Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Powstaną Koleje Małopolskie
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 10-01-2013, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Spółka kolejowa w Małopolsce powstanie to jest pewne, to, że na początku będzie jeździła z Trzebini do Bochni nie oznacza, że za 5 lat nie będzie obsługiwała większości tras, po których dziś jeżdżą PRy...


Zrozum, że nic takiego nie nastąpi. Pozostałe linie marszałka nie interesują, zobaczysz jak długo jeszcze pociągi będą kończyć bieg w Krynicy, a nie np. w Nowym Sączu.


Cytat:
Zobaczysz jeszcze, że KŚ po pewnym czasie okażą się dużo lepsze w jakości od PRów, POlitycy spaprali ambicjami wejście KŚ, a gdyby się przygotowali lepiej to od grudnia 2013 na pewno to przejęcie wyszłoby dużo lepiej.


To nie tak. Koleje Mazowieckie są znacznie droższe od PR i KŚ chcąc być lepsze od PR też będą musiały być. Zresztą koszty funkcjonowania KŚ w grudniu już podobno są równe półrocznej dotacji dla PR. Uprzedzenie do PR nie ma sensu. Koleje Małopolskie niestety nie powstają z myślą o pasażerze i to jest ich grzech pierworodny. PR zmieniają się in plus, a kolejna spółka to kolejne posady w zarządzie i RN, kolejne taryfy i jeszcze większy bałagan na torach. Samorządowe spółki kolejowe to kuriozum i to zrozumieli już eksperci, do MKoli to dotrze za jakiś czas.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 10-01-2013, 23:26    Odpowiedz z cytatem

sheva17, w śląskim PR zmieniały się in minus...
Mówisz o półrocznej dotacji na obsługę całego województwa czy połączeń stykowych?
Bo to różnica - 18 versus jakieś 120 milionów.
Nie wiem, skąd masz informację o kosztach w grudniu? Bo w KŚ jeszcze ich nie znają...
No tak - "eksperci"...
Szkoda, że za granicą o tym kuriozum jeszcze nie wiedzą...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 11-01-2013, 09:16    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:

Zrozum, że nic takiego nie nastąpi. Pozostałe linie marszałka nie interesują, zobaczysz jak długo jeszcze pociągi będą kończyć bieg w Krynicy, a nie np. w Nowym Sączu.


Po części sobie sam odpowiedziałeś, jeśli marszałek nie będzie chciał to pociągi do Krynicy nie pojadą, nieważne czy PRów czy własnej spółeczki. To zależy od finansowania. Obecnie odcinek NS - Krynica jest najsłabszy pod względem pokrycia kosztów - może być tak, że marszałek już w grudniu powie stop... i zostanie może Jaworzyna i sezonowy Nikifor...

Tak, jeśli chcemy mieć kolej na poziomie Mazowsza to musi województwo na to kasę wyłożyć. Guzik mnie interesuje, czy będą jeździły PRy czy Koleje Małopolskie - pociągi mają mieć przystępny rozkład, normalną częstotliwość, być punktualne. Nie jestem uprzedzony do PR, po prostu stwierdziłem fakt, bo ta kolej aglomeracyjna, o której mówi UMWM to jest właśnie przygotowanie do wejścia na całe województwo wg wizji UMWM, niekoniecznie dobrej wizji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-01-2013, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Guzik mnie interesuje, czy będą jeździły PRy czy Koleje Małopolskie - pociągi mają mieć przystępny rozkład, normalną częstotliwość, być punktualne.


A mnie to interesuje. Wolę mieć jedną taryfę i nie chcę by pociągi dojeżdżały tylko do rogatek województwa.


Cytat:
Nie wiem, skąd masz informację o kosztach w grudniu? Bo w KŚ jeszcze ich nie znają...
No tak - "eksperci"...


Nie trzeba być ekspertem by porównać koszty uruchomienia kibla PR z wynajem loków wraz z obsługą z CARGO, wagonów czeskich i niemieckich, wagonów PKP IC, że o samochodach zastępujących pociągi nie wspomnę Very Happy . Ja za Twoich ekspertów a la Worach i Pan Biega serdecznie dziękuję.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 12-01-2013, 18:01    Odpowiedz z cytatem

Tylko ciekawe skąd macie o tym wszystkim informacje. To jest żałosne jak mikol czyta posty na forum i info z rynek-kolejowy.pl i wie że zna cały bilans spółki. Pomyślcie czasem co piszecie bo to jest śmiesznie, równie dobrze ja mogę pisać ile KD czy ARRIVA są tańsze/droższe od PR. Wszytko na tym forum to tylko przecieki, ploty i tym podobne ale kiedy ktoś pisze głupoty typu"Ja wiem o tym i tamtym" albo "'x' marszałka interesuje to a 'y' marszałka to"" to już odechciewa się czytać. Chyba że pracujecie na jakichś kierowniczych stanowiskach i macie sprawdzone informacje albo info już dawno wypłynęło na jakiejś konferencji prasowej, wtedy zwracam honor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-01-2013, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Idąc Twoim tokiem rozumowania w tym kraju nikt nigdy nie wypowiadałby się na żaden temat, nie byłyby też potrzebne wybory, bo przecież mało kto ma dostęp do dokumentów źródłowych. Dobra rada, życie polega też na umiejętności pozyskiwania informacji, tego będą od Ciebie wymagać pracodawcy. Mamy w tym kraju przetargi, mamy dostęp do informacji publicznej, a kolega nie potrafi z tych instrumentów korzystać. Zanim kolejny raz napiszesz coś tak absurdalnego i bzdurnego- 3 razy się zastanów. Najprościej jest powiedzieć nie da się, nam myśleć nie kazano Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-01-2013, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Z Katowic po 18 pociągiem, dalej jak do Sławkowa, już nie dojedziesz. Z przesiadką w Sosnowcu i Sławkowie ostatnie połączenie jest z Katowic bodajże o 17.55. Serdecznie współczuję mieszkańcom małopolski z Bukowna, Olkusza, Jaroszowca, Wolbromia, Charsznicy, Tunelu czy Kozłowa pracującym w Katowicach do 18.00, 19.00 nie mówiąc już o 22.00. Oni pociągiem powrotu po pracy do domu już od 9 grudnia niestety nie mają. Jak sobie radzą, nie wiem choć mogę się domyślać. Podziękowania za to powinni słać do vice-marszałka województwa małopolskiego p. CIEPIELI, który swoje tłuste dupsko wozi do Krakowa z Tarnowa za kilkaset tysięcy rocznie służbową limuzyną, nie ma natomiast 1 czy 2 milionów by uruchomić dla kilkudziesięciu ludzi jednej czy dwóch par pociągów więcej ze Sławkowa do chociażby Tunelu ( Kozłowa )!
Ponieważ bezpośrednich pociągów z Katowic do Olkusza już nie ma, jechałam wczoraj z Katowic o 18.20 busem firmy MK. W środku prawie 40 osób ( liczyłam wysiadających ), jechaliśmy jak śledzie w beczce, ścisk niesamowity, totalna porażka, ludziom robiło się słabo. W Sosnowcu około 6~8 osób zostało, gdyż nie byli w stanie wcisnąć się już do środka. Jadący tym busem zostawili w nim za przejazd około 200 złotych! A ilu wracało z pracy, uczelni własnymi samochodami? Panów marszałków SOWĘ i CIEPIELĘ niestety nic to nie interesuję. Oni mają w głowie Koleje Małopolskie które będą podatników kosztowały setki milionów. A narazie wycinają w tym województwie tyle połączeń kolejowych ile się tylko da!!!
O pasażerach PO przypomni sobie z pewnością przed wyborami. Narazie nabija kabzę swoim...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 21-01-2013, 12:16    Odpowiedz z cytatem

myszka, UMWM chyba już nie planuje powołania Kolei Małopolskich...
Ostatnio była mowa o powołaniu Małopolskich Kolei Razz

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2013, 08:33    Odpowiedz z cytatem

Koleje Małopolskie - start już na początku 2015 roku?

Zadłużonym Przewozom Regionalnym, zgodnie z obecnymi przepisami, upadłość nie grozi. Jednak unijne wytyczne nakazują wprowadzenie takiej możliwości. Niepewny los spółki, której Małopolska jest współwłaścicielem, to kolejny argument za uruchomieniem niezależnych Kolei Małopolskich.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 20-02-2013, 08:45    Odpowiedz z cytatem

No cóż, rozpoczynają się przygotowania do ewakuacji "wybitnych" "fachowców" na z góry upatrzone i przygotowane stołeczki.

Pirat napisał/a:
Niepewny los spółki, której Małopolska jest współwłaścicielem, to kolejny argument za uruchomieniem niezależnych Kolei Małopolskich.
A jakie są inne argumenty, oprócz politycznych? Ja nie słyszałem żadnych.
Przy okazji przypominam, że stawka płacona przez UM Wojewódtwa Małopolskiego Małopolskiemu ZPR w Krakowie wynosi w roku 2013 16,85 zł/pockm. Tutaj tekst stosownej uchwały. To nie jest dużo, mimo "czapy" w Warszawie, za którą nikt z Marszałków się nie zabiera, choć wszyscy marudzą.

A teraz pytanie, które postawiłem w innym miejscu forum, a odpowiedzi nie otrzymałem:
- Czy samorządowa kolejka krakowska będzie tańsza? Jeśli tak, to z czego to będzie wynikać i jakiej wielkości to będą oszczędności?

A ponadto:
- Kto będzie zajmował się rozkładem, skoro dotychczas UM miał, i ma nadal, rozkład w poważaniu, a pociągi, mimo próśb podróznych (np. Kraków-Oświęcim p. Skawinę przed zawieszeniem), jeżdżą w godzinach dla nikogo. W Zach-pomie to Urząd Marszałkowski zamawia pociągi wraz z rozkładem.
- Kto będzie zajmował się taborem (casus EN-81, które właściwie nie wiadomo po co są)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-03-2013, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Powstanie Kolei Małopolskich nie jest wykluczone. Samorząd województwa nadal chce współpracować z Przewozami Regionalnymi, ale nie wie czy ta spółka spełni wymagane kryteria. Od rozkładu jazdy 2014/15 w województwie może zacząć obowiązywać wieloletnia umowa na przewozy pasażerów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13216/Malopolska-podpisze-10-letnia-umowe-Z-kim.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 03-10-2013, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Małopolska: co dalej z transportem kolejowym w regionie?

Podczas poniedziałkowej sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego dyskutowano nie tylko o kolejowych inwestycjach w regionie, ale także o przyszłości spółki Przewozy Regionalne, postulacie utworzenia spółki Koleje Małopolskie i projekcie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Roman Ciepiela, wicemarszałek woj. małopolskiego, przedstawił sytuację finansową Przewozów Regionalnych. Wicemarszałek przypomniał, że PR zamknęły rok 2012 sumą bilansową (po stronie aktywów i pasywów) 878 889 280,81 zł, a strata netto wygenerowana przez przewoźnika wyniosła 44 337 407,30 zł. Ciepiela zwrócił uwagę, że Zgromadzenie Wspólników PR, czyli władze wszystkich 16 samorządów wojewódzkich, zdecydowało o pokryciu tej straty z kapitału zapasowego odtworzonego w przyszłych okresach lub z zysku lat przyszłych.

Kilkudziesięciomilionowa strata za 2012 r. to nie jedyny kłopot Przewozów Regionalnych, na który zwrócił uwagę Roman Ciepiela. Wspomniał on też o problemie związanym z odmową Ministra Finansów odnośnie zabezpieczenia 1,2 mld zł w rezerwie celowej na 2014 r. tytułem restrukturyzacji PR, jak również o nie wywiązywaniu się PR z warunków ugody z PKP PLK dotyczącej spłaty wierzytelności (niedotrzymywanie przez PR warunków ugody teoretycznie może skutkować zajęciem przez zarządcę infrastruktury majątku przewoźnika – m.in. taboru i nieruchomości; w przypadku woj. małopolskiego chodzi tu o 30 składów ezt). Zupełnie innym problemem, na który zwrócił uwagę Roman Ciepiela, jest też kwestia ewentualnego aportu nieruchomości do PR, niezbędnych do realizacji zadań przewozowych. Wicemarszałek poinformował, że nie ma prawnych możliwości, by PR stały się właścicielem zaplecza technicznego w Krakowie, Zakopanem i Oświęcimiu.

Ciepiela wspomniał podczas sesji o planach utworzenia wojewódzkiej spółki Koleje Małopolskie. Adam Domagała, wojewódzki radny PSL, skomentował koncepcję utworzenia nowej spółki w sposób następujący: - Kolej straciła pasażerów na własne życzenie. 146 spółek to najgorsze, co mogło się stać. Czas na Koleje Małopolskie, ale trzeba się dobrze przygotować, żeby nie było jak w Katowicach. To pierwszy krok, żeby próbować coś odbudować na kolei.

Podczas sesji omawiano także działania związane z projektem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. SKA nie będzie nową spółką przewozową – mianem SKM określa się szereg zaawansowanych działań organizacyjno-technicznych, zmierzających do rozwoju transportu pasażerskiego na liniach związanych najściślej z obsługą aglomeracji krakowskiej.

Roman Ciepiela przypomniał, że w ramach SKA mają zostać utworzone 3 linie: MPL Balice – Wieliczka Rynek-Kopalnia, Trzebinia – Tarnów i Sędziszów – Podbory Skawińskie (co wiązać się musi z reaktywacją nieczynnego obecnie w ruchu pasażerskim odcinka Skawina – Podbory Skawińskie). W sierpniu 2014 r. mają się rozpocząć dostawy 10 składów ezt (6 trójczłonowych i 4 dwuczłonowych) do obsługi tych linii. Nowe pociągi mają rozpędzać się do 160 km/h. Liczba miejsc ma wynosić 290 (w tym 138 siedzących) w trzyczłonowych pojazdach i 190 (w tym 92 siedzące) w dwuczłonowych ezt. Wysokość podłogi w strefie wejścia dla pasażerów ma wynosić 760 ± 50 mm nad poziomem główki szyny. Niska podłoga ma stanowić min. 75% przedziału pasażerskiego. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na dostawę 10 ezt. Wyprodukuje je bydgoska Pesa, która otrzyma za to zamówienie 132,13 mln zł brutto (118,94 mln zł za dostawę taboru, pozostałą kwotę – za serwisowanie).

Oprócz tego, w ramach SKA ma zostać wdrożona Małopolska Karta Aglomeracyjna, czyli system wspólnego biletu integrującego różne gałęzie transportu zbiorowego. Rozwinięty zostanie też system informacji pasażerskiej i sieć parkingów P&R.

Rynek Kolejowy


Zdanie z mojej strony: koryto, koryto i jeszcze raz koryto. Pomijanie faktów (należności dla PR po wyroku ETS - Cargo głośno mówi o 2 mld zł, o Pani C. też może by dwa słowa? wszak jest w Radzie Nadzorczej PRów - więc o co chodzi Panie Marszałku?), manipulacje i półprawdy. Ich gówno obchodzi pasażer, oni mają w d... kolej i transport publiczny wogóle. Oni chcą się tylko nażreć cudzym kosztem.
Ciekawe kiedy usłyszymy o rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie analizy zasadności powołania Kolei Małopolskich? Rynek Kolejowy pisał o tym w marcu! I co? I jajo! Gdyby takie opracowanie było, to na pewno Pan Marszałek by się nim pochwalił. Więc albo go nie ma, albo wyniki są niepoprawne politycznie.
Ci ludzie muszą zniknąć ze sceny. Im szybciej, tym lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 03-10-2013, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Tak jest pp-nie powtórzmy przy urnach tego błędu-ja głosowałem na sowę i pluje sobie teraz w brode...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-10-2013, 01:10    Odpowiedz z cytatem

Z powodu coraz trudniejszej sytuacji Przewozów Regionalnych władze województwa małopolskiego coraz głośniej mówią o potrzebie utworzenia własnej spółki kolejowej - donosi „Dziennik Polski”:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/aktualnosci/malopolska/1290475-malopolska-stworzy-wlasna-spolke-kolejowa.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-11-2013, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Koleje Małopolskie prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku powstanie nowa spółka Koleje Małopolskie. Zapowiedział to w rozmowie z Radiem Kraków marszałek województwa Marek Sowa.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl