Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Rzeź połączeń na Śląsku
Autor Wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 12-01-2012, 13:04   Rzeź połączeń na Śląsku Odpowiedz z cytatem

UMWŚ: PR nie mogą liczyć na dodatkowe pieniądze

W swojej ostatniej, środowej wypowiedzi dla PAP, marszałek województwa Adam Matusiewicz potwierdził, że Przewozy Regionalne nie mogą liczyć na większe pieniądze , mówi Rynkowi Kolejowemu Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy UMWŚ.

Przypomnijmy: niedawno publikowaliśmy wypowiedź Mariusza Samka, przewodniczącego "Solidarności" w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Katowicach. W swoim komentarzu Samek obarczył odpowiedzialnością władze województwa śląskiego za zwolnienia, jakie grożą pracownikom PR Katowice. Według Samka, pracę może stracić nawet 700 osób. Jak podkreślił, nastąpił niesprawiedliwy podział dotacji z budżetu województwa. W opinii Samka Koleje Śląskie dostały zbyt dużo pieniędzy, Przewozy Regionalne zaś zbyt mało. O komentarz do wypowiedzi związkowca poprosiliśmy Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Solidarność" wywiera presję na UMWŚ?

Kwestia planowanych zwolnień w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych leży w gestii zarządu spółki. Ostrożnie podchodzimy do argumentu, że podstawą zwolnień ma być, jak przedstawia się opinii publicznej i załodze, wysokość dotacji z budżetu województwa śląskiego oraz planowane przejęcie przez Koleje Śląskie linii Katowice – Wisła. Podobna argumentacja uzasadniająca zwolnienia pojawiła się np. w lipcu ub. roku w związku z przygotowywanym październikowym debiutem Kolei Śląskich na linii Gliwice Częstochowa zaznacza Marzyńska.

Jak dodaje, przedstawiciele związków zawodowych próbują swoimi wypowiedziami wywrzeć presję na UMWŚ, w celu zwiększenie wysokości dofinansowania. - Sytuacja, z którą mamy do czynienia, to próba wywarcia presji na zarządzie województwa, by zwiększyć dofinansowanie przewozów pasażerskich realizowanych przez Przewozy Regionalne. Teza przedstawicieli związków zawodowych, że Przewozy Regionalne dostaną w przeliczeniu na przejechane kilometry znacznie niższe dofinansowanie jest niewłaściwa. Obecnie, przewoźnik ten wnioskuje o kwotę dofinansowania pociągokilometra w wysokości ok. 21 zł brutto. Dla porównania do jednego kilometra realizowanego przez Koleje Śląskie w 2012 roku województwo będzie dopłacało 14,75 zł brutto argumentuje Marzyńska.

Obecnie trwają jeszcze negocjacje z Przewozami Regionalnymi dotyczące dofinansowania rozkładu jazdy w 2012 roku. Zarząd województwa postuluje, aby spółka zmniejszyła planowany deficyt: obecna propozycja spółki PR to kwota ok. 140 mln zł. Przekracza ona kwotę przeznaczoną z budżetu województwa na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich. Z kwoty, która jest zabezpieczona na realizację zadania pn. Organizowanie i dotowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w województwie śląskim, na przewozy realizowane przez Koleje Śląskie zabezpieczono zgodnie z zawartą umową kwotę 39,5 mln złotych. Pozostała w budżecie kwota do wykorzystania to ok. 92,5 mln złotych podkreśla Marzyńska.

Kolejna likwidacja połączeń?

Niestety, pasażerowie znowu mają powody do obaw. Jak wynika z cytowanej przez rzecznik UMWŚ wypowiedzi marszałka Matusiewicza, połączenia na najmniej rentownych liniach mogą zostać zlikwidowane. - W swojej ostatniej, środowej wypowiedzi dla PAP marszałek województwa Adam Matusiewicz potwierdził, że Przewozy Regionalne nie mogą liczyć na większe pieniądze. Przyczyną jest osiągnięcie z końcem 2012 roku przez samorząd województwa śląskiego limitu wielkości zadłużenia.W związku z tym niestety, choć tego nie chcemy, musimy doprowadzić do tego, aby najmniej rentowne linie zlikwidować cytuje wypowiedź marszałka Matusiewicza Aleksandra Marzyńska.

- Przekazanie Kolejom Śląskim do realizacji przewozów na linii Gliwice Częstochowa odbyło się za obopólną zgodą samorządu województwa i Przewozów Regionalnych. Przez dwa pierwsze miesiące pracy na tej linii Koleje Śląskie przewiozły więcej pasażerów niż jej poprzednik. Jest to dowód, że można skutecznie konkurować o pasażera, zwiększając jakość świadczonych usług stwierdza rzecznik UMWŚ.

Koleje Śląskie przejmą linię do Wisły

- Potwierdzamy, że planowana jest obsługa przez Koleje Śląskie linii Katowice Wisła. Odpowiednie wnioski zostały już skierowane do zarządu Przewozów Regionalnych. Jeśli zostanie osiągnięte porozumienie, spółka Koleje Śląskie od 1 czerwca 2012 r. rozszerzy swoją działalność przewozową o wskazaną powyżej linię informuje Marzyńska.

- Sprawa dotycząca przejęcia pracowników przez Koleje Śląskie z Przewozów Regionalnych pozostaje otwarta. Niemniej jednak w przypadku rozszerzenia działalności przewozowej przez spółkę Koleje Śląskie, o sposobie doboru kadry ostatecznie będą decydować władze tejże spółki podsumowuje Aleksandra Marzyńska

Źródło: Rynek Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 12-01-2012, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Dziwi minie tylko jedno. Dlaczego wprost nie napiszą, które linie zamkną? Przecież "ONI" to już wiedzą. W województwie śląskim de facto mało jest czynnych tras kolejowych. Nie mają zbyt dużego wyboru. Co mogli, to skutecznie zamknęli w ostatnich 15 latach. Co im zostało - zamkną Katowice-Oświęcim, Rybnik-Pszczyna, Cieszyn-Zebrzydowice, ogryzki z serii Rybnik-Wodzisław, Rybnik-Chałupki, Bytom-Gliwice. Stricte w naszym województwie mają zostać wyłącznie Sosnowiec-Katowice-Wisła, Częstochowa-Gliwice, Katowice-Rybnik-Racibórz, Katowice-Bielsko-Zwardoń. Pomijam połączenia międzywojewódzkie typu Katowice-Kraków, które zapewne pozostaną.

Nie mają dużego pola manewru. Mając odwagę, powinni się jasno określić. Zły rozkład jazdy, drogie bilety, złe zarządzanie - i mamy efekt. Za chwilę pewnie zamkną kasy w Rybniku, czy w Pszczynie. Niech tylko tną. Bo po co dbać o przewozy - w końcu mamy tylko XXI wiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-01-2012, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Cieszyn-Zebrzydowice


Nie sądzę, aby zamknęli definitywnie.
Średnia frekwencja z najbardziej obłożonych pociągów w Cieszynie

Odjazd po godzinie 12 średnio 46 ósób
Odjazd po godzinie 14 średnio 50 osób
Odjazd po godzinie 15 średnio 50 osób

Mało?

+/- rocznie w Cieszynie WSIADA po pociągów 35 tysięcy osób

Liczenia robimy już od trzech lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-01-2012, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Taka mała ciekawostka

KOLEJE MAZOWIECKIE 800 pociągów na dobę dotacja 243 mln zł
PR KATOWICE + KOLEJE ŚLĄSKIE 570 pociągów na dobę dotacja 132 mln zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 13-01-2012, 13:51    Odpowiedz z cytatem

A jak to wygląda w kilometrach na dzień. Bo nie wiem, czy na Mazowszu są relacje typu Bytom-Gliwice, czy Sosnowiec-Tychy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 13-01-2012, 20:44    Odpowiedz z cytatem

@Exismus

Pewnie - masz rację. Na odcinku Rybnik-Pszczyna-Bielsko frekwencja w pociągach popołudniowych również spora. Nie tak dawno odbyło się przecież oficjalne liczenie na trasie Rybnik - Pszczyna, gdy groziła likwidacja i wyszło im średnio 46 osób. Konduktorzy prześwietlali, spisywali każdy bilet, każdą relację, a już bardzo zadowoleni byli jak ktoś jechał np. Żory-Tychy przez Pszczynę. Ale co z tego skoro tak jak piszę - ONI nie mają dużego wyboru w tym z czego ciąć. Relację do Wisły i tak od czerwca przejmują KŚ. Tras w województwie śląskim pozostało mało. To, że frekwencja jest, nie jest dla nich argumentem, bo i tak jest niższa aniżeli w pociągach rel. np. Katowice - Bielsko. Nie nasza to wina, że mamy krótkie połączenia i brak skomunikowań oraz brak odpowiedniej taryfy. Mogą wyłącznie uciąć to co zostało, a zostało już bardzo niewiele Sad

A jeśli nawet zostawią dwie pary pociągów na trasie - to powiedzmy sobie szczerze, lepiej, żeby się i z tym nie wysilali. Niech nie robią powtórki z serii "Jastrzębie na bis", gdzie ograniczając kursy do dwóch par w bardzo szybkim czasie zamknęli szlak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 13-01-2012, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Pociągi na odcinki Bielsko - Rybnik mają ciekawie ułożone potoki .
Część ludzi jedzie na trasie Bielsko - Pszczyna , druga część Pszczyna - Żory - ale to jest stosunkowo mało osób , oraz dość spora grupa zawsze wsiadająca w Żorach . Sumując te potoki miałem przewiezione ok 80-90 osób . To nie jest tak źle . Jak dobrze by pomyśleli , to jest możliwość poprawienia tego wyniku .
Tylko nikt w PR nie myśli .....
Oczywiście są też osoby jadące z Bielska do Czechowic , oraz jadące np. z Radostowic do Suszec , ale to jest niewielka ilość .
Ja bym spróbował puścić te pociągi jako przyśpieszone na odcinku Pszczyna - Bielsko Biała tzn postoje w Goczałkowicach , Czechowicach , Cz-Dz Południowe ,B-B Komorowice i Bielsko Biała .
Czas jazdy byłby krótszy , a i tak 5 minut później jedzie osobówka do Bielska .....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 13-01-2012, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Spodziewałem się tego , że po nowym roku pojawi się temat zbyt niskiej dotacji dla PR oraz cięcie połączeń ze strony Przewozów Regionalnych . Martwię się o linię 154 Rybnik - Pszczyna . Nawet nie potrafię dopuścić do siebie myśli , że miasto Żory liczące 62 022 mieszkańców mogłoby zostać pozbawione w najgorszym wypadku OBY NIE !! pociągów osobowych . Powtarzam w Żorach już uwalono podczas rzeźi połączeń w 2000 roku linię 159 Żory - Orzesze .
Fakt , że z frekwencją bywa różnie lecz połączenia na lini 154 są nam mieszkańcom Żor potrzebne .
Dotacja jaką marszałek Matusiewicz przeznaczył dla Kolei Śląskiej do wielkości wykonywanej pracy przewozowej jest zdecydowanie za wysoka !!
Strasznie denerwuje mnie to jak Matusiewicz'' głaszcze '' faworyzuje swoją spółkę a na PR pluje .
Wiem , że PR mają również swoje minusy i moim zdaniem do uzdrowienia sytuacji ŚLąskiego Zakładu Przewozów Regionalnych powinny doprowadzić zwolnienia w administracji. Po co w biurach tyle osób ! ?? Niech tam szukają oszczędności w administrracji a nie uwalać pociągi i zwalniać zwykłych szeregowych pracowników takich jak m.in kierownicy pociągów , konduktorzy , ..
Zawsze gdy bywałem w ŚZPR w Katowicach ostatni raz byłem jeszcze gdy mieścił się na Dworcowej 8 zastanawiało mnie po co tyle ludzi w biurach . Masa naczelników zastępców .
Niech tam PR szukają oszczędności .
Niestety już powoli tracę nadzieję i wiarę w to , że ten burdel kiedyś się skończy ..
Najgorsze jest to , że w kraju nie ma odpowiednich osób którzy uzdrowili by sytuację polskich kolei .
PRZEZ USAMORZĄDOWIENIE UDAŁO SIĘ ROZWALIĆ KOLEJ REGIONALNĄ NA ŚLĄSKU
Nie wierzę również w te bzdury marszałka , że Koleje Śląskie są o wiele tańsze . Szczerze wątpię w to , że gdy KŚ przejęłyby całość tras od PR to byłyby tańsze . Brednie mając obecnie dochodową linię z bardzo dobrą frekwencją Gliwice - Częstochowa dostały prawie 40 mln zł dotacji !
Oby było jakieś wyjście z tej sytuacji i nie doszło DO LIKWIDACJI POŁĄCZEŃ NA LINI 154 Rybnik - Pszczyna !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paweł S. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 13-01-2012, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
Taka mała ciekawostka

KOLEJE MAZOWIECKIE 800 pociągów na dobę dotacja 243 mln zł
PR KATOWICE + KOLEJE ŚLĄSKIE 570 pociągów na dobę dotacja 132 mln zł


Czy masz takie porównanie wyrażone w pociągokilometrach i wagonokilometrach? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 14-01-2012, 11:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
czy na Mazowszu są relacje typu Bytom-Gliwice, czy Sosnowiec-Tychy


Jak wszędzie: Kutno - Płock - Sierpc - Nasielsk, Siedlce - Czeremcha, Radom - Drzewica (niska frekwencja na tych liniach) są i w drugą stronę.
Zestawienie w km też bym chętnie zobaczył.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ahilless Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011

PostWysłany: 14-01-2012, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Szykujcie się na ostre cięcia pociągów.

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych ma otrzymać w tym roku tylko 92,5 mln zł dotacji. Efekt? - W marcu pasażerowie powinni spodziewać się ostrych cięć pociągów. Przy takiej dotacji to nieuniknione - alarmują kolejowi związkowcy.

Choć nowy rozkład jazdy pociągów obowiązuje niecały miesiąc, to województwo wciąż nie podpisało z Przewozami Regionalnymi umowy na dofinansowanie transportu kolejowego w naszym regionie. Wiadomo tylko, że samorząd chce przekazać w 2012 roku Śląskiemu Zakładowi PR 92,5 mln zł, czyli o prawie 50 mln zł mniej niż do tej pory (Koleje Śląskie dostaną 39 mln zł).

Marszałek Adam Matusiewicz przyznaje, że to kres możliwości. Po pierwsze - "pieniądze się skończyły", jak przyznał niedawno marszałek, i województwo nie może już więcej się zadłużać. Po drugie - Przewozy są dużo droższe niż samorządowa konkurencja (różnica wynosi ponad 7 zł na każdym tzw. pociągokilometrze) i zaczynają przypominać worek bez dna. - Spółka nie może już liczyć na większe pieniądze, no, chyba że pojawiłby się jakiś milioner z USA, który chciałby dołożyć do budżetu województwa - mówi z ironią marszałek Matusiewicz i dodaje, że choć województwo tego nie chce, to musi doprowadzić do sytuacji, w której najmniej rentowne linie w regionie zostaną zlikwidowane.

Choć żadna oficjalna decyzja w sprawie ewentualnej likwidacji linii nie zapadła, to kolejarze stworzyli już własną listę tras, które ich zdaniem zostaną odstrzelone w pierwszej kolejności. Są wśród nich m.in. linie: Bytom - Gliwice (gdzie niedawno przybyło pociągów), Zebrzydowice - Cieszyn, Rybnik - Pszczyna oraz Rybnik - Racibórz, czyli linie należące do najbardziej deficytowych. Nieoficjalnie mówi się, że Śląski Zakład PR będzie musiał ograniczyć liczbę pociągów na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej pomiędzy Tychami a Sosnowcem. Ten scenariusz jest jednak mało prawdopodobny, bo nie dość, że Tychy inwestują w budowę trzech nowych przystanków, to rozpoczął się właśnie gigantyczny remont DK1 i przesiadka części pasażerów do samochodów oznaczałaby w tej sytuacji tragedię.

- Pierwsze efekty pasażerowie odczują już w marcu, podczas korekty rozkładu jazdy. Pociągi będą zawieszane albo w ogóle likwidowane, bo przy takim poziomie dotacji to nieuniknione. Urząd marszałkowski najpierw zamawia przewozy pasażerskie, a potem nie chce ich finansować - mówi Mariusz Samek, szef "Solidarności" w Śląskim Zakładzie PR, i dodaje, że pierwsze efekty cięć już są widoczne. Z powodu zmniejszonej dotacji w śląskim zakładzie pracę straci w najbliższym czasie ponad 130 osób - głównie kasjerki, konduktorzy, pracownicy warsztatów i maszyniści. - A to dopiero początek zwolnień - mówią związkowcy.

Tymczasem marszałek Matusiewicz mówi, że liczy się z protestami, ale zapowiada, że województwo nie ugnie się pod presją związkowców. - Przez lata Przewozy dostawały dotacje niewspółmierne do osiągnięć - dodaje marszałek.

Alternatywą mają być Koleje Śląskie, z tym że spółka będzie przejmowała kolejne linie dopiero po 2012 roku. Do tego czasu jedynym nowym połączeniem, które znajdzie się w gestii KŚ, ma być trasa z Katowic do Wisły, której przejęcie ma nastąpić w czerwcu tego roku.

Źródło: gazeta.pl
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,10965289,Szykujcie_sie_na_ostre_ciecia_pociagow.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 22:05    Odpowiedz z cytatem

cd. powyższego artykułu:

Wygląda na to, że w sporze z Przewozami Regionalnymi rację ma jednak marszałek. Nawet gdyby chciał dołożyć do PR, to i tak nie ma z czego, bo kasa województwa jest pusta i nacisk kolejarskich związków tego nie zmieni. Przez lata PR nie zrobiły nic, aby usprawnić albo przynajmniej obniżyć koszty swojej działalności. Musiały dopiero powstać Koleje Śląskie, by pokazać, że można jeździć taniej. Nawet przy zastrzeżeniach, że KŚ mają najlepszą trasę i nowoczesny tabor niewymagający remontu, to porównanie i tak wypada na korzyść spółki samorządowej, która nie jest doskonała, ale stara się przynajmniej nie rozdmuchiwać nadmiernie administracji.

Niepokoić może za to pomysł likwidacji najbardziej niedochodowych linii w województwie, bo taki krok zawsze uderza w pasażerów. A pamiętajmy, że bywały lata, gdy PR likwidowały nie najgorsze linie, ale te, które z jakichś powodów uznano za słabe, mimo że korzystało z nich sporo pasażerów. Oby z pociągami w naszym regionie nie było tak jak z kopalniami. Przed laty je zamykano, bo miały być niedochodowe, a teraz ponownie się je otwiera (np. Dębieńsko), w poszukiwaniu nowych złóż węgla. Robią to już jednak nie polskie spółki, ale zagraniczne koncerny.


cały artykuł: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamkat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2011

PostWysłany: 14-01-2012, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Pierwsze efekty pasażerowie odczują już w marcu, podczas korekty rozkładu jazdy. Pociągi będą zawieszane albo w ogóle likwidowane, bo przy takim poziomie dotacji to nieuniknione. Urząd marszałkowski najpierw zamawia przewozy pasażerskie, a potem nie chce ich finansować - mówi Mariusz Samek, szef "Solidarności" w Śląskim Zakładzie PR, i dodaje, że pierwsze efekty cięć już są widoczne. Z powodu zmniejszonej dotacji w śląskim zakładzie pracę straci w najbliższym czasie ponad 130 osób - głównie kasjerki, konduktorzy, pracownicy warsztatów i maszyniści. - A to dopiero początek zwolnień - mówią związkowcy.

Mozna gdzies zobaczyc umowe miedzy UMWS a PR?
Najbardziej mnie interesuje jak wyglada to "urzad marszalkowski zamawia".
To zamawianie polega na tym, ze marszalek mowi gdzie i kiedy chce miec pociagi i wyklada na to kase, czy po prostu PR sobie jezdzi gdzie chce i wyciaga reke do marszalka po gotowke? Czy moze jeszcze jakos inaczej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 14-01-2012, 23:05    Odpowiedz z cytatem

ahilless napisał/a:
Szykujcie się na ostre cięcia pociągów.
Choć żadna oficjalna decyzja w sprawie ewentualnej likwidacji linii nie zapadła, to kolejarze stworzyli już własną listę tras, które ich zdaniem zostaną odstrzelone w pierwszej kolejności. Są wśród nich m.in. linie: Bytom - Gliwice (gdzie niedawno przybyło pociągów), Zebrzydowice - Cieszyn, Rybnik - Pszczyna oraz Rybnik - Racibórz, czyli linie należące do najbardziej deficytowych.


Jaka lista tras, jaka to pierwsza kolejność do odstrzału? - po prostu tylko te trasy zostały. Nie ma na śląsku już innych tras. Po prostu nie ma. Wszystkie inne już zamknęli. Taki sposób prezentacji zamknięcia szlaków jest chory. Nie można porównywać frekwencji Zebrzydowice-Cieszyn, czy Rybnik-Pszczyna z taką siatką połączeń, jaką mają odcinki typu Katowice-Rybnik, czy Katowice-Zwardoń. Komuś się coś srogo pomieszało we łbie. Jeśli kiedyś przez szlak Rybnik-Pszczyna krzyżowała się w Żorach linia Orzesze-Wodzisław - Żory były stacją węzłową w 4 kierunkach. Pociągi zjeżdżały się i odjeżdżały umożliwiając dogodną przesiadkę w poszczególny cel podróży. Dziś każda linia stricte regionalna jest odcięta od innych tras. No jak ma być dobrze ? Jak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 15-01-2012, 00:48    Odpowiedz z cytatem

Obawiam się , że tym razem dojdzie do ostrego cięcia połączeń Sad
Nie potrafię nawet dopuścić do siebie myśli , że od 1 marca zabraknie pociągów na lini 154 Rybnik - Pszczyna Sad
Może jeszcze jednak warto powalczyć o pociągi !
Żory bez połączeń osobowych masakra !
Ale patrząc na faworyzowanie Kolei Śląskich przez marszałka oraz złe zarządzanie przerost w administracji Przewozów Regionalnych musiało prędzej czy później to nastąpić Sad
USAMORZĄDOWIENIE doprowadziło do upadku połączeń regionalnych w województwie Śląskim !!!
Taki był cel w tym całym bajzlu !

[ Dodano: 15-01-2012, 17:17 ]
Moim zdaniem gdy zawiesi się całkowicie kursowanie pociągów na danej lini to pasażerowie poprostu oleją podróżowanie pociągami nawet gdy nastąpiłaby rekatywacja po jakimś czasie .ponieważ nie będą pewni czy znów nie dojdzie do cięć .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl