul. Sienkiewicza i Zagrody zostaną wybudowane dwupoziomowe przejścia podziemne dla pieszych. Na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach w miejscu przejazdu zostanie wybudowana estakada. W celu zapewnienia komunikacji w miejscu zlikwidowanych przejazdów, przewidziano budowę drogi wzdłuż linii kolejowej po stronie południowej od Białki w Woli Filipowskiej. Rozpoczęcie prac zaplanowano na III kwartał 2014 r., a ich zakończenie na IV kwartał 2016 r. – zapewnia portal „Naszemiasto.pl” Jacek Karniewski, z zespołu prasowego PKP PLK.
O ile dobrze rozumiem to w ciągu najbliższego roku na odcinku Krzeszowice-Kraków nie ma się co spodziewać prac.
Na samą myśl o modernizacji trasy katowicko-krakowskiej drżę, choć oczywiście każde unowocześnienie się przyda. Niestety trasa między tymi dwoma miastami jest jedną z najcięższych jakie znam
Projekt „Budowa połączenia kolejowego MPL „Kraków - Balice" z Krakowem, odcinek Kraków Główny - Mydlniki - Balice" otrzyma na realizację ponad 200 mln zł ze środków Unii Europejskiej.
Podpisy pod umową złożyli członkowie zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Karol Depczyński i Andrzej Wojciechowski oraz p.o. dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Paweł Szaciłło.
W efekcie prowadzonych prac powstanie 10 kilometrów dwutorowego zelektryfikowanego połączenia kolejowego na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice. Dodatkowo zostaną wybudowane nowe oraz przebudowane istniejące obiekty budowlane oraz sieci i urządzenia. Maksymalna prędkość z jaką będą mogły po tej trasie przejeżdżać pociągi pasażerskie to 80 km/h, a dopuszczalny nacisk osi - 221kN.
Projekt o wartości 349,6 mln zł zapewni bezpośrednie połączenie międzynarodowego portu lotniczego Kraków - Balice ze stolicą Małopolski, Krakowem. Realizacja tej inwestycji pozwoli ograniczyć ruch samochodowy - wg prognoz ruchu od 51 tys. pasażerów w 2015 roku do 728 tys. w 2041 roku ma zamiast autem dojeżdżać na lotnisko pociągiem. Dofinansowanie z UE dla przedsięwzięcia wynosi ponad 204,15 mln zł i będzie realizowane w ramach VII osi priorytetowej POIiŚ - Transport przyjazny środowisku, której głównym celem jest zwiększenie udziału przyjaznych środowisku gałęzi transportu w ogólnym przewozie osób i ładunków.
Pociagi do Balic kursuja do konca stycznia. Potem nie bedzie zaznaczonych na plakatach PLKi polaczen do Mydlnik z przesiadka na autobus. Zarzad wojewodztwa sie na to nie zgodzil. Zostana autobusy MPK 292, 208. Rozwazana jest mozliwosc uruchomienia autobusu pospiesznego (piecsetki). Linia kolejowa ma byc remontowana przez poltora roku (budowa drugiego toru, elektryfikacja). Na poczatku budowany ma byc wiadukt w ciagu ul Balickiej oraz odcinek przy lotnisku.Pytanie, gdzie zostanie upchniety tabor spalinowy?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Modernizacja linii Katowice-Kraków straci miliard zł dotacji z UE?
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Kraków – Katowice może nie skończyć się w przewidywanym terminie, co zdaniem posłów Prawa i Sprawiedliwości może skutkować utratą miliarda złotych z funduszy unijnych przeznaczonych na modernizację linii. Poseł Andrzej Adamczyk poinformował, że PiS kieruje wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o sprawdzenie inwestycji.
PKP PLK: Rozpoczęły się prace przy przebudowie połączenia kolejowego do Balic.
Rozpoczęła się wreszcie modernizacja połączenia ze stacji Kraków Główny do Portu Lotniczego w Balicach. W planach jest przebudowa 12 km linii kolejowej, która oddana zostanie do użytku w trzecim kwartale 2015 roku. Koszt inwestycji to 240 mln zł.
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił kredytu w wysokości 268 mln euro PKP Polskim Liniom Kolejowym na modernizację 58 km linii kolejowej z Katowic do Krakowa, będącej częścią Paneuropejskiego Korytarza Transportowego E30.
Trasa Kraków-Katowice do remontu. Za europejskie pieniądze
Europejski Bank Inwestycyjny udzielił 268 mln euro kredytu PKP Polskim Liniom Kolejowym na modernizację 58 km linii kolejowej z Katowic do Krakowa - poinformował w środę bank. Na wyremontowanej trasie pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.
Czternaście podmiotów zgłosiło wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na modernizację odcinka linii E30 Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Nie wiadomo, co z kolejnym odcinkiem, do Krakowa Głównego.
Roboty budowlane na odcinku zostały już raz rozpoczęte - w kwietniu 2012 roku. Jednak Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, które było głównym wykonawcą, wkrótce ogłosiło upadłość. W konsekwencji po roku podpisana została ugoda. Na jej mocy prace projektowe zostały dokończone przez konsorcjanta PNI - PKP Energetykę. Przygotowane zostały też materiały przetargowe na potrzeby wyłonienia nowych wykonawców.
Budowa linii kolejowej łączącej krakowskie lotnisko w Balicach z centrum Krakowa, mimo opóźnionego rozpoczęcia inwestycji, jest realizowana w terminie. Zdaniem PKP PLK nie ma zagrożenia opóźnieniami. Połączenie umożliwi nie tylko dojazd pasażerom linii lotniczym do miasta, ale usprawni ruch lokalny dzięki nowym przystankom pośrednim.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum