Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dziś postępowanie przetargowe na modernizację odcinka linii Jaworzno Szczakowa – Trzebinia na trasie Katowice – Kraków. To kolejny, po miliardowym przetargu na GSM-R, przetarg zarządcy infrastruktury i element Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Przetarg ograniczony pozwoli na wybranie sprawnych i dobrze przygotowanych wykonawców, co gwarantuje terminową realizacje zadania.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-09-2015, 10:21
Zapewne po wyborach i po pierdnieciu psa w Pcimiu Dolnym, przetarg zostanie odwołany z powodów niezależnych od PKP PLK, znowu jakaś firma ogłosi upadłość, znowu kogoś odwołają, znowu będzie klęska żywiołowa. Odpowiednie skreślić. SKANDAL JEDNYM SŁOWEM, POCIĄG Z KATOWIC DO KRAKOWA POWINIEN JECHAĆ MAX 55 MIN. Nawet jak wyremontują to juz się ktoś postara, żeby tak układac rozkłady aby nikomu nie pasowały i tworzyć absurdalne rezerwy czasowe .... postój w Trzebini 10 min. itp....byle lobby bursiarsko-autostradowemu nie zaszkodzić...
Może czas żeby kolej też uruchomiła swoich lobbystów? Ta trasa to potencjalna kura znosząca złote jaja, przy dobrym czasie frekwencja gwarantowana dla każdej kategorii połączeń. PKP IC i przewoźnicy regionalni powinni się o nią zabijać! No ale zobaczmy co się będzie działo i oceniajmy realne działania a nie deklaracje.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację linii Katowice – Kraków na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. W tym tygodniu to już drugi i ostatni z przetargów na tę trasę.
Z tego co słyszałem Niemcy są zainteresowani połączeniem Berlin - Wrocław - Opole - Gliwice - Katowice - Kraków ale pociąg musiałby trasę przemierzać w około 4 godziny. Niemożliwe? W 1937 pociąg "Latający Ślązak" z Bytomia przez Gliwice. Opole, Wrocław, Słubice do Berlina jechał 4:25 (510 km). Oto rozkład:
Bytom – BerlinBeuthen O.S. – / 05:24
Gleiwitz Hbf 05.39 / 05:40
Heydebreck O.S. 06:03 / 06:04
Oppeln Hbf 06:25 / 06:26
Breslau Hbf 07:05 / 07:09
Berlin Schlesischer Bf. 09:54 / –
Berlin Alexanderplatz 10:04 / –
Berlin Friedrichstraße 10:10 / –
Berlin Zoolog. Garten 10:22 / –
Berlin Charlottenburg 10:29 / –
To prawda, taki czas był możliwy bo Ślązak jechał najkrótszą geograficznie trasą, non-stop między Wrocławiem a Berlinem, z prędkością do 160 (!) na większości trasy. W tej chwili najlepszym substytutem tej trasy byłaby Nadodrzanka, a potem E30. Jeśli na Nadodrzance uda się uzyskać 120 na całej długości, to czas Berlin - Katowice rzędu 5,5h jest jak najbardziej możliwy. Czas 4h Berlin-Kraków jest nierealny, wymagałby budowy KDP na przynajmniej 200.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2015, 11:05
soad napisał/a:
W 1937 pociąg "Latający Ślązak" z Bytomia przez Gliwice. Opole, Wrocław, Słubice do Berlina jechał 4:25 (510 km).
Trasa Katowice – Kraków może być porównywalna do tej z Warszawy do Łodzi – powiedział Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. I zapowiedział, że składy przewoźnika mają tam kursować nawet co 30 minut. Ale to wszystko melodia przyszłości. Plany te trzeba odłożyć na „po remoncie”. Dziś pociągi z Katowic do Krakowa jadą rekordowo długo, bo aż ponad 2 godziny. Dla porównania PolskiBus.com na pokonanie tej samej trasy potrzebuje godzinę i 15 minut.
Tymczasem remont odcinka Katowice – Kraków opóźnia się. Roboty mają zacząć się z końcem roku, a to oznacza, że prace są znacznie opóźnione. Remont ma zostać podzielony na trzy etapy. PKP PLK kilka dni temu ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację linii Katowice – Kraków na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. To już ostatni z przetargów na tę trasę. Zakończona została faza przygotowawcza i cały odcinek Kraków - Katowice wkroczył w fazę realizacyjną – mówił kilka dni temu Marcin Mochocki członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP PLK.
Ameryka odkryta!
Ta linia ma potencjał największy w Polsce pod warunkiem zakończenia modernizacji na 160 km/h do Szopienic oraz położenia drugiej pary torów z Katowic do Gliwic na 160 km/h Wtedy pociąg dalekobieżny z Gliwic do Krakowa pojedzie 45-50 minut z przystankiem w Katowicach. Może też pokonać trasę Wrocław - Kraków w 2h 30m. łącząc aglomeracje liczące razem ponad 5 milionów ludzi.
soad, …i znacząco odciążając już pękającą w szwach A4… Dobrze, że IC zaczyna się upominać o tą trasę; to jest dla nich potencjalna żyła złota!
Nie rozumiem kompletnie podejścia PLK, które zamiast wzorem E75 zamknąć trasę całkowicie na rok i skończyć rach-ciach, dała wykonawcom na prace 36(!) miesięcy! Kumacie to? 3 LATA na odcinki ok 20 km każdy!
Dla mnie papierkiem lakmusowym dla nowej władzy będzie podejście do tego typu spraw (i transportu publicznego w ogóle). Oczekiwania mam oczywiście bardzo niskie.
Nieszczęście polega na tym, że PLK nie traktuje GOP jak aglomeracji tylko zlepek "małych miasteczek".
Ciężko kolejarzom pojąć, co to aglomeracja policentryczna, dodatkowo historycznie podzielona Brynicą.
Ale politycy doskonale rozumieją zasadę "dziel i rządź" i wiedzą, że Małopolska ze Śląskiem musi być skłócona bo inaczej centrum Polski przeniosłoby się te 300 km na południe. Dlatego z Krakowa do Wrocławia jeździ się przez Częstochowę (60 km dalej) argumentując, że przez Śląsk przejechać się szybciej nie da. co jest bzdurą bo w latach 70-tych i 80-tych XX w. wykonano szereg robót na odcinku Gliwice - Katowice by zbudować tory dla ruchu aglomeracyjnego. Niestety "mędrcy" uznali takie inwestycje za zbędne.
[ Dodano: 31-12-2015, 14:18 ]
Mija piąta rocznica "intensywnej" modernizacji linii aglomeracyjnej Kraków - Katowice! Z tej okazji pragnę złożyć serdeczne życzenie wszystkim tak mocno zaangażowanym w ten projekt
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-01-2016, 09:38
W pierwszym kwartale 2016 r. ponownie ruszą prace przy modernizacji linii E30 między Krakowem a Katowicami. Ta pechowa inwestycja może zostać ukończona po 8 latach, podczas których powtarzano przetargi, bankrutował wykonawca, negocjowano umowy i przedłużały się roboty budowlane.
Szczegóły: Rynek Kolejowy
Po tylu podejściach modernizacji tej linii, ja od siebie skomentuję to krótko - dopóki nie zobaczę, to nie uwierzę
Rozkładowiec, soad, Ja też uwierzę jak zobaczę... To jest jedna z najważniejszych linii w Polsce, i efekt zakończenia modernizacji będzie ogromny i kaskadowy:
- wszystkie połączenia z Wrocławia do Krakowa i dalej będą mogły być przekierowane na tą trasę, co stworzy ogromne potoki podróżnych i przy połączeniach Wrocław-Kraków co godzinę dodatkowo odciąży A4
- na protezie koniecpolskiej będzie można uruchomić więcej połączeń lokalnych Opole-Częstochowa i dalekobieżnych Wrocław-Warszawa
- jako że zakończy się modernizacja Nadodrzanki, będzie wreszcie można znowu uruchomić ekspres Kraków-Berlin po najszybszej i najlepszej trasie, czyli przez Katowice, Wrocław, Zieloną Górę, z bardzo dobrym czasem przejazdu
- busiarstwo na trasie KRK-KAT przestanie istnieć, tak jak to się stało np. na odcinku Wrocław-Legnica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum