Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Rzeź połączeń na Śląsku
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 15-02-2012, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski leci sobie w kulki. 6 stycznia poszło pismo z Cieszyna co z pociągami i do dziś nie ma odpowiedzi. Na poprzednie pismo UM dał odpowiedź (to było w październiku) teraz albo się boi, albo olewa sprawę i chce wszystkich zaskoczyć.

PRy także milczą.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 16-02-2012, 17:42   Śląskie dopłaci więcej Przewozom Regionalnym Odpowiedz z cytatem

Śląskie dopłaci więcej Przewozom Regionalnym

Zarząd województwa śląskiego podjął decyzję o przyznaniu Przewozom Regionalnym ponad 120 mln zł dotacji na organizację przewozów pasażerskich. Zwiększenie tej kwoty z planowanych 90 mln zł to odpowiedź na zagrożenie kryzysem w obowiązującym modelu organizacji kolejowych przewozów pasażerskich w regionie.

Mimo, iż jest to kwota o ponad 30 mln wyższa od środków zapisanych na ten cel w budżecie i o ponad 50 mln przekracza środki wynikające z wiążącej strony umowy ramowej, konieczna była redukcja połączeń na niektórych odcinkach tras.

Musieliśmy zgodzić się na ograniczenie pracy przewozowej o ponad 1 mln pockm w skali roku na trasach, gdzie było najmniej pasażerów. Województwa nie stać na płacenie jeszcze większej kwoty niż ta, na którą przystaliśmy, bo i tak przez Przewozy Regionalne jesteśmy już maksymalnie zadłużeni - tłumaczy Łukasz Czopik, sekretarz województwa.

Zwiększenie dotacji wiązać się będzie z ograniczeniem wydatków na inne inwestycje oraz pozostałe działania zaplanowane do realizacji w tym roku, tam bowiem będziemy szukać brakujących 30 milionów. Zaciągnięcie kredytu na zwiększenie dotacji nie jest możliwe ze względu na zagrożenie przekroczenia ustawowych progów zadłużenia.

Mimo stopniowego ograniczania pracy przewozowej realizowanej przez Przewozy Regionalne, koszty spółki nie ulegają proporcjonalnemu zmniejszeniu. W 2011 roku za 8,1 mln pockm województwo przekazało Spółce dotację w wysokości 156 mln zł. W tym roku przy 5,7 mln pockm dopłata wynosić ma ponad 120 mln zł (praca przewozowa PR zmniejszyła się o 33% przy 20% obniżeniu poziomu dofinansowania).

Wpływ na tę sytuację ma także to, że Przewozy Regionalne nie potrafią poradzić sobie z przerostem zatrudnienia - wyjaśnia Łukasz Czopik. Koleje Śląskie, wykonując rocznie 2,6 mln pockm, zatrudniają na stałe 300 osób. Przewozy Regionalne, realizując tylko dwa razy większą pracę przewozową, zatrudniają około 2000 pracowników.

Teraz zarząd województwa czeka na odpowiedź Przewozów Regionalnych dotyczącą ostatecznej wysokości dofinansowania oraz kształtu rozkładu jazdy.

Przypomnijmy, w tegorocznym budżecie województwa śląskiego na organizację przewozów pasażerskich przeznaczono 132,2 mln zł. Z tej kwoty 39,5 mln zł przyznano Kolejom Śląskim. Tymczasem pierwotne oczekiwania Przewozów Regionalnych były o ponad 50 mln zł większe od ok. 92 mln zł, które pozostały po podziale budżetu na dotowanie przewozów pasażerskich.

Dotacja z samorządu województwa ma na celu pokrycie różnicy między przychodami a kosztami ponoszonymi przez przewoźników przy realizacji zadań związanych z wykonywaniem kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich, które zostały objęte umową na świadczenie usług publicznych.

Źródło Rynek Kolejowy

[ Dodano: 16-02-2012, 17:43 ]
Oby ! Nie zlikwidowano całkowicie połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 17-02-2012, 16:08    Odpowiedz z cytatem

no i się stało. likwidują.
przecież to się nadaje do kryminału.

http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,slaskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7589.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 17-02-2012, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Tę spółkę już dawno powinni rozwiązać!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 17-02-2012, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze nie likwidują, teraz zaczyna się tzw "wojna podjazdowa" pamiętacie co było rok temu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 17-02-2012, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Dogrzebałem się ile PR w liczył sobie dotacji na przewozy w latach 2004-2011 i wygląda to tak


Rok 2004 - 49 mln
Rok 2005 - 55 mln
Rok 2006 - 69 mln
Rok 2007 - 75 mln
Rok 2008 - 83 mln
Rok 2009 - 100 mln
Rok 2011 - 110 mln
Rok 2012 - 150 mln

Podsumowując Urząd Marszałkowski w ciągu 8 lat przekazał 682 ml zł !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2012, 17:45   

Piekny cytat, PR to studnia bez dna, oni wchłoną kazda ilosc pieniedzy i zawsze im bedzie malo. Niesamowity wzrost kosztow az bije po oczach, 40 milionow w rok.


To mnie przekonalo definitywnie do poparcia projektu Kolei Slaskich i w ogole kolei samorzadowych, wojewodzkich. Kolesie w zarzadach - juz przezyje, w koncu to POlska, ale ten trup w postaci związkowo-betonowej sitwy musi upasc.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-02-2012, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Cięcia połączeń na Śląsku. Zniknie sto pociągów

Wczoraj informowaliśmy, że zarząd województwa podjął decyzję o zwiększeniu dotacji dla Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych o 30 mln złotych. Mimo to z województwa zniknie w sumie sto pociągów w dwóch partiach - w marcu i w czerwcu.

W oświadczeniu na stronie Przewozów Regionalnych, przewoźnik przerzuca winę za cięcia połączeń na samorząd. Według PR, to samorząd zamówił tylko 480 pociągów na bieżący rozkład jazdy, i to już w kwietniu 2011, a przewoźnik chciał utrzymać połączenia – Jesteśmy przygotowani do realizacji rozkładu jazdy na dotychczasowym poziomie, zarówno pod względem technicznym, jak i kadrowym – zaznaczyła Renata Rogowska, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Zniknie prawie sto pociągów na Śląsku

Wstrzymanie kursowania pociągów nastąpi w dwóch etapach: pierwszy od 1 marca, drugi od 1 czerwca 2012 roku. W sumie zniknie prawie sto połączeń kolejowych, m.in. na trasach: Bielsko-Biała – Czechowice-Dziedzice – Pszczyna – Rybnik, Czechowice-Dziedzice – Cieszyn, Rybnik – Chałupki, Częstochowa – Lubliniec – Opole oraz Bytom – Gliwice. Szczegółowy rozkład jazdy zostanie zaprezentowany pasażerom najpóźniej na tydzień przed wejściem w życie planowanych zmian.

Tymczasem jeszcze wczoraj zarząd województwa informował, że zwiększył aż o jedną trzecią dotację dla PR – z 90 do 120 milionów złotych, pomimo wyczerpania środków zapisanych w umowie pięcioletniej. Mimo to Przewozy Regionalny ogłosiły dziś cięcia w połączeniach. – To nie jest dla nas zaskoczenie – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego.

– Tak, podjęliśmy decyzję o zwiększeniu dotacji, a Przewozy Regionalne będą ciąć połączenia. Brzmi to paradoksalnie i jest to paradoksem - mówi rzeczniczka. – Negocjacje na temat obniżenia kosztów działalności Przewozów Regionalnych zakończyły się fiaskiem – wyjaśniła. Dlaczego zatem urząd podniósł dotację? – Bez podniesienia dotacji nie mielibyśmy w ogóle do czynienia z pociągami na torach Śląska, poza Kolejami Śląskimi – powiedziała Marzyńska.

"PR to worek bez dna. To przerażające"

A co z zarzutami PR, że to urzędnicy chcieli zmniejszenia liczby pociągów? – Proszę zauważyć, że w oświadczeniu spółki nie było mowy o kwotach, za które chcieliśmy zamówić te 480 pociągów – wyjaśnia rzeczniczka. – Przewozy Regionalne są tak horendalnie drogie, że trudno w ogóle to pojąć. To jest worek bez dna. Wchłoną każdą kwotę i będzie ona za mała. To przerażające. – Wszyscy wiedzą o ogromnym przeroście zatrudnia. Niemniej próba ograniczenia zatrudnienia napotyka na niesłychany opór – mówi Aleksandra Marzyńska.

Jak zostały wybrane linie, na których nie będzie już pociągów? – Zarząd województwa zasugerował cięcia na tych liniach, na których są dostępne alternatywne rozwiązania komunikacyjne. To są bardzo trudne decyzje, bo przekazując tak ogromne pieniądze, podpisując pięcioletnią umowę z Przewozami Regionalnymi, liczyliśmy na odpowiednie usługi. Przewozy Regionalne wiedziały od samego początku, jaką kwotą dysponujemy. Była ona zapisana w umowie. Mimo to, musieliśmy podnieść dopłatę – stwierdziła rzeczniczka.

Zabiorą szpitalom, dadzą kolejarzom

– Po decyzji zarządu województwa o zwiększeniu dotacji. My tych pieniędzy nie mamy. Konieczne będą cięcia w wydatkach, prawdopodobnie na inwestycje lub szpitale. Komuś musimy zabrać, żeby dać kolejarzom – powiedziała Marzyńska. Czy zarząd myśli już o tym, co zrobić, żeby uniknąć takiej samej sytuacji w przyszłym roku? – Na szczęście w grudniu 2012 roku kończy się umowa z Przewozami Regionalnymi i ogłosimy przetarg na przewozy. Wkrótce zaczniemy przygotowania do jego ogłoszenia – zakończyła Aleksandra Marzyńska.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-02-2012, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Zarząd Województwa Śląskiego zdecydował o zawieszeniu prawie stu pociągów Przewozów Regionalnych. Pociągi znikną z rozkładu jazdy, który wcześniej został zaakceptowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

W kwietniu 2011 roku zarząd Województwa Śląskiego podjął uchwałę w sprawie założeń rozkładu jazdy 2011/2012. W Przewozach Regionalnych zamówił 480 pociągów, które następnie znalazły się w rozkładzie obowiązującym od grudnia 2011 roku.

Mając na uwadze dobro pasażerów Przewozy Regionalne w trakcie negocjacji dokładały wszelkich starań, aby rozkład jazdy pozostał w obecnym kształcie. Jednak 14 lutego 2012 roku zarząd Województwa podjął decyzję o ograniczeniu kursowania pociągów regionalnych w obowiązującym rozkładzie.

- Jesteśmy przygotowani do realizacji rozkładu jazdy na dotychczasowym poziomie, zarówno pod względem technicznym, jak i kadrowym - mówi Renata Rogowska, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Decyzja zarządu Województwa Śląskiego jest jednak dla przewoźnika ostateczna. Dlatego, w trosce o dobro pasażerów, Przewozy Regionalne przeprowadzą kampanię informacyjną o zmianach w rozkładzie jazdy, wykorzystując wszystkie dostępne sposoby, np. ogłoszenia na dworcach, komunikaty megafonowe czy informacje na stronie internetowej.

Wstrzymanie kursowania pociągów nastąpi w dwóch etapach: pierwszy od 1 marca, drugi od 1 czerwca 2012 roku. W sumie zniknie prawie sto połączeń kolejowych, m.in. na trasach: Bielsko-Biała – Czechowice-Dziedzice – Pszczyna – Rybnik, Czechowice-Dziedzice – Cieszyn, Rybnik – Chałupki, Częstochowa – Lubliniec – Opole oraz Bytom – Gliwice.

Szczegółowy rozkład jazdy zostanie zaprezentowany pasażerom najpóźniej na tydzień przed wejściem w życie planowanych zmian.


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 20-02-2012, 16:16    Odpowiedz z cytatem

Co wypadnie w okolicy Cieszyna

dostałem przeciekiem od miłego pracownika biurwy PR Katowice

56. 1010 Zebrzydowice 04:28 Czechowice Dziedzice 05:02
57. 1011 Czechowice Dziedzice 13:10 Zebrzydowice 13:44
58. 1016 Zebrzydowice 13:50 Czechowice Dziedzice 14:24
59. 1017 Czechowice Dziedzice17:26 Cieszyn
60. 1021 Czechowice Dziedzice 19:55 Zebrzydowice 20:29
61. 1030 Cieszyn 08:02 Czechowice Dziedzice 09:16
62. 1032 Cieszyn 12:05 Czechowice Dziedzice 13:20
63. 1033 Czechowice Dziedzice 07:59 Cieszyn 09:13
64. 2210 Cieszyn 16:48 Katowice 19:00
65. 2211 Katowice 07:47 Cieszyn 10:09

Dla zainteresowanych powiem jeszcze tyle, że linia Pszczyna - Rybnik leci całkowicie z pociągami w relacji Rybnik - Wodzisław Śląski, a ostatni pociąg z Bielska do Katowice o 22.21 także nie pojedzie. Więcej nie wiem !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 20-02-2012, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Brak słów na to wszystko co się wyprawia z połączeniami w regionie !!!
Nie potrafię się pogodzić z całkowitą likwidacją połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna- Bielsko Biała Główna .
Żory bez połączeń osobowych Sad paranoja ( zostanie tylko IR Szyndzielnia ) !! W 2001 roku zlikwidowano całkowicie połączenia na lini 159 Żory - Orzesze teraz 154 Rybnik - Pszczyna Sad Nam mieszkańcom Żor oraz innych miejscowości jak Szczejkowice , Rudziczka , Suszec te połączenia są potrzebne !!
Fakt , że z frekwencją bywało różnie ale nie była dramatyczna . Dlaczego UMWŚ oraz PR Katowice pozbawia całkowicie mieszkańców Żor połączeń ! ?? Dlaczego nie objęto lini 154 w taryfie połączenie w dobrej cenie ??!
Wielokrotnie wysyłaliśmy pisma do PR Katowice .
Engelhartowi udało się doprowadzić do upadku ciężkiej agonii kolei regionalnej o to w tym wszystkim chodziło .
Przecież całkowite zawieszenie kursowania pociągów odstarszy całkowicie pasażerów od kolei .
Jaka pewność , że połączenia powrócą !! ??
PIERDOLONE USAMORZĄDOWIENIE !!!
Przy wzroście dotacji jeszcze likwidacja 100 pociągów mogli zlikwidować etaty w biurach w ŚZPR
Dlaczego nikt się tym nie zainteresuje ? Nie ma osoby która uzdrowiłaby i miała jakiś pomysł na ten cały burdel !!

Bawią mnie słowa marszałka Matusiewicza wypowiedziane na debacie Lunch z Kurierem która odbyła sie 27 stycznia w Katowicach :

Pojemność miast jest ograniczona, musimy myśleć o transporcie szynowym
Jadąc TGV uzmysłowiłem sobie, że w tak dużym kraju, jak Francja nie są potrzebne lotniska lokalne, bo wszędzie można dojechać koleją. W Polsce mamy zaległości, których przyczyn należy upatrywać jeszcze w czasach PRL. W najbliższych latach można zrobić wiele, by ten nasz rynek kolejowy podciągnąć, niekoniecznie do standardów TGV, ale jednak zadowalających dla polskiego klienta.
Dzięki uprzejmości marszałków jestem przewodniczącym specjalnego zespołu Konwentu Marszałków RP, który przygotowuje zmiany w Przewozach Regionalnych. Mam nadzieję, że te wszystkie zmiany doprowadzą nas do sukcesów.
My, osoby odpowiedzialne za Przewozy Regionalne mamy dużo na sumieniu. Mogę tu śmiało powiedzieć w imieniu marszałków, że reformy w tym segmencie zaczynamy za późno. Ale lepiej późno zacząć niż wcale. Bardzo istotną kwestią jest, aby oprócz tych zmian organizacyjnych w przewozach pasażerskich kupować nowy tabor, który niewątpliwie się sprawdza. Musimy też sprawić, by nasze tory, ich jakość, były konkurencyjne wobec transportu drogowego.
Nie jest przypadkiem, że chcielibyśmy się włączyć finansowo do środków Unii Europejskiej w modernizację linii kolejowych na terenie naszego województwa. Odgrzebujemy w tej chwili stary już projekt Kolejowy Ruch Regionalny. Mam nadzieję, że to się uda. Mam nadzieję, że już wkrótce zostawimy nasze samochody na parkingach, a będziemy korzystać z kolei. Chociaż uchodzimy za region, w którym połączenia drogowe są najlepsze w kraju, mamy też gigantyczne problemy z parkowaniem. Pojemność miast jest ograniczona i my musimy myśleć o transporcie szynowym. Stawiam na ten środek transportu."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 20-02-2012, 19:38    Odpowiedz z cytatem

MaRcin1987 napisał/a:
( zostanie tylko IR Szyndzielnia )


obawiam się, że i IR Szyndzielnia zostanie przetrasowana, albo Bielsko - Chybie - Rybnik i dalej na Wrocław, albo puszczą ją przez Katowice, albo i zlikwidują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 21-02-2012, 08:37    Odpowiedz z cytatem

Szyndzielnia na Chybie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 21-02-2012, 19:23    Odpowiedz z cytatem

http://przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/slaskie/2012/Zmiany%20w%20marcu%2001.03.12-1.pdf Lista ze zmianami tras i terminami kursowania pociągów w woj. Śląskim.
Istny koszmar...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 21-02-2012, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Gdzie do chu.. MASAKRA! Chlopaki co się dzieje na tym śląsku?! Przecież to jest nie do przyjęcia. Największy okręg przemysłowy w PL i takie cyrki. A co na to włodarze regionu? Pewnie tez łapy do tego przykładają!

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl