Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
Kiedy modernizacja linii Katowice - Kraków?
Autor Wiadomość

WTK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2015

PostWysłany: 06-09-2018, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Można sobie wymyślać ile to torów powinno być między Katowicami a Krakowem, ale realnie na sporej części trasy jest jeden tor. Ludzie przychodzący na pociąg, jadący do pracy do Krakowa, zastanawiają się czy dziś będzie w miarę punktualnie czy też (równie prawdopodobne, a nawet bardziej) będzie spóźniony 30, 40 czy może 60 minut... Nie powiem co mówią ci ludzie bo musiałbym przytoczyć wiele słów powszechnie uznawanych... wiadomo o co chodzi. Na dokładkę prace przebiegają wg zasady: "Zbliża się termin? Trzeba kogoś tam posłać". Sam jestem jednym z tych "jadących do pracy" codziennie rano, więc dane mam, że tak powiem, z pierwszej ręki...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-11-2018, 10:03    Odpowiedz z cytatem

W 2020 roku zakończyć mają się roboty budowlane na odcinku Katowice - Kraków

W drugiej połowie przyszłego roku zakończą się wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30 pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami. Łączna wartość inwestycji na tym odcinku wynosi 302 mln zł netto. Stanowi on fragment trasy Kraków–Katowice.

Czytaj więcej:
https://logistyka.wnp.pl/w-2020-roku-zakonczyc-maja-sie-roboty-budowlane-na-odcinku-katowice-krakow,333734_1_0_0.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-02-2019, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Do połowy 2020 r. pojedziemy po obu torach między Katowicami a Krakowem.

Do połowy 2020 r. pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem - powiedział w poniedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, rok później maksymalna prędkość na tej linii wzrośnie do 160 km na godzinę.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/do-polowy-2020-r-pojedziemy-po-obu-torach-miedzy-katowicami-a-krakowem,340056_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 22-03-2019, 11:35    Odpowiedz z cytatem

WTK napisał/a:
Można sobie wymyślać ile to torów powinno być między Katowicami a Krakowem, ale realnie na sporej części trasy jest jeden tor. Ludzie przychodzący na pociąg, jadący do pracy do Krakowa, zastanawiają się czy dziś będzie w miarę punktualnie czy też (równie prawdopodobne, a nawet bardziej) będzie spóźniony 30, 40 czy może 60 minut... Nie powiem co mówią ci ludzie bo musiałbym przytoczyć wiele słów powszechnie uznawanych... wiadomo o co chodzi. Na dokładkę prace przebiegają wg zasady: "Zbliża się termin? Trzeba kogoś tam posłać". Sam jestem jednym z tych "jadących do pracy" codziennie rano, więc dane mam, że tak powiem, z pierwszej ręki...

Może odgrzeję starego kotleta i to "trochę" za późno, ale nie będę znowu szalał, jak Ci co chcieli 4-5 torów.
To jest praktycznie linia aglomeracyjna. Pomijając 2 odcinki: Kraków Biznes Park - Krzeszowice i Krzeszowice - Trzebinia, wszystkie pozostałe stacje i przystanki znajdują się w miastach.
Gdyby zacząć całą modernizację od budowy 3 toru, nie byłoby pewnie tylu opóźnień i problemów. Po jego ukończeniu można by modernizować stare tory, przez większość czasu utrzymując 2 czynne tory na całej linii.
A po zakończeniu prac 3 tory znacznie zwiększyłyby przepustowość. Wyprzedzanie pociągów regionalnych przez dalekobieżne odbywałoby się płynnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Hans Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2011

PostWysłany: 24-03-2019, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Koniec remontu oznacza konkurencję na całego z przewoźnikami autobusowymi. Rodzi się pytanie, czy kolej jest w stanie skutecznie konkurować z rozwiniętą siatką połączeń autobusowych na trasie GOP - Kraków.

Polecam artykuł na ten temat:
https://zbiorowy.info/2019/03/krakow-katowice-autobusowa-zyla-zlota/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-07-2019, 13:02    Odpowiedz z cytatem

Adamczyk: od 2020 r. większa przepustowość na linii Katowice-Kraków

Zakończenie w 2020 r. remontów na linii kolejowej Katowice-Kraków między Jaworznem Szczakową i Krakowem przyczyni się do znacznego zwiększenia przepustowości na tej trasie – ocenił w sobotę w Jaworznie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj więcej na inforail.pl

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-09-2019, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Esencja III RP: Pociąg między Katowicami a Krakowem (77 km) jedzie 2,5 godz.! Alternatywą jest płatna A4.

Dwa duże miasta, w których żyje ponad milion ludzi, oddalone są od siebie o zaledwie 77 km. Wydaje się, że w dobie współczesnych technologii między obiema aglomeracjami powinna funkcjonować szybka kolej metropolitalna. Rzeczywistość jest jednak przerażająca. Najszybszy pociąg z Katowic do Krakowa w ciągu dnia jedzie ponad 2 godz., a jego średnia prędkość nie przekracza 39 km/h. Alternatywą jest korzystanie z zatłoczonego i płatnego odcinka autostrady A4, który decyzją rządu SLD zarządzany jest przez prywatną spółkę na mocy tajnej umowy. Oto Polska. XXI wiek.

Więcej:
https://niewygodne.info.pl/artykul9/Pociag-Katowice-Krakow-jedzie-2,5-godziny.htm

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-09-2019, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Zakończyła się budowa wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach.

Inwestycja zrealizowana została w ramach przebudowy trasy kolejowej E30 na odcinku Trzebinia - Krzeszowice. Po zakończeniu prac na tym odcinku i całej trasie Kraków-Katowice pociągi pojadą nią z prędkością 160 km/h, co pozwoli im pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu niecałej godziny.

Więcej:

https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zakonczyla-sie-budowa-wiaduktu-nad-linia-kolejowa-w-krzeszowicach,353080_1_0_0.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 34 z 34 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl